Zdravim, uvazuji o nakupu Grand Canyon AL 8.0. Uz jsem se dozvedel jak to s placenim, mno nic moc:) - zvedat limit na karte a hlasit cislo po telefonu, ale budiz s tim bych se musel smirit. Zajimalo by me jestli nekdo nevi v jakym "tvaru" to posilaj.Je to uplně rozmontovany nebo jen castecne? Nikdy jsem takhle drahy kolo nekupoval a proto by me zajimal i nazor znalcu na jednotlive komponenty.Predpokladam ze foxka a Avid Elixir R jsou uplne ok, XT komponenty taky, co rikate na Sram X.9 u razeni a prehazovacky? Modifikaci modelu na prani asi Canyon neumoznuje ? Nejvic me toci ty vlajky, proto me zajima prave ta uroven smontovani pri odeslani kola.
Mám Sram X.0 a jsem naprosto spokojený. Vyzkoušel jsem i X.9 a chodilo to stejně. Je to rychlé přesné řazení, subjektivně mi připadá, že lepší než Šimáno.
To máš teda hóóódně špatnej subjektivní pocit :-)))
Ale jo, taky si myslím, že sram je nějak "řadivější" než sh, a to jsem ho měl jenom na půjčeným kole. A na základě osobní zkušenosti rovněž můžu říct, že inverzní sh je taky "řadivější" než klasické tahy pružin u sh.
Z čehož (u toho sramu) plyne co? No že když s Kominikem máme už dva tenhle pocit, tak se to zákonitě mění ze subjektivního na objektivní :-)
X.9 je v pohodě, v podstatě je to na stejné úrovni jako XT.
Modifikaci dílů neumožňují. Kolo přijde ve stavu, kdy nasadíš kola, přiděláš řidítka na představec, nasadíš sedlo, přiděláš šlapátka (vlastní) a můžeš vyrazit.
Takto částečně sestavené přesně přijde. Jen doplním, že pár úkonů je třeba udělat skoro vždy ještě navíc. Téměř jistě bude třeba seřídit brzdy (otázka 3 minut), protože nasadíš jinak kola než tam byla původně. Řazení jak kdy, to bývá z Canyonu většinou seřízeno ok. A pak je třeba doladit nastavení pro daného jezdce (výška, předozadní posun sedla, natočení řídítek, atd.).
Jasně, ale to už je jemné doladění podle individuálních potřeb :-)
No, co si myslite o tomto kole panove? Jsem fakt tezce na vazkach to koupit, maj idealni barvu (skoda ze Cube nenabizi bilou barvu, podle me je to velka chyba:), vybava se me celkem pozdava, akorat nekde kdosi psal, ze ty Foxky budou v roce 2010 lepsi, predelany.Navic dneska uz konkurence dela "lepsi" - lehci ramy za stejnou cenu, scandium tomu rikaj nebo tak nejak:).na druhou stranu, kurz eura hraje pro me, je otazka jak dlouho vydrzi.
samozrejme velmi se me libi jak je konstrukcne vyresený vedení bovdenu, neni vetsi zhovadilosti nez vest lanka a bovdeny zvrchu na horni ramove trubce - nikdy nebrat.Canyon to navic vede ramem, podle me je to dobrej spek a prispiva to celkove "cistote" kola.
Vsechno ma svoje pro a proti, kdyby bylo jedno reseni tim jedinym pravym, nikdo by to nedelal jinak :o).
Kdyz vedes lanka vrchem, zase se kolo daleko lip nese v pasazich, kde ho musis hodit pres rameno, nebo se lip upina do montazniho stojanu, drzaku kol na auto atd. . Kdyz ho vedes ramem, casto bowden nebo lanko dost mlati zevnitr o ram, nehlede na nekdy dost slozitou vymenu obojiho, ale to uz zavisi na konkretnim reseni vedeni v ramu.
Nevím jak CUBE, ale CANYON ho v bílý nabízí http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike...
Lepší vidle příští rok asi bude a v roce 2011 bude možná ještě o chlup lepší a co třeba v roce 2012? Nemá cenu takto uvažovat, to by si nic nekoupil nikdy.
nj, asi to nema cenu resit:), spis me slo o celkove posouzeni kvality kola. Neznam osobne nikoho kdo tunhle znacku jezdi.
a nemate nekdo HT a vysku mezi 184-187cm ? Jakou mate velikost ramu? preferuju sedlo a riditka v jedne rovine - tomu asi pomuze spis vetsi velikost ramu, ale nechci zbytecne kupovat vetsi.
