Zdravím všechny,
mám takový dotaz na všechny, kdo používáte přívěsné vozíky pro děti (dvoumístné).
Máme croozer kid for 2, ale budeme ho po 5 měsících vracet. :(
Moc rádi jsme s ním jezdili, teda hlavně naše děti v něm rádi jezdili a dokonce nám mnohokrát nahradil i kočárek. Naše nejmladší dcera dokonce usne jenom v něm, v klasickém kočárku ne.
Ale to je už o něčem jiném.
Důvod proč ho budeme vracet je ten, že nesplňuje normy pro české silnice - tedy dle českého zákonu o provozu na pozemních komunikacích. A sice to, že vozíky za jízdními koly nesmí přesáhnout šířku 80cm, což u dvojmístného croozeru je přesah 10cm (v našem případě). Takže jsme se s prodejcem domluvili na vrácení.
A proto nyní opět hledáme nějaký dvojmístný vozík za kolo pro 2 děti. Zatím jsme viděli na živo jen Azub Tom, který tuto normu splňuje a ještě jeden (nevím teď výrobce), ale ten normu také nesplňuje. Pak nám ještě prodavač říkal, že ještě Azub Jerry prý splňuje normy, ale jelikož jsem ho neviděla na vlastní oči, nemohla si vozík osahat a změřit jeho skutečnou šířku, tak jsem zatím pořád na vážkách.
Azub Tom je oproti croozeru docela úzký pro 2 děti. Když jsme tam dali našeho 2,5 letého syna a představili si k němu ještě naší roční holčičku, tak nevím, jestli se tam nebudou rvát o místo na sezení. Ale asi jiný vozík, který by splňoval normu 80cm v nejširším místě není. Bu´D Azub Tom, nebo ten Jerry.
Ale potřebovala bych od vás, kdo máte Jerryho vědět, jakou má doopravdy šířku. Policajt přijde, udělá čáru u kol a změří, takže asi tak nějak.
Tom to tedy splňuje a má ještě 3 cm v rezervě - dnes jsme to takto měřili.
Ale u Jerryho nevím.
Můžete mi prosím uvést skutečnou míru?
Nemyslím opsat z papírů nebo z netových stránek - tam je to jen opsané od výrobce.
Třeba na netových stránkách přímo výrobce Azub uvádí u Toma šířku 80cm a on má přitom jen 77cm. Takže proto se ptám.
Díky moc za odpovědi.
Kdybyste věděli i o jiných dvojmístných vozících za kolo pro děti, kteří splňují tuto normu 80cm , tak prosím také napište své poznatky.
Ještě jednou díky moc za rady.
Martina
Omluva za castecny OT, ale my vozime sviste taky ve voziku, co ma s prehledem pres 80 cm sirky (nemeril jsem to, ale bez castecne demontaze neprojde futry pro 80 cm dvere :o) ). Cim je vozik sirsi, tim v nem maji 2 deti vic mista a tim je i stabilnejsi. Pochybuji, ze by se policie zabyvala temi nekolika cm sirky navic a na technickou kontrolu se s timhle vozikem nejezdi. Navic ktery policajt bude znat prislusny paragraf s rozmery, kdyz jej nezna zrejme (krome me :o) ani vyrobce.
Vasku,
právě že někteří policajti to bohužel měří a jsou dost přísní na to, že tě pokutujou jednou a pak i po cestě zpět (jakoby schválně na tebe čekali :((()
Je mi jasný, že když bude vozík splňovat normy, že bude pro děti také uvnitř méně místa :(
Croozery vyrábí němci, tudíž u nich platí jiné zákony a tyto vozíky jsou dělané tedy hlavně pro jejich silnice (tedy pro jejich povolené míry).
Třeba ten Azub, je český výrobce, takže ten dělá ty vozíky prý všechny do 80cm, ale jelikož jsem viděla jen jeden (Toma), tak bych se chtěla nejdříve ubezpečit, že opravdu je i ten Jerry do 80cm šířky.
Neříkám, že normy pro bezpečnost nebo nějaké atesty croozer nesplňuje, ale pro silnice v ČR nesplňuje šířku (tedy dvojmístný).
