Bruslaři jsou rychlí jako cyklisté, bez helmy riskují život
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
O prázdninách přibylo lidí, kteří si vážně poranili hlavu. Jde o bruslaře, lidi na koloběžkách či skateboardech. Nenosí přilbu, jak jsou zvyklí třeba cyklisté. Přitom se často pohybují stejnou rychlostí. Proto se plánují televizní šoty, které mají na riziko upozornit.
Policisté je oficiálně řadí mezi chodce. Lidé na kolečkových in-line bruslích však jezdí stejnou rychlostí jako cyklisté. A zatímco děti na kolech musí povinně nosit přilbu, na bruslích ne.
Podle lékařů je to problém. O letošních prázdninách nápadně přibylo úrazů hlavy, které si způsobili bruslaři. "Tak velký počet úrazů jsem za celou svoji kariéru neviděl," říká primář dětského oddělení jihlavské nemocnice Milan Svojsík.
"Měli jsme tu například úraz malé holčičky, jejíž přilba se po nárazu úplně roztříštila. Kdyby ji neměla, určitě by to neodnesla jen menším otřesem mozku," dodává primář Svojsík. Ve stejném nebezpečí jsou podle něj i lidé na skateboardech či koloběžkách.
"I když dá člověk ruce pod sebe, hlava je těžká a často dopadne i ona na zem. To je problém hlavně u dětí," říká šéf pražské záchranky Zdeněk Schwarz.
Zdravotníci vypočítali, že člověk bez přilby, který se pohybuje rychlostí kolem třiceti kilometrů v hodině, má sedmkrát větší riziko úrazu hlavy. Pád v takové rychlosti se dá přirovnat ke skoku z jednoho a půl metru na beton.
"Zatímco cyklisté jezdí i po lesních stezkách, bruslaři jen na asfaltu. A o to jsou úrazy horší. Přilba by měla být povinnou výbavou," říká Schwarz.
Pokus s melounem
Zkušenosti s pády na in-line bruslích má i nezávislá senátorka Soňa Paukrtová. Už dlouho se snaží do zákona prosadit povinné přilby pro lyžaře, teď je chce navrhnout i pro bruslaře.
"Najezdím hodně kilometrů, vím moc dobře, jak takové pády vypadají. Měla ho bohužel i moje dcera. Kdyby neměla přilbu a další vybavení, odnesla by to o dost hůř," říká.
Paukrtová se podílí na informační kampani, která se objeví na podzim v televizi. Bude nabádat lyžaře, aby na svazích nosili přilby. "A něco podobného bych chtěla rozjet také na jaře pro příznivce bruslení," plánuje senátorka.
"Vážné úrazy hlavy poznamenají člověka na celý život. Třeba u dětí mohou způsobit i intelektuální a další smyslové problémy," varuje záchranář Schwarz. Připomíná také vysoké náklady na léčení takových úrazů.
A jak se rozhoupat k nošení přilby? Pomůže jednoduchý, byť drastický příklad. Dejte na meloun přilbu a pusťte jej z výše vaší hlavy. Trochu se pošramotí, ale nic se mu nestane. Pak zkuste pustit meloun bez přilby. Roztříští se. Podobně to dopadne i s hlavou, která váží zhruba dvě kila.
http://zdravi.idnes.cz/bruslari-jsou-rychli...
Za rok a půl co jsem v Brně mně předjel bruslař jen jednou a to na maratonských bruslích s velkými koly stylem Sáblíková. Velice rychle jsem ho dotáhl a nějakou dobu jel za ním abych nastudoval jeho dokonalý styl jízdy, pak jsem ho předjel a za značného úsilí ujel. Jinak ostatní bruslaři jsou vrazi cyklostezek. Na bruslaře je nejlepší tma, mráz, déšť. Proto tak rád jezdím v zimě a po tmě.
Inline- rychlobruslari jezdi na zavodech prumery pres 40 km/h, koho potkavas ty je uz jenom veci nahody. Trenovany cyklista je rychlejsi nez netrenovany bruslar a naopak, tohle bych zrovna neresil.
