Jak se mi horší zrak, potřebuji stále Qalitnější světlo. Ofšem: "svítí na plný kolík" X "nesvítí" mi přijde málo.
Pod světly bych vystačil s menším světelným tokem, popř. i jen s blikačkou, po míjení se s protijedoucím autem potřebuji bliknout (zasvítit) silněji.
Takže: kolikamódové světlo užíváte, kolik procent jednotlivé módy mají???
Dík, Pavel
Vozím světla dvě. Teda vlastně jedno světlo na posvícení si a druhé jako blikačku s možností slabšího svícení.
Blikačka jede po setmění furt, světlo jen když je potřeba.
Tahle kombinace má i výhodu na protijedoucí auta, plynulé světlo nemusí správně vyhodnotit (vím, že může z dálky připomínat odrazku na patníku a proto netlumí dálková světla), s blikačkou na sebe dostatečně upozorním a bez vyjímky světla tlumí.
Takže módy dva, najednou. :-)
V lete jedno, petimodove. V zime dve, dvoumodove cca 100/30 % na riditkach a jednomodove na prilbe. S teorii, ze pod svetly moc svetla neni potreba spise nesouhlasim, protoze prave v oblastech kde se casto stridaji tmava mista a svetlo, typicky ve mestech, potrebuji mnohem vykonnejsi svetlo nez v lese, kde po nejake dobe oci privyknou a postaci i mensi intenzita osvetleni.
Přes 1/4 kila mrkvičky denně trpím šeroslepostí, tím pádem se v lese nerozkoukám. Pod světly se mi mžourá líp.
Zapátrej v historii tak dva, tři roky zpátky. Běžela tady debata o jakýmsi dvojreflektorovém světle asi za pět litrů, výkon snad 20 W. Wewerka uvažovala o jeho pořízení, myslím.
A s tou mrkvičkou to nepřeháněj, už to nestojí za to.
Mám přepínání 1 - 3 - 7 W LED a to buď stálé nebo blikající světlo a k tomu 5 W halogen do dálky. Takhle to vozím už dva roky. Přes den používám blikající 1W. Jakmile začne být na zemi blikání vidět, přepnu na stálé. Výkon pak přepínám podle rychlosti, obvykle stačí ty 3 W. Přídavný halogen je dobrý na sjezdy a k blikání na auta, když nechají dálkový. Když ho nevypnu, blikají oni na mě.
Přes zimu se chystám udělat něco úplně jiného, nové LEDky mám doma přes půl roku, ale čas prostě není.
Vysledoval jsem nějak, že by to mělo mít tyhle vlastnosti - automatické spínání při rozjezdu a vypínání až po pár minutách po zastavení, v nočním režimu pak automatická změna výkonu podle rychlosti (1 až 7 W při 10 až 50 km/h) a automatické zesílení při zásahu světly protijedoucího auta. Přes den se výkon předního světla zvyšovat nebude, ale zadní se samo zesílí při jízdě přímo proti slunci nad obzorem, kdy je pocit neviditelnosti největší. Denní a noční režim se bude přepínat taky automaticky, jak jinak. Světla budou svítit nepřerušovaně, o blikání na všechny strany se postará majáček na prutu. Přídavné dálkové světlo bude už taky LED, a to 12 W, pro použití jen tam, kde je pusto a prázdno. Blikat na auta se s tím nebude, z důvodu bezpečnosti všech zúčastněných.
Zatím sci-fi, ale po zimě to bude na leháči a ještě daleko víc, od toho ty stroje jsou, ne? :-)))
Vozím vpředu Blackburna, tohohle:
http://kolokolo.cz/_/blackburn/quadrant/
Má 3 módy: světlo všemi čtyřmi LED, blikání všemi 4, blikání dvěma postranními + světlo dvěma centrálními. Ten poslední mód je zvlášť vhodný na tmu v provozu, vidím a jsem viděn. Světlo je to hodně úsporné, baterie měním zřídka, přesně to ovšem neměřím a nepočítám. Jsem spokojen.
Vpredu dvoumodova Aurora (hodne/malo) a vzadu dve dvoumodove blikacky (blika/sviti). Na srazu jsem videl blikacky Reelight, asi je jeste doplnim (blikaji na magnet ve vypletu, nepotrebuji baterky)
Reelight mi vydržel asi dva týdny. Než jsem sebou poprvé švihnul. Rozletěl se na kusy. Asi půjde slepit, ale nemůžu se k tomu dokopat.
