To já si blikání kolem cyklistů užívám. Když na pěti kilometrech kolem JH předjíždím postupně asi 50 cyklistů, blikám na všechny strany prakticky nepřetržitě, ač přitom volantem třeba ani nehnu. Jen ať každej vidí, jak je to nesmyslné nařízení.
Ja teda pouzivam blinkr vzdycky, kdyz nekoho predjizdim.
Ono totiz nejde ani o ten fakt, ze zmacknes tu packu, ale docela to upozorni toho, kdo jede za tebou, ze tvoje odboceni ma nejaky duvod a ze by to mel udelat taky. Mne to neprijde jako nesmysl, ale jako krok k vyssi bezpecnosti nas cyklistu.
Proč musím blikat, i když za mnou nikdo nejede?
Proč nemusím blikat, když předjíždím dědu na mopedu?
Proč musím blikat, i když se blíží křižovatka, nehodlám odbočovat a blikání může někoho zmást a způsobit nehodu?
Samozřejmě, když jedu po silnici mezi polema, někdo za mnou, tak cyklisty i chodce "oblikávám", to dá rozum. Ale všeho moc škodí.
Toto je imho jen další v řadě nařízení, které potlačuje používání mozku a nahrazuje je příkazem.
myslím,že by neškodio zopáknout si vyhlášku-pak by tyto nesmyslné otázky odpadly:-((
Jednak povinnost blikat podle mne vyplývá ze zákona, druhak v tom zákoně skutečně není žádná odpověď na otázku začínající slovem PROČ. Skutečně jsem v něm nenašel fulltextem ani jednu spojku PROTOŽE nebo NEBOŤ;-)))
právě proto jsou to zákonem určená pravidla
Aha, my si nerozumíme. Že je to přikázáno zákonem je mi samozřejmě známo (a bystřejší čtenář to odhalí i z mé dřívější odpovědi, že si blikání kolem cyklistů užívám).
Já se ptal na to, jestli toto nařízení má nějakou logiku, jestli je k něčemu užitečné.
Ony toho zákony praví... A pak takhle jedeš s větší krabicí, přes kterou není pořádně vidět, najedeš si k prostřední čáře, protože po krajnici valí kolař, dáš způsobně levý blinkr - a už vidíš v pravém zrcátku, jak se tě chystá zprava po krajnici předjet spěchající svižník s nějakým osobáčkem, protože asi očekává tvoje odbočování... Nejednou jsem už byl tohodle svědkem. A když jedu sám takhle na kole, čumím do zrcátka a říkám si, ať se na to radši vy... a nebliká.
pro upřesnění-pravidla silničního provozu.
Nebud zase demagog. Proste nikdo neni dokonaly, aby venoval pozornost 360 stupnum okolo. Mozna az na Chucka Norrise a tebe. Ty vis NEUSTALE, jestli se k tobe nekdo zezadu neblizi a treba toho cyklistu neprehledne, mas porad oci vpredu i vzadu? Ty jsi tak dokonaly, ze VZDYCKY vis, kdy mas pravidla, zakony atd. dodrzovat a kdy ne, ze by to zrovna v ten moment jako az tak nikomu nevadilo? Pokud ano, pak mas pravo jezdit i v protismeru, na krizovatce na cervenou, nezastavovat na stopce apod., protoze se zrovna nikdo nemuze objevit a tak jsou v tu chvili ty pravidla a zakony vazne jenom k potlacovani mozku. My ostatni je budeme radsi dal respektovat, abychom se navzajem nepozabijeli.
Copak cyklista, ale mě takhle jednou v noci na dálnici vypekla stará avie...
Avie nemá horní světla na plachtě a v tý noci tak nebyla přes auta vůbec vidět. Takže když auta přede mnou najednou začala odbočovat do středovýho pruhu, já vůbec netušila proč. A když jsem zjistila, co se děje, jel vedle mě teréňák a na tacháči jsem měla 110... Už jsem měla nakročeno, že to vrazím mezi avodidla a tu avii, ale můj anděl strážný nespal, tak jsem to nějak ubrzdila...
