reklama

Výška osy kývání

Ovlivňuje nějak výška osy kývání - vzhledem k ose zadního kola - vlastnosti zadního pružení?

[ Zpět ]
Datum: 25.08.2009
Autor: pavka
  • Re: Výška osy kývání

         

    Je to sice ve vlákně o lehách, ale Mloku, čteš to a máš k tomu něco? ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2009
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška osy kývání

           

      Jednou z doležitých vecí je aby retaz a jej ťah prechádzal čo najbližšie, ideálne v osi kývania (čapu zadnej kyvky). Ak pojde retaz pod tento čap tak pri šlapaní bude zadnú stavbu otvárať a pri prepružení budeš cítiť v pedáloch že ti retaz šponuje. Ak pojde nad tento čap tak ti bude pruženie pri šlapaní stláčať a šlapanie bude nerovnomerné, lebo pri prepružení ti odlahčí tah reteze. Tieto efekty budú tým večšie, čím dalej bude ťah retaze od čapu. Preto má napr. Azub u vyšších modelov kladku retaze presne v osi čapu kyvky.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2009
      Autor: mozimy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška osy kývání

           

      Už to mozimy popsal a to zcela správně. Protože se u lehokol používá jednočep, tak je to takhle jednoduché a není tu oproti složitějším systémům u klasiky co řešit.
      A díky dlouhému řetězu a kladce je možno mít stejné chování pro všechny převodníky, takže opět to je tím jednodušší než u klasiky.

      A kladka v ose čepu kyvky je pak zcela správné řešení.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výška osy kývání

         

    Je lepší výš než osa zadního kola, aby ti kolo jakoby uhýbalo před hrbolem trochu dozadu, ne jen nahoru, jede to pak trochu hladčeji. Hlavně ale musíš mít ten řetěz rovnou durch čepem, čili nejlépe je mít osu kladky nad osou čepu o výšku jejího poloměru. Kousek před nebo i za nevadí. Hlavní myšlenka je minimalizovat změnu délky řetězu při pružení, nebo ji zcela zrušit. Zkrátka když ve všech polohách vidle je tahová strana řetězu přesně stejně dlouhá, tak žádný tlak na pedál nebude stlačovat ani natahovat tlumič a nikdy to šlapáním nerozhoupeš.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2009
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška osy kývání

           

      U OLPRANA (full) je zadní vidla chycená "ušima", které jsou výš než osa kola (tedy, bude-li vidla ve vodorovné poloze).
      Stačí i takhle malý výškový rozdíl?

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2009
      Autor: pavka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výška osy kývání

             

        No ono to funguje i když je ten čep nízko. Akorát čím výš je, tím líp to reaguje na ostrý hrany jako jsou výtluky v silnici, ale rozdíl to není zas takový. V podstatě bych se snažil kolo navrhnout na jedinou kladku v tahové straně řetězu (víc je moc a bez ní to podle mě nejede tak dobře), rozumnou výšku sezení a čep vidlice v řetězové lince. Nemá smysl to za každou cenu cpát co nejvýš nebo tak něco, hlavně jsem to myslel tak, že není úplně jedno, jak vysoko to je. Důležitější je ale aby řetěz procházel čepem a na kolo se dalo nastupovat/vystupovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2009
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výška osy kývání

             

        Pokud se nemýlím, tak u Olprana je středová osa na zadní vidlici, tudíž je téměř úplně jedno kde je čep vidlice, pominu -li změnu vzdálenosti sedadla a středu.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.08.2009
        Autor: Papji
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou
15.07.2024
V srpnu chci minimálně na týden vyrazit za dobrodružstvím, romantikou a naprostou pohodou. Uniknout vedrům…

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)
15.07.2024
Bavit se a povídat si jako nejlepší kamarádi, blbnout jako malé děti, chránit se a držet spolu jako opravdoví…

Hledám: Cyklistku / cykloparťačku

02.07.2024
Ahoj, porozhlížím se po sympatickém protějšku na společné odpolední cyklo-projížďky. Jezdím cyklo-stezky a silnice…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

288 cyklistů (7 přihlášených)

Alpe Adria cycling route červen 2024

Cesta V červnu 2024 jsem se dohodl se synem, že za nimi na jejich dovolenou do Chorvatska do Privlaky u…
Brahma | 16.07.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024