To neni dobra zprava, ze je to choulostive na pady :(
jel jsem v prosinci z hromadné podzemní garážeí a pomalu jsem přijížděl k vratům. A jak jsem byl skoro u vrat, tak jsem se jednou rukou natáhl k čudlu s otevíráním. No a přehlédl jsem na šedivě natřeném betonu šedivý sníh, který tam natahala auta na kolech a jak jsem se držel jen jednou rukou tak jsem to neustál. Kolo pode mnou ustřelilo na stranu a dopadlo na bok. Já jsem se postavil na jednu nohu a ani jsem neupadl. Mám dojem, že se světlo nerozletělo přímým nárazem, ale pouhým rázem jak celé kolo narazilo na beton.
tak sem pridam koment aj ja ... v sucasnosti vozim na biku priblizne 1300modovu zostavu (4x 3mode svetla + 4x 2mode svetla) ... vykon je regulovatelny priblizne v rozsahu od 20lumen do 8000lumen, cim sa sucasne reguluje vydrz od nejakych 90minut pri plnej palbe az po nejaky mesiac pri uspornej prevadzke ... ale regulovatelna nie je len intenzita, ale aj vertikalne a horizontalne smerovanie svetelneho luca ... tieto svetla mi osvetluju priblizne 120stupnovy uhol niekolko metrov pre bikom (vyborne sa s tym idu zakruty), ale dokazu zasvietit aj paradne daleko na vzdialenost asi 200m ... v tejto zostave by to malo svietit priblizne rovnako ako svetla na aute, dialkove + stretavacie spolu ...
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach...
Zaostávám za tebou o několik desetiletí. Nadpis byl určen fšem (kromě tebe). Protože jsem se už dopracoval ke dvěma 1W ledkám, zeptal bych se tě spíš s jakými světly (kolikamodovými) jsi jezdil ve svém "šerém dávnověku", když 1W Luxeon byl "špica".
Děkuji, Pavka
Pokud jeste nemas koupeno, kup radsi 3W, na stejny proud sviti o dost vic (takhle jsem tuningoval celovku, kdyztak muzu najit presny typ LED)
Kdyby ti to nebylo zatěžko ...
Mno, nakoupeno mám, aji schpného a ochotného elektronika - tudíž mi šlo hlavně o odstupy mezi módy.
Tohle jsem daval do celovky (petzl myo xp):
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1445
a pozdeji do neceho dalsiho tyhle (novejsi, vetsi ucinnost, ale nepasuje na ne luxeon optika (ta cocka na ledce je vetsi)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15943
Ad odstupy mezi mody - kdyz se mi pripomenes nekdy vecer (zhlavy to nevim a zdrojak tu po ruce nemam), muzu se podivat, co jsem tam daval jurimirovi...
a jsem spokojenej až na půdu!
skoro se těším až budu do i z práce jezdit za tmy :o))
Novou vidlu už zřejmě máš. Co jsi pořídil?
Tak plneni pwm jsou 70, 150, 20. takze v procentech vykonu cca 50,100, 15
Fyzikalni opravnik - ty procenta jsou samozrejme napeti (ridi se plneni pwm bez zpetne vazby, zdroj je 6V gelovka, proto max plneni neni 255), na vykon by se to muselo prepocitat v-a charakteristikou diody nebo tak neco ;)
2modova aurora s P7ckou ma nizky rezim nastaveny tak na 15% high rezimu (resp. 9% uplneho maxima z prvej minuty) ... tych 15% by sa dalo odhadnut na asi 60-70 lumen ...
niekomu to staci a je rad, ze to ma na low vydrz 12-14hodin, ale vacsine bikerov sa to zda malo a preto vymienaju rezistor vo vypinaci, davaju tam 1ohm namiesto 6.8ohm ... potom to dosiahuje vydrz tak 3.5-4hodiny a svietivost to ma tak 40%, cize asi 200lumen ...
inak viac ako 2 rezimy mi pripadaju na biku dost otravne ... a zda sa mi, ze medzi bikermi sa 2 rezimy ustalilo ako idealny stav ... aku presne intenziu si mas dat na low ti neviem povedat ... ja som upravoval uz niekolko auror, a vzdy sa majitela pytam ako dlho to ma na low rezim vydrzat - cize ako dlho planuje jazdit po tme ... odpovede sa pohybovali od 2.5 do 6 hodin, cili som pouzil rezistory hodnoty 0.63ohm - 2ohm ...
pripadne este odkaz na graf vydrze u jirika http://www.ledmania.cz/svitilny/aurora-ak-p7-5...
