Ty bez svícení nepoznáš jakou silou šlapeš a kdy máš přehodit ?
Když já nevidím na stupnici siloměru ...
8-)
V tom případě ti závidím tak velkou kroutící sílu, pak ale doporučuji otáčkoměr s podsvícením a hlídat otáčky a včas přehazovat abys neuštval motor
Nezáviď. Nešlapu frekvenčně (neumím to) ale silově.
Jo, závidím, já moc síly nemám a tak by se mi nějaká navíc hodila, zvlášť v kopcích kdy mi dost často ještě na úpatí dojdou převody a kolečka a tak ten kopec musím vyšmrdlat rychlostí chůze a tak mě to po hodině stepování přestává bavit .
Jakmile se dostanu na rychlost chůze sesedám a jdu pěšky. Držím se zásady:,, Co nevyjedu, to vyjdu" A pak to má ještě výhodu, že si nožičky od šlapání na kole odpočinou.
Jéje, to bych se teda nachodil :-)
Já sdi beru kolo proto abych se na něm projel a ne abych ho vodil na procházku, takže šlapu jak to jde.
nikdy nevím, co mám zařazeno a je mi to fuk. Nevím, proč bych se na to měl dívat. Navíc já mám leho se spodním řízením a grip od rohlofa pootočenej o 90°, protože to je tak lepší kvůli lankům. Jsou líp chráněný v případě pádu. Tedy, kdybych se chtěl podívat, co mám zařazeno, tak asi musím slézt z kola, sehnout se a podívat se z boku :o)
Jo, to je velká nevýhoda Rohloffa, že se na něm nepozná co je zařazeno. Když jedeme na tandemu do kopce, často mám pocit, že pilot(ka) řadí obráceným směrem. :)))
pozná, máš to očíslovaný na gripu, ale já ho mám pootočený a tak tam nevidím. Tedy čísla vidím, ale o 90°jinam.
Ty jseš svým pánem. Já jsem na tandemu od toho abych šlapal a grip má v ruce někdo jiný. :))
právě proto, kdybych šel do tandemu tak jedině každej poháněný svoje kolo....
Ony ta kola nakonec stejně na jednom rámu :-)
Ale vážně,
musím Ti dát zapravdu. Zkusil jsem to jen na srazu a na chvíli na b2b tandemu. Když jsem si mohl řadit co jsem chtěl, bylo to sqělé. Pokud někdy půjdu to tandemu, tak jedině takovýto.
Co se týče potřeby vědět přesně, co mám zařazeno, tak mám zcela opačnou potřebu:
Jedu na křižovatku se stopkou a koukám si podřadti tak, abych se zase rozjel - kouknu na grip a vím, že tam musí být 4 - 5 vzadu a ikona s kopce.
Přijíždím domů - to samé - abych se rozjel, až budu zase vyjíždět, opět podřazuji podle číselníku.
Dále pak se mi kolikrát stalo, že se mi pootočil samovolně grip a řetěz zůstal stát na původním místě - pochopitelně(nebo nedopatřením při stání), tak abych to srovnal, tak kouknu, co je tam za kolečko a na číselníku pouotočím správné číslo - nemusím nadzvedávat kolo, prošlapávat a hledat...
Kolikrát mi podřazením přeskočí i páčka na převodovku "do kopce" rovnou na "s kopce" - to ja pak, jako když člověk podřadí v autě z 5 na 2 - by se pak strhnul ;-))) - to pak kouknu na řazení a vidím hned, co se stalo...
To samé grip v levé ruce na tác....kouknu a vidím ;-)
Taky jsem to uže kdysi dávno tady v nějaké diskuzi nadhazoval, že jaký že by to byl problém pro výrobce udělat fosoforeskující stupnici a jazýček????..jako u hodinek.Člověk by na to juknul čelovkou a pak by to aspoň nějakou chvíli bylo vidět samo.;-)
Já na ty rukojeti (SRAM) na spodním řízení nevidím ani ve dne.....
Tak si pořiď řazení SRAM od řady X.9 nahoru a budeš mít klid ;-) Nic takového tam totiž není... Profíci se už asi bez toho obejdou :-)
ne jen profici. Kdyz jsem jezdil jeste "normalni" razeni, tak jsem taky nesledoval co mam zrovna zarazeno... ono totiz nejakych 80% casu jsem jezdil stejne jen na stredni placku, 15% na malou do prudkych soupani a tech 5% byl rychlej presun po silnici na velkou placku... takze proc resit, co mam vepredu zarazeno a v zadu to bylo pak uz vicemene jedno...
