Čaute.Můžete mi,prosím,pomoct a něco doporučit?Chci si upgradnout svoji současnou vidlu (stála snad 700Kč) za něco rozumnýho,avšak ne finančně náročnýho (do 4tisíc?).Uvítal bych nejlépe něco se zdvihem 80-100mm na XC kolo.Díky
Jako kluzáků (vnitřní nohy)?Stačilo by snad i 30mm,protože bude jezdit pod jezdcem do 70kg.Aspoň co sem zrovna teď vyčetl,tak je pro lehky váhy prakticky jakákoli vidle dost tuhá v krutu.Zabrousil sem i na tuning-test.cz,kde se mi pozdává SUNTOUR XCR LO za 3000,- (případně SUNTOUR RAIDON LO za 3500,-) .. co myslíš?
Sloupek je to co prochází skrz rám kola a jsou k tomu, pomocí představce, přimontovaná řídítka ;-)
Tam budeš mít asi klasiku, 1 1/8" jako u všech současných normálních kol...
Jo tohle..docvaklo mi to až potom :) Je to klasika,s tím problém při výběru nebude..
na www.bike4u.cz máš výprodej, ale nejsou tuněný )-:
už koukám...ceny velice zajímavé,díky za typ :) ale nějakej konkrétní typ náhodou nemáš?
aspoň EPICON (2.748) ať poznáš změnu,ale když si přidáš, "vytuněný" raidon asi poběží líp...
Mám Raidon (nevotuněný). Pružení dobrý, ale chybí mi možnost nastvení tlumení (bejvalka ho měla), a při pomalým sjezdu přes větší "schody" to docela odskakuje... Nevím, zda lze tlumení změnit při tuningu.
Epicon je prý maličko citlivější, a hlavně má to nastavení tlumení.
no ten co sem kupoval měl "tlumič olejový se seřiditelným expanzním útlumem"
A co máš za vidli? Raidon prostě nemá seřiditelný útlum, Epicon má.
Ano,epicon je citlivější,aspoň co sem vyčetl.Ale to už sme zase o 30% ceny výše.. Každopádně nemám v plánu měnit jen vidlu,ale prakticky překopat celýho Treka 4400 (starej 7let).Geometrie kola mi maximalně vyhovuje a proto to chci jen doosadit X.9 řadou komponentů,vypletenýma kolama a hydrama.U přestavby sem narazil na problém s roztečí na uchycení zadní brzdy.Je tam o cca 6mm menší..Jak byste to řešili? :/
Spíš bych se vykašlal na předraženou X.9 a ty prachy vrazil do pořádné vidlice... Ta má na jízdní vlastnosti kola mnohem větší vliv než řazení...
Uchycení kotoučových brzd že má jinou rozteč ? To slyším poprvé...
A ta vypletená kola jsou také zbytečně drahá frajeřina ;-)
Ja mam tedka novyho Epicona, otunenyho z tunigntestu,
nastavenyho na 120 mm. Muzu doporucit.
To je sice pěkný, ale 120mm mu asi dost změní geometrii kola.
120mm by bylo už opravdu dost.Stovková by byla myslím akorát tak na maximu.. leda tu...u tuningtestu je možné si přece zdvih zvolit,tak by to snad neměl být problém..
To zalezi na situaci, u mne se daly odstranit takove ty mezikrouzky nad vidlici, taky pri vetsim zdvihu je vetsi sag.
U mne se vidlice zvedla, ale jen trochu.
Myslím, že z 80 na 100mm by problém mít neměl, 120 už je ale moc.
Když použiješ vidlici s vyšším zdvihem a odstraníš zároveň podložky pod představcem, docílíš toho, že budeš mít výšku řídítek plus minus stejně jako u předchozí vidle s nižším zdvihem. Geometrie rámu se ale zásadně změní. Pokud jde navíc o 7 let starý rám, dá se předpokládat, že tam se zdvihem 120mm počítáno určitě nebylo.
pro Jardu:
Asi je to pravda..napadl mě i ten epicon od tuning testu na úkor X.9 (dal bych komplet X.7 a ušetřil celkem na třech komponentech "litr" - teď je otázka jestli sou to dobře ušetřený prachy).Zase mi přijde škoda nekoupit X.9 přehazku za 1400,není to tak šílený..
