Tak co vy na to ?:http://zpravy.idnes.cz/trestne-body-pro...
Trestné body jsou asi blbost, ale začal bych dávat pořádné pokuty za jízdu bez světel.
...jsem pro.
Dávat pokuty na místě a nezaplatíš-li, tak davaj kolo. Nevyzvedneš-li si kolo s lístkem o zaplacení pokuty, tak kolo do obecní dražby a nazdar bazar!
Mě osobně nejvíce rozčilují kolisti sebevrazi, kterých potkávám stále více a stále častěji. Jedná se o zvláštní tvory vyskytující se na podivných velocipedech v tak katastrofálním tech. stavu, že bych je nejraději poslal s kolem do pangejtu či rovnou do šrotu!:-(
Super nápad, už vidím jak mě někde 50km od baráku bude chtít dát orgán pokutu, na kterou nebudu mít, zabaví mi kolo a já pošlapu domu po svých...
..to máš jak v autě. Budeš-li jezdit podle předpisů a kolo mít rovněž vybavené dle předpisů, nikdo si tě amo nevšimne a nebude ti zabírat kolo. Konec konců, vyždy tě mouhou strážnici umožnit dojít si k bankomatu a zaplatit tak na místě. O kolo tak nepřijdeš. Ostatně nemyslím si, že by případné pokuty na místě byly až tak vysoké a rovněž si nemyslím, že by bylo v nějakém zvláštním zájmu policistů zabírat kola - co by s nimi pak dělali - vozili by káru na kola jako cyklobusy???:-)))))))))Pokud jsi na tom ovšem tak špatně, že jezdíš podle svého a nemáš správně vybavené kolo, pak je to tvoje riziko. Já se tedy rozhodně nebojím. Dodnes nemám jediný trestný bod ani za jízdu v autě a věřím, že bych neměl ani jinak.;-) ... Ostatně mě legitimovali s kolem strážníci onehdá ve čtyři ráno - mysleli si, že tlačím kolo, které jsem předtím někde ukradl..;-))))))))
Jojo. Jak slyším: "pořídíme fízlům větší pendrek, bude to klacek jen na parchanty, slušní lidé se nemají čeho bát", tak se mi otevírá kudla v kapse, neb vím, že je to jen další bič na obyčejné lidi.
...mně se zase otvírá kudla v kapse, když mi policajt řekne v momentě, když se mi něco stane, že mu chybí pravomoce s tím něco dělat. Konečně by se neměli na co vymlouvat a skutečně by za mé daně museli "pomáhat a chránit".
Pravomocí mají víc než dost, stačí když se je naučí znát a plně využívat.
..chceš říct, že přes všechny skvělé podmínky u naší policie máme policisty lajdáky, keří neumí svou práci a nepracují, jak mají ????? :-))))))))))) No, to sis teda dovolil dost :-)))))))))))))))
Já si ale tohle nemyslím tak úplně, protože jsem se skutečně již několikráte v životě setkal osobně s velmi povrchní a nedbalou prácí policie a vyždy jsem slyšel jen jednu a tutéž písničku : " K tomu nám chybí pravomoce, k tomu potřebujeme svolení či nějaké povolení apod...." Ve výsledku vše skončilo odložením případu... a mně se skutečně nechce platit ze svých daní spolek lidí, kteří usilují pouze o výsluhu a fakticky dva platy v budoucnu...ale jen to nějak překlepat a hlavně se moc neumazat..:-( Srovnám-li to třeba s prací záchranářů a hasičů, tak ti riskují často skutečně holý život a nemohou se u povodní nebo požáru vymlouvat na to, že tam nepolezou, protože jim chybí pravomoce.:-()
No jo, dovolil, bohužel to tak je, platí to obecně, samozřejmě jsou vyjímky, kdy umí, chtějí a dělají opravdu dobře.
Když se něco nezná nebo se nechce tak je snadná výmluva, že to nejde protože ...
No, když o tom tak přemýšlím, tak kolo podle předpisů vybavený nemám a ani mít nebudu. Peněz třeba při vyjížďkách po práci moc nevozim, kreditku už vůbec ne. Podle předpisů taky vždycky nejezdim - nějaký to pivko si někdy dám, sem tam opačně projetá jednosměrka, značka cyklisto veď kolo mě taky nerozhází.
