Velká podzimní cyklojízda je každoročně oslavou volného pohybu a svátkem městských cyklistů. Také včera projelo Prahou několik tisíc lidí na kolech, koloběžkách, bruslích a skateboardech. Letošní ročník jasně ukazuje, že hranice mezi „oficiální“ a „neoficiální“ kulturou se pomalu stírají.
No škoda, skutečně jsem včera nemohl, na druhou stranu jezdím po Praze skoro každý den a tak mě na víkend prostě láká víc okolí Prahy...
Ohledně v článku zmíměných cyklopikokoridorů : No potkávám se s nimi na Koněvově třídě a popravdě řečeno mě až tak nelákají ...
1. jsou tam zaparkovaná auta a ještě jsem vážně nejel aniž by po celé dálce někdo neparkoval, neotvíral dveře od auta přes celý pikokoridor a uhnout pak skutečně není kam. Takže se nezlobte ale raději tam drandím 5 metrů široký chodník.
2. Na koněvově jsou podle mě malovány méně hustě a hlavně se "vytrácejí na křižovatkách" ... takže nemám pocit, že je řidiči vnímají.
Add důležitá cyklotrasa : já jsem nespokojený s" páteřní trasou z východu ... začátek není špatný ( ono taky co se dá pokazit na pěšině podle trati na Kolín a celkem milou cestou vilkovými D.Počernicemi, Hostavicemi a Kyji... jenže pak přijde crosing Průmyslové v Kyjích/ Hrdlořezích a náhle máte na výběr buď cyklokrosovou vložku včetně kola na rameni spojená s blouděním ( nováčků) kolem "Rokytek" a průjezdem "cyklotrasou Rokytka" přes vysočany ... otřes otřesů dál už pak klasicky a dobré podel vltavy do centra , nebo přenos kola stavební jámou pod viaduktem v Hrdlořezích za doprovodu nákláďáku kolem trati nebo objezd křižování údolím Hrdlořez po betonce ( každou chvíli tam píchnu asi to je tím smětákem) a také mám možnost Vést kolo přes výživný kopec u zahrádkářské kolonie ( taky nechápu proč když tam šlapu na kašpárka to mám vést)
Pak mě milá A25 vyhodí nad Sazkou na spojovací a tam než se dostanu na Balkán tak nadávám jako špaček ( auta tam taky mají zkratku aby se vyhla Jarovským semaforům).. takže někdy právě raději jedu z Hrdlořez parkem nahoru na konečnou tram a odtud šupem chodníkem cyklopikokoridor necyklopikooridor až na křížení Žižkovéské s Koněvovou tam doprava a nalávku a k Žižkovi ... a tam začíná další nespokojenost .. naprosto nesmyslný sjezd do tunelu a úkrok ke Křižíkově .. to není cyklotrasa ale cyklotobogán na místě dokola... místo toho aby nás širokou silnicí nebo chodníkem pod novou železnicí někdo protáhl do hybernské , nebo před hlavák nebo na pěší zónu tak se motáme Karlínem a dojedem světe div se ... na nábřeží ...
Co jsem koukal na fotku, tak ten cyklokoridor je změť bílé rušících již tak dost složité dopravní značení, každý piktogram na šablonu zvlášť, to musela být kvalitní malá domů nějaké značící firmě.
Jednoduchý pruh metr od kraje v barvě, která se v Praze na nic jiného nepoužívá (červená, zelená) by nic nerušil, decentně by všem (cyklistům i opravdovým řidičům) sděloval "potud je myšleno >>při pravém okraji<< a tam patří cyklisté". Pouhé doporučení, žádná závazná značka (piktogram je to samé, ale jak shora uvedeno, zbytečně drahé a vnášející zmatek do řádného značení).
Cyklopiktogram znám jen z fotek, ale proti červenému pruhu na silnic mi přijde fakt málo výrazný. Škoda, že nemám fotku (v tom stresu to fakt nešlo) z průjezdu na asi nejrušnější křižovtce Budyšína (křížení silnic 6 a 96), kdy jsme tam s dcerkou projížděli po červeném cykloproužku (cca 1 širokém) napasovaném mezi levý a přímý odbočovací pruh. Zleva, zprava auta, ale na ten kousek červeného asfaltu žádné auto nenajelo.
V americe sem piktogramy neviděl, ale ty pruhy dodržovali a fakt byly pěkně udělaný, zkusim o tom něco zbastlit...
Nevím, jestli si rozumíme, já mám na mysli pruh jako čáru metr od kraje, né obarvený metr šířky vozovky (to je ten cyklopruh, co tam podle normy nevejde, jak uvedeno v článku).