V obchodě, kde jsme jej kupovali nám právě sdělili, že o tom též nevědili a nyní již bude u vozíků nad 80cm šířky psáno, že nesplňují šířku pro provoz na pozemních komunikacích. Jinak se budou prodávat dále.
My sice nejezdíme většinou po silnicích, ale po cyklostezkách a tam je to myslím jedno. (doufám)
Ale když jedeme po silnici, nebo v případě naší nedávné cyklodovolené, kde jsme jeli za den 70km bohužel skoro vše jen po silnici, tak nás chytli policajti a jak jsem psala - udělali čáru................ asi už s tím mají zkušenosti (že kde jsou 2 děti - je to většinou překročené) a rádi dávají penízky do městské pokladny :(
Samozřejmě, že člověk na to nemůže nic říct, protože mají pravdu :(
Ale hlavně, že bezdomovci, který táhne kárku s horou železa po silnici a kárka má víc jak 80cm, tak to je dobrý - to mu neřeknou nic :(((
Vozíky co prodávají tak jsou určené pro provoz na komunikaci ? Pokud ano, tak prodejce musí k vozíku dát certifikaci - prohlášení o shodě a schválení k provozu. Pokud takový doklad máš, tak se nestarej o to co říkají policajti na silnici a pokutu neplať, klidně jsi do sporu. I kdyby jsi spor prohrála o čemž silně pochybuju, tak ti pokutu zaplatí prodejce.
Osobní auto když kupuješ tak ho taky nepřeměřuješ a nevážíš a všichni berou jako fakt to co je napsané v papírech a nikdo to nezpoochybňuje.
Tak to je neprijemne - zkouseli jste si na jejich postup stezovat?
To ze prekracujete nejakou normu neznamena automaticky postih. Meli by jeste prokazat, ze jste tim nekomu zpusobili skodu.
Cháchá, prej musíš způsobit škodu;-))) S tím se jdi v tomto státě vycpat. Victimless crimes tvoří 99% vybranýhc pokut, bez nich by dopraváci nebyli schopni vykázat jakoukoliv činnost.
Jednou jsem stál v zákazu stání - dřív tam nebyl, já přijel do té ulice, otočil se v ní, takže kolem značky jsem neprojel - nicméně de iure je to úsek, kde je stání zakázáno, tudíž jsem se dopustil přestupku. Navečer. Jediné auto, co kolem mě během cca 10 minut čekání na ženu projelo, byli samozřejmě měšťáci.
Mému dotazu, komu a jak škodím, se samozřejmě vysmáli. Jediný komu jsem škodil byl nepochybně provozovatel nedalekého placeného parkoviště.
Tak jsem se s nimi prošel, značka tam skutečně byla, takže jsem zaplatil, ve správním řízení bych neměl nejmenší šanci.
Zrovna tak je to s vozejkem. Zákon omezuje jeho šířku na 80cm (například proto, aby jej mohli řidiči S BEZPEČNÝM ODSTUPEM předjíždět). Že vozík široký 85cm je praktičtější, bezpečnější a vůbec nikomu nijak neškodí nikoho nezajímá.
Mas castecne pravdu. Stat se snazi chovat tak jak pises, ale je traba se branit. A je to i mozne. Jedna se jenom o zpusob komunikace s policistou. U mestaka (a z prispevku jsem opchopil, ze se o mestaka jednalo) vetsinou bez problemu uspeju s postojem: "Panove, vy opravdu zakon neznate? To mne prekvapuje! Mohu poprosit o vase cisla?" Staci se tvarit dostatecne sebevedome a oni vycouvaj.
Statni policie mne zatim neobtezovala, takze nevim.
Lze nesouhlasit, jít do správního řízení a tam napadnout provedený důkaz tím, že měřidlo nebylo kalibrováno ČMI.
Pozor - nevytáhnout tuto námitku dřív než u správního řízení, jinak si papír opatří. Riziko samozřejmě je, že měřidlo kalibrováno bylo (měla by na něm být nějaká známka), a zaplatíš i náklady správního řízení.
Dovolim si upozornit na fakt, ze pokud opravdu chcete dodrzovat (zde nesmyslnou) legislativu, tak v CR neni mozne ve voziku (jakkoliv sirokem) prepravovat dite.