Ano,s tou roztečí na brzdy je to skutečně tak,dneska sem byl v obchodě,kde se na treky specializují,a řekli mi,že se dá koupit redukce za cca 400,- ,která tohle "hravě" vyřeší...
pro Barakudu:
Kolo je v takovým stavu,že i alivko na 8-čkové kazetě řadí skoro jak nové,kliky (potažmo střed) šlape na výbornou,kolu prostě nic není..jen bych ho chtěl poladit do náročnýho terénu,kterej si další sezóny užije.O kterých zbylých komponentech je ještě řeč?Prakticky vše jde krom rámu pryč..jistě,ten nebude na dnešní dobu nejlehčí,ale opravdu mi pasuje,kolo je hravé a živé a o to přesně jde..žádnej valící se tank jako můj author traction 07..
Abych to zhrnul i cenově:
X.9 přehazka + řazení + přesmyk vyjde na 4150,-
Za vidlici dám teda buď 3500,- (raidon) nebo ať nežeru - 4500,- (epicon)..
Brzdy - tam stále nemám jasno..dá se koupit komplet předek i zadek Shimano BR-M486 za nějakých 2500 (asi to žádná sláva nebude?!).. ale taky možná připlatit za Juicy 3 další 2tisíce?!
A zapletená kola chci koupit kvůli předělávce na kotouče (doposud byla Véčka) ..Shimano WH-M505 model 2008 za nějaky 2tisíce..možná za 3500 za crossridy (u kol fakt nevím,nijak moc se v tom nevyznám..)
Devítková kazeta + řetěz mě vyjde na 1500,-
Když mrknem na výslednou hodí to 14-18tisíc.Což mi nepřijde jako tak strašná suma,když se podívám,co produkce nabízí..
Vypadá to, že jsi rozhodnutej dát peníze do přestavby, takže asi stačí jen doladit ty správné komponenty. :-)
Vím, že podobné rozpočty se na konci daří jen těžko dodržet, tak by mě pak zajímalo, jestli ses do té předpokládané max. částky 18 tis. Kč vešel nebo ne.
Neříkám,že bych si to nedal rozmluvit,ale zatím mi nikdo nedal skutečnej důvod proč se rozhodnou jinak.Jedinou chybou na kráse může být pro někoho starej "dýzajn" nebo větší váha (zváženo zatím nemám),ale půl kila člověka nespasí.I když je sice malá hmotnost pěkná,přesto se mi s kolem jezdí pocitově dobře a celkově mi sedne..
Informovat budu,sám se zvědavej jak to dopadne :)
A dík za názor.
Hele, když máš rám, který ti fakt dobře sedí, stačí změřit rozměr a koupit stejný, podobný. Když si vezmeš, jaký kolo můžeš mít jen o něco málo větší částku než je částka, kterou jsi ochotný dát za přestavbu, tak to stojí za úvahu, mě by se líbilo třeba tohle: http://eshop.kola-radotin.cz/horske-kolo-trek...
To je pravda, starý kolo pošleš přes aukro, a máš za stejný love cca to co hledáš, akorát komplet nový a se zárukou.
Zase je dost velkej cenovej rozdíl mít skoro novy kolo za 14-18 tisíc (podle představ do puntíku) ..a potom úplnou funglovku za 25 tisíc,která vše nesplní.Nápad s prodáním kola je to sice dobrej a taky mě napadl,ale myslím,že to právě zrovna moc nehodí :(
Nj, ale vzal bych ještě v úvahu, že ta přestavba taky může klidně v zápalu boje vyjít na 20 tis.:-)
Né,určitě ne :) Jinak sem se rozhodnul pro Epicon vidli od tuning testu,rozhodně bude lepší investovat spíš do tohodle směru,než rvát jako první novou přehazku,když stará ještě šlape.
Jestli 8-kvalt řadí bez problému, tak bych ho tam zatím nechal (čímž ušetříš za řazení a kazetu; řetěz je postřebák). A radši bych vyměnil potřebné věci o třídu vejš.
Epicon je za ty prachy asi slušná hodnota. Z tuningtestu to může být skutečně luxusní poježdění.
S brzdama moc neporadím, ale narazil jsem na tohle:
http://www.kupkolo.cz/produkty/extra_180/sety...+-zadni-kotoucova-brzda-Avid-Juicy-Five-stribrna_2254.html
http://www.kupkolo.cz/produkty/extra_180/zkola...+-zadni,-bez-kotoucu_474.html
Kola - shimana odpovídají ceně, crossride jsou spíš imidžovka (já jsem je k svým véčkům zavrhnul, i když by vypadaly moc pěkně), dnes bych si asi vybral tadyhle:
http://www.remerx.cz/cz/zapletena-kola-cross...