Tohle vypada dobre, to chcu!
http://www.kronium.cz/hid-svitilny...
A dozadu podobnou z cervenym filtrem. ;-)
Z odkazu zmizelo zaverecne "l"... ;-(
Jeste jednou a lepeji:
http://www.kronium.cz/hid-svitilny...
Moc pěkná cena,taková lidová.
Co děláte, on myslí tu slečnu! Jenom nevím, kam se na slečny dává červenej filtr... :-o
Slecna za lidovou cenu? Nebo jsem to spatne pochopil? ;-)
Ale vazne - zajimalo by mne, kolik lumiku ma takovy osvetlovaci stozar na vetsim fotbalovem hristi. Nebo pristavaci svetla letadla...
Nebo by se to dalo srovnavat jeste s necim jinym? ;-)
a naco ti to bude ?
Jak (a kam) ji na kole přiděláš?
A k těm "ilustračním" obrázkům: Stejné nasvícení zvládne "baterka" s 3W Luxeonem (za 130,- peněz v Kauflandu). A Luxeon jsou "vyhozené peníze", ježto existují lepší světla ...
Tož vem rozum do hrsti.
no neviem presne co si chcel povedat ... ale ak chces porovnavat, tak si staci najst rozumny test, napriklad:
http://www.ledmania.cz/recenze/preview...
inak je jasne, ze to svieti dobre ... ale na druhu stranu sa to neda pripevnit na bike a ak by si to pripevnil, tak sa to casom rozbije ... svetelny kuzel to tiez nema vhodny na bike ... to si radsej kup 4 aurory a budes spokojnejsi a budes mat menej problemov ...
Jaké světlo je tedy v poměru výkon-výdrž dle tebe na kolo nejvhodnější.Také by mě zajímalo jak se tyhle světla na kolo přidělávají.Jsou to světla na různá použití -ne přímo na kolo.Popř tip na nějakou čelovku bych uvítal také.
Děkuji.
aurora
A ted vazne - uvazoval bych o tomto
http://www.kronium.cz/led-celovky-zebralight...
nebo o
http://www.kronium.cz/led-celovky-zebralight...
Prijde mi praktictejsi na AA baterie, daji se vsude sehnat. A na delsi cestovani. Uvazuji o nich.
na chůzi dobrý. O nečem podobným bych uvažoval na vandry, kdybych už kdysi nepořídil fenixe. Ale na kolo? COkoli pod 15olm je podle mne tak na dojetí a spíš abys byl vidět, než abys ty pořádně viděl.
180-200 lumenů asi stačí, ale raději víc :o)
Ale asi záleží i na očích. Já za šera vidím hůř...
No, podle reakci vidim, ze asi vazne budu muset poridit dynamo + nejaky balicek. Ale to se mi na HardCora nejak davat nechce. Cokoliv jineho bud nesviti, nebo nevydrzi. ;-(
Jinak mam ted 1/2W + 5LEDku + 2x Cateye Cube - 3led v rade, placate, vejde se to na horni stranu riditek do mist, kde je k hlavni trubce privarene ta kratsi na gripy.
vymyslas ako uz mnohi pred tebou ... kupis nieco na AA baterie, potom zistit, ze tvoje starsie AA akumulatory uz nestihaju, tak kupis nove, potom zistis, ze tvoja nabijacka na AA asi nenabija uplne inteligentne a kupis novu nabijacku ... a potom stretnes niekoho s aurorou a zistis, ze si vsetky peniaze vyhodil zbytocne a mohol si za ne mat uz dve aurory, styri li-ion akumulatory a nabijacku ...