Mám na pevným rámu vidlici 140 mm a mám sedlo a řidítka skoro v rovině.
http://kominik.rajce.idnes.cz/RB_CRX/#P1020402.JPG
O pomeru vysky riditek a sedla rozhoduje spis typ postavy a s tim souvisejici pomery, ev. zpusob jizdy. Nejde casto ani tak jenom o vysku riditek, ale i delku ramu, s kratsim ramem a riditky niz dosahnes stejneho uhlu trupu a pritom ziskas mj. vetsi ovladatelnost kola i jeho lepsi schopnosti ve vyjezdech.
Pokud chces riditka mermomoci vys, dosahnes toho skoro u jakehokoli ramu, pridanim podlozek predstavec, vyssi zdvih vidlice, pouziti "vlastovek" s vetsim prohnutim, predstavec vzhuru s vetsim uhlem od roviny. Nebo se divej rovnou po kolech s vylozene dlouhou hlavovou trubkou, tj. po necem turistictejsim.
tak jeste naposled, uz sem to tady resil v jedne diskuzi s Mlokem, ale ted kdyz de do tuhyho, tak si nejsu jistej.Mam kratky nohy (84cm) a relativne dlouhou postavu(186cm).Mam tendeci vzit spis mensi ram (18.5) a mit vic vytazenou sedlovku a delsi predstavec (max 12cm bude stacit) nebo mam vzit radsi vetsi ram , ale ten se me zda v podani Canyonu docela velkej. Mam jedinou obavu, ze na tom malym ramu budu vypadat jak vosa na bombonu:)
To je těžké tohle. Na výšku ta 18,5ka akorát stačí, ale než vozit 12cm představec, tak to bych šel raději do té 20,5ky s 10cm představcem i s tím, že bude méně vysunutá sedlovka. Místo nad horní rámovou trubkou by ještě nějak vyjít mělo i u té 20,5ky, i když to bude horší než u té 18,5ky.
Ideální by byl superdlouhý rám v 18,5ce typu Treka 8500, který má v 18,5ce 607mm, případně v 19,5ce 625mm. Jenže tam to zase bude cenově mnohem horší.
Tohle bez vyzkoušení jenom po internetu může vyjít jenom náhodou. Neriskoval bych to.
Proč by to mělo vyjít jen náhodou? Přeci má údaje dle stávajícího kola, tedy ví, jak dlouhý rám potřebuje. A na výšku je to dle délky nohou vždy jasné i bez předchozího kola.
Každý má jiné tělesné proporce (i při stejé výšce např) a rámy různých značek jsou hodně odlišné. Já věřím jenom na vyzkoušení, musí to sednout. Zvlášť u hodně dobrého kola. Já vím že se délkou představce a sedlovky to dá upravit, ale stejně...podle mne jedině vyzkoušet.
Moc nechápu co jsi tou první větou chtěl říct. To, že má každý jiné proporce a rámy jsou jinak dlouhé (i o hodně) je snad každému jasné.
Ale když on jezdí na nějakém kole, tak snad ví, jestli mu sedí (jezdil ho dlouhodobě) nebo ne a pokud ano, tak ho prostě změří a má potřebnou délku a jen koukne na udanou geometrii kupovaného kola. A nijak to nesouvisí s tím, že každý má jiné proporce a různé rámy (stejných velikostí) jsou jinak dlouhé.
A na výšku je tu řeč o délce nohou do rozkroku, kterou si změřil a to určuje dost přesně, jakou výšku je třeba pořídit. Samozřejmě +- nějaký malý rozdíl typu 1cm tam vždy bude pro stejnou délku nohou, ale rozdíly už nejsou velké a pro výšku rámu jsou už nepodstatné.