Najezdili jsme toho s dvojcecim crozzerem hodne a nebyl problem. Navic jsme meli pridavne odpruzeni cimz se vozik stal jeste sirsim.
Takze me doporuceni - pokud Vam vozik vyhovuje, jezdete s nim. Na predpisy v tomto pripade kaslete.
Myslím, že to tak není. Zákon nevyjmenovává způsoby, jakými dítě přepravovat lze, ani nezakazuje ty ostatní. To, že vozík na přepravu osob vůbec nezmiňuje, neznamená, že ho nelze používat. Musel by tam být výslovný zákaz, neboť co není zakázáno, ... :-)
Já nejsem právník, ale pár lidí, co se v právech celkem vyznají, mi to už potvrdilo.
No, vozík pro přepravu osob sice vůbec nezmiňuje, ale naopak uvádí maximální šířku u "obyčejného" vozíku ;-) Takže by, kdyby se do toho fakt chtěl někdo šťourat, opravdu měl mít podle zákona šířku jen těch 600mm... A je jedno jestli v tom budeš vozit dítě nebo jen nějaký náklad. O těch 80cm se můžeme bavit až něco takové přibude v zákoně...
Myslím ale, že takových aktivních blbců aby přeměřovali i šířku u dětských vozíků, je dneska stále minimum...
Dovolím si upozornit na § 48. Pokud je vozík určený pro přepravu osob, tak můžeš děti vozit a je jedno jak je vozík široký. Vozík musí být schválený k provozu na komunikaci a k přepravě osob, pokud takové schválení má, tak nemůže být problém. Pokud schválený není, tak je přeprava dětí vozíkem opravdu jen na odpoévědnosti řidiče a pokud by došlo ke zranění dítěte, tak cyklista ponese plnou odpovědnost za přepravu dítěte v neschváleném vozidle.
jenže žádný vozík takové schválení nemá jak se zdá.
Pak je jediná možnost, vozíky přestat kupovat a výrobce a prodejce donutit aby si vynutili změnu zákona certifikaci vozíku k provozu na komunikaci.
Průšvih nastana pokud se toho chytnou policejní šéfové a začnou po policajtech vyžadovat přísné postihy za používání vozíku.
Ale jak donutit výrobce aby si vynutili změnu zákona, když vozíky se kupujou pořád a je asi fakt, že když se v tom někdo začne vrtat (třeba jako teď já), tak že nastane spíš dřív ten problém s těmi přísnějšími policisty.
Tudíž bohužel v tomto státě nezbude obyč člověku nic jiného, než držet hubu a krok.
Ale jezdit věčně se strachem, to si pak člověk ani jízdu neužije :((
Tak to slyším prvně o tom, že to policie někomu měřila.
My máme dojmístný neodpružený kranich. Ten má místo nárazníku snímatelné tyče kolem celých kol (zboku). Ty jsem ale nikdy nenasadil kvůli váze. Zákon neříká nic o tom, že bych musel mít na vozíku nárazník či jinak krytá kola. No, a bez tyčí má kranich 78,5 cm na šířku.
Je fakt, že před letošními prázdninami jsem z těch tyčí uřízl dva malé kousky a nasadil je dopředu místo nárazníků, čímž byla šířka překročena, ale nasadit i sundat ty kousky jde pouhou rukou, takže kdyby nás zastavili policajti, tak než se dostanou k měření, vozík bude normu splňovat ;-))) Ten uříznutý nárazník je vidět třeba tady:
http://picasaweb.google.cz/balici5...
nebo tady:
http://picasaweb.google.cz/balici5...
Děti tam letos jezdily ve věku 5,5 a 2 roky a docela pohodlně se vešly i se svými hračkami, knížkami a flaštičkami, s croozerem srovnání nemám, protože v něm jsem dvě děti nikdy nevozil.
Nejsem si ale jistý, že bych kvůli tomuhle vracel vozík, se kterým jsem jinak spokojený. Nevím...