S rychlostí máš sice pravdu, ale k tomu je třeba dodat, že to nejsou moc kopcovité trasy a jezdí ve vláčku, takže je to srovnatelné jako jet v háku na kole. A pak ještě je třeba doplnit, že ty závody jsou většinou poměrně krátké, často kolem 40km.
A kdyby se mělo jet jen hodinu, poměrně rovinatá trať a ve více lidech a střídat špičku, tak těch 40km/h bude mít i spousta hobíků.
Já mám srovnání s kamarádem, co jezdí na velmi slušné úrovni brusle. Když jezdil na kole, tak byl oproti mě o třídu lepší (možná i o víc). A párkrát jsem s nim na kole jezdil, když on trénval na bruslích a na rovinách (vedle sebe, tedy nikdo nejel v závětří) jsme byli +- vyrovnaní. A jakmile přijdou kopce, tak tam jsem mu dokázal ujíždět.
Kolo je prostě o trochu rychlejší.
A jinak pokud nehraje roli povrch a odpor prostředí (vzduchu), tak u různých způsobů pohybu rozhoduje to,
1) jak velkou část (%) času ztráví jak velký sval (průřez) v záběru (tj. vykonává práci posouvající Tě směrem k cíli), a
2) kolik energie vyplýtváš tím, že tvůj pohyb není rovnoměrný přímočarý.
Např:
- Běžec jednak poskakuje (trajektorie jeho pohybu úplně přímočará není), druhak sval je v záběru jen zlomek z kroku, takže je schopen vyvinout naprostý zlomek rychlosti pohybu cyklisty.
- Vozíčkář (takový ten co sedí na tříkolce poháněné rukama) jednak trajektorie jeho těžiště je o kousek dokonalejší než běžce, druhak z kopce si může odpočnout, mimoto mám takový dojem, že okamžik kdy pohání kolečka je trošku delší než krok běžce, to vše kompenzuje menší svaly, které používá k pohybu. Proto to trénovaní vozejčkáři na maratónech nandají i špičkovým běžcům.
- Obdobně bruslař oproti cyklistovi vlaje do stran, navíc cyklista pokud má dobrou techniku šlapání využije daleko větší čas k aktivní práci, takže troufám si tvrdit, že na Tour by onlajnisti moc slavně nedopadli;-)
- Proto mě zaujalo to "veslokolo" či jak se to jmenuje česky (rowbike?), tam by se dalo využít spousta svalů;-)
- Samozřejmě všechno má své meze. V době, kdy jsem dělal triatlon, jsem byl schopen na půjčené koloběžce ujet do kopce cyklistovi. Hrubá síla je hrubá síla:-D
Moc poučné (byť už trochu OT) je podívat se na EMG (elektromyograf) špičkového a průměrného plavce. Špičkový plavec nemá zpravidla větší maximum působící síly (dokonce často ani fyzicky větší sval), ale umí využít více svalů po delší dobu; prostě je spíše lepší technik než větší silák.
U toho veslokola může být problém už jiný a to, že slabinou začne být kardiovaskulární systém, když se zatíží větší množství svalů současně.
Jednotlivé svaly utáhne jen s nižším výkonem a já si myslím, že když pracují převážně nohy (u cyklisty) na větším výkonu, tak v tu chvíli jedou v efektivnějším režimu (tedy je lepší, aby podávaly celý výkon jen nohy, než když jedou nohy polovinu výkonu a zbytek vršek těla a ruce).
Náklady na režii (tedy aby sval vůbec fungoval) více svalů pak hodně narůstají.
Proto myslím, že zapojení většího množství svalů najednou nic moc nevyřeší (pro větší výkon).
Velkou výhodu by podle mě přineslo něco jiného a to možnost změny zapojovaných svalů (aby tělo jelo pořád v maximálně efektnivním režimu a nechalo ty jednotlivé skupiny svalů odpočinout), tak aby to vždy jelo podobně jako při šlapání kde se zapojují převážně jen nohy.
Jenže tady je problém, že ostatní svaly bez nohou asi nedokáži podat ten výkon jako ty nohy, takže takhle se to také asi nevyřeší.
Zajímavé je, že na vodě je nejrychlejší veslování, a ne nějaké rychlé šlapací lodě, to by mě zajímalo, proč?