A pokud vhodný rám do teď neměl, tak krátké vyzkoušení neřešní naprosto nic, naopak často velmi zmate, protože bude na ten nevhodně velký rám zvyklý a při krátkém vyzkoušení mu bude připadat divný i zcela vhodný rám (je třeba si na odlišný rám nějaký čas zvykat i když je vhodnější). A ještě navíc nebude komplet poladěný posed, od šířky řídítek, přes předozadní posun sedla po výšku řídítek, což je naprosto nutné pro opravdu dobré zhodnocení velikosti rámu. Málokdy lze tohle poladit v prodejně, když je to otázka na několik hodin zkoušení a nastavování (je tu mnoho závislých věcí, např. nejprve je potřeba poladit nastavení vidlice pro vhodný sag, protože až následně je možné předozadně nastavovat sedlo, protože výška vidlice tohle velmi ovliní a sag pro nevhodné nafoukání se může lišit klidně i o 2cm).
Zkoušet má podle mě smysl pouze v jediném případě, když kupuju první kolo a vůbec netuším, co vzít. V tomto případě bych určitě zkoušel pod dohledem někoho zkušeného, kdo to může zhodnotit.
V ostatních případech se k ideálnímu rámu propracuje vždy postupně. Tedy např. jezdím nějaký rám dlouhou dobu a zjistím, že je nepatrně delší než je třeba, tak příště koupím nepatrně kratší. O kolik je třeba změnit délku rámu vyzkouším nejlépe předem pomocí změny představce (ta změna pouze pomůže určit ideální délku rámu, nemusí být moc dobře jezditelná, když se tou změnou dostanu třeba na extrémně dlouhý představec).
A délkou představce se poladit moc nedá, protože je potřebné mít vhodnou délku představce pro daný styl ježdění. Tady je možné jen decentní poladění typu +-1cm. Představec by se naopak měl volit předem a z jeho délky určovat délku rámu.
Tohle ale může také dle stávajícího kola, o kolik bude chtít jiný přestavec, o tolik změní délku rámu.
Já třeba dle popsané geometrie okamžitě poznám, jestli mi rám sedne nebo ne. Při krátkém vyzkoušení poznám prd (a to nejen díky tomu, že kolo bude komplet špatně nastavené na mě, ale také i kvůli tomu, že opravdu mám vyzkoušeno, že krátké posazení hrozně klame) i když mám zkušenosti už s mnoha různými rámy, co jsem dlouhou dobu jezdil.
Jak tedy v praxi děláš, že tím krátkým vyzkoušením (většinou se není možné ani projet pár metrů) něco smysluplného zjistíš?
Asi máte větší zkušenost než já, tak dobře. Rimovi přeju ať mu ta velikost sedne.
Riziko, že rám nesedne zcela ideálně je tu vždy a zcela se mu vyhnout v podstatě nelze (to by šlo jedině tak, že by se kolo dalo půjčit a najet s ním třeba 500km a když přesně nesedne, tak vrátit, což je utopie).
Každý další rám by ale určitě měl sedět vždy lépe než ten předchozí, když se vybírá na základě zkušeností s tím předchozím a ty se zohlední.
Já se třeba k ideální geometrii dopracoval až cca u 5-6tého rámu, vlastně až někdy před 3 lety. Je ale fakt, že u prvních rámů jsem hned věděl, co je špatně, ale nešlo s tím pořádně nic dělat (potřeboval jsem řídítka mnohem výše a před hodně lety, když nebyly ještě vlajdy s vyšším zdvihem a vidlice se používaly s pidizdvihy typu 60mm nebo pevné, takže byly nízké, tak to nebylo jak řešit; 45st. představec byla jediná věc, co pomáhala, ale pořád to nestačilo).
On má to rozhodování těžší o to, že ten Canyon na nej ideální geometrii rozhodně nemá, protože bude muset vzít o něco vyšší rám než je ideální, aby dosáhl správné délky (která je nejdůležitější).
Kdyby to byl full, tak bych do takové varianty určitě nešel (horní rámová trubka by byla pak moc vysoko, protože fully mají výše střed a navíc v technických terénech ježděných na fullu to více vadí). U HT to až tak vadit nebude a asi bych zkousnul, když varianta rámu s ideální geometrií by vyšla mnohem dráž (protože by musel sáhnout po nějakém Treku, moc jiných možností s extra dlouhými nízkými rámy není, možná ještě nějaký Superior).
Mno, loni jsem to přesto risknul a dneska si lebedím, že mám kolo s o mnoho lepší odpovídající geometrií než do té doby...
