Už od jara, kdy sem si pořídil tříkolku, těšil sem se na sraz. Chtěl sem osobně poznat lidi kteří propadli stejné vášni v lehokola různých konstrukcí a provedení. Bohužel mi má v podstatě jediná letošní dovolená hrubě nevyšla a to jen mou vlastní vinou. Vyjel sem již v neděli 6.9. ve 4 hodiny ráno od Valašského Meziříčí směrem na Světlou nad Sázavou po ose ke svému strýci. Chtěl sem si hvězdicovitě projet okolí a ve středu jet na sraz. Plně naložená tříkolka vážila kolem 40 kg, s takovou váhou sem jel na tříkolce po prvé. Sjezdy s kopců byly fantastické, váha se odrazila na dosahovaných rychlostech kolem 70 km/h, na klasice při takto naloženém kole bych si dovolil maximálně 50 km/h. Rovinky byly v pohodě, rychlost bych srovnal s polovičně naloženou klasikou. Kopce mě ale štvaly, ta váha do kopců mě nutila řadit nejlehčí převod a tím rychlost kolem 4 km/h, což v dlouhých kopcích Českomoravské Vysočiny podstatně srazilo rychlostní průměr. To se mi ale vůbec nelíbilo a udělal sem osudovou chybu, zapřel sem se do sedačky a zvýšil rychlost na 11 km/h. Vydržel sem to do půli kopce za Kunštátem, pak přišla bolest v kolenou, totální odkrvení chodidel, brnění v prstech a nejhorší byla bolest šlach za kolenem pravé nohy. Bolest kolenních kloubů a brnění prstů přešlo po zhruba 10 minutovém chození o kolo tříkolky. Horší byly šlachy, nebo jak se to jmenuje, nemohl sem propnout ani pokrčit nohu, což je pro jízdu na jakémkoliv kole problém. Měl sem ještě zhruba 100 km před sebou a to sem měl podle svých plánů ujet za 5 hodin, nemyslitelné. Vzdát sem se ale nechtěl a tak sem v podstatě o jedné noze jel dál. Když sem jel 4 km/h do kopce, tak teď sem takhle pomalu jel i po rovině. Jedině s kopce sem zrychlil ale moc si neodpočinul, musel sem šlapat i s kopce, protože jak sem nechal chvíli pravou nohu bez otáčení klikami, přišla taková strnulost a křeč, že sem to rozhýbával další kilometr. Před Novým Městem sem zavolal strýci že přijedu až další den, už sem fakt nemohl. Něco sem pojedl a jak se tak stmívalo a uklidňoval se provoz, rozhodl sem se pokračovat dál. V Novém Městě mě zase srazila objížďka přes neosvětlené vesnice s rozbitýma cestama, říkal sem si, "na posraného aj hajzl spadne". Jediné co mě nutilo to nezabalit bylo to, že mě v podstatě nic kromě nohou od kolen níže nebolelo. Pravda, únava byla, ale bolest krku, zad, rukou a hlavně zadku v podstatě žádná. Tak sem v pondělí ve 2 hodiny ráno dorazil ke strýci a jelikož sem ho nechtěl budit, vytáhl sem karimatku a spacák a ulehl vyčerpaný za plot. Ujel sem skoro 240 km za necelých 20 hodin čisté jízdy, při tom zhruba posledních 100 km jednou nohou. Celkový rychlostní průměr činil 12 km/h a když budu plánovat Alpy, rozhodně nebudu plánovat víc. Až do středy sem jenom relaxoval a plaval, ve čtvrtek sem poprvé sedl na tříkolku a vyjel na Lipnici, nebylo to ono a tak mě strýc v sobotu odvezl za Boskovice a odtud sem šlapal po ose domů. A co sem tím vlastně chtěl říct? Hlavně začátečníkům, nepřepínejte svoje síly, na lehokole vyvinete mnohem větší sílu jak na klasice a vaše nohy to nemusí ustát. Sem o něco chytřejší a na příští sraz to budu mít kousek, takže nashledanou a "lehni". :-)
Je to smůla, že jsi nedojel. Moje zásada na dlouhých štrekách je jet pomalu, ale furt, ty kilometry se musej vyležet. Žádný zbytečný zastavování, první pivo nejdříve po 50 km.
