Dobrý den. Nějak mě začaly zlobit brzdy, stále škrtá kotouč na zadním kole. Ohnutej není. Zkoušel sem je poladit sám, vyndal sem destičky, pístky zatlačil,destičky vrátil, třmen povolil, nasednul, 3 krát zmáčnkul brzu a nechal kamoše přitáhnout, kolo přestalo škrtat, ale po pár km zase začlo. Ze začátku vše fungovalo bez problémů, ale teď po dvou letech se s tím nedokážu domluvit. Nějaké drcnutí v terénu a už to dře a uši trpí a nervy ještě víc. Problém vidím hlavně v tom, že ty destičky jsou u kotouče tak blízko, že tam člověk ani nevidí mezeru, takže tam fakt není prostor na nějaké dodatečné pohnutí když to po nastavení "trochu sedne". Podle mě by bylo řešením aby ty pístky nebyly tolik venku, ale jak na to, když oni vylezou tolik samy a zpět už se jiim nechce? Nevíte někdo jak na to? :-(
Tohle může mít mnoho různých příčin, např.:
- špatně se vrací pístky, protože se tam dostal po čase bordel: buď pomůže jednodušší metoda vyndat desky, jeden pístek přidržet a druhý vyltačit brzdovou pákou více (pozor ať se to nepřežene), namazat třeba silikonovým olejem a zpět zatlačit, takhle celé zopakovat několikrát s oběma pístky; pokud to nestačí, tak je nutná komplet rozborka a vyčištění a znovunaplnění systému
- je tam příliš moc kapaliny + nové desky
- brzda je špatně seřízená, základem je štelovat brzdu na zatíženém kole (především zadní, u přední to většinou potřeba není), po nasednutí se kotouč vůči deskám pohne a často i výrazně a když seřídíš kotouč do středu mezi desky, tak při menší mezeře klidně po nasednutí hned škrtáš
Viditelná mezera by u ORO rozhodoně měla být.
A pokud máš brzdy dva roky a neváhej a šup s tím do servisu na komplet rozborku, vyčišnění a výměnu kapaliny. Když není problém, tak tohle není ani po dvou letech nutné, ale když je, tak bych to tam rovnou hodil. Tedy pokud to nechceš dělat doma. ORO jsou ale na výměnu kapaliny jedny z nejobtížnějších (a je nutné mít odvzdušňovací sadu, nejde to obejít jen s nástroji co jsou po ruce jako to jde u některých jiných brzd).
Do servisu to půjde určitě, já bych si s tím z objektivních příčin nehrál... :-) Šteloval sem to po nasednutí a s těma pístkama máš naprostou pravdu, já je zatlačím dovnitř a pak při štělování se přitlačí ke kotoučí a pak už se skoro nevrátí zpět, zůstanou téměř na tom kotouči takže tam nevidíš vůbec mezeru. Zřejmě to tedy bude zaprasený. Nevíš kolik tak může stát celková revize? Stačí odhad, nemám vůbec představu.
U Bartoníčka (dovozce Formul + tam mají mechanika, který ORO opravdu dobře rozumí) stojí komplet servis (komplet rozborka, výměna kapaliny a plus případné zabroušení čepů pák, pokud se špatně vrací) 600Kč.
Jinde to může být levnější, ale taky nemusí některé servisy dobře Formuly zvládat (s tím jsem se setkal už víckrát).
Tak to je v pohodě cena čekal sem mnohem víc. Moc díiky.
To je Bartoníček z Plzně?
Díky. Tak já budu muset sundávat brzdy, zřejmě už je vypustím při demontáži.. :-) :-/ :-(
A kdyby měl někdo na spolehlivej servis v Brně.. :-)
A kdyby měl někdo tip na spolehlivej servis v Brně.. :-)