Ahoj, mě osobně zaujal ten Kozlík tandem-líbí se mi to řešení, že si můžu koupit nejprve pro jedno a pak dokoupit tu přídavnou část (my jsme chtěli 2 děti za ssebou, ale člověk nikdy neví, zda se to povede, raději jsme vzali rovnou 2místný) až na cenu, která je někde jinde a také to, že nemá úložný prostor, pro mě důležitý.. :-x.
Když jsem před víc jak 4mi lety vybírala vozík pro 2 děti, který by projel obyč. dveřma, neuspěla jsem, byla bych bývala ochotna přidat několik 1000.
Myslím, že vozík pro 2 děti tuto šířku nemůže nikdy splnit, aby do něj relativně pohodlně 2 děti vyšly. Vždyť už z kočárky pro dvojčata je problém, obvykle dveřma projedou, ale mají kolečka pod ssebou, vozík je má bokem, aby těžiště bylo níže a vozík stabilnější, proto tu podmínku nemůže splnit-podle mě.
Jinak asi bych se hádala a dovedla to k soudu, protože pak by nemělo smysl v našem stáítě vozíky vůbec prodávat, zvlášt´ při kvalitě cyklostezek, které jsou mnohdy značeny právě přes obyč komunikace a speciálních cyklostezek jen pro kola je hrozně málo a ještě jsou hrozně krátké, bez propojení.
Nikdy mě policajti nezastavili a to jsem minula několikero silničních hlídek, myslím, že vše je o lidech a ten policajt, na kterého jste narazili, zduše nenávidí vozíčkáře.
Tak jsem ještě v noci psala na naše dopravní oddělení v Přerově, tak jsem zvědavá kdy mi odepíšou.
S vozíkem jsme opravdu spokojeni a vracet se mi tedy vůbec nechce. Pokud mi odpoví pro mě kladně, pak si vytisknu dopis a budu to řešit (pokutu) a jiné. A vozík samozřejmě necháme.
Ale pokud odpoví špatně, pak ho raději vrátíme a pořídíme jiný - ještě tedy nevím který přesně. Viz nahoře.
Jejich odpověď ti můžu napsat už teď.
Pokud není schválený k provozu v takové podobě v jakém vozík vidí, tak ho nesmíš používat. Maximální šíže 80 cm a dítě se v něm nesmí přepravovat.
Jak tu zminil Jarda, je tedy v zakone pro CR povolena maximalni sirka voziku 60, nebo 80 cm???
Co řešíš?
§58
(6) Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než
800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru
umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním
kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho
náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního
kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným
neoslňujícím světlem.
Tak mi odpověděli na příslušných místech toto:
Krásný den paní Martinů,
k Vašemu dotazu týkající se dětských přívěsných vozíků, Vás musím odkázat na citaci § 58 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který máte již prostudovaný:
Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem.
Zákon nestanovuje žádnou výjimku.
Ust. § 2 odst. 1 zákona č. 13/1997 Sb., zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů stanovuje, že pozemní komunikací je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci (tzn. pozemní komunikace je i cyklostezka).
S pozdravem,
Margita Považanová
Magistrát města Přerova
Odbor dopravy
Bratrská 34
750 11 Přerov
Telefon: 581 268 453
E-mail: [email protected]
********************************
Kdyby ses neprtala tak by tě odpověď nemusela rozčilovat. Sladké nevědomí :-)
Já se jich ptala proto, abych případně měla něco, čím bych případné policisty "odpálkovala".
Bohužel se zákon ještě nezměnil - no co se dá v našem státě asi jiného čekat, když se tam ti naši pos*anci chodí jen vyspat, zanadávat si nebo si číst..... :((
V tomhle se zákony mění pomalu a hodně zvolna a když se mění tak se o tom rok dopředu mluví.
Jinak pokud máš vozík pro dítě za kolo, tak zkus požádat o individuelní schválení k provozu, třeba to vyjde. Ještě je varianta začít vozíky vyrábět a požádat o jejich schválení k provozu a to je ta správná cesta ke změně zákona. Přeju úspěch.
Tak asi bych vypadala jako blázen, kdybych o něco takového žádala a určitě by mi to neschválili a ještě se mi vysmáli a ani nevím kde se o to žádá.
Ale třeba se poštěstí změnit zákon třeba za 10 let - pro děti našich dětí.....