Když sem si prohlížel Holfiho fotky ze srazu, štve mě ta moje blbost ještě víc, musela to být paráda. S tím pomalejším rychlostním průměrem máš úplnou pravdu, když budu zase plánovat nějakou delší štreku, nad 15 km/h čisté jízdy nepůjdu. Jelikož se mi nedokrvují nohy, krátká přestávka co 2 hodiny na 5 minut je nutnost, to mi právě při téhle cestě taky došlo. To je tak akorát na tatranku a pár doušků. Ještě zkusím koupit tretry s tvrdší podrážkou, třeba pak tolik nebudou brnět nohy.
A šlapeš ty vůbec frekvenčně?
"... zapřel jsem se do sedačky ..." vypadá na silové pojetí, ze kterého pak pramení tvé potíže ...
Na klasice sem to vždycky drtil silově, no a jak se říká "starého psa novým kouskům nenaučíš", tak teď na tříkolce frekvenčně taky nejezdím, ale zase ani moc silově. Prostě více podřazuju a točím pomalu lehký převod. V tom byl ten zakopanej pes, jel sem moc pomalu a začalo mi to narušovat časový plán. Tak sem to začal drtit jako na klasice a šlachy to nevydržely, sem vůl. Frekvenčně se točit nenaučím, to už vím jistě, po pár kilometrech mě bolí kolena jak sviňa. A to sem si na to pořídil krátké kliky, teď naopak uvažuju o klikách co nejdelších.
postupně to jde. Taky točím mnohem rychleji než na začátku. Zvýšil se dojezd a snížila únava. Jinak tu šlachu jsi měl ledovat a kašlat na ní :o)
No jo, ale já ty nohy nemám zrovna zdravý. Natáhlé vazy v levém koleni, natáhlé šlachy v pravém koleni, čtyřikrát vymknutý levý kotník a dvakrát pravý kotník + naštíplý. Doktor mi říkal, že kdybych nejezdi na kole, tak už nechodím, všechno to po hromadě drží jenom svaly. Frekvenční šlapání mi nedělá vůbec dobře, takže rači budu jezdit pomaleji a dlouho, než rychle a pak předělávat na tříkolce šlapání na ruce.
tak já mám jen párkrát vymknutý kotník na obou nohou, několik výronů v kotníku, nějaká ta sádra proběhla, holenní kosti rozkopané až na nervy (fotbal), ale to už se zacelilo, ale bývala místa, kterých jsem se roky nemohl dotknout. Jedna autonehoda, kdy mě přejelo aauto... Kolena už taky začžila pár úrazů. Jednou jsem si nemohl kleknout tři měsíce...(z kolečkových bruslí) Naposledy jsem měl nateklou achilovku a zánět z přetížení letos při cestě k Jadranu a zpátky a díky tomu Alpy celý vyjel, protože chodit jsme nemohl.
Hele co tam máš dál? :-D :-D
Tož kuva, já se snad začnu stydět, nebo co. :-))
Píšeš jinde že dřív než v důchodu, ale koukám že do něho nemáš moc daleko. Invalidního... :-)))
mě by dali invalidní důvod akorát tak na hlavu :o))))
Zkoušel jsem to ale nějak zaonačit s vojnou, ale neuspěl jsem Spousta menších problémů, ale žádný pořádný. Napsali mi do vojenský knížky tisíce omezení, na který stejně všichni kašlali, ale odvedli mě. No a já na ty doktorský omezení kašlu taky. I když tedy občas jsem to zkoušel uplatňovat doma, když se mi do nějaké činnosti nechtělo:o) Například mám totiž zakázanou práci v předklonu (vytírat tedy nejde a luxovat taky ne:-D) a zvedat smím max 15kg, takže jsem pyskoval před tím než jsem šel skládat uhlí nebo nosit pytle s cementem:o)
Vojna, to byl humus. Na modrou jsem neměl šanci ani známé, tak jsem si to prožil komplet. Dnešní kluci jsou o tohle potíž lehčí, ale je otázka, zda je to dobře.