Ještě dneska se zapotím, když tím místem u Berouna projíždím...
Ano, ale když jedu uprostřed polí, na dohled žádné jiné vozidlo, 100m přede mnou cyklista, podívám se do zrcátek, doleva, doprava, zda mě třeba někdo nepředjíždí zprava po louce, a skutečně nikde v dohledu není žádné auto, je opravdu i v tomto případě nezbytné, abych blikal?
A naopak, když jedu po Chodské směrem k centru, předjedu cyklistu (který tam mimochodem nemá co dělat, neb podél vede cyklostezka značená tak, že nelze přehlédnout, když už jsme u toho důsledného dodržování zákonů), a blikám doprava, vždy jen trnu, že si řidič vyjíždějící třeba z Chodské bude myslet, že se snažím tam zabočit, a ohleduplně vystřelí, aby mi v úzké křižovatce nepřekážel.
Jezdím tam teď skoro denně a už dvakrát mi tam málem někdo vjel.
Jisteze ti v principu rozumim, ale kdyz si budeme pravidla dohodnuta vetsinou (nazyvejme to treba zakony, moralkou, ..) kazdy vysvetlovat a uplatnovat po svem (a ze mame kazdy ty kriteria o kousek jinde), asi v tom bude vazne za chvilku pekny bo.del.
Mne treba prijde mnohem jednodussi dat ten blinkr, nez se zacit vrtet v aute do vsech stran a zvazovat, jestli ho dat mam nebo nemam.
Neboj, já si rád procvičím svou orientaci v provozu a zdravý úsudek;-)
Pritom kdyz se tu napise neco o zakone, hned je tu fura chytraku, co hned polemizuji o tom, jestli je dite nebo kolobezkar podle vykladu zakona taky cyklista, jestli mi zakon umoznuje jezdit na kole pres prechod pro chodce a dalsi hovadiny, naopak vetsinou volaji po tom, aby byly zakony mnohem vic podrobne a presne. S rozumem, logickym myslenim a vubec samostatnym a normalnim uvazovanim bych tu moc neoperoval :o)
Tak to já si bliknu jen když mám změnu směru komu oznámit. Pokud jsem na silnici sama (nebo v Praze zařazena v odbočovacím pruhu) tak si změnu směru neoznamuju :o)))
To já blikám i na kole či kolobrndě - zejména za šera a a takhle večer nebo v noci, to byste mrkali, jak to zabírá i u řidičů aut! Když mačknu brzdu a ono se vzadu rozsvítí brzdový světlo a bleknu směrem, kam jedu, už nesčetněkrát i řidič radši za mnou razantně přibrzdil a počkal, až odbočím. Věřím, že kdybych vyhodil jen ruku, tak ji neuvidí a ještě mi ji urazí při objíždění. Přes den, kdy jsou ty pidiblinkry na kole téměř neviditelné, používám jak blinkr tak ruku a funguje to OK. Akorát musím dávat pozor při odbočování vlevo a řazení se ke středu vozovky, aby mi napnutou paži někdo z protisměru neurazil. A tak dávám spíše takové to prvorepublikové znamení o změně směru vlastně přesně na opačnou stranu neustálým kýváním rukou z kolma do vodorovna v lokti.:-(), abych tak předešel střetu se zrcátkem protijedoucího vozu apod.
A tak by možná neškodilo zavést to zpět i do aut - to dávání znamení o směru jízdy ještěb rukou...takhle třeba právě v těch případech, kdy je to sporné, zda jde o odbočování nebo jen o objíždění...stejně se jede většinou při odbočování pomalu... :-)))))))))))))
klidně si dovedu představit situaci v praze,kde stojím na křižovatce proti tobě(jedu rovně a tudíž neblikám),nevím,že odbočuješ vlevo(nblikáš a nevidím,v kterém pruhu stojíš) a tudíž jedu v domnění,že se mineme vlevo-a jestliže sedím v tuaregu,máš smůlu(nefungujou semafory,platí pravidlo pravé ruky).ještě žiješ?