Já už jsem vybíral velikost kola pouze dle uvedené geometrii na webu nejméně 15 lidem v případech, kde předchozí kolo měli se zcela nevhodnou geometrií (typické případy, že si nechali kdysi vnutit na krámu kolo ve slevě se zcela nevhodnou geometrií a to klidně typu o 4-5cm delší rám než byl třeba nebo o 3cm kratší), tedy dle starého kola se nedalo tak moc dobře odpíchnout, pouze byla jasné, že je třeba o hodně kratší/delší.
Vybráno vždy dle přeměření důležitých rozměrů (ruce, trup, nohy, stehení a lýtková část nohou) + dle preferencí jak moc sportovní posed chtějí a na jaký typ kola to je a ve všech případech se podařilo trefit velmi slušně (to znamená, že rám sedí všem, jen u některých příště bude k ideálním stavu chtít představec o +-1cm jiný, pro ideální chování kola - teď tam mají takový, aby byl ideální posed na délku a třeba kvůli tomu mají 11cm místo 10cm).
Problémem jsou pouze atypické konstrukce rámů jako mám třeba já na Cubu Stereo. Tam ten extrémně malý úhel hlavový trubky hrozně ovlivňuje předozadní posun sedla s vysunutím sedlovky. A tohle se bez vyzkoušení trefuje hrozně blbě, protože je třeba vybrat rám zcela přesně i na výšku (každá velikost počítá s jiným vysunutím sedlové trubky a ten sedlový úhel je konstruovaný tak, aby vždy v nějakém malém intervalu vysunutí sedlovky odpovídal geometrii rámů s klasickým sedlovým úhlem a je tedy třeba se s vysunutím sedlovky trefit do tohoto poměrně malého rozsahu, jinak sedlo zkončí moc vzadu při větším vysunutí nebo moc vepředu při menším a nic se s tím nedá pak už udělat).
Stereo jsem si kvůli tomuhle šel předem zkoušet i když před nákupem už jsem dávno znal zcela přesnou geometrii rámu jakou potřebuju.
takze koukam ze ty brzdy nikdo nema, toz jinak, laicky, vzali by jste drazsi verzi 9.0 nebo radsi levnejsi 8.0 pokud by vas tech par tisic nepalilo? Pokukuji po te drazsi verzi kvuli DT swits bo povazuji prum. loziska za lepsi, ale mozna se pletu. Bohuzel krome tech kol je to takove rozporuplne, XT prehazka je prej nic moc jak se jednou rozsteluje, ale prezil bych to, Ritchie sedlovku uz bych asi neprezil, ale ta by sla snadno vymenit:), libi se me rovny riditka a rohy, vidlice - mno to je otazka jestli experimentovat za takove penize:(, toz sem na pochybach a mam uz docela malo casu, pristi tyden musim objednavat.
Já myslím, že jestli neřešíš prachy, tak bych se už kvůli těm průmyslům přimlouval za 9.0. Zrovna jsem teď řešil zadní náboj XT, utěsnění to na dvě věci a to moc v bordelu nejezdim, vevnitř úplně vydřená ložisková dráha. Příště kupuju zapletená kola jedině na průmyslech.
XT přehazku bych neřešil, nemyslím, že by nešla seštelovat, to je spíš rukama. U vidlice nevim, mám Fox F100 RLC a naprostá spokojenost. Zkus někde najít nějakej test na tu Maguru.
Vůbec bych nebyl tak skeptický ke konusum. Vydržená ložisková dráha je téměř vždy přetažením (pokud tedy po rozebrání není náboj zcela zasr... bordelem).
Měl jsem tu ještě nedávno kolo na XT 1998 nábách, 30tis. km bez výměny konusů (pouze jednou za pár let rozborka, vyčištění, namazání, seřízení, pravda, také neježděno moc v bordelu).
Dále tu ještě doma máme další XT 2004 nábu, cca 10tis. km, teď jsem ji poprvé rozebíral a v dráhy zcela ok a kuličky taky.
Jen všdy náboj byl dobře seřízený, hlavně hned po koupení zkontrolovaný, zda není přetažený.
A takových příkladů bych našel v mojem okolí mnohem více.
Také tu mám v okolí několik konusů co odešly velmi brzo, ale vždy to bylo přetažením, tedy rukama.