Já modrou dostal a nechtěl ji, to jsou paradoxy...
Myslím, že (nejenom dnešním) klukům by pár měsíců vojny neuškodilo. Stačily by tři měsíce...
To by bylo něco jiného, tři měsíce. Na vojně hrála roli ta beznaděj vyjádřená číslem 730 napsaným prstem pod víčko nenačatého černého krému na boty. To byla síla.
No já jít na 730 na vojnu, tak bych to profesně (programátor) mohl rovnou zabalit...
Ale tehdá to bylo něco jiného, bez vojny by mne do služebního poměru vzali, ale bez modré ne... Dnes už bych byl ve výslužbě a užíval si rentu...
Nejenom profesně, tos opravdu zabalil celej život. Práci, studia, vztahy, kamarády, rodinu, zájmy, všechno. Na dva roky ses vymazal, delete, umřels.
Já vím. Ale pro hodně kluků je (bylo) to spíše positivní. Naučili se pořádku, hodně si jich udělalo papíry na náklaďák, dospěli. Z dost z nich vojna opravdu udělala chlapi. Sice trochu léčba šokem, ale co tě nezabije, to tě posílí. Vím, že se mne to kecá, když jsem na vojně nebyl. No ale nebít modré, tak si tu vojnu "odšlapu" na Václaváku. Ale tří měsíce příjmače bych prodělat musel... No, dopadlo to jinak, jsem civil a nehoním na Internetu pedofily :-))
řidičák dělali jako branci před vojnou, to mohlo být jediný pozitivum. A s tím naučením se pořádku si snad děláš srandu, ne? Větší bordel než na vojně jsem neviděl. Leda pořádek v tom smyslu, že co sis nezašil, někdo ti ukrad.
řidičák dělali jako branci před vojnou, to mohlo být jediný pozitivum. A s tím naučením se pořádku si snad děláš srandu, ne? Větší bordel než na vojně jsem neviděl. Leda pořádek v tom smyslu, že co sis nezašil, někdo ti ukrad.
no, někteří se teprve na vojne naučili základní hygienické návyky typu používat kartíček na zuby, používat příbory... :-))
Pořádek jsem myslel ve smyslu uklízet, čistit si boty a tak... Prostě "co je mokré, to je čisté" ;-)
jo a taky ses tam mohl naučit krást, abys měl na pivo, protože za střízliva to bylo na sebevraždu (a desítky kluků to udělalo)
Taky sis mohl začít zvykat na to, že největší hovado vždycky velí a nebýt potom překvapený z politiky.
Taky ses mohl naučit žít s pocitem marnosti a že nic nemůžeš.
Taky ses mohl naučit flákat za všech okolností, vždycky najít nějakou cestu jak s tím vyje..t.
Taky ses mohl naučit žít v trvalém ponížení.
A mohl ses taky naučit žít, fungovat atd. s vypnutým mozkem, protože zapnout ho, znamenalo se zbláznit.
Taky ses mohl naučit nenávidět. Nenávidět tak moc, že jsi mohl zabít.
Zkrátka vojna ti mohla dát a dala sppoustu "užitečných" věcí do života. A to jsem určitě na miliardu věcí zapomněl....
Že to pro většinu byly totálně prom*daný dva roky vůbec nepochybuji, pro mne by to dnes byly taky. Prostě to je jen má blbá vlastnost snažit se na všem vidět i nějaké to positivum. Našel jsem ho i na rozvodu, takže nějaká vojna je malina...
Navíc, já tu vojnu (resp aspoň "nemodrou") potřeboval pro svou profesi, co jsem chtěl dělat (pochopitelně to nedělám), takže to vidím asi trošku jinak...
ono ani ta vojna nebyla tak docela černobílá, těch mínusů bylo rozhodně víc, ale sledovat chování lidí právě ve vyhraněných /často absurdních/ situacích, ke kterým v civilu nedochází ,bylo docela poučné - jak se každý hnedka rychle "vybarvil", občas se člověk i pobavil. a pak - přátelství, který člověk uzvavřel na vojně , přes ty jede vlak, ty jsou neprůstřelný : -), za takové jsem vděčbý doteď.