Noo...tak ty brzdy Juicy 5 sou víc než zajímavé,o tom se vyplatí zapřemýšlet.Kola taky vypadají slušně..čekat váhy pod 1900g (oba ks) asi v týhle cenovce nemůžem,takže taky dobrej typ ke zvážení :)
Vikingy mají 1680g... za 7.500. Otázkou je tuhost, je to jen 24 drátů. K tomu vidle za 5, brzdy za 5, vejdeš se do 18. Řazení počká;-)
http://www.kupkolo.cz/produkty/Zapletena-kola...
Zrovna mě by k bílýmu kolu s červenočernou grafikou sedly... chjo...
No :) Luxusní kousky to jsou,ale 7.5k už je fakt krapet přes čáru..
14-18 za přestavbu a budeš to mít na osmikolu a starým rámu se staým středem ,tak do toho bych v žádným případě nešel,koukej se toho starýho kola zbavit a jdi do něčeho takovýho (a najdi mi tam nějakou výraznější slabinu v komponentech) http://www.bike-discount.de/shop/k95/a11558/zr... Takovejch kol se dá najít za ty prachy celkem dost,jenom si dát čas s hledáním.
Finální cena 18tisíc:
- 9ková kazeta a řetěz od SRAMU
- přesmykač,přehazovačka a řazení X.9 od SRAMU
- brzdy hydraulické Juicy 5 (185/160mm)
- vypletená kola Fulcrum Red Metal 5
- vidlice EPICON od tuning-testu
- redukce na zadní brzdu (kvůli té jiné rozteči uchycení)
Ten tvůj Radon je fajn,ale furt sme částkou na 22700,- a započítat musíme ještě dovoz.Mít něco proti jeho výbavě snad ani nejde,vypadá do libově a váha je taky na jedničku.
Pořád vidím moji variantu líp,protože ten rozpočet větší prostě není.Zkus mi ukázat kolo do 20ti tisíc - klidně po slevě - a budu přemýšlet.Nevýhodou u mě zůstává rám,možná krapet těžší než jsou současné rámy,ale zase naženu váhu na vypletených kolech a vidlici.Navíc,jak už jsem psal,mi geometrie sedne naprosto perfektně.Co najdeš na budoucí přestavbě za slabiny ty?Rám?Ok,ten jsem zmínil,ale má pro mě i plusy.. Střed a kliky?Jo,ty zůstanou původní,ale chodí i po letech jako nové,takže nevidím důvod proč měnit :) Zbytek je prakticky novej,ideálně sestavenej..
komponenty co jsi vybral jsou dobrý, ale dáš za ně 18 tis.,já být tebou, tak bych si je dal stranou,ještě letos trochu pojezdil na starým kole a potom bych se snažil starý kolo prodat a přes zimu,pokud pořád nejezdíš se snažit nějakou tu korunku došetřit na nový kolo.Přece jenom komplet nový kolo Ti udělá radost větší,pokouknu se po netu na něco kole 20 tis.Kč.jakou bys potřeboval velikost?
tady jeden Drossiger,už sež na 21250Kč http://www.bike-discount.de/shop/k95/a11683... a Radon do 20 tis.(malinko hůř vybavenej ale NOVEJ http://www.bike-discount.de/shop/k95/a12152/zr...
No,vypadá to zajímavě.S tím Drossigerem by byla naprostá spokojenost,jsou tam vlastně i díly,co bych chtěl na předělávku (fulcrum zapl. kola,brzdy juicy 5) a některé jiné,ale dobré - XTčko je pohodička,vidle Reba SL taky (je možný,že stojí samotná kolem 8 tisíc? :O ) ..jen nevím,které Sram řazení tam je (Attack je kamufláž X.7 nebo X.9?).Každopádně bude problém ve velikosti.Na mých 163cm je jejich nejmenší 17" rám fakt velkej,chtělo by to počítám nejlíp 15" (max 16").Pokud není k sehnání za stejnou nebo lepší cenu u jinýho prodejce v menší velikosti,můžeme to škrtnout.Zbyl nám ten Radon ZR Team 6.0 FS.. Osazeni podobně kvalitní,avšak mírně horší,ale zase jsme s cenou níž.Není to špatné,ale našel sem ještě tohle: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Team-6... .. je to jinej modelovej rok nebo jak?Osazení se liší a je krapet horší,ale cena taky a už je opravdu příjemná..