Už o tom prý mluví od roku 2004 nebo 2006 (teď nevím přesně) a je konec 2009 a nic se stejně nevyřešilo. :((
Zasde tak složité to není. Stačí si pořídit vozík, který je schválený k provozu v některé ze sousedních zemí EU, vyžádat si od výrobce schvalovací protokol a základní dokumentaci, pořádat ústav pro schvalování vozidel (me,ůži si vzpomenout na správný název) o posudek a protokol a s tímn dojít na příslušný úřad požádat o individuelní schválení, oni stanoví postup, zaplatiš potřebné řízení a pak jen čekáš na rozhodnutí a pak se odvoláš a zase čekáš, pak si vemeš advokáta a požádáš o mimořádný opravný prostředek a zase čekáš a až budou děti slavit 15. narozeniny, tak se dovíš, že máš schválený vozík pro děti a tak budeš čekat dál až budeš mít vnoučata a budeš je moct konečně vozit.
Vždyť je to tak snadné :-)
:) jj, přesně tak
Tak to vidíš, na cyklostezky zapoměň taky! :-))) A podle toho, co říká Lelek (já to, Lelku, nějak nepochopil, ale dej mi pár dní a třeba mi to dojde, dneska je den vůl), můžeš být ráda, že ti cajti nezabavili i děti. :-)))
Kašli na to, vozík si nech a jezdi dál! Přece víš, co je pro tvý děti dobrý, ne? Nebo myslíš, že zákonodárce to ví líp? Leda houby!
Držím palce.
jj, vím co je pro ně dobrý a že se jim tam líbí - vždyť to je taky jediný místo (po posteli), kde mi třeba ta nejmladší usne - neusne mi ani v kočárku.
Ale kdo má pak platit ty pokuty..................8)
http://www.pdeleuw.de/fahrrad/anhaenger-fakten...
- nemecka uprava. Sirkia nesmi presahovat 1 m.
Jeste cele zneni - to je zde: http://www.cramers-web.de/StVZO_Merkblatt...
A oni ti vazne dali pokutu, nebo delali jen bububu?
Oprava, nevim, proc se to nenakopirovalo
http://www.cramers-web.de/StVZO_Merkblatt...
Chceš říct, že vozíky nemají atest pro provoz na pozemních komunikacích a to teda i na silnicích?
Já teda doposud žila v domění, že vozíky toto schválení mají.
Pardon "...domnění..."
Promiň, já to možná špatně napsala v rozčilení.
Ale oni nesplňují tu šířku pro provoz na pozemních komunikací u nás v ČR. Ta povoluje šířku 80cm. Takže jednomístné to většinou splňují, ale u dvojmístných je to většinou problém.
Takže jestli tomu teď správně rozumím, tak sis koupila vozík, o němž si věděla, že není schválen u nás pro provoz na pozemních komunikacích a tudíž jsi věděla, že s ním na tu silnici nesmíš?
Pokud je to tak, tak se pak ale nediv... Nicméně mi uniká, kde by si s ním pak mohla jezdit...
O tom, co by se mělo v zákoně změnit tady radši polemizovat nebudu...
Radu, je to skoro tak jak píšeš, jen s tím rozdílem, že jsem nevěděla, že se s ním nesmí jezdit.... že je nějaký zákon o šířce..... měla jsem za to, že když se to tu (v ČR) prodává, tak že se s tím normálně může jezdit. Nikdo mě v prodejně neupozornil na to, že je pro provoz na komunikaci širší a tudíž s ním v podstatě můžu jezdit buď nelegálně (což dělají asi všichni kdo mají dvoumístné vozíky, včetně mě), nebo v jiné zemi, kde jsou povoleny širší vozíky.
Jo polemizovat je tady fakt zbytečný - stejně bychom s tím nic nenadělali.
Zdravím tě ;)
Tak to je slušná záludnost. Taky by mě nenapadlo, že když se to prodává, tak to vlastně nesmí na silnici...
No, zase jsem o něco chytřejší...
Prodává se spousta věcí, které nesmí na silnici. Motokáry, okruhovky, bugginy, v cyklistice bikrosová kola, nebo vůbec kola nevybavená dle vyhlášky.