Nějak nechápu - jedeš rovně, Radka proti tobě (odbočuje doleva)....Tebe nic nemusí zajímat (zda má blinkr nebo ne), ona ví, že má dát přednost (odbočuje vlevo).
Co s tím má společného pravidlo pravé ruky????
P.S. Nehledě na to, že Radka uvádí...pokud jsem na silnici sama...
Přesně, jak píšeš - ve výše uvedeném případě bych blinkr použila. Dotyčný evidentně četl můj příspěvek ob slovo anebo jen úvodních pár slov...
...pokud jsem na silnici sama(NEBO v Praze zařazena...)
podle stylizace je asi jedno,jestli jsi na silnici sama,nebo v Praze v pruhu pro odbočení vlevo.Teda dotyčný četl dobře slovo od slova,jen napsáno je to divně.,,ale jinak chápu,cos chtěla naznačit-jde jen o to,jestli jsi opravdu sama,každý nemá oči všude:-))
Chceš-li chytat za slovíčka, chytej. Samozřejmě je nutno vždy vyhodnotit situaci a podle toho jednat, a to tak, abych neohrozila a neomezila sebe ani ostatní účastníky provozu.
Jo a jinak - pokud by si jel v protisměru a já odbočovala vlevo, pak to není o pravidle pravé ruky, ale o tom, že já jsem při odbočování vlevo povinna dát přednost všem protijedoucím vozidlům. Takže čistě teoreticky ti vůbec nemusím blinkrem sdělovat, že chci odbočovat, protože já musím dát každopádně přednost tobě. Ať jsi na kole nebo v autě.
A pokud nedám, pak je rovněž jedno, jestli jsem blikala či nikoli. Pravda, kdybych blikala a napařila to do tebe, asi by jsi byl překvapenější, ale ve výsledku by to každopádně byla moje vina. S blinkrem i bez něj...
... že já jsem při odbočování vlevo povinna dát přednost všem protijedoucím vozidlům... TO PLATÍ NA PŘÍMÉ HLAVNÍ
Jsou ovšem místa, kde toto tvoje tvrzení neplatí.
...a proto blikám vžy když měním směr jízdy-je jedno,jestli někdo vidí mne nebo jestli vidím já někoho.Jsou řidiči,kteří asi blinkr ani nemají(čím silnější a dražší auto-tím větší pravděpodobnost,že neví o blinkrech)-pomalu se to stává pravidlem.
Na silnicích, kde je hustý provoz, by to mělo být normou. Už se mi stalo, že mě předjížděl kamion, který se blikáním neobtěžoval (jako 99% řidičů tamtéž) a když se mi vyhýbal, začal tento kamion předjíždět zezadu nějaký střelec, který počítal s tím, že se vejde mezi kamioňáka a protijedoucí auto (o mě samozřejmě nevěděl). Takže kamioňák na mojí úrovni akorát zatroubil a strhnul to doprava přímo do mě, já zastavil na fleku, jinak jsem byl toust.
Občas ale sleduju, že když první z předjíždějícího "vláčku" zabliká, ostatní ho následují.
Tak ten překlep (...při přejíždění...) je nádhernej, skoro jako od nebožtíka Holzmana. Navádí k nejčernějším spekulacím.
Děkuji - správně mělo být PŘEDJÍŽDĚNÍ, také by mohlo být objíždění.Nic méně si myslím, že dáním blinkru dám cyklistovi najevo, že o něm vím a že ho respektuji jako plnoprávného pratnera v silničním provozu a to i když nejede nikde nikdo jiný.
Aha, takže nejde o signalizaci změny směru jízdy (k čemuž byly ukazatele změny směru jízdy původně určeny), ale o dávání najevo nějakých pocitů?