Jiná věc je, že je třeba umět konusy seřídit a mně to třeba vůbec nebaví (nejsem extra šikovný a vždy to dám až tak na 5-té utažení, aby to bylo přesně akorát). Takže také nepreferuju konusy.
Oproti tomu spousta náboju na průmyslech vydrží oproti dobře seřízeným konusům na jedny ložiska výrazně méně a výměna ložisek bývá často složitější. Jen je tu výhoda, že nehrozí předčasný odchod ložisek do věčných lovišť kvůli špatném seřízení (i když i některé průmysly mají nastavování vůle trošku podobné jako konusy).
Co se týká utěsnění, tak XT náboje nejsou nijak zázračně, ale také to není úplně nejhorší. Některé náboje na průmyslech jsou na tom hůře, i když většinou to je o něco lepší.
A ta DT kola na 9.0 zase nejsou nijaký zázrak, ráfky jsou tam horší než 4.2d a náboje to jsou 370tky (jsou to OEM DT náby, co jsou stejné jako 370tky). Celkově jsou ta kola jen nepatrně lepší než na 8.0 a i cenově jen o pár korun dražší. Ohledně kol bych hodně uvažoval o nižším modelu Canyonu, klidně i 7.0 a za ušetřené peníze bych kola vyměnil (za super peníz se dají v Německu třeba 240ska + 4.2d ráfky). Ale zase ty brzdy, ty za tu 9.0tku stojí.
Neříkám paušálně, že XT náboje jsou špatný, hodil jsem sem jen vlastní zkušenost. Ale jak jsem tak vysondoval, tak podle zkušeností, který jsem našel na webu jsou špatnym utěsněním XT náboje celkem známý. Přetažený by musely být už od čínana z fabriky o čemž pochybuju, ale stát se to může. Spíš bych řekl, že to bylo ale utěsněním, bordel vevnitř sice moc nebyl, ale byla pryč úplně vazelína, takže ložiska šla úplně na sucho. Zadní teda odešel po cca 8 tis. Přední jsem pro jistotu rozebral taky a můžu říct, že na poslední chvíli, nechat ho dojet sezonu bez namazání, tak jsem ho mohl vyhodit taky. U jinejch nábojů se mi tohle ještě nestalo.
Takže prostě za mě, příští kola budou na průmyslech a uvidí se. Třeba se pak vrátim ke konusům, třeba ne, každopádně je třeba si to ošahat.:-)
Kdybych neřešil prachy, jak psal výše, tak bych vzal 9.0, protože za 5 tis. by mi lepší brzdy, kola asi stály za to. Jo a WCS kokpit se mi taky celkem líbí. A skoro kilo dolu taky dobrý.:-)
Teď na silničce mám průmysly, ale předtím jsem vždy jezdil konusy, vždy je seřizoval sám a vždy je utahoval příliš a vždy je po roce měnil, protože dráha kuliček na konusu byla taková otrhaná. Mně to prostě nedalo a než aby náboj kola kvedlal, tak jsem to utáhl víc. Ono seřídit konus je taky alchymie, jinak je to v ruce a jinak po nasazení kola do rámu a utažení rychloupínáku (nebo motýlků dříve). Až tady se dočítám, jak to mělo být. Já myslel že jsou materiálově šmejdy ty konusy.
jak tak koukam na ty stranky canyonu, tak jsem konecne zacal sledovat dostupnost a zjistil jsem, ze je prakticky u vseho napsany \"vyprodáno\". Jak to u nich funguje, kdyz to nemaj skladem, tak te vyfuckuji nebo bude clovek cekat mesic, dva na vyrizeni objednavky?
Funguje to jako u všech ostatních značek. Tedy v tuhle chvíli prakticky nikdy téměř nic nemá, vše doprodáno.
A takový model logicky vůbec nelze už objednat (rámy modelů 09 v tuhle chvíli už nikdo vyrábět nebude a ani komponenty se ve větším objednat letošní od výrobců už nedají).
Musíš počkat na nové modely. U Canyonu odhaduju, že se objeví komplet na webu (a nejen první info z Eurobiku) cca za měsíc, možná ještě o trošku déle.
A po včasném objednání budou v reálu pak dostpuné od cca ledna, některé z modelů později.
Tedy buď si vybereš z těch zlevněných zbytků co ještě mají nebo musíš počkat až se na stránkách objeví nové modely 2010.