Ještě další věc.Jak je to teda s dovozem a placením ze zahraničí?Obě tyhle značky u nás nekoupíme viď?
Odepiš,prosím,až úplně dolů na novej "papír"..začíná se nám to tu scvrkávat :-)
ta Reba sl se opravdu pohybuje kolem 8 tis.kč,ten Radon je letošní řada ve výprodeji pokud jsem se nepřekouk,nový modely už připravujou a budou stát při stejných výbavách o 100 Euro víc než letošní,budou malinko jiný barevný varianty ale budou všechny velokosti,já půjdu buď do Radonu nebo Drossiger,poměr výkon/cena velmi dobrej,bohužel jak to dostat sem do Čech (platební karta + pošta) s tím Ti musí pomoc někdo kdo s tím má zkušenosti.Já bydlím na severu Čech a cca 35km od baráku mám příbuzný v Německu kam mi takový věci choděj na jejich adresu.
Čus.Využiju vlákna - když už je řeč o vidlicích.Můžete mi někdo zhodnotit vidlu RockShox Recon 335 (100mm)?Je osazená na hardtailu v ceně 25 tisíc a též se dává na celoodpružená kola v ceně v ceně kolem 40 tisíc (tam bývá ovšem ve vyšším zdvihu např. 120mm a navíc s označením SL - může mi někdo ten dodatek SL vysvětlit?)Má s ní někdo zkušenost?Je to kvalitní vidle,která něco vydrží a stojí po pár tisících za repas?Funguje na celém zdvihu a dobře?Dá se srovnat např. s laděným epiconem nebo mu nesahá ani po paty?Za info bych byl moc vděčen.Předem moc dík.
Děkoval jsem zbytečně?! :c)
To víš, nejsi náš, ale pouze procházející ... ´ak se nediv ...
8-)
Co nadělám :-))
Poděkovat je hezké i tak naprázdno. To jsi žádnou škodu nenadělal. Ale s vidlicí ti neporadím, jezdím silničku. Jestli se nikdo nechytí ani dál, založ na to nové téma. Asi to tady bikeři přehlédli.
Je,ale bolí z toho huba - v tomhle případě pálím energii psaním :)) Ale tobě děkuju,je fakt dost možny,že si toho lidi nevšimli :)
Na rozdily mezi jednotlivymi typy se mrkni sem http://www.sram.com/taxonomy/term/104/brand...
Obecne je Recon vyborna vidlice, ale tezko rict neco blizsiho, kdyz jich existuje tolik typu, vsak se podivej sam. Pruzinova, pruzinova s U-Turnem, vzduchova, SoloAir, ..
Sice jsou to 2010ky,ale tohle by měla být ona http://www.sram.com/node/50/brand/rockshox/src/cat .Váha není nic moc,ale taky co za ty prachy chtít že :c)
Recon nevynika zavodni vahou, tohle neres. Jestli jde o tenhle, je to podle me stastna volba, pruzinovy U-Turn (tady s nastavovanim zdvihu 85-130 mm) chodi vyborne a docela linearne a uprava zdvihu se vzdycky hodi.
Český prodejce vidle uvádí pouze:
"RockShox Recon 335, 100mm travel ,coil spring w/turnkey lockout, external preload and rebound adjustment"
Je to pořád to,co popisuješ a co bylo na odkaze? :)
A o Marzocchi 33 LO disc (100mm) náhodou něco nevíš?Bývají na supech xp 920 :)
Ne, tohle je s "pevnym" zdvihem 100 mm, ne s jeho moznosti plynuleho nastavovani jako v pripade U-Turnu. I kdyz i u tehle vidlice jde zdvih prestavet, ale interne, pomoci spaceru. Tohle vypada spis na http://www.sram.com/node/58/brand/rockshox/src/fam , i kdyz se v nekterem z predchozich roku model mohl jmenovat jinak, ja se divam jenom na zpusob pruzeni/tlumeni/nastavovani zdvihu.
Aha..ale celkově jde teda o slušnou funkční vidlici,se kterou se dá i slušně jezdit?Nechtěl bych nic tuhýho,co by využilo půlku zdvihu (RST Gila,co má kamarád,je přesně ten případ - jedeš s pocitem zamklé vidlice)..