A mám dávat najevo, že jej respektuji jako plnoprávného partnera, i když 2m od vozovky vede dobře značená cyklostezka, o které musí vědět, kterou je povinen použít, a přesto překáží ve vozovce?
Bylo to myšleno - proč dávat blinkr, když široko daleko nikdo jiný nejede. Ale jestliže někdo za volantem nestíhá použít jedním prstem páčku pod volantem, jak kvalitní je to tedy řidič??? Nebo tím, že blinkry nedává, šetří životnost žárovek, spotřebu elektřiny, tím vlastně životní prostředí??? Taky může upažit a tím udělá něco i pro zdraví. Na Krejcárku nějak cyklostezka zatím není a jen tak nebude.
Nediskutuji o tom, že NĚKDY (někde na Krejcárku, tam to neznám) signalizace má smysl.
Pouze jsem si dovolil poznamenat, že jindy ne, a NĚKDY může být kontraproduktivní a nebezpečná. Proto přikázat ji paušálně VŽDY je imho nesmysl.
děláš stále dokola jednu stejnou chybu. Ve všech tématech a příspěvcích. Soudíš lidi podle sebe a tedy počítáš s tím, že i ostatní mají v hlavě mozek, dokážou logicky myslet a rozhodovat se sami za sebe. Jenže to je strašlivý omyl.... Většině lidí musíš něco přikázat, pokud chceš, aby to občas udělali. Potřebují jasné příkazy a zákazy. Ano nebo ne. A to buď proto, že jinak to nepochopí a nebo druhá půlka, která v tom bude hledat skulinu pro svůj osobní prospěch.
;o)
jo,tak to vidí(a myslí)joecube,jinak si to vysvětlí(v dorém úmyslu druhý a jiný názor má třetí-všichni zdravého rozomu a dobré víry.holt sto lidí,sto názorů-proto zákon.
Ty nemáš mozek? Juras nemá mozek?
Je v této diskusi někdo, kdo nemá mozek, nedokáže logicky myslet a rozhodovat se sám za sebe? Jestli jo, ať se ozve!!!
Fakt by mě zajímalo, kvůli komu se ty příkazy a zákazy furt dělaj :-(((
já mluvil o většině ne? Já fakt nejsem většinovej typ... Co se mě týče, tak můj vztah k zákonům a nařízením je mírně řečeno vlažný.... Dneska jsme poslouchal rozhovor v autobuse.... Nakonec jsme se zvednul a šel si stoupnout jinam. Poslechni si taky občas "hlas lidu" a hned budeš vědět, o čem jsem mluvil....
Zákony nebyly, nejsou a nikdy nebudou dokonalé, ale pro některé bezmozky jsou jakž takž nějakým vodítkem jak se chovat. Dneska si mladí pletou demokracii s nedodržováním zákonů a když vyjedou za hranice, strašně se diví pokutám v řádech tisíců euro. Ale jak přijedou ze západu domů, neslyším od nich nic o tom že by tam vládla totalita. ;-)
Tak tak. Zářným příkladem jsou zadní mlhovky. Jsou paka (a je jich hodně moc), který projedou obláčkem oparu s viditelností dvěstě metrů a hned rozsvěcují mlhajdy, i když jedou v koloně nalepený nárazník na nárazník... Prostě je v zákoně napsáno, ať druhý třeba oslepnou. Když musím pak za takovým retardem jet v noci kus cesty, nezbývá než ho zkusit předjet (a dojet jiného "znalého zákona"), nebo mu vysvítit do hlavy díru dálkovejma... :-)
A už si dostal pokutu za to, že si nesvítil zadní mlhovkou za sněžení??? Až zaplatíš 2000, tak budeš svítit jako divej..(A bude ti jedno, zda za tebou někdo jede)
jezdím dost po evropě a hlavně v maďarsku je na všech cestách mimo obec zákaz vjezdu cyklistů,traktorů a povozů.cyklostezky jsou tu v plenkách,jako u nás-jak by ses dostal-při respektování zákazu-vůbec někam mimo obec?zatím mne policie stavěla mimo obec asi třikrát(kontrola dokladů) a bylo mi oznámeno,že to je kvůli místním-aby se necourali na kolech mezi obcemi-dálkové turisty respektují.mimochodem-i u nás,pokud jsou cyklostezky ve městech,tak většinou nevhodné-pokud neznáš město,tak spíš zabloudíš,nebo tam stojí auta(u vjezdu do dvora,u obchodu ap.asi máš jiný pohled "od volantu" a druhý z kola.