Zatím jsem nikdy neměl problém, když teda nepočítám, že se mě pokusil teď v sobotu v Plzni zastavit nějaký strážník kvůli jízdě po chodníku. Taky se mi nikdy nestalo, že by mě nějaký policajt nějak buzeroval, jenom proto, že může. Takže v podstatě by mi ten zákon byl celkem buřt.
Tak to mě jednou vyhodil policajt v Praze s chodníku (téměř prázdného) na silnici (ne moc prázdnou)s koloběžkou--a to nemám nijak extra velikou--mám tu nejmenší z velkých=12-ky kola a jezdím dost pomalu.
A nedal ti pak pokutum že není způsobilá jízdy po komunikaci ? :-)
třeba že nemá odrazky na šlapátkách ?
Vyhodil by i malé dítě na silnici ?
:o)) Pokutu mi nedal--tou mi hrozil za ten chodník. A víš že vlastně ani nevím, jaké vybavení by měla mít koloběžka ?? :o)) Brzdy mám dobré a odrazku mám na batohu. Vpředu a do stran nic. Ale já na ní jezdím převážně v Praze po chodníkách. :o))
Neblbniii, to by byl "Konec cyklistiky v Cechach aj na Morave":-)))
Ale s pokutama souhlasim. O penize se clovek boji a dle toho se taky obcas chova.
To je trochu vydírání. Pokuta se dá zaplatit i složenkou a navíc je možnost dožadovat se správního řízení pokud si myslíš, že jsi nic nespáchal. Možnost zabavování čehokoliv je v našem bezprávním státě velmi nebezpečná ("vyřídíme to za tři kila, jinak půjdete domů pěšky"). A proč zrovna kola? Půjdeš na červenou přes přechod, seberou ti tkaničky z bot? Budeš kouřit na zastávce, seberou ti cigarety, zapalovač a hubu? Vyčuráš se v parku, ...no nechci domýšlet.
...a jak by to bylo s pivkem na kole???.:-ú...jezdit bez zlatého "jontáku" by bylo dost smutné poježdění..:-(
tak jako teď. Zákaz. A přesně jak jsi navrhoval, bral bych kola....
no a proč ne? CHceš snad alkohol řidičům povolit? Nebo povolit jen cyklistům? Nebo alkohol považovat za menší přestupek? Já tedy třeba mnohem radši potkám ¨cyklistu v podvečer bez blikačky naž oržalýho jak jede od pankejtu k pankejtu.
Ale jestli s eptáš na to braní kol, tak to navrhoval Martis výš. Ne já...
No, spíš povolit cyklistům, ale samozřejmě jen do určité hranice ;-) Nevím jak kdo, ale já po jednom pivu ožralej rozhodně nejsem a ani nemám snížené schopnosti řízení... :-) Alespoň ne takové, že bych kvůli jednomu pitomýmu pivu musel hned automaticky způsobit nějakej průser. A to ani sobě a ani někomu jinému...
Ale tohle téma už jsme tu probírali několikrát a stále na to oba máme svůj názor ;-)
Zabavování kol nevím, přijde mi to jako diskriminace... Řidičům auta asi taky nezabavují a přitom jsou v provozu mnohem, mnohem nebezpečnější...
A proč jen cyklistům? V každé civilizované zemi chápu, že jsem dospělý a v zákoně nějaký zlomek promile mají vždy povolen, akorát v tomto Kocourkově ne.
Zabavování kol, stejně jako řidičáků je jen příležitost pro policajty normálního člověka šikanovat.
V každý civilizovaný zemi si policajti především všímají jen toho kdo se chová nebezpečně. U nás se zaměřujou na ty co se dají lehce oškubat, protože jsou tak úkolováni. A úředníci jim k tomu účelu vyrábějí stále větší pendreky.
Hlavně nepovolovat alkohol řidičům motorovýc vozidel.
Už vidím jak si lidé, kteří už nyní jezdí po jednom, dvou pivech, řeknou, že když je určité množství povoleno tak teda budou jezdit po čtyřech.
Divná věc, já v Rakouskujsou dvě desítky jsou tak na hraně jejich povolené hladiny, a nikoho tam nenapadne jezdit po čtyřech (tedy mimo politiků, např. Haidera, že).