Shrnul bych to do obligátního (s prominutím; ale citovat se musí): "REBA PYČO!"... :-))
Ok,slovo chlapa,máme vítěze :D
Ahoj, tak ti pisu dolu jaks chtel. S tou objednavkou Radona to je tak.
Bud zavolas si na tel co najdes na netu +4922258880 a objednas si kolo - ev se zeptej jestli ho maji na sklade u sebe a jak dlouho to bude trvat.
Nebo si ho normalne na netu objednas zadas platebni podminky a cekas co se bude dit. Na majl ti prijde potvrzeni o objednavce a prubezne te budou informovat co se s kolem deje. Dokonce se da trackovat kde je.
Pak to poslou pres Deutsche post do Cech a prijde ti to postou jako balik.
Pokud platis kreditkou tak ti to natizi az v momente, kdy to posilaji. Pokud platis prevodem z uctu, tak se s tou objednavkou zacnou zabyvat az jim prijdou penize - cize ve vyprodejich bych radsi kartou, protoze "kdo driv zaplati, ten driv mele". Za postovne ti nauctuji 50 EUR. Kolo dorazi ve stavu kdy si jenom namontujes predni kolo a riditka a sedlo, vyndas nejaky tesneni z brzd atd a muzes se projet.
Me to prislo za 8 pracovnich dnu - meli je rovnou skladem. Jinak jsem tu cetl, ze to trva tak 3-4 tydny.
Super,dík moc.Není to tak složitě,chce to ale umět německy sakra :)) do 4 týdnů by to bylo ještě ok,aspoň by byl člověk víc natěšenej.Každopádně jedna krapet odrazující věc je ta,že kdyby bylo potřeba něco vyreklamovat,nebude to tak snadný jak si skočit ve svým nebo sousedním městě k prodejci.Možná se k reklamacím staví dobře,ale zase za přepravu "tam" platíš - za zpáteční nevím (snad už ne).Ale celkově je i tak ten radon víc než žhavej kandidát :)
No a co to tvůj (přítelčin) bike?Četl jsem právě celou diskuzi.Ten spešl XC se mi taky líbil,ale od pana Mloka jsme zjistili vše podstatné a volba kola nemohla padnout jinam,že? :) Kolik to už má nalítáno?Žehlí fakt tak dobře?Kamarád uvažuje právě taky o fullu,ale nikdy na tom ještě nejezdil.Šlo se na tom naučit snadno jezdit?Myslím to kruhovy šlapání,aby se kolo nehoupalo..?Nebylo by lepší si vzít spíš marathon/tour fulla se zdvihem 100/100?Občas bude kolo sloužit i k delší přepravě do terénu (na druhou stranu se dá na asfaltu nebo šotolině obě pružící jednotky zamknout,tak by to vadit nemuselo ty vyšší allmountain zdvihy) Vím jak mlok psal,že stovkovy fully nejsou to pravy,ale na druhou stranu aspon nějakej pocit z toho člověk mít musí ne?Navíc je to ekonomicky daleko méně náročné,koukali sme s kámošem právě na - http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/QLT-Race-4... .Podle mě má víc než slušnout váhu na to,že je to full za 25tisíc,reba vidlice je v super,a vzadu do má ten zmiňovanej (ve vaší diskuzi) tlumič Fox RP23 Pro pedal (proč,že byl vlastně tak úžasnej?) Co na to říkáš ty?Vykašlat se na lite fulla a za těch 25 táců koupit raděj slušnýho hardtaila?Máš zkušenosti a možnost srovnání,tak sem s tím,prosím :)
Pokud nemas vic sportovni az zavodni ambice a uvazujes o fullu, zdvih cca 100/100 ti po case prestane skoro urcite stacit a bude to jenom zbytecna prestupni stanice. Navic aby takovy bike byl pouzitelny prave jako chrti XC full, musel by vazit mnohem min a ve finale te vyjde na mnohem vic penez nez na 25 tkc.
Takovy nizky zdvih ti zdaleka nevyzehli tolik, co bys mozna od fullu cekal, ale spis zlepsi trakci zadniho kola, zrychli ve sjezdech, zmensi riziko defektu zadniho kola apod. . Ja mam prave takoveho XC fulla i kdyz v uplne jine cenove a vahove kategorii a kdyz obcas nasednu na HT, mam pocit, jako by mi nekdo nakopal do pr...., takze urcity prinos tam je urcite. Ale nejezdit co jezdim, urcite bych volil neco klidne i se zdvihy 140 mm.