Tohle nějak nechápu... To tam jako nesmí mezi vesnicemi jezdit na kole ? To je místo toho všechny nutí používat auta/motorky/MHD ???
To nechápu ani já,ale-jak píše jurimír,cyklisty jsem neviděl skoro nikde,krom pár "dálkových" turistů.místní asi kola nepoužívají...
projížděli jsme s Václavem Maďarskem letos v květnu. Asi dva dny při cestě k moři. S ničím podobným jsme se nesetklali. Žádnou takovou značku jsme neviděli a policie o nás nejevila žádný zájem.... Je sice pravda, že moc cyklistů jsme nepotkali, ale to nikde. Akorát okolo lázné v Büku bylo kol dost a šupajdili si to mezi vesnicema i po městě.....
Ale třeba je to v jiných částech tak jak píšeš. Nevím. Já se s tím prostě nesetkal....
Na cestě z Košic přes Tokaj a Debrecen,na cestě ze Szegedu do Komárna téměř na každé křižovatce mimo město či vesnici-to samé od Gyoru k Chorvatským hranicím.Asi mám smůlu na cesty.Je pravda,že policii jsem až na jeden(uvedený)případ zase neviděl já.
Zpět do sedla:
Je přestupek, když zatáčíme doleva pod prudším kopcem a (ukazovací) ruce zaměstnávají brzdy, takže zatočíme "bez blinkru"? To se mi stalo a měla jsem smíšené pocity, normálně mávám co to dá :-)
no asi by si správně měla přispůsobit svojí rychlost stavu a povaze vozovky, svým schopnostem a blablabla ...
Byla bych musela jet mnohem pomaleji než auta, když chci doleva, musím mezi ně.
tak to musel být fakt hodně drsnej krpál, když si nestačila ukázat a chvíli brzdit jen jednou rukou!!!!! Kde to bylo? Já takovej nenašel ani v Alpách.
Pustit řídítka, brzdit jednou rukou a ukazovat je značná ztráta stability, uprostřed jedoucích aut se mi do toho nechtělo.
Jinak Praha je na 7 vrších, jak známo, kupříkladu z Letné k Vltavě je velekrpálovitá cyklotrasa, ale to jsem zase kvůli brždění nepoužila zvonek, a poučil mne chodec.. Tam je dokonce upozorňovací značka: "Pozor příkré!" nebo tak nějak.
Já v tom problém nevidím... Když o tom krpálu vím, tak už předem do toho "odbočovacího" místa jedu tak abych v případě nouze vždy stačil zastavit. I jen samotnou zadní brzdou...
Mnohem zajímavější je odbočování doprava, ukazování pravou rukou a současné brzdění pouze levou rukou, tedy přední brzdou, pokud to někdo náhodou nemá přehozené ;-) To je občas docela adrenalin a někdo s tím má obrovské problémy...
jo, já si neuvědomil, že na "klasice" se o ty ruce víc opíráš. Bral jsem to moc podle sebe. Jezdím klidně po lese a řídím jednou rukou, když v tý druhý držím foťák, na který natáčím video.... A v praze bych s tím prostě problém neměl. S rovnováhou a stabilitou nemám a na chvilku přestat brzdi ta ukázat bych stihnul...
No, právě. O ruce se podle mne opíráme nejvíc při jízdě s kopce, do kopce se jenom přidržujeme.
Ta videa z lesních rovinek jsou pěkná provokace, mimochodem :-), takhle si ložírovat v krajině..