Nj, v Rakousku taky zabodnu lyže nebo opřu kolo před hospodu a jdu se se občerstvit. A u nás se mi do toho s lyžema moc nechce, u kola vůbec neexistuje, že bych ho nechal bez dohledu. Prostě jiný kraj, jiný mrav.
No já si ty trestné body nedovedu představit bez toho, aniž by člověk vlastnil teda nějaký řidičák na kolo. Jinak nemá odebírání bodů tak nějak žádný smysl. A řidičák na kolo zavání budoucím chodeckým průkazem, takže by mohli zavést body i pro chodce, a kdo přijde o papíry - musel by zůstat prostě doma na gauči, nebo se nechat vozit :o) Legislativních úprav se dost bojím, bude se muset vymezit, kde se cyklista smí pohybovat a kde ne, co je tzv cyklovozovka a podobné nesmysly, začnou se šťárat v tom kde se na kole smí jezdit atd. Nakonec nezbyde, než jezdit po cyklostezkách, bude zakázaný jezdit po turistických značkách mimo vyznačený cesty atd. atd. atd. Jsem pro pokutování opilých cyklistů na silnici, stejně jako pro pokutování za porušení pravidel. Jsem proti pokutování cyklistů co si dají jedno pivo a jedou někde mimo silnice. Chodec taky neplatí pokutu, že jde ožralej, kolikrát se spíš plazí po chodníku. Nemyslím si, že jedno pivo by omezilo cyklistu natolik, aby zdemoloval kolonu zaparkovaných aut, narozdíl od opilého řidiče, který velmi snadno zdemoluje řadu stojících cyklistů.
Jo a ještě k zabavování kol. To mi přijde taky ujeté. Kolo nemá SPZ, dost lidí má kola upravená podle sebe - nikoliv sériové a každé kolo má dost věcí, co se dají za pár minut vymontovat, přemontovat atd a dost blbě bys dokazoval, že ti např vyměnili sedlo, ráfky, brzdy atd za jiný což se klidně v našem státě může stát. A pochybuju, že by zápis při zabavení kola probíhal stylem: Merida, tlumič fox RP2, vidlice Epicon xxx, brzdy Avid 3.0, vybavení: prehahovačka XT atd. atd. atd.
...si kolo podrobněji vyfot´. Je to dobré i v přpadě krádeže. Aspoň máš něco v ruce a každej ví, co hledat.
Nebo aspoň foto na památku. -).
Proč ujetý? Když uděláš průser a přistihnou tě a nemáš u sebe na pokutu, tak proč by ti nesebrali kolo? Třeba jeho hodnota nemusí v mnoha případech na pokutu stačit. Ať si každej zamete před vlastním prahem.
Pro nemožnost zaplatit pokutu na místě není možné zabavit (zajistit) jakoukoliv věc a tak ani kolo. Nejdříve by se musely změnit zákony a to tady hned tak někdo neudělá,
Samozřejmě, tak proč se o tom tady teoretizuje?
Přece proto, že se blíží volby a vytahují se vděčná témata. Na nich se politici skrz media zviditelňují, aby ty problémy mohly zase po volbách na tři čtyři roky zapadnout... :-)
Tomu bych moc nevěřil... Jak někoho z nich jednou napadne, že by zase stát mohl lidi o něco více buzerovat, tak se vůle pro takovou kravinu vždycky najde :-(
Do momentu, než si uvědomí, že by se to mohlo dotknout také jich samotných, nebo někoho z blízkých a známých. Pak se zas honem rychle couvá, nebo se to "vykšeftuje" za jiný zákon. Však není tajemstvím, že i vznikají neprůchodné návrhy zákonů jen a pouze za účelem těhle politických "kšeftů". O tom zviditelňování v tuhle dobu ani nemluvě...
Když se podíváš do historie, řekněme tři roky zpátky, uvidíš, že Joe (Žofka) prozíravě varoval před řevem cyklistů po cyklostezkách. Opíral se o předpoklad, že zřízením cyklostezek dojde k zákazům jízdy po jiných komunikacích. ;-)
Tak mě přijde zhovadilé mít dvojí metr.
