Ahoj,
zajímalo by mě, kam chodíte servisovat drahé vidlice + tlumiče, konrétné FOX.
Posledně jsem byl velmi nemile překvapen cenou, když jsem jel do jediného autorizovaného servisu až do Písku. Za obojí jsem platil nehorázných cca 4 - 4500Kč, což již nejsem příště ochoten akceptovat.
Díky, Kubajs
Zkus Bikelive v Praze. Foxe u nás moc servisů nedělá.
Já servisuju vidlice u Milana (tuning-test.cz), jinde ani nemůžu, když jsou všechny upravené (včetně všech Foxek, co máme doma).
Tlumič pak na komplet servis (když potřebuju včetně tlumící části, která není třeba tak často) posílám do TF tuned (http://www.tftunedshox.com/), opět protože mám oba RP23 upravené můžu jedině u nich, takže jinde není možné tlumící část odservisovat. V TF tuned bys ale nic neušetřil, tam to vyjde ještě dráž než u Švece.
Vzduchovou část u tlumiče dělá pak kde kdo (u té je to jednoduché a není třeba tlakování jako u tlumící části).
Mloku - mám tomu rozumět tak, že Ti Milan upravoval rovněž vidlice Fox? A pakliže ano - jak?
(ptám se proto, že před časem jsem na tunning - testu četl něco v tom smyslu, že fox úpravu nepotřebuje = kvalitní vidlice).
Jinak pro srovnání: minulý týden se mi vrátila z opravy RS Recon, vzduch - olej - bylo to přímo u dovozce = Žitný: celková údržba + oprava vzduchové patrony (nějak to tam pustilo vzduch, vystřelil stírák) stála 750,-, k tomu balné + poštovné 120,-.
Ano, mám upravené oba Talase a těch úprav tam mám více. Takže i tady je toho spousta k upravení.
Na obou mám následující věci:
- změna tlaku v třetí komoře (ta je specifická konstrukci Talase do modelu 08, od modelu 09 je to jinak), který ovlivňuje progresivitu (ovlivňuje cca poslední 1/3 zdvihu), je na to potřeba rozborka Talas systému + přípravek na foukání třetí komory (tedy když ho někdo má, tak to lze provést i doma)
- eliminování té debilní navýšené komprese, co Fox od 07 do vidlic cpe a která výrazně snižuje citlivost. Původně u Talasu RLC komprese přidávala k odtrhu 5-15kg, dle nastavení na pravé noze na korunce. Po úpravě předěláno na 0-5kg
- snížení pasivních odporů, v tomhle jsou Foxky výborné, takže tady nebylo už moc prostoru ke zlepšení (u jiných vidlic je tady prostoru více a zlepšení po téhlě úpravě větší), ale nepatrně stále ano; co všechno je k tomu nutné ví jen Milan, určitě se dával jiný olej, jestli i něco jiného netuším
Rozdíl originální stav a upravená je velký. V praxi to bylo cca 10-12kg odtrh v originále (už přesně nevim), po úpravě 6-7kg + značná změna v průběhu (výrazné snížení progresivity, tohle hlavně u 07 modelu, kde to bylo třeba více).
U tlumiče je pak úprava v TF tuned znát také hrozně moc. Tam kompletně předělávají tlumící část vlastním řešením. Po úpravě lepší citlivost, lepší chování expanze, komprese nastavená přesně na míru dle požadavků (chtěl jsem minimální). Propedal předělán na Push platformu, která má mnohem lepší chování (žádná hranka na počátku zdvihu jako propedal).
Omlouvam se za OT, ale on ten servis u "drazsich" kol stoji u oficialnich opravcu dost penez. Ja jednou platil za komplet servis (vymena lozisek zadni stavby, repase vidlice, tlumice, vycisteni, promazani, lanka, bowdeny, ..) tusim pres 8 tisic (Svorada Brno).
Využiju postarší téma k mému dotazu.
Vloni jsme s bráchou kupovali kola z druhý ruky a protože nevíme, jakou péči jim kdo před náma dával, chtěli bychom alespoň vidlice a tlumiče nechat odborně zkouknout. Potom bych se chtěl nějakou tu údržbu naučit sám.