Čára nemá nahradit cyklopruh, je tam jen pro orientaci, pokud má jet cyklista, a kam nemám autem najet, když ho chci bezpečně předjet.
Těžko říct, jak by řidiči reagovali na tu podélnou čáru - jestli by si to nevyložili spíš jako limit povoleného parkování ve druhé řadě.
Piktogramy jsou okouknuté z Paříže, kde se používají hlavně pro "protažení" cyklistů skrz křižovatky. V Praze bohužel policajti vyhlásili přísný zákaz malovat do světelných křižovatek jakékoliv vodící prvky pro cyklisty (ať pruh nebo piktogramy), takže ty piktogramy teď suplují cyklopruh tam, kde by se podle normy nevešel - s výsledným mírně sporným efektem.
Pokud jde o cenu, tak v Praze se utrácí jinak: Piktogram odhadem za litr je brnkačka proti nové visuté lávce přes málo frekventovanou Ocelářskou ulici bratru za padesát mega.
tak musím trochu rozmlžit svoji kritiku cyklopiktohramopruhu ..
Předtím jsem ho viděl zrovna jen v místech kde byl odbočovací pruh...
Te´d jsem zkušebně dvakrát projel Koněvovku jak směrem do centra tak z centra a není to tak zlý... samozřejmě tam parkují volové, kteří stojí našikmo a nesmí tam jet kamion s plošinou na buldozer ( což mě potkalo) ale ... výsledek je mnohem lepší než jsem čekal ... tudíž odvolávám kritiku
Perfektně zorganizovaná a velmi vydařená akce. Moc pěkně jsem si to užil, a to i díky velice příjemné společnosti Jurimíra, kterému jsem během přátelského hovoru občas poskytl svá rozložitá záda jako záložní brzdu, neboť akci nejel na svém obligátním lehokole, nýbrž na kolečkových bruslích - bez brzdy... :o))
video z cyklojízdy z pohledu bruslaře :o)
http://www.youtube.com/watch?v=yh6cZwLP5c8
Místo a čas cyklojízd se ustálil – každý třetí čtvrtek v měsíci vyráží do ulic cyklisté z náměstí Jiřího z Poděbrad na pražském Žižkově.
???
Proč ty otazníky? Kromě velkých cyklojízd v dubnu a v září se jezdí každý měsíc "malé" cyklojízdy, které ale zdaleka nemají tak vysokou účast. V jarních měsících desítky až stovky účastníků, v zimě menší hloučky, ale někdy i desítky nadšenců.
Nebo jsou ty otazníky kvůli tomu Žižkovu? Náměstí Jiřího z Poděbrad je sice opticky pod Žižkkovským vysílačem, ale katastrálně snad patří ještě k Vinohradům...
Tož Cajzli si zablbli, projeli se po magistrále... a stejně se houbelec změní...
Odkazy na další fotky z pražské podzimní cyklojízdy 2009:
http://www.auto-mat.cz/2009/09/zmj-2009/
Zjistil jsem, že nejslušivější přilba pro ženu je klobouk. Škoda, že holky klobouky běžně nenosí.
souhlas. Holkám klobouky vesměs opravdu velmi sluší...
No kloboučky... cyklomódní přehlídka na videu by nebyla? :-)
kolik tam podle vas mohlo bejt lidi / tisicu? treba 5-6? :)
V TV jsem zaslechl 4.000, ale nevim, jak k tomu cislu dosli.
Odhady se liší, vloni byly dost nadsazené. 4000 jsou asi moc. Ale bylo to srovnatelné s loňskem a nejspíš o pár stovek víc.
Tak to vím opět zcela naprosto přesně: bylo to z křižníku Potěmkin a na jeho počest se staví tzv potěmkinovy vesnice...
Omlouvám se, ale prostě mi to nedalo... ;-))
No, ono to není zase tak snadné udržet na těch reálných číslech. Někdo něco plácne, média si to zaokrouhlí nahoru na pětitisíce a pak je z toho hausnumero. A navíc se z toho blbě couvá, protože každá další jízda je objektivně větší, tak se nedá počet proti loňsku snížit. "O pár stovek víc než vloni" je pak nejpoctivější vyjádření.
Právě na to "hausnumero" jsem narážel tím "tak to opět vím zcela naprosto přesně"... S médii mám obdobné zkušenosti, byl jsem na nějaké akci a pak se z médií dozvěděl, kolik že tam bylo lidí; chvilku jsem váhal, jestli to byla ta stejná akce...