Celé roky sleduji jak se to vyvíjí včetně nehod a jsem vcelku pro. Uzákonit používání ochranné přilby do aut a reflexního oděvu i pro dospělé považuji za nutné. A jak to vidíte vy? Stáli jste u nějaké nehody s cyklistou nebo stali jste se objetí při nehodě a co bylo příčinou? Nebyla to v horším případě při újmě na zdraví také absence reflexních prvků a přilby?
Kolik z nás to na ulici odnese jen tím,že zákony a jejich dodržování neexistuje?
Prozatím navrhuji těm co nenosí přilbu přispívat o pětikilo měsíčně více na zdravotní pojištění!
Samba´s
http://www.nakolojensprilbou.cz
No přilba ale co těm co chlastaj nakole?
S ohledem na to, že velké množství dotazů míří také k problematice postihu cyklistů pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky a vztahu takového postihu jako cyklisty vůči řidičskému oprávnění téže osoby, bude tento článek věnován právě této problematice.
Nejdůležitější a první informace týkající se obecně cyklistů je ta, že vzhledem k tomu, že jízdu na kole nikdo nikomu nepovoluje a není pro ní třeba žádného oprávnění, nelze ani jízdu na kole zakázat. Ať už tedy cyklista udělá cokoliv, zakázat mu řídit kolo není možné a soud nebo obecní úřad takový zákaz činnosti uložit nemůže.
Co se samotného alkoholu týče, hrozí cyklistovi pod vlivem alkoholu následující sankce:
1) Hladina alkoholu do jedné promile – pokuta 10 až 20 tisíc korun.
2) Hladina alkoholu nad jednu promili – pokuta 25 až 50 tisíc korun.
Na cyklisty se z hlediska judikatury Nejvyššího soudu nehledí stejně jako na řidiče motorových vozidel a nemohou být proto stíháni pro trestný čin Ohrožení pod vlivem návykové látky (na rozdíl od řidičů aut). Ve skutečnosti se vedou a vedly i spory, zda lze postihovat i jízdu cyklisty na kole pod vlivem alkoholu, neboť (a to právě s ohledem na judikaturu Nejvyššího soudu) se objevily názory, že nelze považovat možné následky jízdy na kole pod vlivem alkoholu za natolik závažné, aby byly postihovány sankcí.
Ve skutečnosti je zde pro judikaturu ještě pole neorané, protože je velmi obtížné vést ostrou hranici mezi činnostmi, při kterých může pod vlivem alkoholu (slovy zákona) dojít k ohrožení života nebo zdraví anebo majetku a při kterých ne. Pokud se podíváme na definici chodce, zjistíme, že mezi chodce počítá zákon např. jezdce na inlinech nebo lyžaře. A přesto pokud budou inlinista nebo lyžař opilí, sankce jim za to žádná nehrozí. Fakticky ale mohou být důsledky takové činnosti podobné jako u cyklisty. Tyto činnosti by proto měly být posuzovány podobně, ačkoli tomu tak není.
Závěrem krátká poznámka k vlivu jízdy na kole na řidičský průkaz téže osoby. Ať už cyklista na kole udělá cokoliv, nemá to žádný vliv na jeho řidičský průkaz. Nedostane žádné body apo
Taky probrano milionkrat. Cyklista je normalni ucastnik silnicniho provozu, pokud zpusobi ublizeni na zdravi, je za to souzeny dostatecne rovnocenne, pokud zpusobi nejakou skodu, je taktez rovnoceny. Opet doporucuji policko "Hledat..." nahore na strance a nevytvaret tady po X-te diskuze o nicem porad dokola.
Také několikrát zde probíráno ;-)
Ale doplnil bych k tomu to, že si osobně myslím, že i když policajti na ožralého cyklistu kromě pokuty nemohou (v případě, že nikoho nezraní a nikomu nezpůsobí škodu, samozřejmě), tak podle mne ten "zákaz činnosti" by dostat mohli... Hlavně kdyby za tohle byl pokutován vícekrát...
Úrazy v autech se mění. Játra váží 2 kg a při nárazu ve velké rychlosti setrvačností letí dopředu. Materiál aut už hodně nárazů pochytá, krve méně...
Takže ta helma - kdysi.
Takže radši dobře utaženou kočku, aby mi neulítlo játro... :-))
Játra mají 2 kg ? A já furt, proč jsem tak těžkej ! njn, játra nejdou shodit... :-)
Játra VIKI:
Zdravá játra jsou tuhá ale poddajná, červenohnědé barvy. Tkáň je však relativně křehká, takže při nadměrných otřesech nebo nárazech může dojít k natržení jater a hrozí masivní, život ohrožující krvácení. Jejich povrch je pokrytý vazivovou blánou a částečně i viscerální pobřišnicí. U savců včetně člověka jsou na svém místě fixována závěsným aparátem, jsou dvěma vazy spojena s bránicí (ligamentum coronarium hepatis, lig. triangulare dextrum et sinistrum), dále jsou pomocí ligamenta teres hepatis přirostlá k přední stěně břišní.