S tou změnou režimu (využití jiných svalů) máš pravdu, a u cyklistiky to částečně využíváš střídáním jízdy v sedle-ze sedla.
Při veslování využíváš jak nohy, tak horní část těla a potom i ruce, takže by nemělo být překvapující, že je to rychlejší, než šlapací lodě. Při šlapání vyvíjíš vždy jednou nohou větší sílu, čímž bys úzkou rychlou loď rozkymácel, takže by musela být širší a tím zákonitě i pomalejší už jenom z tohoto hlediska.
A proč tedy není veslování rychlejší i na silnici?
Veslování na silnici neznám.
http://jurimir.rajce.idnes.cz/sraz_lehokol_2007...
od páté minuty tady:
http://www.youtube.com/watch?v=jdlpJqHxLxk
1. Při veslování možná při záběru celkově vyvineš větší sílu, protože zabírají obě nohy zároveň, ale hodně energie ztratíš zpětným pohybem, který navíc zabere i hodně času. Takže se jedná o řekněme "pulsní pohyb"?
Kdežto při šlapání plynule navazuje jedna noha na druhou, výkon je rovnoměrnější a díky kruhovému pohybu v podstatě nedochází k žádné časové prodlevě ani žádnému zpětnému pohybu celého těla jako u veslování.
2. Při šlapání na kole noha (staticky) využívá (pokud jsi v ideální poloze v předklonu) váhy horní poloviny těla, takže nejsou tolik namáhány svaly na zádech a hlavně rukou, jako při veslování - tam musíš pomocí svalové práce horní poloviny těla navíc "vyrobit" i sílu odpovídající její váze. Typoval bych, že např. u lehokola se záda a ruce nenamáhají vůbec, protože se jezdec zapře do opěradla.
3. Bych typoval, že veslokolo je konstrukčně složitější a ztrácí se v něm energie.
4. Vyšší námaha horní poloviny těla a rukou při veslování znatelně ztěžuje dýchání.
pokud mohuposoudit z toho krátkýho zkoušení, tak na tom veslokole dáš mnohem větší výkon! ALe krátkodobě. A celekm se na tom shodují i ti, kdo homají. Podle toho kluka, co mi to pouštěl nebyl problém pro něja jako pro hobíka uviset a ani jet vedle balíku profi cyklistů na tréninku a dřít třeba šedesátkou, což by na kole nedal. Ale byl problém to vydržet dlouho.....
To by přesně souhlasilo s tím co si myslím a co jsem se pokoušel napsat. Krátkodobě to kardiovaskulární systém zvládne i pro všechny svaly pracující blízko maxima, takže krátkodobý maximální výkon může jít nahoru hodně. Ale dlouhodobě už ne a tam dojde k tomu co jsem psal, svaly pojedou v nižší intenzitě, která je méně efektnivní (více padne na režii většího množství svalů).
jasně. Povinně přilby.... :o((
Na brusle, na lyže, na plavání, na volejbal, na chůzi. prostě na všechno... :o(
Asi jsme nějak geneticky výjimečnej, ale na bruslích jsem měl ještě nedávno naježděno snad víc než na kole a do hlavy jsem se fakt nepraštil. A to jsem zažil stovky pádů, protože jsem na nich dělal kraviny, které drtivá většina zkoušet nebude (U-rampa, skoky až ze dvou metrů, jízda po schodech a otáčení za jízdy uprostřed schodů atd. atd.)
Rychlí být chtějí, a předjeli mne jedoucí na kole s přehledem takoví, co si k bruslím přidali (na dlouho nastavené) trekové hole, čímž jsou docela rychlí i v kopci. Pořát za mnou něco cvakalo, až se přehnali 2 šíleně se rozmachující do stran, asfaltka jim sotva stačila...:-)
Už jsem se s tím taky 3 x potkal a jsou s tím opravdu hodně nebezpečný, jejich šíře zásahu (rozpětí) je přes 3 m a navíc dva jeli dost bezohledně.
