Procházel jsem celou místní diskuzi, ale o fitness kolech tu moc napsáno není. Vzhledem k tomu, že v obchodech na fitenss kola narazím vyjímečně, tak se chci zeptat zde, do jaké míry jsou fitness kola přizpůsobena pro připevnění zadního nosiče. Je to u fitness kol pravidlem, nebo spíš vyjímkou? díky za jakékoli info a zkušenosti
nejsem na tuto kategorii kol žádný expert, ale pokud vím, tak fitnes kolo je stručně řečeno kolo silniční /co se týká geometrie a stavby rámu / s rovnými řidítky, nejčastěji trojpřevodníkem. navářky na nosič či blatníky rám nemá, ostatně ani neumožňuje /délkou zadní stavby/ montáž silnějších plášťů, které nejsou možná pro převážení zavazadel nutné, ale já si silniční kolo na úzkých pláštích nějak nedovedu ověšené brašnami představit. fitnes kolo není pro nějaké cestovatele bez doprovodného vozidla určené, snad nějaký nosič na sedlovku by se dal akceptovat
Souhlas. U fitnessů se s montáží klasického nosiče zpravidla nepočítá. Na náklady je lepší cross a silniční pláště.
Mimo zmíněného nosiče na sedlovku se dá vybrat kolo s normální stavbou zadní vidle (ne monostay apod.) a univerzální nastavitelný nosič s objímkama na rám.
Ono jak která firma. Některé fitnesy jsou opravdu jako silnička - silniční brzdy, uzké pláště..
Ale třeba to čemu říká fitnes Merida už je na pomezí crossu. Návarky na blatníky, nosič, dáš tam i širší pláště. S tímhle už by se dalo jet i s brašnama. http://www.merida-bike.cz/prodej/speeder-t3-09
Kategorie fitness kol je IMHO jen marketingový tah. Buď jsem příznivcem "sportovní" jízdy a chci si užít rychlosti na úzkých pláštích a pak si pořídím silničku a nebo chci občas dát i nějakou polňačku nebo cykloturistiku s brašnami a pak si pořídím robustnější cross nebo MTB.
Jasně, je to především způsob jak prodat silniční rámy.
Na druhou stranu, když chce někdo jezdit prakticky výhradně po silnici, ale chce pohodlnější posez a levné komfortní řazení, nestojí o mizernou pseudoodpruženou vidli zvyšující váhu a snižující účinnost šlapání, proč ne?
Děkuji za reakce..Jinak přesně na tyhle Meridy jsem se díval. Abych vysvětlil, tak právě jezdím hlavně po silnici a nechci odpruženou vidlici..něco co pojede po silnici podobně jako silniční, ale s větším komfortem a možností přidělat brašnu při cestě po evropě. Takže klasickou silnici nechci právě z tohoto důvodu a fitness je to co by mi svým určením vyhovovalo. A ta Merida s 32 mm plášti by snesla myslím i horší silnici v případě horších podmínek..ale těžší terém opravdu neplánuji
Akorát bacha zrovna u té Meridy na připevnění nosiče ! Brácha kupoval treka a od určité doby mají takovou minimalizovanou zadní patku. je tam jen jedna díra se závitem, na kterou by měl přijít nosič a případně i blatník. Navíc ta díra vychází natěsno k upínání kola, takže se noha nosiče musela pilovat. A k tomu ta díra je přímo proti nejmenšímu pastorku, takže v případě poškození závitu nedáš delší šroub a proti matku. - Já mám krapet starší ročník a tam jsou dva samostatné úchyty, dost daleko od středu kola, prostě na turistiku s báglama rozhodně lepší řešení. Ale tuším, že se blýská na lepší časy, protože jsem na některých letošních Meridách už zase viděl tu větší "pohodlnější" patku.
Kolo samotný myslím dost odpovídá tomu, co hledáš. Takový cross s pevnou vidlí.
Další mažnosti cross s pevnou vidlicí: superior http://www.superior.cz/cz/kolekce-2009/cross...
nebo Pells http://www.pells.cz/default.asp?web=0&lang=...
Na asfaltu dobrý, ale jak se budou pláště 32 nebo 35mm chovat, pokud bude třeba cyklostezka svedená na šotolinu, písek nebo štěrk. No asi to zvládnou. Mám teď na silničce 23mm a to na šotolinu opravdu není.
To právě řeším, jaký pláště obout na silničku (šírer) na dálkovou cykloturistiku, abych měl jistotu, že když povede cyklostezka kousek šotolinou nebo plní cestou, nebudu defektit nebo muset na asfalt mezi auta.
To chce zkusit jakou šířku dostaneš do rámu. Šířka 28 mm by snad neměl být problém, možná i 30 mm.
Já vozím 28-622 na crossu, když jedu někam dál po silnici, ale zvládnou i šitolinu, ale musíš holt opatrně. Pláště mám Continental Sport Contact, obyčejné, za 220,. Kč kus.
Já měl vpředu asi 28mm plášť ("pologaluska"), vzadu ten slick (myslím přesně 37mm). Dalo se s tím v klidu i natěžko jezdit po polňačkách, po železničním svršku připraveném na položení pražců, v lese jsem s tím jednou zapadl po nábu do bahna.
Slick po asfaltu a hladké polňačce jede prakticky stejně jako galuska, v blátě samozřejmě klouže jak sviň, a taky za deště na asfaltu se musí hodně opatrně.
Dnes se dělají semislicky, které by mohly eliminovat problémy mimo asfalt, bez velké újmy jízdních vlastností na asfaltu:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/cross...
http://kendacz.com/road.html
mám fitness Torpado,je to super,23 pláště.Je to rychlík.Kdopak na silničce drží berany dole?Málokdo.Stačí rovná řidítka.
Pri rozhodovani rovna riditka vs. berany pro jizdu po silnici vubec nejde jenom o ten docela vzacny uchop dole, ale o natazenejsi posez vubec (pri jizde s drzenim shora za paky i pri dolnim uchopu), tim lepsi aerodynamiky a te uz z principu, protoze je uchop vzdycky i uzsi a ne tak otevreny jako u rovnych riditek. Stejne tak je u beranu vic moznosti uchopu.