Jde mi o doporučení rozumného a spolehlivého servisu. Pročítal jsem tady starší odkazy a moudrej z toho nejsem. Často se tady píše o úpravách a ladění. Něchce se nám platit zbytečně za extra servis, který bude mít význam pro profi závodníka, na druhou stranu nejde ani o ušetření pár stovek. Prostě nějaký slušný kompromis.
Jo a vidle jsou :
Rock Shox Revelation 426 Air U-Turn
Fox Talas 32 RL
zadní:
Rock Shox MC 3.3
Rock Shox Pearl 3.3
Jdu ještě bloudit a hledat, ale kdybyste někdo nějaké aktuální doporučeníčko měl, budu vděčný.
Jasnačka, údržbu svépomocí vidím jako další krok. Ale napřed je chci nechat zkouknout věci znalému.
http://cykl.cz/item/servis-odpruzenych-vidlic...
Fox:
http://www.bike-forum.cz/forum/servis-vidlice...
8-)))
S tou údržbou svépomocí to nebude tak žhavé. Tím myslím tlumiče a tlakování tlumicí části.
Tohle si doma udělá opravdu málokdo.
Servis třeba Bikelive. Co se týká úpravy u tuning-testu (tedy u Milana), tak to vůbec není nic speciálního pro závodníky, ale právě naopak to může ocenit i turista (a závodník je často nepřítel odpružení a často citlivou vidlici vůbec neocení). A navíc úprava u Milana je třeba levnější než běžný servis Foxe u Švece a vyjde většinou cenově podobně jako jen obyč servis v průměrně drahém krámu typu Bikelive.
Nejvíce prostoru k ladění je u toho Talasu RL, s tím se dá dělat lecos (od zlepšení jeho mizerné citlivosti a to jak poladění pasivních odporů tak zásah do kurvítka komprese po úpravu průběhu). U RVL je pak možnost zlepšení citlivosti (průběh má dobrý už i v originálu, tam není co upravovat, pokud nejsou nějaké atypické specifické požadavky na průběh).
Nebráním se ničemu :-) Pokud to bude v rozumných cenových relacích (teda aby poměr cena/mnou, necitou, pocítěné vylepšení byl o něčem).
Jde mi teda především o to, o čem píšeš v první větě. Kompletní seřízení a zkouknutí. Olej bych si pak třeba jednou dvakrát vyměnil sám a pak zase kompletku. Alespoň tolik moje představa (možná naivní).
Na toho Milana tady čtu jen samou chválu. Mám se teda obrátit na něj ? Jakým způsobem ? A nemáš alespoň hrubou představu, co to obnáší ? On dělá i tu běžnou údržbu, nebo jen tunění ?
Jo a žádné specifické požadavky nemáme, protože máme zatím prd najeto a zatím si ta kola osaháváme a neumíme porovnat. A co se použití tejká, terén máme radši ne sebevražedný, ale drsnější :-)
Zde je na něj kontakt:
http://www.tuning-test.cz/index.php?inputType...
Dělá i běžný servis. Ono když pak máš upravenou vidlici u něj, tak je dobré to posílat vždy na servis zase k němu. Ne, že bys nemohl dát třeba upravený RVL na servis jinam. Ale když to uděláš, tak po servisu jinde bude výsledkem zase mírné zhoršení citlivosti směrem k původnímu stavu. A při velmi přijatelných cenách servisu u Milana není moc co řešit.
Akorát během sezóny může trochu nestíhat a pak jsou o něco horší termíny. Proto pokud je to možné, tak je vždy lepší dávat vidlice k Milanovi přes zimu nebo konec podzimu.
A dělá především vidlice. Tlumiče už také občas někomu dělal, ale netuším aktuální stav. Tlumiče se tolik neupravují, tam se spíše pouze mění někdy interní nastavení (nebo u Foxe se může měnit komora, dělají se tam dvě velikosti). Vše ale pouze pokud přesně víš co a proč chceš (a ne vždy to vůbec může jít). A interní nastavení tlumičů umí měnit třeba ve zmíněném Bikelive.
