Ahoj všichni. Potýkám se s dost nepříjemným problémem a uvítal bych vaši radu.
Naše firma se přestěhovala do nového (nově postaveného) Business centra. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, jaké jsou podmínky pro uložení kol při dojíždění do práce na kolech.
Vhodné místo na uložení kol jsem našel v garážích, ale systém pro vjezd a výjezd z garáží je konstruován tak, že cyklista nemůže vjet ani vyjet, protože ho nezachytí jakási indukční smyčka, která je citlivá pouze na auta.
Ze strany správce budovy je zřetelný odpor k řešení tohoto problému. Aby se vlk nažral a kola zůstala venku, tak zřídil stojany před budovou, na které samozřejmě prší a nechat tam kolo přes noc (např. při odpolední průtrži nebo jiném programu) je už vůbec nemyslitelné.
Toho využil k prohlášení, že uložení kol kamkoliv jinam je nepřípustné. Tož přemýšlím, jak se dostat správci budovy na kobylku. Systém vstupu do garáží je kombinovaný vrata plus závora na bezdotykovou programovatelnou kartu, dodavatel zřejmě Green Pro Barrier (volně si to překládám jako Bariéry pro zelené :-)) ). Smutné je, že od vrat existuje i komunikační zařízení do recepce, ale z recepce prý vrata na dálku otevřít neumí. Vznesl jsem i dotaz, jak je to s požární bezpečností, když budu v garážích - úniková cesta prostě neexistuje nebo je zavřená. Odpovědí mi bylo, že kolaudace proběhla, tak ať se do toho nemontuju. Lze si třeba vyžádat prověření dodržení požárních norem? Uvítám jakoukoliv vaši praktickou zkušenost jak s nátlakem na správce či majitele budovy, tak s technickým řešením při oné indukční smyčce. Věřím, že pokud s tím nějakou zkušenost máte, bude její sdělení užitečně nejen pro obyvatele našeho business centra. Díky.
Pokud vím, tak vždy bylo povinností zaměstnavatele zřídit zabezpečené "parkování" pro dopravní prostředky, na kterých zaměstnanci jezdili do a z práce... Do kterých se ovšem nepočítalo auto :-)
Jak to je dneska ale netuším... Asi bych je s tím prudil neustále, třeba se konečně něco začne dít...
No pokud se nemas montovat do pozarni bezpecnisti, tak bych zaprudil ve smyslu: "ok, nebudu tedy davat podmet ke kontrole pozarni bezpecnosti budovy, ale vyreste mi to otevirani"
Z hlediska technickeho - indukcni smysky na semaforech obcas zareaguji na kolo polozene na zem. Pokud vis kde smyska je (a nemas karbonovy ram ;-) tak do toho mista zkus polozit kolo nalezato.
Jinak zalezi na tvem vztahu k zamestnavateli. Ja bych na tvem miste asi kolo nosil do kancelare.
Díky, s tím položením kola to zkusím, i když mi bylo řečeno, že na to mám malou váhu (což při mých 103 kg je docela urážka). S požárníkama můžu vyrukovat ve chvíli, kdy budu vědět, že je něco špatně a to teď nevím.
Se zaměstnavatelem mám skvělé vztahy, poté, co jsem na protest proti GŘ dobrovolně opustil nejužší vedení firmy to ani nemůže být lepší:-)). Ale ti, kteří to mají na starost, se zatím snaží, takže nechci prudit zaměstnavatele nošením kola do kanceláře, ale spíše správce budovy. Prudit zaměstnavatele začnu, až přestane být aktivní. K tomu kromě parkování kola v kanceláři můžu použít i sušení propocených věcí a ručníků, protože je při plánování prostorů nenapadlo, že ke sprše ještě potřebují sušárnu. Na předchozím působišti jsem si ručník a mokré věci rozvěsil po své kanceláři, teď mám sice kancelář 20x větší, ale je tam se mnou dalších 50 lidí...
Sdílená kancelášje má noční můra :-(
Ohledně těch požárníků bude nejdůležitější, jak to vypadá s únikovými východy, které nemusí být nutně tím vjezdem. Únikové cesty musí být vyznačené po celé budově, takže i v garážích. Zkus podívat, jak to tam je.
S tou sušárnou bych si nebyl tak jistý, že by měla být součástí sprch.
To jsem právě zkoušel jít podle vyznačených šipek a došel jsem buď k výtahu (ten ale při požáru použít je hodně rizikové) nebo ke dveřím, co vedou nejspíš ven (takže jako vstup pro cyklisty relativně použitelné, i když asi s pár schody), které na kartu nešly otevřít.
Sušit ve sprše nejde, jednak kvůli prostoru, jednak kvůli vysoké vlhkosti.
no já mám ručník z mikrovlákna nebo co ( outdoorový prý) a ten normálně suším pod stolem nadvířkách co vedou ke kabelům....Pokud přijdu propocený, mokrý tak jsem se domluvil s ITíkama protože každý IT dpt má budově určitě někde zašité spousty místnosti ( např. servrovna, skládek na compy atd) a většinou právě IT staff jsou kluci do nepohody, kterým nevadí nějaký provlhlý dres ve skladu
Tak to je nejspíše špatně. Výtah je při požáru určitě nepoužitelný, je to velké riziko a pokud dveře byly zamčené, tak to asi nelze považovat za únikovou cestu. Ono také může být, že pokud je vyhlášen pořární poplach, tak se ty dveře uvolní automaticky.