To sice ano, ale kdyz jedu tyden a kazdy den dojizdim v noci, potrebuju cca 14 hod vydrz. Mozna radsi trosku vic. A predstava, ze i kdyz zustaneme nekde v campu, budu muset 5 hodin sedet na zachode a hlidat svetlo mne nelaka. A co teprve ve chvili, kdy spime volne? ;(
aurora na low vydrzi 14hodin a svieti urcite viac ako to vsetko co mas dokopy ...
Uz jsem si rikal, ze by se pod slapaci stred dala zavesit petrolejka, ale tohle je lepsi:
http://www.craphound.com/images/coach-lamps-lit...
zebru na bike ????
:-)))))))))))))))))))))))))
Jako jediné osvětlení na kolo je tohle fakt málo... To je dobré tak maximálně na přisvícení do zatáček kam normálně nedosvítí hlavní světlo...
Na přisvícení do zatáček je to taky málo. Já mám na přisvícení na helmu objednané toto:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23285
Sice slabší než SSP P7 světla ale opět Aurora :-)
hmmm ... pomerne drahe (voci napriklad TR801) ... ale inak som zvedavy ako s tym budes spokojny ... daj potom vediet ...
V současné době 2 x Aurora SSC P7, 2 mode:
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
Na noční lesní biking k tomu přidávám další 2 SSC P7 světla:
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=Attach...
Ty jsou narozdíl od Aurory 5 mode ale při zapnutí se aktivuje ten naposledy použitý a ne jako u Aurory kdy není možnost vyhnout se následujícímu režimu. Režimy u 5 mode MTE fungují stejně jako u Fénixů.
Jinak v městě 2 low Aurory = cca. 200 lm.
V lese všechny 4 = cca. 2500 lm.
Ještě jsem zapoměl na žiletku! Taky 2 mode SSC P7 Aurora :-)
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
Jak řešíš nabíjení Petře?
Vozím 2 náhradní Trustfire 18650 v krabičce
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18074
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820
Nabíječek mám několik, doma i v práci.
no jasně, ale to je jen další hodina jízdy navíc. Tedy počítám-li, že budeš svítit oběma baterkama najednou. To je na dojetí, ale ne na jízdu. Co když jedeš někde půlku noci? Nebo prostě v noci jezdíš výjimečně, takže tě to netrápí?
toz pre teba je riesenim vymena rezistoru vo vypinaci pre low rezim ... 1ohm uberie tak 50% vykonu voci high, ale zase prida dalsie 2-3 hodiny ...
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach...
ale inak, 4ks auror, vsetky na low rezim to uz je celkom dost svetla a vydrzi to svietit 12hodin ... to zase nie je malo ... a voci takym tym 1W authorom, cateyeom a sigmam je to neporovnatelne viac svetla ...
já mám tu Auroru přes dynamo (viz níže) Výkon jde rychle dolů, ale svítí to furt. Když jezdím z a do práce, tak k tomu přidám Fénixe, kterýho už mám dlouho. 4 aurory už mi přijde moc. Jak kvůli váze, tak kvůli baterkám...
Udělal jsem ráno cestou do práce pokus. Je zajímavé že velká Aurora na 2 baterie kterou mám na zimáku svítí Low režimu víc než 2 malé Aurory v režimu low dohromady! Přitom tak vydrží svítit cca. 9 hodin.
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach...
Ten rezistor u malých vyměním na 100% to se fakt vyplatí.
no kedze velka aurora na 2x18650 svieti 9hodin, tak adekvatne k tomu by bolo, keby aurora na 1x18650 svietila tak 4.5hodiny ... to dosiahnes rezistorom na hodnote tak 1-1.5ohm ...
Nemáš link na ten rezistor? Díky:-)
to maju v kazdej predajni so suciastkami ... doporucujem s vykonom aspon 1W ... vyber si :
1ohm 1W
http://www.gme.sk/sk/index.php?product=114-487
1.2ohm 1W
http://www.gme.sk/sk/index.php?product=114-488
1.5ohm 1W
http://www.gme.sk/sk/index.php?product=114-489
1.8ohm 1W
http://www.gme.sk/sk/index.php?product=114-490
Ja mam tech akumulatoru 6. A naposledy na 24h - to se svitilo od osmi vecer do sesti do rana - jsem pouzil 4 ks. (Od asi tri do pul seste jsem nejezdil). Svetlo na prilbe svitilo furt - 1 AKU, Aurora na riditkach na High furt krome dokopcu (to ale bylo vic jak polovina casu, do kopce se jezdi pomalu, z kopce a po rovine rychle). Ta spotrebovala ty zbyvajici tri. Bohate postacujici reseni pro celonocni vylety. Mozna az zbytecne predimenzovane. Vzhledem k zanedbatelnemu samovybijeni LiOn muzes mit ty AKU nekde ulozene (ja je mam na normalne dne batohu v te krabicce) a nebojis se o jejich stav v okamziku kdy je potrebujes pouzit.