Nevidím na tom nic divného. Každý, kdo si někdy přečetl zákon o provozu na pozemních komunikacích, má omezení na vozík za kolo znát (zejména pokud s ním chce jezdit), kdo ho ani nečet, nemá na silnici co pohledávat.
Jak by to asi dopadlo, kdyby řidič tatrovky s pískem nevěděl, že má na červenou zastavit vozidlo?
Jo, to beru. Na druhou stranu - z toho dopisu vyplývá, že ten vozík nesmí ani na cyklostezku. To už mi přijde hodně pitomý... :-)))
nakonec je to ale logický, cyklostezka je užší, tak spíš tam by měla platit omezení na šířku. Zajímavé je, že na šířku samotného jízdního kola žádný limit neexistuje. Takže zatímco vozejk 81 cm už je problém, něco takovéhoto (>) je úplně ok.
http://www.youtube.com/watch?v=PGHB-SEDzD0
Nezlob se, ale tohle je hodne naivni. Zakon jako takovy si precte pouze naprosta mensina lidi (kdyz pominu pravniky).
Co by vsichni ridici meli znat je smysl tohoto zakona a hlavni principy. Pak kazdy zna speky, ktere jej mohou ohrozit. A to je tak vsechno.
Otevrene priznavam, ze neznam vetsinu zakonu teto zeme. Nikdy jsem je nevidel, o mnoha ani netusim ze existuji. Neverim, ze Ty ano. Proto je nutne nadrazovat litere zakonu zdravy rozum a obecnou slusnost, ktere jsou podstatne univerzalnejsi.
Che, když budeš používat zdravý rozum, dopadneš jak maminkamartina: necháš se dvakrát potrestat za jeden přestupek:-/
Znám důležité zákony (doprava, zbraně a střelivo, autorský, občanský a důležitá ustanovení několika dalších) do té míry, abych se mohl vyhýbat zbytečným postihům.
Je samozřejmě věcí každého, jak moc se o právo zajímá; zdravý rozum tady k přežití dávno nestačí.
A jízdní kola takový atest mají?
Představa, že na kolo nebo jeho příslušenství (vozík) musí být nějaký atest, mě docela děsí. Dovedu si představit, kam to pak povede: Atest na každé kolo, na každou součástku, když si postavíš leháč, šup s tím do zkušebny a vysolit částku v řádu několika tisíc, za které změří, zda to brzdí podle normy. Nové blatníky? Pouze certifikované a montáž jen v autorizovaném servisu.
Bojím se, že se to dřív nebo později u nás zavede. Jsou v tom totiž prachy.
Současný stav (kolo/vozík musí splňovat nějaké základní požadavky) mi přijde naprosto vyhovující. Zákon by chtělo upravit tak, aby dovoloval širší vozíky, vozit dospěláka na extracycle, apod. A víc se v něm raději nerejpat.
Zda ho mají, to teda netuším, ale podívám se do papírů ke svému kolu. Teď ale ne, jdu budovat zahradu...
Ale logicky - pokud by kola neměla atest pro jízdu po pozemních komunikacích, pak by bylo protizákonné na nich jezdit po ulicích a silnicích. Nemělo by pak vůbec žádnou logiku, proč se o nich zmiňuje silniční zákon a vše, o čem se tu diskutuje by bylo jaksi "mimo mísu".
Tedy vše... Vše, co se týká jízdy mimo terén.
přesně jak píšeš - upravit v zákoně šířku - to by stačilo úplně :)
No nestacilo - optimum by bylo, kdyby nasi dokazali totez, co Nemci - tj. zareagovali na to, ze existuje i neco jako privesny vozik pro dite. zohlednuji tam totiz i vek ditete, to, ze je mozny i prevoz starsiho, je-li postizene atd.
Tam jsou mimochodem jiz sepsany i veskere technicke parametry, ktere musi byt dodrzeny atd.
Nicmene jsem z Tveho uvodu nepochopila, zda jsi se opravdu setkala s nejakou vytkou ze strany policie. Pouzivam vozik jiz od jara 2005 a jeste jsem nemela nejmensi problem.
Aha - uz vidim, ze Te vazne pokutovali :-(. To je teda sila, kdyz vezmu, co vse jsme jiz s vozikem absolovovali a opravdu jsem se s blbem jeste nesetkala ;-).