Jen jednou se mi stalo (ale za bileho dne), ze jsem mel vepredu velkou a zapomnel na to a vzadu narval prevod na kterej nestacil retez... 15minut mi trvalo ten retez dostat na mepsi pastorek/prevodnik :)
Jako v autě. V podstatě nevím co tam mám. Jedu podle citu. Jen v kopci mě občas překvapí, že už tam už nejsou další převody :-)
U Dual Drive se to jasně pozná podle polohy páčky. Ale který stupeň mám na přehazce, to fakt nepoznám. Jedu pořád stejnou silou, mění se jenom rychlost. Tak se snažím mít Dual Drive uprostřed (přímý záběr), dokud nezjistím, že přehazka už dál nejde. Pak ho přeřadím. Je potřeba na to dávat trochu pozor, protože určitě Dual Drive-u nesvědčí cpát tam při těžkém stupni největší pastorek a naopak při lehkém stupni nejmenší - to neprospívá zas pastorku.
U Sram DD na ležáku to - myslím to "křížení" - tolik nevadí jako na klasice ani tak pastorkům tahle kombinace jako spíše převodovce v náboji kombinace těžký převod (ikonka s kopce) a malinké kolečko v vzadu a pokoušet se s tím jet do kopce(myslím ten přehnaný tah)
Malinkým kolečkem vzadu žádný velký tah neuděláš, to je obvyklá chybná představa, strhneš nanejvýš sám sebe. Právě to velké vadí převodovce víc, protože to jede jakoby normálně, ale vyvíjí se zbytečně velký tah na převodovku nastvenou do rychla. Prostě jak jsem psal výš. O křížení mi nešlo.
Na MTB s STX jsem si kdysi bastlil podsvícení ukazatelů (nedobastlil, ale šlo by to snadno). Tam by to mělo opodstatnění kvůli křížení řetězu. Na lehokole s dlouhým řetězem je to zbytečné. Tác vidím a přehazku podle odhadu.
Teď když mám rohloff (s "neviditelným" ovládáním na spodních řidítkách jako Jurimír), potřeboval bych vědět, jestli mám zařazenou 7 nebo 8, protože mezi těmito dvěma rychlostmi to řadí trochu blbě, je potřeba trochu povolit záběr (jiné rychlosti lze zpravidla řadit v plném záběru). Ale taky se to dá. A co mám zařazeno se trochu pozná podle zvuku:-). Na rozjezd řadím tak, že protočím až na doraz a pokud se z nějakého důvodu nechci rozjíždět na nejlehčí převod, tak si ty 1-3 převody odcvakám.
Teda ja nevim, ale me to prijde zbytecne, vedet jaky konkretne prevod mam aktualne zarazeny. Prece, kdyz je to uz moc tezke, tak si dam lehci a kdyz se to rozjizdi, tak prilozim. Spise vidim problem v tom, ze v noci je obcas problem se uhlidat a radit spravne i na prevodnicich, prave proto, ze neni videt co tam aktualne je. Pak jde retez do krize a to bych videl jako hlavni duvod, proc resit, jak v noci "cist" jaky je zarazeny prevod.
Ovsem, vzpomenuli si na me zacatky, kdy jediny zpusob zjisteni zarazeneho prevodu byl pohled dolu mezi nohy nejdrive na placky a vzapeti na kazetu, pardon vice(5)kolecko.... :-) ....tak to co dneska mame je parada. Ja mam ted rohloffa kde ani nevidim co tam je a ani mi to nevadi, protoze pouzivam princip uvedeny na zacatku, ale to, ze jsem obcas v noci na klasice radil velka - velka az retez narikal, to byl take jeden z duvodu pro jeho porizeni.
K puvodnimu dotazu - hadal bych, ze vyrobci brzy prijdou s indikaci zarazeneho prevodu pomoci displaye, v noci samozrejme podsvicenym.
Display uz se myslim pouziva u elektronickeho razeni
..už aby ta elektronika nastoupila ve velkém...:-) Doufám, že pak zmizí ta změt všudypřítomných a překážejících a čnějících lanovodů a problémů s nimi spojených ..:-(
Jj, např. Flightdeck od Shimana ;-) http://www.velotrade.cz/cyklocomputery/615...
Teď ještě jestli to vůbec má podsvícení :-)
A tohle je už docela brutal :-))) http://cycle.shimano-eu.com/publish/content...
Trochu jiné provedení :-) http://cycle.shimano-eu.com/publish/content...
no ja mel namysli zrovna silnicni sadu, kterou snad loni uz testovali na tour, ale jsem linej to hledat. Tam maj display primo v brzdove/radici pace...
Aha, tak to jsem ještě neviděl.
ja jo, ale jsem linej to hledat :)
no nic, tady je o tom clanek i s fotkama
http://www.bikeradar.com/road/news/article/new...