A já sobně jsem pro nulu, co se drog a řízení týče. Jo je možné i udělat nějakou toleranci, že jedno pico ano, že jednoho Jointa ano, takhle malou dávku heroinu ano, tolik pervitinu ano. ALe já osobně jsem proti. Prostě nechci sjetý lidi na silnici čistě sobecky kvůli svý osobní bezpečnosti....
..konkretně na kole bych to jedno pivko povolil, tak jako je tomu v cizině. Opilý po něm zdaleka nikdo nebude a za chvíli ho vypotíš a spálíš a můžeš si dát další ionták. ;-)Cyklista sportsman, myslím, obvykle nepoužívá kolo k tomu, aby se na něm vykropil do němoty v místním lokále...
Pokud je mi známo, v cizině mají jedno pivko povoleno všichni řidiči. Nevidím důvod proč dělat rozdíly. Vsadím se, že po Brně jezdí víc ožralých cyklistů než řidičů.
..souhlas jen částečně. Při jízdě na kole to pivo spálíš jistě podstaně dříve než při dřepění v autě.
Nejsem si zcela jist, ale myslim, ze fyzicka zatez nema na rychlost odbouravani alkoholu v krvi prakticky zadny vliv, resp. velmi maly.
....moje osobní zkušenost je taková, že pokud si dám upozorňuji POUZE JEDNO pivo doma a sedím a čučím, tak ho obvykle cítím i v hlavě. Pokud si ho dám na kole, tak ani nezpozoruji, že jsem si ho dal. Nepociťuji žádnou fyzickou změnu. Vím, že přímý vliv na odbourávání alkoholu mají játra příp. ledviny, ale zřejmě k tomu ta fyzická zátěž přispívá, protože po pivu mám obvykle za chvíli další žízeň a pak piji již zase něco nealko, což to zřejmě ředí...ostatně zde je něco, co mi možná málo potvrzuje mou praxi a to, že dobrá fyzciká kondice ovlivňuje rychlost odbourávání alkoholu.
http://www.hledejte.cz/kalkulace/index.php
Jezdím-li tedy na kole, dá se logicky předpokládat, že si trvale udržuji nebo možná právě i zlepšuji svou fyzickou kondici i rychlost odbourávání alkoholu? ;-)
Ja jsem na hzp.cz ( http://www.hzp.cz/main/clanek.php?id=246 ) nasel nasledujici:
"Zajímavé je, že fyzická námaha vylučování alkoholu neovlivňuje, protože alkohol není přímým zdrojem energie pro svalový metabolismus."
No a nemohlo by nějak souviset odbourávání tuků při tělesné námaze s tou "úrovní nametení" ?
Doplnění spekulování: Jako takovou "vývěvu" někde, asi v krvi si to představuji, protože jestliže tuky "překážejí" odbourávání alkoholu a začne jich zanatelně (?) ubývat, tak by se a alkoholem něco mohlo dít, někam se posune rovnováha, jinam než v klidu. Určitě nějaká souvislost je, přece sklenička pro zahřátí např. na horách mezi lyžováním zapůsobí jinak než na oslavě něčích narozenin při posedu u stolu, alespoň u mne a to o dost jinak...:)
No ja se ted chvilku stoural u strejce google a ono je to nejake nejasne....nekdo pise to, nekdo zas to. Asi by se to chtelo zeptat nekoho, kdo tomu opravdu rozumi:-)))
Já mám zase - ryze subjektivně - opačný pocit. Je fakt, že nejsem standardní případ, mám docela problémy s rovnováhou a na kole se pořád tak nějak držím zubynehty. Malé pivo nepoznám, po velkém už se na kole bojím :-) Zatímco v autě, co má čtyři kola, bych se cítila zcela neovlivněně (tada na kole po malém pivu jezdím, zatímco do auta nesedám... ale kdybych z nějakého zcela neodkladného důvodu musela, tak si - třeba mylně - myslím, že by se na způsobu jízdy nepoznalo).
Nejde jen o způsob jízdy a udržení stopy. Jde hlavně o rychlost reakce a správné vyhodnocení situäce.
Jasně. Já taky zdůrazňuju, že hovořím o svém subjektivním dojmu (včetně toho, že do toho auta navzdory svým dojmům fakt nesedám). Prostě v reakcích apod. se mi zdá, že rozdíl není (zatímco při dvou pivech už sakra je!), v té rovnováze (a vůbec nejde o stopu, tu neudržím ani za střízliva, ale o to, abych se vůbec na kole udržela) ty následky jsou nepřehlédnutelné.