Já jsem jednomu takovýmu kokotovi vyrazil předním kolem hůlku z ruky. Řval na mně sprosté nadávky, tak jsem se vrátil a čekal že zaútočí a já zůročím svůj výcvik. Bohužel byl silný jen verbálně :-(
Předpokládám, že s tím zúročením výcviku to myslíš v legraci. V opačném případě by Ti ten výcvik - kromě toho že se umíš mlátit, moc nedal :-)
Myslíš to jeho asertivní chování ? :-)
Nejlepší boj je ten, ke kterému nedojde. To že se umíš bít je výhoda, ale ne důvod k tomu, aby sis to dokazoval. Jestli je to asertivita, tak potom ano :-)
Zlu se nemá ustupovat! Jakmile to uděláš, dovolí si dotyčný příště ještě víc. Tímto způsobem si dobrovolně pěstujeme všechny ty hajzly kolem nás. Pak se hrozně divíme kde se tady vzali :-(
Jako nejúčinnější vždycky fungovala přesdržka nebo férovka, podle situace ;-) Nevím co je to dnes za dobu, kdy se ti současní "siláci" akorát vytahují a když zaslouženě dostanou po tlamě, tak pak běží brečet ke svýmu advokátovi a zkouší z toho ještě vytřískat nějaké peníze :-((( Já bych mlátil i ty právníky :-)
Nejde o to dát někomu přes džku. Ještě nikdy v životě jsem bezdůvodně nezaůtočil na člověka. Jde o to neustoupit když na mně někdo zaůtočí. Mám své práva a ty musím bránit za každou cenu. Zdraví a život můj i ostatních jsou pro mně svaté. Když na ně někdo zaůtočí, musí počítat s tím že odezva bude tvrdá a ponese si následky svého jednání. Když si hajzli zvyknou že před nimi ostatní ustupují, budou čím dál agresivnější.
hele, frajere, ještě jsi nenapsal, jestli jsi slušně zazvonil a přibrzdil, doufám, že ano. Pak to teprve budu chápat. (jsem bruslař, chodec i cyklista)
"Pan bruslař" se musí slušně upozornit a poté požádat, aby nezabíral celou šíři cesty a holemi neohrožoval ostatní? To myslíš vážně?
Podle zákona číslo 361/2000 sb. je in-line bruslař považován za chodce a v tom případě je povinnen řídit se:
§ 53 odst. (4) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce.
Pokud by se díky jeho nebezpečnému stylu jízdy cyklista zranil, před soudem to bruslař prohraje na celé čáře a bude cálovat. A to je dobře. Cyklostezky jsou hrazeny z fondů na rozvoj cyklostezek. Bruslaři na nich pouze parazitují.
Jízda na jízdním kole
§ 57
(3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce.
(6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
což se poněkud tluče s:
§ 2
Vymezení základních pojmů
j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo kolečkových bruslích anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,
tuším že výklad je takový, že v případech na které se vztahuje § 57 je bruslař považován za cyklistu.
Podle knižně vydaného výkladu pojmů je právníky a soudci bruslař považován za chodce a přes to nejede vlak i kdyby se to tlouklo s čímkoli.
Pokud ti bruslař zběsile mává hůlkami přes celou šířku stezky, je to naprosto jasné ohrožení. Když půjdeš se štaflemi po chodníku a někoho jimi praštíš do tykve je to stejný případ.
Ale je ještě důležité neplést si pojmy s dojmy. Pokud ho budeš zrovna předjíždět a on se ožene hůlkama, je to jasné, ohrozil tě. - Pokud ale přijíždíš k takovému šílenci zezadu, vidíš ho a bez upozornění mu najedeš do tý jeho mlátičky, tak to není ohrožení, ale tvoje blbost.
Po bitvě je každý generál .....
Tou tyčkou se ten píčus opravdu ohnal. Jestli jsi tak naivní a opravdu si myslíš že jsem do něho najel a riskoval že mi ten pahýl projde dráty předního kola a já si rozbiju hubu o asfalt, nemá cenu s tebou o čemkoli diskutovat!
Hele frajere, nauč se číst :
Re: Bruslaři jsou rychlí jako cyklisté
Já byl rád že trefil přední kolo zepředu do pneumatiky a ne z boku do drátů. Zvonek ten kokot přes mp3 neslyšel!