představa, že jedu na vandr a táhnu půl brašny baterií mě neláká.
jsem to odklepl nějk dřív..
mám Auroru a z dynyma napájím 6v baterii a z ní tu Auroru. Kamarád mi udělal nějakou elektroniku a funguje to báječně, ale ta Aurora tu baterii strašně rychle vycucá. Svítí to pak samozřejmě furt, ale dost v závislosti na rychlosti a je to míň než normálně. Odhadem to při rychlosti okolo 15km/h spadne na 200lm :o(
hehe ... tato diskusia je fakt kvalitna ... takze par nahradny liion aku by si neodviezol, ale kilove zavazie v podobe oloveneho akumulatora to uz odvezies ... a navyse mas stale zaradenu rucnu brzdu v podobe dynama ... sorry ale toto sa robilo pred 20timi rokmi ... dnes tak moze jazdit iba sialenec ...
už několikrát jsme došli k tomu, že máme každý jiné požadavky a preference....
Ta baterie fakt nemá kilo. Musel bych to najít ale je to asi 300g SON má určitě nějaký odpor, ale já ho nejsem schopnej při jízdě poznat. Nesmíš si představovat plášťový dynamo z doby před dvaceti lety, jak říkáš.
Má to výhodu, že jsem soběstačný, co se energie týče.
Na tři týdny bych těch náhradních Lionek táhnul půl brašny a já prostě nechci. Ale rozhodně nebráním tobě, aby jsi to dělal. Pro mne je ale naopak šílené tohle...
a kolko wattov ti da to dynamo ?
a aku kapacitu ti ponuka ten akumulator ?
SON ma podle vyrobce 6V / 3W (nejak jsem mel zafixovano ze 6W, no nic)
Baterka je 6V/1.2Ah
to su jurimirove parametre ?
no ale potom fakt nechapem naco to vozis ...
6V/1.2Ah = to vlastne dokaze uchovat iba 7.2Wh energie ...
napriklad jedna liionka 18650 dokaze uzchovat az 3.7V*2.5Ah = 9.25Wh ... vaha neporovnatelne mensia, rozmery vyrazne mensie ... to si fakt myslim, ze tu tvoju kombinaciu dynama a akumulatoru nema zmysel vozit a lepsie je pribalit si dalsie 4nahradne akumulatory ...
nehovoriac o tom, ze tie 3W energie z dynama je tak neskutocne maaaalo ... kedze P7 je 12W ledka, tak ju napajas iba 25% vykonom ...
a za dalsie nerozumiem tomu, ze 3W dynamom nabijes ten tvoj akumulator za asi 2.5hodiny ... takze ak slapes cely den, tak 3/4 dna vozis dynamo zbytocne, lebo ti nedobija akumulator (alebo ho prebija ???) ... a celkovo sa pohybujes v tak nizkych energetickych hladinach ... a samozrejme v nizkych svetelnych vykonoch ... my tu hovorime o svieteni na urovni a ty tu pises o nejakom slabom zufalom rieseni ... bol by som velmi nerad, aby si tu nejakych neskusenych bikerov doplietol ...
tak som nasiel aj ten podobny akumulator ... mas pravdu, nema to kilo, je to iba 300g :-)))
http://www.gme.sk/sk/index.php?product=540-189
pre porovnanie, jeden 18650 akumulator ma 48g ... takze ich mozes nosit 6ks a budes na rovnakej vahe ... akurat budes mat k dispozicii 55Wh energie a nie iba 7Wh ...
alebo sa pozrime na objem ... 9.7*2.4*5.2cm = 121cm3 ...