Jj, to říká každej opilec, jedno pivo necejtím, co bych neřídil. Nejsi výjimka.
To že vliv alkoholu subjektivně nepociťuješ neznamená, že na tebe nemá vliv. Naopak, podle objektivních měření si člověk "pod vlivem" věří víc (Např. dělali ve Skotsku testy, dali řidičům dva vizoury a pak se jich zeptali, jestli dokáží nacouvat do garáže; garáž byla užší než testovací auto. Řidiči s dvěma panákama si věřili častěji než střízliví řidiči).
Ale to, že jedno pivo mají povoleno skoro všude v cizině, tady přece hlásáš právě ty, nebo se pletu?
Jasně, jen jsem si dovolil poznámku, že subjektivní Martisův pocit může být značně odlišný od reality.
ano a právě kvůli tomu je v našem zákoně nula, kterou kritizuješ... :-D :-D
To by mně zajímalo, proč skoro ve všech zákonech nula není...
Pokud si je člověk vědom horšího odhadu koordinace atd. atd., není imo rozumný důvod, proč by po 1-2pivech či sklenkách vína neměl řídit.
Ona spousta lidí (i cyklistů) za střízliva jezdí daleko hůř než zkušený a opatrný řidič po jednom pivku, a naše zákony to nezohledňují.
"Pokud si je člověk vědom horšího odhadu koordinace atd. atd., není imo rozumný důvod, proč by po 1-2pivech či sklenkách vína neměl řídit."
"Jasně, jen jsem si dovolil poznámku, že subjektivní Martisův pocit může být značně odlišný od reality"
"Jj, to říká každej opilec, jedno pivo necejtím, co bych neřídil. Nejsi výjimka.
To že vliv alkoholu subjektivně nepociťuješ neznamená, že na tebe nemá vliv. Naopak, podle objektivních měření si člověk "pod vlivem" věří víc (Např. dělali ve Skotsku testy, dali řidičům dva vizoury a pak se jich zeptali, jestli dokáží nacouvat do garáže; garáž byla užší než testovací auto. Řidiči s dvěma panákama si věřili častěji než střízliví řidiči). "
nechceš se rozhodnout? :o)
Ach jo...
Martis si myslí, že na kole odbourá alkohol rychleji než v autě na základě čehož by povolil pivo cyklistům, ale řidičům ne. Když pominu, že vychází se subjektivního pocitu, i kdyby tomu tak bylo, tak na začátku jízdy je hladina stejná a podle mne tedy není důvod proč jeden typ řidiče ano a druhý ne.
Závěr 1.: Když alkohol tak všem stejným metrem.
Ano, alkohol zhoršuje schopnost řídit. Ale malé množství alkoholu ji zhoršuje jen málo, je-li tento stav kompenzován vyšší opatrností a pozorností u řidiče, nemusí významně bezpečnost ovlivnit.
V Rakousku je alkohol při nehodě výrazně přitěžující okolnost, pokud nebouráš, nikoho do půl promile nezajímá. Tak je to podle mne správně.
Závěr 2.: Dospělý člověk snad ví, co má dělat, ale musí za své jednání nést odpovědnost. Rakouská úprava mi přijde plně vyhovující.
Už je to jasné?!
ano jen málo. Ale zhoršuje....
Poříd si podle mě protiřečíš, ale to je jedno...
Když už jsme u toho a znáš to (já ten přehled nemám), jak velkou dávku heroinu a popřípadě dalších drog toleruje rakouská úprava?
Nejsi trochu extrémista? Osobně jsem zásadně proti povolení jakéhokoliv množství alkoholu pro řidiče. Ale srovnávat alkohol s herákem ...
Na úvod : žádné drogy kromě alkoholu jsem neužívala (ani kafe a cigarety, tlumící léky téměř také ne)---přesto nechápu, proč by měl být alkohol jinak vnímán a tolerován než třeba marihuana a pod..... Droga jako droga !! Co na tom, že je společností více tolerovaná. Nebezpečná je stejně. Jen si to většina lidí neuvědomuje a ani nechce.
Moje řeč.