Datum: včera 13:49
Autor: Petrun
Tak pozor! O mlácení tady nepadlo jediné slovo. V rámci nutné obrany bych ho zlikvidoval způsobem přiměřeným síle útoku vedeného na moji osobu. Pak bych ho zajistil a přivolal hlídku PČR. Té bych ho následně osobně předal. Pak bych je následoval na služebnu kde bych o celém zákroku sepsal úřední záznam. Vím co si mohu dovolit. Z těchto paragrafů jsem skládal na různých úrovních několik zkoušek.
Doufám, že na někoho jako ty nikde nenarazim.
Já zase v takových chvílích bych chtěl mít vždy u sebe někoho takového
Slušnost a ohleduplnost mnoha lidem přestává něco říkat a jediné co na ně platí je zkrocení silou, teprve potom pochopí, že překročili nějakou hranici.
Jasná věc, každýmu bruslařovi, který jezdí s hůlkama pořádně naložit ať je mu příště jasné, že překročil hranici.
Kazdemu ne, ale kazdemu, ktery si sobecky narokuje prostor, ktery je urceny pro vsechny. Bic (a cukr) je jednou ze zakladnich vychovnych metod. Bohuzel se kvuli pseudohumanismu dnes prakticky nepouziva, coz je velika skoda, protozetato metoda je dosti ucinna. Jak Lelek vyse uvadi, hajzlum a svinarnam se nesmi ustupovat (i za cenu presdrzky), jinak to tady vsechno jednou semelou.
Já bych byl opatrný s nějakými závěry. V tomto okamžiku nevíme, kdo byl větší svině.
Petruna jsem viděl jednou a vypadal na pohodu, ale věřím, že zrovna on se svým výcvikem ví, že uvěřit prvnímu dojmu je velmi, velmi ošidné;-)
Jasny, neberu to smahem, samo zalezi na konkretni situaci. V tom prispevku jsem narazel na omezence, kteri si "jedou svoje" bez ohledu na cokoliv a hresi na to, ze hodne lidi se radeji konfliktu s takovym kokotem vyhne.
Hm, asi to nějak nechápu. Trochu tolerance by vám neuškodilo páni Neomylní. I když už je někdo méně ohleduplný, zabírá většinu místa na cestě a neslyší kvůli mp3 zvonek ještě cyklistu neopravňuje, aby mu záměrně vyrážel hůlku z ruky nebo mu za to dal přes držku.
Kdybych se řídil podobnými úvahami, abych každou neohleduplnost nebo omyl trestal, za den bych přejel autem nebo zbil tak 3 chodce, kteří mě jdoucí na červenou omezili, na kole pak několik pejskařů, kteří měli natažené vodítko přes celou cestu nebo několik důchodců, kteří jdou prostředkem cesty a ve svém věku už neslyší volání "s dovolením prosím". Tak by se dalo pokračovat ...
Tak nejak mi mluvis z duse. Mnozi si vykladaji metodu "cukr a bic" moznosti sam soudit ciny ostatnich a vykonavat na nich spravedlnost. Kdyby se radsi ridili pravidlem "sam se snazim jinym neskodit", bylo by na svete lip. Asi je to trosku naivni, ale porad lepsi nez nekoho mlatit.
Vasku ale vsechno ma svoje meze. Jako priklad ti uvedu moji neprijemnou zkusenost, kdy proste uz nemuzes jinak nez dat jednu po hube.
Sel jsem po kraji silnice a skoro me prejelo auto. Bylo tak blizko, ze jsem mu tuknul prstem do kraje strechy, nacez na fleku zastavil (nejel rychle) a vystartoval i se spolujezdcem primo ke me. Po sprsce nadavek (asi proto, ze me minul) me fyzicky napadl. Dostal ode me dve sance (dvakrat se netrefil)m potom jsem ho vypnul hakem. Po prijezdu policie na me podal trestni oznameni pro napadeni, pricemz u vypovedi nebetycne lhal! Nastesti cely incident videl nezavisly svedek, ktery jeho verzi vyvratil. A abych ti udelal radost, tak jsem na nej trestni oznameni nepodal, ponevadz si myslim, ze byl potrestan dostatecne.
Ve vsi skromnosti se nepovazuji za agresivniho cloveka (mam to dokonce podlozene psychotesty :-) ), ale to jeste neznamena, ze si necham vsechno libit. Tak asi tak.
