To záleží na tom, jakou představu o vidlici máš a jestli jsi schopen v domácích podmínkách vyrobit vidlici odpovídající tvým představám a hlavně patřičně funkční. Ve většině případů má doma vyrobená vidlice větší hmotnost, než koupená, ale to záleží hlavně na materiálu, z kterého je vyrobena. Prostě si myslím, že v tomto ti nikdo neporadí co upřednostnit a rozhodnutí zůstane jen a jen na tobě.
Corylus u svého leha užil vzadu přední neodpruženou vidlu. Za provozu je přechod korunka-sloupek značně namáhaný->tohle řešení (spokojím-li se s "neodpérovankou", která pruží sama o sobě) mě přijde jako dost dobré. Tuhost asi nebude nic moc.
Zkrátím-li sloupek, navařím k němu příčnou trubku (pro uložení osy kývání) a přidám na šavle výztuhy, mohla by být aji odpružená?
Ano či ne?
Ta zadní vidlice z přední zatím funguje bez problémů.Fakt je, že má zatím hodně málo najeto asi tak 250 km převážně po silnici maximálně nějaká ta polńačka. Je ale použitá u kola s pohonek na předek, a tak je veškeré namáhání pěkně v ose vidlice. Vidlice vlastně jen vleče zadní kolo, žádné síly mimo osu např. od řetězu. Původně jsem měl na vidlici připravený oválný profil 30x15-1,5, ale nakonec zvítězila lenost, svařit ji celou by dalo víc práce než upravit tu přední. Podle mého názoru kolu sluší a zatím i perfektně funguje.
PS. Vidlice je odpružená. do otvoru pro šroub na upevnění brzdy nebo dlatníku je našroubovaná gumová pružina, která ná zdvih asi tak 15 mm a na konci sloupku je příčná trubka s nalisovanými kluznými ložisky.