Dneska mi odpověděl, že vidlice můžu poslat, tlumiče dělá jednou ročně.
Čtu tady na tenhle servis samou chválu, píšeš, že cena je v porovnání s ostatními rozumná - takže nebudu dál laborovat a pošlu je k němu.
Chce k vidlici přiložit lístek s váhou jezdce (jasný), ale taky případně požadovaný zdvih. Co si pod tím konkrétně představit ? Rock Shox má 100-120 mm, Foxka 100-140 mm. Ptá se ale asi na nějaké speciální osobní nastavení, což ? Do toho zatím nevidím :-(
Nevím, co jsi mu posílal za informace. U RVL u u-turnu ani u Talasu není co nastavovat ohledně zdvihu.
Zdvih by mohl měnit v rámci servisu/úpravy u vidlic, který nemají změnu zdvihu (tam to jde pak pouze interně), tedy např. kdyby to byl RVL bez u-turnu nebo u Foxky Float.
Tak ještě jeden dotázek - vidle už mám asi vyřešený, ale zadní tlumiče bohužel ne, ty prý dělá jen jednou ročně a ještě neví kdy. Já bych je ale před sezonou chtěl nechat zkouknout. Můžete někdo dát referenci na nějaký další slušný servis pro tlumiče Rock Shox ? Dík
Tak zase vytáhnu tohle téma - mám furt malej problémek s tlumičem Rock Shox MC 3.3
Na jaře, než šel do servisu, tak jemňonce pofňukával při návratu. Po servisu byl nějaký čas klid a teď mrcha zase začal mňoukat. Ale ne jen tak zlehoučka, ale prostě při prohoupnutí vrže jak nenamazaný dveře.
Správný by bylo ho shodit, strčit do škatule a poslat zpátky do servisu. Jenže - v pátek ráno míříme do Kopřivnice na Drtiče a to by ani pošta nedošla, natož aby s tím něco udělal servis...
Máte s tím někdo nějakou zkušenost, nebo se prostě budu muset drtičem provrzat ? :-((
nevrze ti spis nejakej čep?
Bohužel ne. Když jsem vyhodil tlumič, tak jde všechno volně a hladce a ani nevrzne, i když jsem to zkoušel všeljak zatěžovat, nadzvedávat a nakrucovat.
Naopak tlumič po stlačení při návratu vříská.
Tlumič to dělat může a je to problém v hydraulické části, takže jedině servis.
hmmm, to je blbý. Na konci zimy byl ten tlumič v Bikelive na servisu. Trvalo to o pár dnů dýl, protože se čekalo na nějaký díl. A psal jsem jim tam o tom občasným jemným pískání. Teď to řve ale pořádně.
Hned bych to tam poslal, ale ten drtič... :-/
Akorát mě napadlo jedno srandovní řešení - tlumič poslat do servisu a z kusu hliníku udělat protézu a z fulla pevnej rám :-))
A po Drtiči bys vyhodil i ten rám...
Já vím, to by byly prdy. Proto ten smajl.
Holt to bude s hudebním doprovodem a pak to půjde do servisu...
taky jsem takhle jeden zavod odjezdil, ale byla to zrovna 24hodinovka, takze jsem si to uzil dost dlouho... ale me vrzal horni cep tlumice, prolejval jsem to iontakem, co jsem vozil ve flasce, vzdy to na chvili pomohlo ;-)
njn, teď jsem to ještě trošku tejral jen tak rukou na stole a při tom řvaní jsou cejtit vibrace v tý tenčí, hydraulický části. Do té silnější se ani nepřenáší. Je zajímavý, že vzhůru nohama to řve výrazně míň a ve správný poloze je i při stlačení ten chod takovej "drsnější". Tak doufám, že ho ta sobota nedorazí, že to bude jenom protivný...
Většinou je něco s některou planžetou, která pak při průtoku oleje dělá bordel. Začíná to zvuky a časem by mohlo dojít i k vážnějšímu poškození. Záleží co se přesně v tom tlumiči stalo.
Když je to i cítit (vibrace), tak je to horší a bál bych se více.