No a my tady v Přerově teda taky ne, ale je fakt, že tady jezdíme z 98% po cyklostezkách, kam by asi policajti pěšky nešli :)))
Ale když jsme jeli z Brna do Hrotovic.
Jestli to byli Brněnští nebo z nějaké obce u Brna - nevím.
Každopádně to nasere, když to byla naše první cesta a dopadla tak jak dopadla.
A to nemluvím o ČD..........tedy o některých jejich průvodčích, ale to už je jiná kapitola. To tu nebudu rozvádět.
Každopádně se nám to v těchto směrech moc nevyvedlo :( Tak třeba příští rok to bude lepší. ;)
Proše pana, byl by link nebo citace v angličtině nebo češtině? Rád bych se s tou německou úpravou seznámil a bohužel rodným jazykem našich západních sousedů dostatečně nevládnu...
PDF bohuzel nejde jednoduse prelozit, ten prvni odkaz http://www.pdeleuw.de/fahrrad/anhaenger-fakten... mi ale docela slusne zvladnul google prekladac do cestiny prelozit.
Nic jineho jsem na zatim nenasla, nejak zase pro zmenu neznam anglicke terminy pro silnicni zakon atd. :-)
Můžu se prosím Tě zeptat, Ty jsi koupila jen vozík za kolo, nebo tu variantu 3 v 1 ?
3v1
Mozes si kupit Burley D lite ten ma sirku kolies pod 80cm (cez rychloupinaky asi 81 cm co sa vojde do chyby merania) a miesta je v nom dost.
Ale urcite by som to nerobil koli nejakemu debilnemu policajtovi, skor by som sa ho spytal ci to mysli naozaj vazne a ak ano, nech si to riesi s predajcom.
Na ten Burley jsem taky koukala - pěkný. :)
No nakonec jsme se s manželem dohodli (po vybírání a vybírání a vybírání...), že to necháme tak, protože když koupíme cokoli užšího, tak pak tam budou mít děti méně místa (když jsem zkoušela dát Míšu do Toma, tak tam zabral víc jak polovinu té sedačky) a taky bychom tam pak neměli ten úložný prostor.....nebyl by tam ten kočárkový set ani ten jogingový. Což používáme fakt všechno.
A dávat za set dalších několik tisíc..............
Takže prostě to risknem.
Jako kočárek nebo jogger to používat můžem a pokud nás zase někdo bude chtít pokutovat, tak to dáme prodejci k úhradě - pokud to tedy půjde.
Teď nám totiž prodejce najednou řekl, že by to asi vrátit nešlo a takový ty jejich kecy - hlavně že nejdřív říkal, že jo, že se určitě domluvíme.
A to jsem mu též přeposílala ten dopis.
No co, co už.
Vozík chceme a už mě upřímně bolí hlava z toho, jak pořád sedím a vybírám který....když přitom mi žádný jiný nesedne - tedy když vezmu ten, tak budou mít děti míň místa, když zase ten, tak mi na to manžel nedá :) a když zase jiný, tak tam zase není žádný úložný prostor....teď máme pro nás ten nejlepší (myšleno pro naší rodinu). A budeme prostě doufat, že to bylo snad poprvé a naposledy a že se třeba co nevidět zákon změní a nebo někteří policisté začnou mít cyklisty raději :))
Burley D´Lite ma specialni rozsireni nas koly, takze vnitrni sirka je obrovska a skoro stejne tak velka, jako cela sirka voziku. Ke Croozeru uz to moc daleko mit nebude, navic v Croozeru jsou dve "vanicky", takze stejne nelze vyuzit cely prostor voziku. Burley by byla jedna z velmi dobrych a legalnich moznosti.
Ahoj, tak to je teda síla. Ani mě nepřekvapuje, že se prodává něco, co nemá nějaký atest, prodává se spousta věcí, šmejdů apod. Spíš mě překvapuje ten policajt. My jezdíme s vozíkem třetí rok a nikdy nás nikdo nezastavil. Nebyl to někdo od konkurence Croozera? :-)
Jinak my máme Jerryho, je to skoro to samé, jako Tom, ale je lehčí (asi o 5 kilo, takže o dost) a žlutá barva, která je dost praktická, že je vidět.
