Ahojte, chtěl bych se zeptat vás zkušenějších, jak dlouho vám vydrží, nebo jak často měníte brzdové kotouče? Bez ohledu, jestli máte mechanické, nebo hydraulické (pokud to má teda vliv). Děkuji za příspěvky
www.vyskoveprace.cz
Kotouče jsou to nejmenší, co by Ti mohlo dělat starosti. Normálně vydrží pár desítek tisíc km. Záleží na tom, co kdo jezdí: při jízdě v lehkém terénu, po lesních a polních cestách vydrží déle, než při dlouhých horských sjezdech, či jízdě v divokém terénu, brody a blátem. Spíše se musí předčasně vyměnit po deformaci při pádu, nebo škrtnutí o překážku. Četl jsem také o nenávratném zamaštění ...?
Také záleží na stylu brzdění, a jestli se pomáhá zadní brzdou.
Velký vliv na životnost kotoučů má druh brzdových destiček. Sintrované ji zkracují, organické se zas musí častěji měnit. Někdo musí měnit destičky několikrát do roka. Některé kotouče vyžadují pouze organické destičky.
Další starosti je seřízení brzdných destiček, u mechanických brzd pak výměna lanek, u hydraulických někdy problémy s odvzdušňováním.
Takže žádný strach o kotouče :-)
Naprosto jsi mne přesvědčil, že pro nového horáka na polní lesní cesty, rozbitý lesní asfalt, šotolinu a cykloturistiku s vozíkem budu řídit véčka. Když vezmu v úvahu i občasnou přepravu vlakem a manipulaci zřízenců s kolem když se nebudu dívat, tak není co řešit. Díky. :-)))
Na silnici Véčka narpsto spolehlivé a bez problémů. Teda pokud se nezahnojí ráfky blátem, nebo příliš prachem. Brzdí to sice dál, ale když "vidím ty špóny" z ráfku...
Moje bývalé V-brzdy fungovaly skvěle, i s jemně odstupňovaným brzdným účinkem, bez potřeby častého seřizování, a dokonce účinněji, než mechanické kotoučové brzdy Avid BB7, které jsem musel pořídit kvůli nové vidlici jsoucí bez navárků pro véčka.
Na cykloturistiku bubnovky, mám je na tříkolce a kdybych stavil cykloturistické kolo, šel bych jedině do nich. Přední bubnovku s dynamem v náboji a zadní bubnovku s 8-mi rychlostním nábojem v kombinaci se schlumpfem(řazení ve středu klik).
To je skvělý řešení, ale finančně na to nedosáhnu. Šetřím na kolo teprve. Možná později při první výměně kol, pokud na ni po letech dojde.
Největší položka je ten schlumpf, prozatím bys nechal klasický trojtalíř. Myslím že se dá horák poskládat při nejmenším za stejnou cenu jakou bys zaplatil za hotové kolo. Dá to jen více práce a času sledovat net se zlevněnými komponenty.
Jak je to s délkou špic, ty musí být přece kratší u bubnů? Kdybych někde v cizích krajích měnil, je lépe mít co nejuniverzálnější a běžně dostupné díly.
Jinak bubny jsou určitě nejlepší, je to v suchu a čistu.
Vícerychlostní náboj má zpravidla symetrický výplet, buben by neměl ničemu vadit.
Zdravím,
jen tak pro zajímavost tady je moje cestovní kolo s bubnama. Výplet je symetrický a všechny dráty na kole jsou stejně dlouhý.
http://bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
Dobrý. Líbí se mi pořádnej zadní blatník. Ale přední máš krátkej, nemáš ohozený nohy od vody když je mokro?
To je starší fotka, přední už má pořádnou zástěrku.
Moc pěkný! Kolik jsi do toho vrazil?
Něco okolo 10tis, ceny jsou tady http://www.quickshop.cz/heliosrace/
Bubny jsou geniální řešení, protože třecí plochy jsou (více či méně) izolované od vlivu prostředí - prachu, vody, námrazy.
Výkonově jakž takž stačily na dvoumetrákové motorky, co by nestačily na turistické kolo;-)
No, na poměrně lehkých a vcelku pomalých motorkách jsem si jich užil a ještě užívám dost a dost. A že bych mohl tvrdit něco o dostatečnosti... A to se je snažím doladit jak se jenom dá (celoplošné usazení, úběr obložení...). Snad jen u Babetty po alpikaci kalafuny to jakž takž brzdí :-)
Ty Sturmey Archer jsou v pohodě, ani se nemusely příliš zajíždět a brzdí dostatečně. Na tříkolce je mám na předních kolech a když trochu víc zaberu za páčky, jdu jimi na suchém asfaltu do smyku. Na tříkolce žádný problém, na klasice sebevražda. :-)