Mám takový problémek - včera jsem se rozhodl, že uvedu zpět do akce starší vidlici od sentůra, rozměr 1 1/8. Původně jsem ji měl na meridě, pak jsem ji vyměnil za jinou a od té doby mi leží pod postelí. Takže jsem se vypravil do krámu, že okouknu hlavová složení. No a prodavač nějak dělal machra, že to není jen tak, že to potřebuje vidět a bůhvíco. Já ještě nikdy hlavové složení sólově nekupoval, takže potřebuju poradit: jaké údaje jsou při koupi rozhodující? A záleží to i na délce krku vidlice (už je pochopitelně zaříznutá na nějakou délku). A pokud jde o naražení spodní misky - dá se to udělat doma, aniž bych něco poškodil? Díky, až mi poradíte, tak bych to vzal přes e-shop. Ai :-)
To víš, že já Ti neporadím oo))), ale pozoruji jak jsou ty Tvé dotazy čím dál vypečenější.
Jak naložit vokůrky, to by se ještě dalo, ale na hlavový složení bych nikdy nesahal.
Potřebuješ znát průměr sloupku vidlice. Ježka tam naklepeš asi nejlépe přes dřevěnou kulatinu odpovídajího průměru.
Já si myslím, že nejhorší operace z toho všeho asi bude nalisování spodní misky hlavového složení na sloupek vidlice ;-) Drsňáci to tam rvou pomocí lešenářské trubky příhodného průměru ;-)
resil jsem to trubkou od vysavace :) ale u me je vicemene jedno, pokud by doslo k lehkepu poskozeni spodni misky, jelikoz mam zapouzdrena loziska a tudiz miska nefunguje jako cast loziska...
jinak u wewe jsem na to videl primo nastroj a sam o sobe je taky kovovy. Ale ma uz pripravene dosedaci plochy, tudiz nedojde k poskozeni misky...
mnohem horsi bych videl nalisovani obou misek do hlavove trubky
apropo AI: proc vubec kupujes nove hlavove? copak uz ho nemas v ramu, kam budes tu vidli davat?
Hehe, to je také možnost :-) Hlavně když pak člověk něco takového příhodného vůbec najde doma...
Jinak to s tím lisováním misek do hlavového nechápu. Když jsem kdysi ještě na bývalém Mongoosovi měnil vidlici, tak mi to vypadlo samo ven :-) A zpátky to také šlo volně a nikde nic nečvachtalo a nemělo vliv na funkci... Že by to bylo tedy zase nějakým odlišným typem složení ?
hele a nevypadly ti jen loziska? to by bylo normalni, ale vypadnout cele misky hlavka by bylo fakt divny...
Je to možné, moc jsem to tenkrát nezkoumal. Sspíš jsem se v ten moment děsil, že až to dopadne na zem, že budu po chodbě honit kuličky z ložiska :-) To se naštěstí nastalo, nebyly tam volně loženy jako v některých jiných součástkách kola.
No, a pak jsem tam tu vidlici namontoval a už jsem se do toho nehrabal :-) Takže máš asi pravdu.
Ok, spodní misku nechám narazit v servisu, ale jde mi o tohle: na netu nabízejí různá hlavová složení - mám chtít integrované nebo AHEAD? A ten průměr sloupku 1 1/8 - kolik to je v milimetrech?
28,6; Ale 1 1/8 je zcela standardní formát uvádění rozměru hlavové roury.
Spodní misku lze OPATRNĚ (!) naklepat ručně přes dřevěný špalík.
Ježka zcela běžně vešroubuješ do něj příslušný šroub a jemným klepáním jej dopravíš na požadované místo.
mas vic typu hlavek, ktere odpovidaji AHEAD, coz ty potrebujes...
myslim ze tohle by ti mohlo pomoct, pripadne hledej, uz parkrat jsem tu daval odkaz na popis ruznych typu...
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68
Omlouvám se: jedná se samozřejmě o obě misky, o spodní i o vrchní. Jsou zalisované v hlavové trubce. Na milimetry zapomeň, tady se měří v coulech. 1 1/8 je průměr na dětská, silniční a treková kola.
Každý chválí své, já dávám přednost Aheadu. Jenom zas je potřeba být zručný při zaklepávání vrchního vějířku se závitem, aby nebyl šikmo.
Omlouvám se za špatné vyjádření: misky jsou samozřejmě dvě (na obou koncích hlavové trubky) a na jejich přesném vystředění do stejné osy závisí chod řízení. Co se tady zpacká, už se nedá napravit.
Svého času jsem se také zajímal o integrované řízení, ale protože vhodný rám jsem nesehnal, rozhodl jsem se nakonec pro Ahead. Integrované je (bylo) vychvalované, ale také jsem už slyšel zklamání. Já sám mám na letním kole Ahead, na zimním klasické staré. Aheady jsem zkoušel jak s válečky, tak s kuličkami. Válečkové měly těžší chod. Absolutně nejlepší řízení, jaké jsem kdy měl, mám na zimním kole. Klasické na vidlici se závitem, to nejlevnější (tehdy 47 Kč, u kterého jsem rozdělal věnečky a nechal jenom kuličky (chybějící jsem doplnil kuličkami z jiného stejného věnečku). Řízení slouží bez sebemenší údržby už asi 15 let. Za tu dobu jsem na kole krom rámu, předního náboje s alternátorem, řídítek a sedlové trubky vyměnil už skoro všecko.
Nový rám potřebuje vždycky profrézovat hlavovou trubku a velmi často také protáhnou závitníkem středovou trubku. Je překvapivé, jak až bývají obě šišaté. Podobně na nové přední vidlici (vhodné i na zadní) pro kotoučové brzdy bývá potřeba ofrézování patek pro brzdy.
Průměr sloupku=25,4×9/8 [mm]