Jestli zvolis HT, za tuhle cenu nebude az tak vyrazne lepsi, zato bude o dost lehci. Pokud preferujes radeji tvrde nepohodlne kolo s lehkou vahou, potom HT.
Závodní ambice nemá,ale terén si chce užít pokud možno co nejlíp.Pravda,ale byl byl to jen nápad jak využít těch 25tisíc na kolo.On narazil zatím na těhle pár HT kol:
1. http://www.mtbs.cz/katalog09.html?m=3813
2. http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Team-7...
3. http://www.mtbs.cz/katalog09.html?m=2906
Ideálem by byla co nejnižší váha,spíše výbava od Sramu (nejlépe vše x.9),vlaštovky (potažmo pohodlnější posed a pro něj zajímavější vzhled), a kdo by nechtěl i co nejnižší cenu..
ad 1) GF vzhledově zajímavej a neobvyklej,výbava od sramu,i když o třídu slabší,má to spíš zohnutá řídítka k jezdci než aby to byly vlaštovky,vidle docela dobrá(?),G2 geometrie (pokud by se neměnila vidle,tak je to plus) ,ale váha v 19" cca 12.9kg :( Cena příjemná do 22 000 ,-
ad 2) Radon nevýraznej,i když sympatickej,výbava od shimana - ale převažně XT (což jde),vlaštovky jsou,vidle výborná(!),váha krásná 11.0kg (vážen 14" nebo 16"?!).Cena 22700 + 1300 (?) dovoz
ad 3) Superior hezkej (i když ty ráfky sednout víc xp 930ce :),výbava komplet sram x.9 - ideál,vlaštovky chybí,vidle horší než na obou předchozích (?),lehká zapletená kola jako plus,celková váha pěkných 11.2kg. Cena 26000 ,- :(
Máme ještě jiné konkurenty,alespoň obdobně dobré?
Nedivej se az tak po osazeni, ale predevsim po geometrii ramu. O GF uz jsem psal vys, Radon ma oproti jinym kolum kratsi a tim vzprimenejsi posez (obecne receno), coz se projevuje tim vyrazneji, cim roste velikost kola. Oproti tomu zmineny Superior ma zase geometrii vylozene dlouhou s kratkou hlavovou trubkou, tj. natazeny sportovni posez s riditky nizko. Coz se zase projevuje vyrazneji s klesajici velikosti. Pokud ti nesedne tak zasadni vec jako geometrie ramu, budou ti vsechny nuance v podobe XT vs. SRAM, par dkg hmotnosti nebo vlastovky vs. rovna riditka k nicemu.
Musis si predevsim ujasnit (nebo ten, kdo to kolo chce) to, co po biku chces, aby ti sedl. Kdyz se nemuzes rozhodnout ani o tom, jestli HT nebo full, kolo kratke, nizke, dlouhe, vysoke, muzeme tu ztracet cas jeste par mesicu a k vysledku nedojdeme nikdy.
To ano,problém je ale v tom,že on byl silničář.Teď jezdil zkušebně na pučeném authorovi traction 17" se 180cm výsky.Chce to tak 19",to rozhodně..připadlo mu to jako takovej těžkej valící se tank (ve srovnání s Trekem 4400 v podobné velikosti) ..ovšem není jezdecké srovnání s jinýma kolama,takže těžko říct..ale Trek je rozhodně živější geometrie (i z vlastní zkušenosti).Každopádně by to kolo nemělo být přestupní stanicí po dvou letech ať už se jedná o Bleska nebo skládačku.
Když sem hodíte někdo nějaky typy,budu rád.Geometrie se vyzkouší a porovná posléze u prodejců (pokud budou čeští - když ne,tak zkusí podobný geometrii biku a dál se uvidí).Díky
Zkus to radsi opacne, aby ti vubec nekdo jeste chtel poradit: zajdi s kamaradem do obchodem, vyzkousejte ruzne geometrie ramu, proberte, jestli HT nebo FS a az budete mit nejakou konkretnejsi predstavu o tom, co si aspon priblizne predstavujete, zeptejte se tu na nejaky tip. Vyrobcu kol a jejich typu jsou tisice.