Podle mého je důležité vědět co je zařazené vepředu. To co je vzadu už se dá odvodit ze zkušeností a sil, který se musí vložit do pedálů.
Když vím, že mám vepředu malou placku a jede to, tak je něco špatně, páč vzadu to bude nějaký malý pastorek a naopak, jestli je vpředu velká placka a námaha tomu neodpovídá, tak se to vzadu honí po velkým pastorku. Na střední je to již víceméně jedno. Když máš vzadu 9ku, tak při krajních to dost často začíná škrtat o přesmykač a tím víš, kde zadek je.
V případě, že nevíš co máš vepředu, tak to stačí vyzkoušet. V běžném terénu ten řetěz po plackách stejně nehoníš tam a zpět stále dokola, takže zapamatovat si to není zase takový problém. Podle druhu terénu jezdíš velká, střední, nebo střední, malá.
Mimochodem, víte co takové ukazatele váží gramů?
Souhlasim se vsim, krome toho, ze si to lze zapamatovat :-) Myslim zapamatovat co tam mas. Mival jsem s tim problemy i po ceste z prace domu a to bylo jen nejakych 35 km. Ale i muj sef na porade rika.... Nejhorsi je kdyz se na porade sejdou tri sklerotici :-)
Tak to mně to problém vcelku nedělá, i když tím nechci říct, že mi to někdy neujelo a nejel jsem velká velká. Většinou jsem to ale odhalil dost rychle, protože jsem cítil, že je něco divně. Možná to bude tím, že jezdím hodně na střední.
Pověs si to na krk, nebo říditka a občas si zasviť . :o)
http://www.promodirect.cz/reklamni-predmety...
http://www.mactronic.cz/eshop/svitici-drobnosti-49
tohle by možná nebyl špatný nápad.... Poslyš AV, co nějakou podobnou pididiodu přidělat na řidítka třeba na část tyčky od zrcátka a zaměřit na číselník u páček řazení?
První "pracovní": Přilepit na okýnko řazení LED-ku a spínač u malé páčky řazení.
Druhý "pracovní": LED-ku schovat do řazení, spinač propojit s malou řadicí páčkou a schovat ho uvnitř /snad se to dá rozebrat, místo uvnitř určitě je .../
Co třeba tohle:
http://cyklosvetla.shopick.cz/cs/nocni...
A nebo co takovej přídavnej ukazatel zařazené rychlosti a dodatečně ho podsvítit :-)
http://www.lehokolo.com/img/najvar/velke/swb...
A nebyla by lepší nějaká čelovka s krátkým dosvitem? Dáš ji na přilbu, nebo když přilbu nevozíš tak klasicky. Řidiče tím neoslníš a sebe taky ne(svícení na nohy)a využiješ ji třeba při nočním defektu atd. . Zapneš, vypneš podle potřeby a baterky dobiješ. Takové ty bazmeky na knoflíkové baterky jsou opravdu jen na občasné přisvícení.
Abych přečetl ta malá číslíčka, musel by být svit dost intenzivní. Bude-li ale intenzivní, pojedu pak chvílu "poslepu", než oči přivyknou nic-moc osvětlení (5 LED světlo) silnice ...
Čelovka zebralight H501 na přilbě a dvě sigmy powerled black na tříkolce. Čelovka je nemá šanci přesvítit, je to jako by si chtěl přesvítit den. :-) Chci mít všechno na AA akumulátory a tahle čelovka je na jeden takový. Ale já to nemám na sledování řazení, spíše když se chci podívat na comp nebo hledám něco v brašnách, nebo defekt, nebo do stanu atd. .Prostě čelovku užiješ na mraky dalších věcí při cestování a mě tahle maličká na to co potřebuji stačí. Ale máš pravdu, při kombinaci čelovka-světla na kole je důležitý výkon světel který by měl být aspoň trojnásobný než čelovka.
Když teda ten svítíčí ukazatel myslíte fakt myslíte vážně, tak si taky přisadím http://www.babyshopstonozka.cz/upload/image/L... :-)
No a když by ses nechtěl pouštět do vyrábění, nejlepší bys asi měl zajít do krámu "všeza39Kč", koupit blikačku, a přidělat to gumičkou na řidítka.
Já osobně na to vidět nemusím, do ted jsem na páčkách (STX bez ukazatele) nic nemel, vepredu na prevodnik vidim, a vzadu je to jedno co tam je, když zastavuju, tak automaticky podřazuju. Když zastavím neplánovaně, a nejde to rozjet, tak bud slezu a přeřadím, nebo schodím řetěz na nejmenší převodník, šlápnu dozadu a zatlačím na řetězovou trubku a tím přeřadím. "na srabáka" se rozjedu i s nejmenším pastorkem vzadu. :-)
tak to potom aj toto:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1988