Jeste dodam, ze jsem byl o dost mensi nez utocnik a nemam zadny vycvik, dokonce ani na vojne jsem nebyl. :-)
Fajn... Ale co s jedinci, kteří takto jdou proti Tobě na cyklo/pěšo stezce, na dálku už Tě vidí, a přesto se ani nenamáhají včas uhnout, natož přivolat neuvázaného psa atd. ?
Ne že bych záměrně vyvolával konflikty a každou příležitost využil ke rvačce, ale tihle by si, podle mne, přes tlamu zasloužili...
Ono se sice říká "moudřejší ustoupí", ale poslední dobou je té arogance mezi lidmi už nějak moc a ustupovat každému hovádku mne už přestává bavit:-( Přitom dobře mířená bomba čenichovka je mnohokrát výchovnější než opatrná domluva od nějakého policajta... Který tam samozřejmě v tu dobu stejně nebude, aby tyhle experty srovnal do latě...
Dokazu tolerovat chyby druhych, sam nejsem neomylny. Ale kdyz mi nekdo potom, co se mnou vybehne, jeste vynada, nebo mi ukaze fakace a rekne, ze jsem idiot, tak takove jednani nezkousnu. A toto jsem pochopil z Petrunova prispevku.
Navic si dost dobre nedovedu predstavit, jak bych zamerne vyrazel hulku plastem predniho kola. To by dokazali snad jenom bratri Pospisilove :-))
Je rozdíl když někdo napadne tebe a ty se bráníš, viz tvůj příspěvek výše a když je to naopak. Navíc kvůli takovým malichernostem o kterých je tady řeč.
Často se mi taky stává, že mě někdo podobným způsobem omezí nebo ohrozí, ale vím, že nejsem neomylný, tak to buď přejdu a když už je to fakt moc, tak toho člověka slovně upozorním, vulgárně málokdy. Kdyby mě za to napadl, tak to už je pak samozřejmě jiná...
Už jsem takovýho borce taky potkal - nádherně promáklej styl, rychlost na skororovině +/- 25, na cinknutí zvonkem připažil - pohoda (před tím jsem se za ním chvíli vezl). Mnohem lepší, než Bárbíny a Kenové se sluchátky a nevypočitatelnými pohyby :o)))
Vypočitatelné pohyby, jo?
Okolo mne ty jejich hole svištěly dost poblíž.
Značně rozmáchlý styl.
Asi jsem zvyklej z běžek, tam je to podobný :o)))
Právě že to nebylo moc podobný. Běžkaři se rozmáchnou dopředu, hole skončí vzadu.... a znova. Tihle bruslaři dělali holemi oblouky do stran, skoro jako když pádlují.
Jo tak to každopádně! :-DDDD
Doporučuji paní senátorce aby uzákonila, že se nesmí mlátit hlavou o zem a bude to mít vyřešené.
Jelikož na kouření umře řádově více lidí než cyklistů, autistů, bruslistů atd. tak bych čekal, že se paní senátorka nejdříve zasadí aby kuřáci nosili při kouření povinně helmy.
Takovyho bruslare jsem teda jeste nepotkal.
Já taky ne. Jestli to nebude tím, že jezdím po silnicích a ne po cyklostezkách a stav cest se s in-line bruslemi neslučuje. Každopádně se taky chystám vyzkoušet in-line bruslení :-)
Ja v brusleni nevidim zadnou vyhodu, krome toho, ze holky pak pry maji pekny zadecky.
je to jinej pohyb. Asi se to blbě proovnává s kolem. A podle mě to ani moc nejde, ale je to prostě něco mezi chůzí a během a dá s ena nich dost vyblbnout. Oproti kolu používáš víc svalů. A dívčí zadečky to formuje snad nejlépe ze všech sportů, to máš pravdu:o)
přes 10 let dělám pořádně jen cyklistiku, tak by to chtělo i jiný sport jako takové zpestření. Krom toho budem jezdit ve dvojici, tak doufám, že i k nějakému tomu zkrášlení zadečku dojde. Ne že by to nějak moc potřebovala, ale pohyb nikdy neuškodí :-)