Pervitin byl a je podáván vojákům ve všech válkách od svého vynálezu (1934). Užívala ho i první úspěšná expedice na Annapurnu a Maurice Herzog o tom zcela otevřeně píše ve své knize.
Vněkterých zemích dostanete zcela běžně marihuanu, v jiných opium (a zas vám tam zakážou špiritus).
Postavme tedy na roveň kofein, alkohol (má na svědomí zcela jistě víc rozvrácených rodin než tráva), nikotin, toluen, pervitin, opiáty a kokain, a pak stanovujme "rozumná" pravidla pro všechny drogy společně.
Že by zákaz kafe neprošel? A zákaz marihuany tady můžeme mít? Proč? Jen proto, že pít kávu je "normální", a příznivci marihuany jsou v menšině?
já jsem taky proti jakémukoli množství. Nicméně alkohol je podle klasifikace odborníků tvrdou drogou. Stejně tak heroin. Proč by se mezi jedním a druhým měla dělat vyjímka nechápu... S obojím se dá zacházet uplně stejně, jak popisuje výše Joe a obojí je legální do sebe cpát. Jediný rozdíl je, že heroin nesmíš prodávat, ale to je v tomhle případě jedno...
Já bych teda viděl rozdíl trošku jinde. V autě potřebuješ vzhledem k rychlostem a rozměru auta čistší mysl a rychlejší reakce. Na kole, i když to určitě není ideální, tu sklenku piva sneseš snáz, protože toho času na reakce a rozhodování je víc.
Taky bych měla tu tendenci to trošku rozlišovat. Jednak kvůli rychlosti, ale hlavně kvůli stupni nebezpečnosti. Jenže to platí pouze ve chvíli, kdy by byl člověk na té silnici sám. Já sice nemůžu na kole přejet automobilistu, jenže on, až se mi bude snažit vyhnout, když já budu reagovat blbě, může ohrozit někoho dalšího a vlastně v tom bude nevinně (skoro).
Jasnačka, proto i u toho kola by měla být jasně daná hranice. To jedno pivko po jídle asi každý ustojí bez motání. Tam je to asi opravdu víc o rychlosti reakcí.
Sám nepiju ani to jedno, ale osobně si myslím, že na kole ten jeden kousek škodu nenadělá. V autě jsem pro úplnou nulu.
MM: Stačí, když nebudeš reagovat blbě a ohrožovat tak své okolí...
ronda: "To jedno pivko po jídle asi každý ustojí bez motání." - Jako na kole jo a v autě ne? Přijde mi, že to furt dokola píšu zbytečně, ty mé argumenty zcela ignoruješ.
Nečteme se, překřikujeme se... :-)
V souvislosti s tím, co jsem psal výše a na co jsem reagoval - u kola je u slabšího jedince spíš problém s přímou stopou, než s nutností rychlé reakce. V autě snáz jedeš rovně, ale v troj, nebo čtyřnásobné rychlosti mohou váznout reakce.
Mohl bych kontrovat, že hladovej, dehydratovanej když do sebe lupneš kalíšek červeného, na sluníčku budeš na kole nebezpečný všem, kdo se ocitne v dohledu, zatímco v autě nikam nespěcháš, pustíš si klimačku a se zvýšenou opatrností bez problémů dojedeš. Auto je na čtyřech kolech stabilnější a má mnohem účinnější a spolehlivější brzdy.
Jsou to vše jen spekulace závisející na podmínkách, každý můžeme nastavit takové podmínky, že jednou vyjde bezpečněji auto, podruhé cyklista.
Proto tu neustále opakuju, že každý si musí uvědomit co dělá, nesmí zavírat oči před nebezpečím a svou vlastní omylností a indispozicí.
Zákon u nás alkohol naprosto zakazuje, a zajišťuje tak, že se po silnicích řidiči (a cyklisté) pod vlivem nepohybují? Samozřejmě že ne. Je to jen falešná vějička "bezpečí".
Já pořád nechápu, proč by to mělo být povolené. Pokud to bezpečnosti jízdy nepřidá, ale naopak, tak proč to povolovat? Proč riskovat, že se na silnici bude motat víc opilců? Protože, co si budeme povídat, ten kdo teď řídí po 1-2 pivech bude pak jezdit klidně po 3.