Hmotnost asi 1.5kg.
Takže v autě poviná a nakole ne,to je už vrchol blbosti.
Osobně bych uzákonil i nošení přileb do postele, páč co když budu mít blbej sen a spadnu a nedej bože se praštim do hlavy.Blbejší už bejt stejně nemůžu tak mě by se to netýkalo :-)
Zákonem bych taky přikázal přilby pro chodce (zvlášť v zimě !), rozhodně bych prosazoval i pevné kotníčkové boty s tvrdou špičkou. Na kole by nebyl od věci chránič páteře. V kuchyni bych zákonem zakázal špičaté a možná i ostré nože. A nesamostatným blbcům bych extra zákonem nařídil zákaz vycházení...
To je málo. Pevný kotníčkový boty bez maček nic neřeší (vlastní zkušenost). A ten chránič páteře bych doplnil kompletní motorkářskou kombinézou se slajdrama. Ale jak pravíš, zákaz vycházení je všeobjímající! :-))
Už je to tady, před chvílí jsem četl že obec Kytlice musela zlikvidovat nádherný, místním řezbářem zhotovený, dětský hřiště, s pohádkovými figurami, co všichni obdivovali. Nevyhovovalo směrnicím EU a bude nahrazeno aseptickým a politicky korektním standardizovaným sériovým paskvilem.
No co kdyby si děcko zadřelo do prdelky tříšťku, žejo - to by starostu hnali k mezinárodnímu soudnímu tribunálu.....
Nevim cim to je, ale uz v dobach socialismu mi rikala ruska lektorka, ze ten Svaz u nas zereme mnohem vic nez u nich. Stejne tak kdyz ted ziju ve "starem Schengenu" mam pocit, ze je v CR tech debilovin podle smernic EU taky nejak vic.
Nos si co chceš a co se ti líbí, zabal se třeba do polystyrénu a přidělej si na hlavu maják aby tě snadno viděli a nespletli si tě se zdravým člověkem.
Hlavně tím neotravuj ostatní.
Mimochodem, ty když jdeš po ulici tak nosíš přilbu a vestu ? NE? Proč, nic ti v tom nebrání. Až budeš a půjdeš příkladem, tak se dej na politikua začni to prasazovat, třeba po tobě ani nikdo nic házet nebude.
V cyklisticky vyspělých zemích se zhusta přilby v běžném provozu na kolech nenosí a jsou výbavou jen sportovních jezdců. Jezdí tam pánové v oblecích a dámy s podpatky. Všichni bez helem, protože jízda po cyklostezce je tam zhruba tak bezpečná jako chůze po chodníku. To jenom u nás se řeší stále dokola kus polystyrénu na hlavě, který je v řadě těžkých nehod stejně na pytel a to podstatné drahým zákonodárcům stále uniká.
Cyklistické velmoci jsou rovinaté země, bicykluje se od kolébky, s kolem jako dopravním prostředkem, vymáznutí je tudíž složitější.
Helma je povinná v Chorvatsku, Makedonii, na Slovensku, ve Španělsku, Finsku a v Turecku, v Norsku a Švédsku doporučovaná. Což jsou země disponující na části území horami - nebude to tím?
Nakonec proč ne.
Když může být zákonem nařízeno řidičům aut používat pásy a dětské autosedačky, mít kompletní sadu náhradních žárovek a pojistek, celý den svítit...
Já jsem optimista. Mám pocit, že čím víc stupidních příkazů a zákazů, tím víc lidí si začíná hrozící Matrix uvědomovat.
Já bych ještě nařídil aby auta svítila i v noci a i v garáži a i když stojí na parkovišti aby do nich náhodou někdo nenarazil. A taky aby v každém autě na každém kole i dětské tříkolce byla GPS sledovací zařízení a každý občan dostal náramek kterej když sundá tak mu to odpálí hlavu z krku a když nebude poslouchat tak mu náramek dá elektrikou ránu na dálkový ovládání(ovladače budou mít policisté, ochranka, průvodčí ve vlaku a asi ještě 10procent nejvyvolenějších a nejchytřejších a nejnepostradatelnějších lidí na téhle planětě).
Kdyby blbost kvetla tak máme furt jaro :)
Navrhuji založit iniciativu http://na_ulici_jen_s_IQ_90_a_vice.cz a kdo bude blbější tak bude platit o 10 000 Kč více měsíčně, to bude daň za blbost- Nemyslíš-zaplatíš :)
Proč kampaň Nemyslíš zaplatíš platíme my daňový poplatníci když by ji měli financovat pojišťovny které ušetří na vypláceném pojistném? Tunel nad tunel.
http://nakole_s_nebo_bez_prilby_osobni_vec.cz