jeden 18650 akumulator ma rozmery - priemer 18mm, dlzka 65mm ... ak si dobre pamatam na vzorec objemu valca, tak by to mohlo byt nejako takto ... 0.9*0.9*3.14*6.5 = 16.5cm3 ... takze ich mozes odniest az 7ks namiesto jedneho olova ...
mimochodom jedna moja aurora typu ultrafire c2 (alebo spiderfire) vazi 166g aj s akumulatorom ... takze ich mozes odniest dve namiesto toho olova ... vahu dynama, kablov nepocitam ...
pepko:
dobře, tak já to, co už jsem psal zopakuju a zkusím to napsat trošku jinak, když to napoprvé nesedlo a dodat další informace....
ano ta olověná baterie má 300g. psal jsem ti to. Hledání sis mohl ušetřit, ale tvoje věc.
SON a tu baterii mít budu. Není to váha navíc. Tak jako tak to povezu, protože, jak jsem psal, jsem schopen si s tím zajistit energii pro MP3 přehrávač, foťák, světlo typu fenixe a popřípadě mobil pro libovolně dlouhou dobu.
S Li-on kama to bohužel nejde :o(
Jak jsem psal, já tu Auroru mám. Není problém se světlem na cestu z práce domů. Koneckonců to se tu semlelo tisíckrát a patří ti dík za osvětu. Sice mi vadí furt myslet na to, abych měl nabitý baterie, které mám sebou, ale ano dá se a noční vyjížďka taky není problém. Pokud to bude jen vyjížďka na jednu noc....
Hledám světlo, které se dá použít, i když jedu na vícedenní vandr (tři týdny) A tedy hledám něco, co by se dalo dobíjet vlastní silou. Jsem si vědom toho, že takové neznáš a už jsi mi to tady řekl a opravdu naprosto nechápu, proč na mne vlastně vůbec reaguješ, když nemáš co říct...
Vždycky jsi zaseklý na jednom řešení a žádné další pro tebe neexistuje. Někdy loni to byly AA baterie a Lion jsi tvrdě odmítal, nyní jsou to Lionky a odmítáš zbytek. Svět je barevnej a různej kluku ;o) A každýmu holt nemusí vyhovovat to jediný řešení, který vyhovuje tobě. Zkus to pochopit a ještě lépe, smířit se s tím.
Děkuju.
A toho, že bych nějak přivedl na scestí bikery se bát nemusíš :o) Nejsem biker, a co hůř, ani jím nikdy nechci být (promiň Mirku) a vichni to tu vědí, všichni mě znají a všichni vědí, že mám vždycky všechno jinak :-D :-D Takže buď v klidu....
tak si este raz precitaj co si tu napisal v predchadzajucich 10tich prispevkoch ...
4aurory su ti moc, to radsej budes vozit to olovo ... to, ze to svieti 2500lumen ti nic nehovori, vidis za tym len to, ze to ze to ma vydrz iba hodinu ... ale ze to dokaze svieti nejakych 150lumen po dobu 28hodin to ti uz akosi unika ... a tych 150lumen je presne tolko kolko svietis ty s tym olovom a dynamom ... neviem na ake vandre to chodis, ale ja fakt pochybujem, ze cez den spite a jazdite iba v noci ...
mne to tvoje riesenie jednoducho nesedi matematicky ... a uz vobec nie z hladiska fyziky ... no ale ako chces ... chces byt iny, tak si iny ... na tvojom mieste by som si to este parkrat prepocital ...
pepko:
"4aurory su ti moc, to radsej budes vozit to olovo ... to, ze to svieti 2500lumen ti nic nehovori, vidis za tym len to, ze to ze to ma vydrz iba hodinu ... ale ze to dokaze svieti nejakych 150lumen po dobu 28hodin to ti uz akosi unika ... a tych 150lumen je presne tolko kolko svietis ty s tym olovom a dynamom ..."
ještě jednou a naposledy: TO DYNYMO A OLOVO VOZÍM TAK JAKO TAK. Nabíjím tím baterie do MP3, fotáku, atd. (viz výše) nechci tahat další Lionky K TOMU NAVÍC.
"neviem na ake vandre to chodis, ale ja fakt pochybujem, ze cez den spite a jazdite iba v noci ... "
to je různý. Momentálně s emi rodí v hlavě plát dojet z českých hranic k Baltu v co nejkratší době. Tedy co nejdýl v jednom zátahu... Nevím, jestli to uskutečním nebo ne, ale pokud ano nepotáhnu s sebou kila baterií ale son s tou pidi olověnou a budu dobíjet za jízdy...