Skoda, snad priste...
Jinak k odhadovanemu prumeru, ja pro cestu na sraz pouzil 10km/h a skoro to vyslo (pretahli jsme jen o pul hodiny)...
Příště, pokud se dožiju, tak určitě. :-) Těch 10 km/h průměr jste měli i se zastávkama v hospůdkách, ne? Já počítám čistý čas jízdy bez přestávek, tak jak mi to ukáže cyklocomp na konci štreky.
Jojo, je to vcetne zastavek, ale kdyz odhaduji casy odjezd-prijezd, tak s nimi pocitat musim. Cisty jizdni jsme meli 15.6 tam, 18 zpet.
To jsou pěkné průměry.
vsak se nam pekne zahrali kolinka,ale tomu zpet prumeru se docela divim,ten protivitr byl docela drsnej,vsak sem se taky nenapadne zahakl za jednoho klasika a asi par kilometriku sem ho pouzil jako windshield,jelo se mi za nim moooooc krasne,az sem ho trochu litoval:-))
kjoukal jsem na každou tříkolku co přijela, jestli to nejsi ty a nebyls... škoda, na seznámení jsem se těšil Sire.
jinak kazdopadne ti musim dat za pravdu,ja sem to taky trochu prepalil jeli sme z prahy a musim rict ze sice sem dojel ale bylo to tak tak,diky tomu sem se oba dva dny kdy byli ty vylety hodne setril,coz byla skoda,protoze sem nejel na cernou horu,priste radsi pojedu max.do 80km to co bude navic tak pojedu treba vlakem,ale za to si aspon naplno uziju organizovane srazove vylety....
Ahoj. Je to velká škoda že sa ti nepodarilo dojsť na sraz, ale za daných okolností to bolo jediné rozumné riešenie. Ako tu už niekto písal, tiež som pozeral na každú trojkolku, hladal som podla avizovaného držiaka na paraplíčko a nič. Chcel som trocha kopírovať, nakolko mi vo štvrtok pred zrazom dorazil strieborný SENZ XL. Viem, že si písal že nemáš dobrý foťák, ale keby sa ti náhodou podarilo niečo nafotiť a dať to niekde na web, ušetrilo by mi to zbytočné pokusy. Prajem príjemnú rehabilitáciu a snáď sa uvidíme skor ako o rok na zraze v Nivnici. M.O.A.B.
Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest :-) Nepořizovali jsme si lehokola, abychom na nich trhali rekordy, nýbrž abychom užívali pohodlí a pohody. Přeju brzké uzdravení znavených šlach :-)
Dle prognózy výrobců automobilů přece vykonaná práce na přepravě z bodu A do bodu B nezáleží na hmotnosti. Jestli má automobil 1tunu nebo 300kg nemá na spotřebu vliv.
Tahle teorie ovšem přestane platit když tu práci nedělá motor na benzín ale svaly na nohách. A proto se odlehčený automobil z důvodu bezpečnosti zatěžuje(těžší auto bezpečnější auto) :)
Ona ta nezavislost spotreby na hmotnosti do jiste miry plati. Na naftaku na dlouhe trase je vicemene jedno, jak je nalozeny, spotreba vychazi plus minus stejne. Samozrejme pokud se musim casto rozjizdet (mesto), tak je to o necem jinem
Kámošova manželka pořád bourala, tak jí koupil JEEP s ochranným rámem, prý ho nebavilo pořád jezdit po servisech a hlavně má děti v "bezpečí". Tak a teď všechno boří ochranným rámem a ohrožuje všechny okolo a cítí se bezpečně, co na to říct? Já fakt nevím, na názory některých plechovkářů mi můj rozum nestačí.
Pořád bourala ? A to ještě má řidičák ? To se ještě nevybodovala ??? Njn, asi jsme si všichni rovni i v silničním zákonu, že ? :-(
proč by se měla vybodovat, když k polovině nehod nikoho volat nemusíš a tedy to policajti ani nezjistí?????
Já bych ještě navrhoval při krádežích do sto litrů taky nevolat policii a rázem máme nejmenší zločinnost v Evropě... :-D