Ahoj
zajimalo by mne o kolik je vyssi zivotnost retezu na kole bez prehazky. Dejme tomu ze takove kolo je vyuzivano hodne ale jezdec kolo do vetsich stoupani vzdy tlaci. Konkretne:
1/pokud takovy retez po par desitkach tisik km praskne, da se nasadit novy, nebo je obvykle nutna vymena talire a zadni kazety?
2/ma prilis caste pouzivni prehazovacky/presmykace na retez i neblahy vliv a co z toho muze mit vliv horsi.
3/je poruchovejsi prehazovacka nebo presmykac?
diky
Prohlídni si (a přečti) toto:
http://www.nakole.cz/diskuze/8893-tema-jaky...
jeden talíř, jeden pastorek - na to ses vlastně ptal ...
Nezávisí životnost náhodou na tom jak řetěz silný? Čím "vícekolečková" přehazovačka, tím slabší a choulostivější řetěz k ní patří, zatímco bezpřehazovačkový je tlouštík nesmrtelný...
jj, nesmrtelnost řetězů je občas vidět na "prvorepublikových" kolech. Vydojený řetěz už jede nad zubama převodníku, ale protože se nemůže hádat s přehazkou, tak je "furt dobrej"... :-))
Jo protože se na tom prd jezdí :-) Vždycky mě pobaví jak někdo říká, že ty stará kola byla nesmrtelná. Zajímavé, že starý kuličkový střed jsem zlikvidoval tak za 200Km a náboje Favorit jsou dle mě jen špatným vtipem. Z řetězem to bude podobné. Pochybuju, že nějaká potvora na jeden převod by vydržela ve stejných podmínkách víc než taková Campa C9 :-) To že na to někdo se.. kašle a nechá řetěz vytahaný až hrůza je věc druhá. Můj děda najezdil tak 800Km ročně a stejně musel klasický řetěz na jeden převod měnit každý rok.
Tady by mozna napovedela zkusenost z holandska nebo danska kde se kola s prehazovackou pouzivaji mnohem mene. Nicmene pokud s rostoucim poctem prevodu se zuzuje retez, tak zivotnejsi by mohl byt treba i na kolech s malym poctem prevodu..napr s 3 polohami na prehazovacce.
mám Rohlofa, takže mám vepředu jeden tác a vzadu jeden pastorek. Zatím tusím najeto cca 8-9.000km a v pohodě. Co bude dál nevím.
Ale je to taky ovlivněný tím, že jezdím na lehkole a tam mi na devítikolečku (vpředu byl jeden tác) vydržele řetěz myslím asi 20.000 km, ale pak s emuselo vyhodit všechno.
Mám na Rohlofu najeto kolem 3 000 km, ještě 2 000 km a při výměně oleje otočím pastorek a převodník na Schlumpffu + vyměním řetěz. Pak už to nechám jenom s občasným vyčištěním a promazáním do doby kdy začne řetěz přeskakovat, odhaduju 20 000 km by to mělo vydržet. Jenom nevím jaký řetěz použít, uvažuju o originál Rohlofu, nemá s ním někdo zkušenost? No a po zhruba 20 000 km vyměním řetěz, pastorek i převodník. Na klasickém řazení by to byl řetěz, kazeta, 2 převodníky, lanka a bowdeny, přehazovačka i přesmykač.
četl jsem na něj jen chválu, ale neznám nikoho, kdo ho má....
jednorázová zkušenost by tu byla, ale bacha - z dávnověku, cca před 10 /možná i víc/ roky jsem si rohla nechal nasadit - nojo, mechanik měl i orig. Rohl nýtovačku. řetěz byl, na tehdejší dobu, svinsky drahý - kolem tisícovky. měl jsem ho na klasickém MTB a vydržel mi plusmínus stejně jako všechny před ním a po něm, tedy to nebylo ani 1500 km, nepřekvapil a za ty prachy jsem čekal víc. jediný řetěz, který mě překvapil a stále překvapuje je už zmíněný Campa C9, to je meskutečný výrobek - mám ho jenom na klasice, na lehu by mě asi přežil
Každý tu Campu C9 chválí, chápu to u devítkového řazení, ale myslíš že vydrží to co řetěz na singlspeeda? Ale asi to nebudu řešit a koupím tři kousky na leho a budu testovat. :-)
speciální řetěz na singla jsem v ruce neměl, nevím jakou má životnost, ani to jestli by se dal použít na převodníku, resp. pastorku na Rohlu, může mít třeba jiný rozměr a mohl by přeskakovat, co já vím?? C9 mám na MTB cca 3000 km a je tak kolem půlky životnosti, soudě podle měrky. lepší řetěz jsem neměl a proto ho doporučuji, cena kolem 600 se mi zdá naprosto odpovídající
dej si tam obyčejný řetěz velikost myslím 8B ted tu nemam tab. oybč kola vykalený a neřešíš to do konce života.