"mne to tvoje riesenie jednoducho nesedi matematicky ... a uz vobec nie z hladiska fyziky ... no ale ako chces ... chces byt iny, tak si iny ... na tvojom mieste by som si to este parkrat prepocital ... "
mě jde o jednoduchost víc. Tedy zapojit to a nestarat se. jen přepnout spínač, když je potřeba svítit a nestarat se o zdroj o to jestli mám nabitý bateie atd. atd. Zkrátka, aby to bylo v pohotovosti pořád. Klidně díky tomu obětuju něco parametrů. které ty ne.
no ok, rob ako myslim ... ale aspon mi vysvetli, preco si sa rozhodol pre iba 7Wh akumulator ??? ... pokial jazdis cez den dlhsie ako 2 hodiny, tak sa mi to zda kapacitne strasne poddimenzovane a ta kapacita ti musi velmi chybat v noci ...
ked uz inak nie, preco radsej nenosit 5 tuzkovych akumulatorov, ktore by mali kapacitu 2700mA ???
z toho olova jde celkem jednoduše zároveň brát a zároveň dobíjet. Tedy není problém jet a brát šťávu celý den. A také ta baterie ustálí to, co jde z "dynama", na stálých 6V. Jednoduchá instalace. Stačilo spájet můstek a natáhnout dráty a to dobíjení funguje.
Souhlasim, ale tech sest akumulatoru se vejde do krabicky od cigaret. Kdyz si vzpomenu na Tve vybaveni naradim co vozis na kole, tak to je zcela zanedbatelny objem a snad i hmotnost. Na zadech je to neco jineho. ale tam taky nepotrebujes takovy vykon a sel bych do tuzkovek a adekvatniho svetla.
hele nevím. myslím, že na vandr to prostě nepotáhnu, byla by toho hromada. To radši zůstanu fenixe. Tužkový si nabiju bez problémů cestou z dynama.
SPíš přemýšlím, že když to dynymo z PB baterií tu Auroru živí tak bídně, tak jestli nedat raději něco s Q5 a šířkou aspoň 4cm (tu auroru mám 5,5cm a vyhovuje) a dát dvě. TO už by se uživit mohlo, ne? Ve výsledku by to mohlo dávat víc světla než ta Aurora takhle zapojená....
Jestli to bude svitit vic, to nevim, ale mohlo by to mit o neco stabilnejsi vykon (2xQ5 naplno zhruba odpovida tomu, co jsi schopny dodavat z dynama, aurora naplno zere 1.5 nasobek (kdyz uvazuju, ze dynamo da 6W)...
pekna blbost ...
Půlku noci už dávno nejezdím to se raději pořádně vyspím:-)
Jezdím po lehké večeři na rychlé švihy po lese 20-30 km a na to mi 2 páry baterií stačí. Navíc když se do toho lesa přesunuji svítím na Low a tam je spotřeba zanedbatelná. Na High přepnu až když jsem v temném lese. Někdy to stihnu že se baterie vybijí až ke konci švihu a Aurory se přepnou na Low samy a na ten se dá jet ještě několik hodin. To pak neměním nic a dojedu na pohodu domů i s těmi cca.200 lumeny.
PS: navíc ještě občas vozím tuhle Fénixáckou bodovku:
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/1...
Ta vydrží na High (108 lm) cca. 4 hodiny.
ty wole, to uz mas celkom peknu zbierku ... asi budem musiet nieco dokupit, lebo uz ma dobiehas :-))))))
Ve meste i na cyclovandrech cervenou bikacku vzadu na kole a druhou zavesenou na batohu nebo zadni kapse ,na riditkach ve meste combinace cateye a blackburn a na helme blikacku planet bike , ono je lepsi svitit a blikat jako LasVegas nez byt pro motoristy v noci neviditelny . Na trail a tour me vyhovuje z planet bike jedno extra beemer 4watt a nedavno jsem prikoupil jeste jedno 2 watt na commuter bike .
Trochu mimo téma, ale ne zas tak úplně ;-)
http://www.alza.cz/prestigio-power-bank-501...