S tím sušením je to problém, my máme na patře takovou malou místnůsku pro archivní věci účetních, tak si to dávám tam :-)
Ještě, že se v takových barácích nepohybuju. Dveře, které se uvolňují automaticky při vyhlášení poplachu. To by bylo na noční můru, jestli tam nebude někde vadná elekrónka ze závodu Katóda Olomóc a ty dveře nezůstanou zablokované.
Kolikrát to máš těžký, nejde vždy nechat vchody do baráku otevřené, aby si tam vizitíroval kdo chtěl. V mnoha budovách jsou požární východy zavřené. Vchody, které se dají otevřít na dálku budou mít nejspíše nějakou možnost mechanického otevření, ale aby si to mohl použít, tak budeš muset třeba rněco rozbít a teprve potom to půjde mechanicky otevřít.
Jak malou vahu? Asi si nerozumime. Indukcni smycka nereaguje na hmotnost, ale na pritomnost kovu (zjednodusene receno). Je to vlastne hledacka kovu ale navopak. Hleda kov na povrchu ;-).
Sorry za preklepy.
Jeste se zeptam - copak je to za budovu? Casto jezdim na kole na jednani a v nekterych business centrech je to celkem legrace. Jak se ti vratni nedokazi srovnat s tim, ze nekdo pozaduje parkovani pro kola "navstevniku".
Jsou to ty "prsty" na Pankráci (Na Hřebenech II) vedle "rohlíku" ČT, správce je Centra.
Když člověk jede na jednání na kole, tak zpravidla za chvíli zase odjíždí, takže je výjimečné tam kolo nechávat, to už musí být sakra slejvák... Ale u zaměstnání je to horší.
U nás v Brně (Holandská) ty vrata reagují i na člověka, na kola tam (dole v garážích) jsou celkem bytelné stojany (a většinou docela plné).
* "ta vrata" samozřejmě; původně jsem tvořil dveře, ale na poslední chvíli jsem si ro rozmyslel ;-)
Já tam teda jezdívám autem (přeci jenom je to 65 km); a předvčírem se mi vys..kakalo auto (od Italie jsem měsíc a 1/2 nikam nejel, takže mi zdechla baterka; to jsou ty zatrac.. moderní vozy, samý alarm, samý počítač, samé dálkové ovládání a pak to vycucne baterku jak fekální vůz septik) jsem to vzal vlakem. EC za 30 minut v Brně plus necelých 10 minut šalinou a kousek pěšky. Autem to jezdím za 40-50 minut (pravda z domu, na vlak ještě cca + 20 minut, takže MHD 60 minut).
Tak to je blbý, to věřim. Sice ti neporadim co s tim, ale můžu ti říct, jak je to u nás. Třeba tě potěší, že v tom nejsi sám :-)
Náš barák (sklad) je rozdělen na dvě části. Jedna je veřejná (tam choděj zákazníci, vydává se zboží atd.) a druhá uzavřená - tak zv. Security Restricted Area - červená bezpečnostní zóna letiště. To je část navazující na odbavovací plochu. A v této části je nejenom sklad zboží, ale i naše kancelář. Celé roky, co tenhle barák stojí, jsme si brali kola do SRA zóny a parkovali je pod schodama vedle kanceláře. Normálně jsme prošli bezpečnostní kontrolou, rengen, rám, kamera atd. Kola nikomu nevadila, nikoho neobtěžovala, nikomu nepřekážela, prostě každodenní pohoda. Do té doby, než nastoupil nový Security manager (20ti letej chlapec s funkcí - už tušíš která bije?) A že je nepřípustný, aby se vstupovalo s kolama do SRA, bezpečnostní riziko, atentát, únos, masakr, válka, apokalipsa - prostě konec a hotovo. Bohužel, přes rozhodnutí security managera prostě vlak nejede a s tímto hošíkem naprosto neni řeč. Argumentovali jsme, že na druhé straně letiště si kluci, co dělaj na ploše, normálně berou kola do kanceláře (tj. do SRA) tak proč to nejde u nás. Odpověď klasická - není povinností security managera zdůvodňovat zaměstnancům bezpečnostní opatření. Hotovo. Dokonce - a to je až neuvěřitelný neb se to normálně neděje - se za nás postavilo naše vedení. Marný. Takže teď máme jedinou možnost. Nechat kolo před terminálem, stejně jako u tebe. Na dešti a no očích všem ometákům co jdou kolem. Snad se teď rýsuje jedno řešení, že nám umožněj vedle kamionovejch ramp přidělat na zeď držáky. Prej se to "bude řešit". Nedělám si moc iluze kdy. Takže do té doby do práce bez kola, bohužel.
Takže ti přeju, abys to vyhrál. Nám se to nepovedlo.
