Chtěl jsem si přečíst recenze na kola,ale čtu jenom že všechny kola jsou super.
Třeba Reflex a Reflex SX.
Poraďte mi.Je lepší odpružená vidlice nebo ne?
Předpokládám, že jsi začátečník (podle té otázky). Odpružená vidle je skvělá věc. Při jízdě kopíruje kolo terén, nemusíš reagovat, na každou překážku (kořen, kámen, díra,...), šetří klouby (zápěstí) a ložiska v hlavovém složení popř.náboji. Dokládá to už jen to, že na kolech nad 10 000 už prakticky nenajdeš pevnou vidlici. Nevím jaký Reflex SX máš na mysli, ale jako první vidlici bych doporučil nějakou šunku, na které během ježdění poznáš, co bys na vidli potřeboval a co naopak oželel (např. vysoký zdvih, tlumení, regulaci tuhosti pružení, tlumení, popřípadě zdvihu).
Já si myslím, že nejdřív ze všeho je potřeba si říct, kde budu jezdit. Zda v terénu, nebo po silnici. Já jsem si před 4 lety koupil authora tractiona s odpr. vidlicí. Ovšem zjistil jsem, že ani v terénu, kde jsem zpočátku jezdil, to není úplně ideální věc. Ano, při jízdě z kopce po kamenech, kořenech a jiných nerovnostech to bylo opravdu příjemný. Stejně tak na silnici pokud jsem najel do nějaké díry nebo kanálu. Ale do kopce bohužel dost ubírá síly díky neustálému houpání při každém záběru. Proto jednoznačně nedoručuji odpr. vidlici na silnici, případně lesní a polní cesty. Poté co jsem začal jezdit víc po silnici jsem se rozhodl vidlici vyměnit za pevnou a jsem spokojen. Žádné extrémní rázy do rukou nedostávám, a to zejména pokud mám rukavice. Ty dostatečně tlumí nárazy. Nemám problémy ani pokus někdy jedu terénem. Navíc u pevné vidlice odpadá potřeba údržby dalšího komponentu (tlakování, mazání, apod.)
Ja mám ten istý názor,ale veľa bikerov ma presviedča,že neviem o čom hovorím.Až som zneistela...priateľka má odpruženú vidlu a dosť nadáva pri jazde na asfalte a do kopca...asi fakt ostanem pri neodpruženej vidle...
Rukavice "kdo chce zabít jessii"
Moje narážka je na zdejší recenze.Je tam jak kolo REFLEX,tak kolo REFLEX-SX,ale v recenzi se jenom dočtu suché konstatování že kola jsou vinikající a tak dál...
Čekal jsem nějaké postřehy pro a proti.
no ono z textu recenze se da vycist i to, ze to vlastne zadna recenze neni a nema smysl ji brat v potaz :-)
vilil bych podle toho, kolik to kolo stojí, jestli tak kolem 10 a vice tisíc, tak rozhodně odpuženou vidlí.
já bych byl s těmi odpruženými vidlemi opatrnější. U kola do 10tkč je lepší pevná. Teprve u lepší vidle poznáte proč se ji říká odpružená :-)
Tak jsem si nakonec koupil Stratose s pevnou vidlicí.
Vyzkoušel jsem Reflexa-SX a bylo to něco strašnýho.Šlapat do kopce se v tom nedá a ve stoje už vůbec ne.
Možná když bude mít pružení i tlumič,tak bych o tom uvažoval.
no jo, ale je treba odpruzeni prizpusobit styl jizdy, ne ze budes jezdit jako s pevnou, takze dlouhodobe slapat ve stoje neni moc zahodno.
Jenze vidlice ma mnohem veti a podstatnejsi prednosti, ktere naprosto eliminuji nejake drobne nedostatky. Ale pokud vidla nema tlumeni, tak opravdu neni moc vhodna, resp je k nicemu - na netlumene vidlici jsem si uzil dost kdysi davno , v lehkem terenu se to jeste s netlumenou vidlou da, ale v tezsim terenu je to o hubu.
téma vidlice :
vřele doporučuji vidlici, která reaguje na podněty zdola(nerovnosti, díry, kořeny, skoky...) a ne na tlak zhora (jízda ze sedla, do kopce). Toto lze dnes najít i na odpružené zadní stavbě (alespoň do určité míry) - viz MERIDA Trans Mission SPEED. Ale jinak je to všechno o volbě terénu a o technice. Když je někdo trdlo, namele si na všem :o)).
Tebou popisovaná vidlice nebo tlumič určitě má něco do sebe, ale tento systém, patrně Manitou SPV (a něco podobného dělá i Rock Shox) je v dnešní době v podstatě špička a své uplatnění nachází spíše na závodních strojích, čemuž odpovídá i cena.
Mám asi 2 měsíce Authora Zenith SX a když jsem crossové kolo vybíral, byla odprižená vidlice podmínkou. Jsem rok po operaci rukou (syndrom karpálního tunelu) a to drncání do rukou, které se na nerovném terénu a špatných silnicích nevyhnete, je krásně eliminováno. Neměnil bych za pevnou vidlici !
A jizda do kopce, pokud je člověk "v sedě" je bez problémů a krátké úseky, kdy musí "ze sedla" se dají zvládnout.
Navíc má vidlice možnost nastavení tuhosti a dražší modely mají i možnost fixace.
:-)
Kupuj zásadně vidlice s LOCK-OUTEM.Prostě s uzamykáním.A kopec vyjedeš s přehledem!
Samozřejmě že levná vidle má levné pružení je i bez tlumení,ale i ta při správně nastavené m předpětí pomáhá a utváří komfort jízdy.pokud při výjezdu ve stoje kolo pohupuje pak styl jízdy buda asi hrůza sama jezdec přeci nesmůže na kole poskakovat jak gunovej čert,at se ma mě to:jirka: nezlobí,ale ani na silničce se tak neskáče,i običejné RST se dá částečně štelovat a ten zdvih 70mm není nic proti ubitku energie v záběru to tak levný hypermarketovky jsou pohupovadla na entou.no nic proti gustu..
To není pravda.Přece kvalitní vidle i bez uzamykání se do kopce nehoupe.
Já mám 95kg a vidle mě nehoupe .Záleží na vhodném nastavení a typu vidle k tvé váze.
Navíc v minulosti jsem měl uzamykací vidli Manitou a při sjezdu jsem ji zapoměl odemknout a strhnul jsem ten nastavovací mechanizmus.Takže byla v pr... Levné vidle i při uzamknutí částečně propružují.
No udělal jsi chybu.To se stává,ale každopádně je nejlepší vidlice s uzamykáním.Ale radši volte dražší od 4000 kč nahoru.
Nemám žádnej zázrak, už rok jezdím na odpruženej vidli NRX 6000 a na kolo bez vidle už nesednu. Do kopce se malinko houpe, to je fakt, ale ne pokaždý a nechá se vydržet. A nepřijde mi, že by to až tak ubíralo sil.
Podstatná výhoda je na okreskach a nerovným terenu, to si vždycky pochvaluju, že jsem jí koupil.
Jen do kopce v terenu na nejlehčí převod je trochu problem při najetí na nerovnost, mám jí měkce seřízenou a přední kolo se při tom nadzvedne, ale to už musí být opravdu velký kopec.