Vozíme v něm dvě děti (2,5 roku a 1 rok). Nejprve jsme tam dali úzkou autosedačku ořezanou rozbruskou (zdravíme Vlka :-)) ale pravda, menší tam byl trochu utiskovanej. Teď, na poslední cestu jsme už tu sedačku vyndali, ale zase bylo potřeba tam dám nějakou menší přepážku v rámci zachování zdraví té mladší.
Jestli chceš, dojdu ti ho změřit, ale chce se ti kupovat nový vozík? Podle mě ten Jerry není špatný, najeli jsme s ním jenom letos přes 3.000 km, vloni a předloni taky něco málo (cca 1.500km). Dokonalej není, spoustu věcí bylo potřeba dodělat, uzpůsobit, ale zase je ověřenej, že fakt vydrží. Takže jestli ti Croozeři vrátí peníze, tak Jerry je za málo peněz slušně muziky.
Markéta
www.epastorek.cz
Na Jerryho jsem také koukala a taky byl jako jeden z dalších možných kandidátů (vybírala jsem mezi chariotem CX2 a chariotem cougar 2 - ale to manžel jaksi nemohl skoro rozdýchat když slyšel tu cenu jen za dvoukolový základ s madlem bez tyče ke kolu, bez kočárkového setu....., navíc nemá žádný úložný prostor - kromě toho košíku nebo jak se tomu říká co je z venku, ale hlavní přednosti byla ta šířka, odpružení, dobrý ventilační systém hlavně u toho CX2).
Jerrym se mi líbilo to, že je lehčí než ten croozer - taky o přibližně těch 5kg a že má aspoň dle obrázků nějaký úložný prostor a také celkem dobré větrání ze shora - když by byla slída zavřená třeba kvůli tomu, že bychom projížděli kalužema). Ale zase když jsem zkoušela posadit Míšu do Toma, který je jinak stejně široký, tak když jsem viděla, že tam zabírá větší polovinu, tak by tam měli málo místa. Taky je mu 2,5 roku a malé 1 rok. Jenže on má už 15kg. Takže asi je ti jasný, jak by byla malá utlačovaná. navíc je sedačka spojená a on by jí tam pořád něco prováděl. U croozera jsou sedačky rozděleny, takže aspoň o místo se hádat nemusí - to mají stejný. Ale i tak se už teď tam dokáží občas pozlobit (a to ještě před prázdninami nedělali). No malá mu pořád něco bere a on zase jí :)))
Jé na vaše stránky jsem taky koukala :)
Tak tě zdravím :)
Jinak prodejce se rozmyslel a najednou by to byl problém to vrátit...... takže vozík necháme zatím a je to - psala jsem výše.
Jinak náš croozer má za těch 5 měsíců co ho máme najeto kolem 800km. Chtěla bych ho používat i v zimě - třeba jako kočár, ale nevím jak tam dát fusaky, protože ty pásy na připoutání se nedají nijak oddělat. :(
Nebo jsem teda na to ještě nepřišla :(
Nazdárek Peggy! Dlužím ti odpověď na mail, omlouvám se. Jsem neskutečně nespolehlivej a byl jsem víc jak měsíc mimo domov, připojení i signál (nádhera!) :-))) Ale rád tě tu zas vidím, snad i na ten mail dojde. ;-)
:-)
Už jsem přemýšlela, co se děje :-)
Pokud jsou děti i rodiče spokojení, pak asi není co řešit. Zvaž prioritu - spokojenost dětí nebo naplnění paragrafu.
Pokud nemáš morální problém s vědomým překračováním "něčeho", pak zbývá posoudit jen "ekonomické" hledisko. Každý další nový vozík vás bude stát nějakou investici. Zkus jí rozložit do počtu případných pokut a pravděpodobnosti jejich udělení. S ohledem na to, že se s takovou praxí zřejmě nikdo jiný nesetkal, tak je asi to riziko udělení pokuty velice malé (tedy pokud ten podivný policajt není tvůj soused) a výdajově ti to musí vyjít daleko méně, než nákup nového vozíku.