P.S. Je neuvěřitelný, jak se během několika málo dnů vyřešily problémy s přeplněnym parkovištěm pro auta a jak strašnej problém je vyřešit všehovšudy pár jízdních kol.
Auta požívají vyšší druh ochrany. Vždycky si při této příležitosti vzpomenu, jak jsme měli ve vesnici problémy s navracejícími se z diskoték - hluk, převrácené popelnice atd. Pořád se nic nedělo až do té chvíle, rozbili na křižovatce zrcadlo a zohýbali dopravní značky, pak teprve zastupitelé začali konat.
Dík. Vím, že v tom nejsem sám. Ten dvacetiletý chlapec, neříká se takovým zmrdi:-))?
Ano, přesně tak. A jelikož se blíží opakované každoroční bezpečnostní školení a jelikož jsem pilnej jako včelička a už si shromažďuju podklady k otázkám a námitkám ( a že jich bude) nacháme hocha ukázat, jak na tom s těma vědomostma je. A dobře mu z toho nebude. Když bezpečnost, tak ať to stojí zato. Zničíme nepřítele jeho vlastní zbraní. :-)
Mám takovej mlhavej pocit, že verze Zákoníku oráce, kterou máme v kanclu, se něčím podobným jako parkování kol a motorek zabývá. A pro auta zbudováno parkoviště s kamerovým systémem. Ale mlať firmě o hubu Zákoníkem práce, že. :-( U nás je zřízena kolárna, tvůj problém nemáme.
A kde parkujete auta? Nestačilo by mít na parkovišti Warburg, na dvě minuty s ním vyjet, naložit kolo zase zaparkovat? A kdybys byl drsoň, mohl bys tomu vymontovat motor a jenom ho tlačit přes bránu :)
Nechce se mi bojovat proti idiotům tím, že budu smrdět zbytečně autem. Ale možná by stačilo používat nějakou traverzu, na kterou už by to zabralo. Musím přijít na kloub tomu, kdy a jak to spíná, pak můžu udělat nějakou demonstrativní opičárnu. Stavebního železa mám teď dost, třeba nějaká kari síť by mohla pomoci.
To je tedy úplně blbé, protože součástí budovy co pracuji jsou "mříže", tj. stříška vedle vrátnice s vysokým pletivem okolo, na zamykatelné dveře, klíč spravuje vrátný. A to prosím asi od 60-tých let, kdy jezdilo kol mnohem méně, se automaticky s cyklodopravováním počítalo. Teď se spíš skáče okolo parkoviště i tady, další stojan je "v plánu". Chtělo by to nějaký někam postavit, a postupná legalizace parkování.
Pokud se týká té uzamčené únikové cesty, resp. sdělení, že "kolaudace už proběhla, tak se nestarej":
samozřejmě se můžeš obrátit s tímhle na správce - majitele budovy a když náprava nepřijde, tak na místní HZS (hasičský záchranný sbor). Nebo třeba na Novu, to už je jedno. Správce se na Tvůj požadavek zřejmě (možná) vykašle, hasič už ale rozhodně ne a přes Novu to bude teprv rachot. Vše doporučuji písemně, resp. mejlem.
Tu únikovou cestu sice na Tvůj "zásah" zprovozněj, současně ale jako potížista můžeš počítat s vyhazovem. To víš, v minulým režimu jim stačilo pohrozit, že si půjdeš stěžovat na stranický výbor...
Vzhledem k tomu, že jsi z Prahy, a já dělám na pražským úřadě a mými kolegy v řízeních jsou i oprávněné osoby z HZS hl. m. Prahy (a známe se už i jako kamarádi), tak bych Ti mohl být i nápomocen, že se s někým od nich poradím, jak postupovat přímo konkrétně v Tvém případě, aniž by tam padlo Tvoje jméno. Tak budeš-li chtít, pošli mi SMS na 721 781 857, já se Ti pak ozvu na Tvůj mejl (odpovím Ti ale až po neděli, teď jsem duchem na Rozkoši :-) ).
Ještě jednou jsem si přečetl výše uvedené příspěvky - prve mi něco uniklo: říkáš, že správcem budovy je Centra. Myslím, že se dokážeš dohodnout přímo se správcem. Řeknu Ti k tomu pár podrobností, ale to až soukromě.
Citlivost indukční smyčky jde seřídit tak že reaguje i na normální kolo.
Když koukneš na stránky dodavatele, ten píše že nedílnou součástí systému je autonomní snímač bezdotykových karet, který otevře pokud se karta přiblíží. Takže správce by měl nechat seřídit smyčku (pokud je málo citlivá) nebo navalit kartu.
Tak už můžeme s kolama pod střechu. Pyrhák se tomu říká, bo povolili možnost parkovat kola všech mých kolegů v garážích na mém parkovacím místě pro auto:-)). Jediné, co pro to udělal majitel objektu, že souhlasil, že kola protáhneme do garáží přes recepci a výtahem. Zřejmě doufají, že po takovéto obstrukci jízdy na kole do práce všichni raději zanechají. Ach jo, asi budu muset využít kontakt přes mocného muže, když ochota na řešení běžným postupem chybí. Nevzdávám to.