Sorry ze pisu az ted, nemel jsem ruce :o)
Zkusim ti odpovedet tak nejak na vsechno, mozna na preskacku. Ja uz bych si dneska HT nekoupil. Podle me to nema cenu, pokud chces jezdit v terenu a nemas umysl zavodit. To stejne plati pro to co rikal vasek o tech nizscich zdvizich 100. Sice jsem o nem taky uvazoval, ale uz jsem si to rozmyslel. Ono to s tim kruhovym slapanim neni tak hrozny, zas tak strasne se to nehoupe. Srovnam li to s tim speslem tak to houpe mnohem mene, dalo by se rict ze skoro neznatelne (a to rozhodne nejsem zadnej kruho-slapac). Zehli to uplne skvele a jak jsem psal na obycejny hrbolaty polni ceste mi pritelka neustale ujizdi a nemusi se nijak snazit. jedine s cim jsem trochu bojoval byl zdvih predni vidle (mam totiz opravdu hodne chrti HT) pri prudkych stoupanich me to preklapelo, ale i na to jsem si zvyknul, je to trochu o preneseni vahy.
Jinak pritelka uz ma neco kolem 1500. jedine co ji trochu vadi je jizda po silnici, coz je ale spis kvuli plastum, ktery maj fakt teda odpor, ale zas tech 5 km co na tom musi najet zvlada dobre. Propedal si zapina jenom na silnici na sotoline pokud neni zalita asfaltem ne, protoze i tam poznas pohodli fulla. Idealni je treba obycejna silnice z dlazebnich kostek (i kdyz je pekna tak v podstate ti prijde ze jedes po hladkem asfaltu).
proc je uzasnej fox 23 nevim, srovnam li to s tim speslem tam byl dokonce nejaky tlumic co mel 3 polohy ZAP / VYP / PROPEDAL - zni to skvele ale je to na nic. Ve finale pouzijes jenom vyp/zap.
Rozdil vidim v tom ze to proste mene houpe ale to je spis asi celou stavbou. Resp bych rek ze i kdyz to houpe tak to jde lepe za pedalem nezli ten spesl. Tam jsem si prisel jak na mori a stvalo me ze ztracim rychlost (ale porad jsme u silnice) v terenu to bylo super OK i tam.
Problém srovnání těch tlumičů je, že mohly mít jiné interní nastavení compression tune a pak se to tak jednoduše srovnat nedá (to interní nastavení by šlo u obou změnit).
Na tom Spešlu předpokládám, že byl Fox Triad (ten má open/propedal/lock) a to je v jádru naprosto stejný tlumič jako RP23, jen lehce modifikovaný (a jak právě navíc mohl být jinak interně nastavený).
Při slušném šlapání pláště dělají 90% rozdílu mezi HT a fullem. Zbylých 9% dělá váha a to decentní pohupování je téměř zanedbatelné.
Když dám na celopevňáka stejné pláště jako na fulla, tak jsem na rovině rychlý stejně. Ve výjezdu už znatelně rychlejší na celopevňáku, ale to je těmi 3kg rozdílu váhy.
A i s pomalými plášti se na silnici dá, jen se nesmí člověk snažit jet stejně rychle jako s rychlejšími a je třeba jet o něco pomaleji na pohodu a pak to není problém ani se superpomalými plášti.
Na fullu mám stejné pláště jako na HT a ze své zkušenosti můžu říct, že když vlezu z fulla na HT, mám pocit jako bych jel na silničce.
Já mám také pocit, že celopevňák vyloženě letí oproti tomu fullu (pocitově bych řekl, že jsem klidně o 20% rychlejší i na rovině). Jenže alespoň u mě je to pouze pocit.
Dělal jsem rozsáhlé testy na několika trasách s použitím tepák x průměrná rychlost na dané trase (lepší by na to byl nějaký měřič výkonu, ale nemám k CS600tovce čidlo výkonu, přeci jen stojí dost nechutný prachy a běžně ho nepotřebuju).
A i přes pocit, že to na celopevňáku letí, tak výsledné průměry při držení stejných tepů na obou kolech (jel jsem každý okruh několikrát na obou kolech v různé dny pro vyloučení vlivů jako momentální únava a to střídavě full x celopevňák, aby zase jedno nebylo už v jiném období).
Všechny okruhy byly s povrchem asfalt - pěkná lesní cesta, tedy aby mně na celopevňáku nebrzdil terén a bylo to pouze srovnání jak ta kola jedou (a ne vliv výhod odpružení v terénu).
A výsledky jsou takové, že rovinatá trasa byla +- stejné průměry v rámci chyby měření a momentální únavy.
