Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem převážíte mapu. Jde mi o to, že pokud mám igelitovou schránku na řidítka, tak si tam složím svou mapu (už v tom případě proti dřív přeloženým okrajům) a když se na mapě i ve skutečnosti přesunu dál, musím mapu vytáhnout a přeložit jinak. Ma už po několikátém přeložení je docela potrhaná. Jak vy ostatní mapu vozíte. Máte nějaký typ na lepší řešení? Díky. Laďa
Nuz ja som to riesil najprv tak, ze som si mapu, ktoru som chcel pouzit naskenoval a vytlacil na farebnej tlaciarni na A4 format. Este navyse so ju vacsinou dal zaliat do folie. Je to dost drahy spas, ale co by clovek neurobil pre zdarny priebeh akcie. Malo to vyhodu v tom, ze ak som bol dost sikovny (v mojom pripade mam skor sikovneho syna) tak som si dokazal spojit aj dva okraje susednych map na jednu A4, ked nahodou trasa prechadzala z jednej mapy na druhu.
Teraz som si kupil turisticky Atlas Cesko 1:50 000 a tam sa jednotlive strany A4 daju vyberat a nemusim uz nic kopirovat (teda vtedy nie ked jazdim po Cechach)
Inde pouzivam povodny postup, akurat uz nezalievam mapy do folie (setrim zopar koruniek). Povodnu mapu vacsinou ani na turu nenosim, co sa mi raz vypomstilo, ked sme omylom zbehli z trasy a aj mimo moju skopirovanu mapu. Ale vsetko dobre dopadlo (ako vacsinou na bicykli)
Bohužel chceš li jezdit podle originálu jiná možnost než Mapník asi není,k této diskusi se také nikdo moc nevyjadřuje sám bych rád nové poznatky.Jedině to kopírování to ale nemusím mít originál stačí stáhnout usek mapy z internetu.
Jak říká můj kamarád: "Mapa je spotřební zboží". Prostě až se užije, koupí se nová. Stejně mapy stárnou, cyklomapy obzvlášť.
;-)
odpad
Spotřební zboží to ano,ale pokud s mapou pracuješ to znamená,že si do ní píšeš poznámky a poznatky pak je líto kupovat novou a vše znovu předělávat nehledě k tomu ,že nemusí nová korespondovat se starou jako se stalo u mapy Shocart Mělnicko,kde nová z r.2004 nemá podrobné ůdaje např.vrstevnice které má mapa z r,2000.Stím si už musí každý poradit .mějte se.
Já vozím mapu pod sedadlem (mezi pěnou a tvrdou konstrukcí) nebo v brašnách. Koukám se do ní tak, že zastavím, rozložím mapu, podívám se na dalších 2 až 100 km, složím mapu a jedu dál.
No přikláním se k názorům, že mapa je spotřební zboží i když nerad. poznámky jsou dobrá věc, ale snažím se nejezdit po stejných cestách, když je to možné. Ale spíše si poznámky píši na papír. Jinak doporučuji mapy od Kartografie teď ty nové, jsou fakt vyborne... Jinak mapu mam na predni tasce na riditka, ale musim to nejak vymylet, protoze to neni nic moc.
K dobré mapě by neměly být poznámky potřeba. Chtěl bych si tu přihřát polívčičku a ocenil bych, kdyby jste mi mohli poslat jakékoliv připomínky k mapě na http://mapak.xhosting.cz/l.jpg. Mapa má přes 5MB, tak pozor. Chtěl bych vědět, jak se na mapy dívají lidé, kteří podle nich jezdí nejvíc. Je to mapa Jizerských hor a zatím průběžná verze. Cyklotrasy jsou oranžovou barvou, doporučené tečkovaně. Povrch je rozlišen. Po černé plné čáry se jedná o asfalt, tlusté čárkované jsou asfaltky s velmi špatným povrchem a panely a ostatní už pískové a štěrkové cesty. Nejtenší jsou pěšiny, jen pro turisty. Bohužel tam zatím není legenda, ale brzy bude. Přibude taky kilometráž. Měřítko je velmi podrobné, 1 : 25 000.
NESOUHLAS stále se něco mění přistavuje vždyď to znáte určitě všichni.Drobné poznámky neslouží jenom mě ale i kamarádům kteří chtějí také projet určitá místa a mohu jim pomoci třebe i po delším čase.
to je pěkný:-o) pro cyklisty možná zbytečně podrobný ale jinak pěkný. dá se to sehnat někde v tištěný podobě nebo musím utahat tiskárnu?
este som v predchadzajucom mojom prispevku zabudo napisat, ze samozrejem mapu vozim v mapniku pred sebou. Teraz mam mapnik od firmu Junk. Bohuzial neviem, ci sa neikde predava, lebo ja som si ju nakoniec bol vyzdvohnut a kupit priamo vo vyrobni, v Kobylnicich (to je tusim cast Sokolnice). Celkom sa mi osvedcila. Ja si velmi malo pamatam a tak mi nestaci divat sa do mapy raz za sto kilometrov. Chodievame vacsinou vacsia partia, ja som zodpovedny za trasy a tak sa snazim .... Navyse casto sa mi stava, ze zrazu v dialke uvidim nejaky kopec, kostol, alebo zrucaninu a tak staci mrknut do mapy a hned viem , co to je. Mam trochu problem, ze uz som starsi a za chvilu budem na mapu potrebovat okuliare na citanie, to neviem ako vyriesim. Mozno prenecham zodpovednost za trasy mladsim :-)
dnes jsou trasy vcelku dobře značené, chce to jen prostudovat vždy nějaký úsek cesty zaměřit se na nějaké orientační body (hospody...) a není co řešit. Občas se však mrknu i do mapy zejména na vrstevnice když už mám kopců plné brýle. Ať vám to šlape.
Ideální otočný mapník : http://miry.mtbo.cz/ mapu lze průhlednou fólií - "tapetou" za rozumný peníz přelepit a poznámky lze psát lihovou fixou
čaute lidi
musim přiznat, že co se týká map tak sem trochu ujetej:-P souhlasím s jaroslavem a taky se chci orientovat podle "objektů", který míjim a nemyslim si, že stačí se podívat do mapy jednou za x km. aspon já to teda dělám tak že si předem velmi zhruba vytknu cíl, kam se chci dostat ale ze směru sjedu když mě naláká kouzelně vyhlížející cesta mimo původní směr. to pak ale chci vědět kde mě to vyplivne. ale abych se usvědčil ze svyho postižení, musim popsat , co dělám s mapou. před prvnim použitim každou mapu rozřežu na obdélníky podle skladů a pak příjde hlavní krok. v horbachu či jinde koupim průhlednou tzv. zakrývaci folii o síle 50 mikrometru a jednotlivý kousky mapy potom pájkou podle pravítka do folie zatavim vedle sebe tak, jak patří. tím je mapa chráněná proti dešti a zároven se přehýbá igelit a ne mapa. už nikdy se vám pak nestane, že s mapou zmoknete a když dojedete na okraj viditelný části a chcete jí přeskládat tak foukne vítr a máte puzzle a ne mapu. praktikuju to tak už léta k absolutní spokojenosti. pokud by měl někdo zájem, rád předám know-how. mapám zdar a bloudění zvlášt:-)
Take mnohdy resim podobny problem. Predevsim kupuji mapy v meritku 1:100 000 aby byla videt co nejvetsi cast cesty a nebo na silnicce jezdim podle autoatlasu 1:200 000. Nekdy mapu naskenuji a vytisknu zmensene. Jinak uz nekupuji mapy Shocart protoze s nimi mam spatne zkusenosti