Proč by to mělo být povolené? Protože to ničemu nevadí. A zakazovat něco, co ničemu nevadí je špatné. Nezapomeň: práva se nedávají, práva se jen berou:-(
Kdo teď jezdí po 1-2 pivech, tak jezdí i po třech, to se zvednutím hranice pro ostatní nezmění.
...já tu nepíši nic o větším pocitu si věření. Já zde píši o tom ,že to jendo pivo po právě proběhlé námaze a dále ředěné fyzicky skutečně nemá na mě vlil. Pak sednu na kolo a jedu zrovna tak, jako jsem je před tím jedním pivem. Nenaroste mi potřeba machrovat, sebejistota nic takového. Moje psychika se tímto nemění. Kdyby se mě někdo zeptal před, zda-li si myslím, že po jednom pivu spadnu s kola, tak mu řeknu před i po jednom pivku to samé. Mimochodem srovnávat dva vizoury a jedno pivko je trochu nesrovantelné...
To co jsi právě napsal o sobě na kole mohu já slovo od slova vztáhnout na sebe v autě.
A že v Rakousku zcela běžně dám po obědě nebo sjetí řeky na kajaku pivko, a pak jedu přeparkovat auto. Dělá to tak každý, a nikdo s tím nikdy neměl problém.
Pokuty se dávají, ne? Je vidět že s rostoucím počtem cyklistů o ně roste "zájem" :-). Mohla by stoupnou sazba, proč ne? Sice nechápu přestupek , jak se cyklista může "nevěnovat řízení", když drží řídítka..???
Já bych teda kolo nedala, ještě by mi něco při transportu poškodili - a to mám kolo velmi normoš, žádné nn-tisícové. Např. ale blatníky se zástěrkami, které moc nedrží - a také moc nefrčí, kdoví jestli je tady u nás mají... :-)
Jinak mi to přijde stejně ujeté jako tenhle nápad :-)
http://www.novinky.cz/domaci/176101-kandidat...
Takže ti, kdo mají chlastací trénink, by mohli za volant v pohodě, protože jsou na alkohol zvyklí ? Ještě by si mohli odělat chlastací průkaz (tzv. pičák :-) ať pak nemají opletačky s dopravní policií :-)))
To má logiku. Je známo, že účinky alkoholu jsou individuální, někdo po dvou rumech ztuhne jak beton, jiný se třema promilema jezdí desítky roků co týden a jen zlomek jich způsobí nehodu.
Představuji si to takhle: zájemce by si řekl, jakou úroveň pičáku chce (např. 0,3, 1,2,3 promile), stoupl by na váhu, doktor by mu napočítal, kolik má vypít např. vodky. Zájemce by vyžahnul vodku, a pak by podstoupil vyšetření na výkonové psychotesty (soustředění, krátkodobá paměť apod), a nějaký testy reakcí. Pokud by uspěl, dostal by průkaz na příslušnou hladinu, s nímž by pak mohl řídit do této hladiny alkoholu v krvi.
:-)))
Pokračování ;-)
http://zpravy.idnes.cz/mit-nulu-alkoholu-v-krvi...
Myslím že ani není nutné zavádět nějaké drastické pokuty, stačilo by kdyby policie dělala co má a cyklisty dopouštějící se přestupků by aspoň vytrvale buzerovala, ono by to dost lidí přestalo bavit dělat blbosti kdyby je za to někdo pořád péroval jak malé haranty. Současný stav je bohužel takový že si spousta cyklistů myslí že předpisy platí jenom pro auta a že se na kole dá jezdit jak se komu zlíbí, také se vám klidně může stát že potkáte v jednosměrce cyklistu jedoucího v protisměru prostředkem který se cítí uražený když si na něj někdo dovolí zatroubit.
Tenhle cyklista (vis odkaz, níže, pro otrlé...)) má poněkud jiné starosti. Úměrně lapání a pokutování přestupkujících cyklistů by měla narůst i tresná sazba za auto-řidičem přehlédnutého nebo z jiného důvodu poničeného cyklistu.
http://zpravy.idnes.cz/ochrnuty-muze-zemrit...
k tý debatě o chlastu:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6338...
mírův příspěvek je fakt bomba! :o)
Předpisy podrobně, kdo si není jistý :-)
http://www.skodahrou.cz/index.php?pageType...