V nejvíce kopcovitých trasách jsem se dostla na o 10% lepší průměr na celopevňáku.
U obou kol ježděno stylem vhodným k danému kolu, tedy na fullu žádné větší chození ze sedla (tak jezdím na fullu vždy, tedy nebylo to jen na ten test). Na celopevňáku v kopcích využívání toho, že to ze sedla letí.
U každého ten rozdíl může být odlišný v závislosti na konkrétních kolech (hlavně stavba a tlumič), na tom jak umí šlapat do kruhu a také na tempu (čím je tempo větší, tím rozdíly narůstají).
A pro zajímavost srovnání celopevňák x silnička. Pocitově letí obojí, pocitový rozdíl mi přijde menší než mezi celopevňáka a full. Ovšem reálné rozdíly jsou úplně jiné. Tady je na rovině a v mírných sjezdech u mě rozdíl velký, projeví se o třídu lepší aerodynamika silničky a i více valivý odpor plášťů. V kopcích pak rozdíl minimální i přes váhový rozdíl (ale ten není tak velký, silničky jsem míval kolem 8,5kg, celopevňáka mám lehce pod 10kg).
Tím nechci tvrdit, že nemůžeš být na HT rychlejší, jak jsem psal závisí to na více faktorech a každý to má jinak.
Jen chci hlavně demonstrovat, jak ten pocit hrozně klame a nelze dle něj nic hodnotit.
Vypadla mi část věty, mělo být:
A i přes pocit, že to na celopevňáku letí, tak výsledné průměry při držení stejných tepů na obou kolech jsou stejné nebo jen poměrně málo odlišné dle profilu trati.
Nedělal jsem takové rozsáhlé porovnávání jako ty. A reagoval jsem hlavně na jízdu po asfaltu o které byla řeč, pokud se tam zamíchá terén, tak to už může být jiné.
V podstatě jezdím jen na fullu (100/115), na HT jenom přes zimu nebo když mám fulla nepojízdnýho. Nedávno když jsem se po delší době opět projel na HT, převážně po asfaltu kvůli počasí, byl to pro mě oproti fullu tak velkej rozdíl, že jsem večer i přesto, že jsem celkem zarytej odpůrce silniček, sednul k internetu a koukal, jestli bych na příští sezonu nějakou silničku nekoupil.
Teréní úseky tam byly jen po opravdu pěkném povrchu, tvrdý rovný terén, aby celopevňák nebyl jakkoliv bržděn a neovlivňovaly by to výhody odpružení.
Kdyby tam takový terén byl, tak na fullu oproti celopevňáku okamžitě hrozně získám (s tou pevnou vidlicí je to extrémně znát, že to v rozbitém terénu rychle nejde).
Souhlasim. Muj pruzkum je vylozene amatersky trapny ale je to asi tak, ze kdyz si chci vyjet do oblibeneho lesa pobliz obydli ujedu cca 5 km. Taky mi pripadalo, ze na HT jedu rychleji a znatelne snaz. x-krat jsem to jel na tom Fullu, cca stejna namaha, stejna rychlost, cca stejne tempo, cca stejny cas dojezdu. Cili pokud nechces zavodit tak je to v podstate to samy. (v tom terenu je to pak jasny)
Tech 5 km myslim samozrejme po silnici.
Pohoda,nikam nespěchám :) Pěkně popsané,díky za rozšíření obzorů.Chlapi,nejste někdo z olomoucka/přerovska?
for Romek:
Hm,vidle za osm táců na biku za 17500,- ..to není špatné :) Na tvém původním odkaze stojí ten ZR Tean 6.0 FS (a píšou,že je to 2009ka) o sto euro víc než na radon-bikes.de.Takže jsou na radonském webu snad 2008ky,když vyjde ZR Team 6.0 o to kilo levněj?Nejsou,hele http://www.bike-discount.de/shop/misearch.html... .Každopádně při zadání do vyhledávače to nějakou "osekanou" (má to jen jiné kliky,ráfky a napíš u brzd - ride/ryde :) nebo jinak stavěnou 7.0 nenajde.Je to zajímavé,protože na radon-bikes ten podobotyp nenabizejí :) Už budou 2010ky?Můžeš mi,prosím,nějak vyčíst dostupnost nebo i počet kusů co mají?Němčinu nějak neovládám a na informace - jak moc si pospíšit s nákupem - se bude nesmírně hodit.Díky