Zdravím, před dvěma roky jsme s partnerkou koupili v jednom nejmenovaném cykloobchodě na vysočině horáky superior XC 870 Disc http://www.superior.cz/cz/archiv/kolekce-2007... Po prvních výletech na šumavě se na jednom kole ukázalo, že zadní brzda při jejím plném stisknutí téměř nebrzdí. Utažením imbudsu a přiblížením brzdové destičky ke koétouči se problém zlepšil. Za necelý půl rok se v Alpách problém objevil znova tetokrát u obou kol. Málem jsme se na kolech přizabili. Jenže dotažení imbusákem již nepomohlo. Prostě nebylo destičku již kam přiblížit. Byli jsme nuceni řešit vše opertaivně na místě v cykloservisu. Prý zavzdušněné brzdy po roce ježdění cca 800km najeto. Brzdy jsem reklamovali v obchodě leč marně. Nyní se mi objevil problém znovu. Jelikož nám v prodejně nejsou schopni poradit ani vyjít vstříc, na reklamaci už opravdu nemám chuť, chtěl jsem poradit s někým z vás, kdo třeba zažil něco podobného a již to nějak řešil anebo kdo by přispěl jakýmkoliv dobrým \"nápadem\". Díky moc. Lukáš
Odkud jsi? Chtěl bych to vidět.
z Prahy, jo ti co viděli taky předtím nevěřili, prý je to především o tom, že to jsou snad ještě jednopatkové brzdy, což je vážně síla jestli tohle dává superior na kolo za litrů, prostě brzdy na hovno a problém který řešíš co půl rok, nezbývá než odmontovat a nainstalovat jiné
Za kolik je necháš ..?
8-)
jestli je chceš tak ti je klidně nabídnu, ale upoozhorňuju že s jejich spolehlivostí se hodí pro ježdění více méně po rovinkách a lehčích kopečkách
Lehčí kopeček je nahoru nebo dolů?
(Těžší je určo nahoru)
8-)
jde o brzdy takže na jízdu z kopce jsem myslel :)
Jsou-li tak děsné, jak výše píšeš, dáš jistě celý párek, abych si je vzal ...
8-)
jeslti máš zájem tak mi napiš na [email protected], budeš je mít skoro zadarmo. Jinak sem pls. už nepiš čekal jsem spíš někoho, kdo poradí, jak se s tím vypořádat nebo někoho, kdo má podobné negativní zkušenosti
Ahoj, Lookine :-), Ty seš z Prahy, já jsem ve Světicích, což je kousek - jestli teda chceš, pošli mi svou mejlovou adresu na 721 781 857, mě to skutečně hodně zajímá - tahle brzda byla sice "hybridem" mezi mechanickou a hydraulickou, ale před několika rokama byla hodně v kursu a dávali ji na řadu kol - tak přece nemůže být úplně KO.
Díky Airline. Už jsem to konzultoval v několika servisech v Praze, koukali a nemohli tomu uvěřit, že takovéhle šméčka dá superiror na kolo za 30 litrů. Nicméně jediná možnost je výměna za nové. Ale skvěle se zachoval prodejce, reklamaci neuznal a brzdy jsou prý v pořádku. Prostě chování z dob dávno minulých. Pokud bych to nějak nemohl vyřešit dal bych vědět, jinak je budu měnit. Email na mne je [email protected]
Bych na něj poštval ČOIku, SOS a další podobné organizace... A možná bych mu udělal reklamu i na N@vě :-) Ta Občanská Juda jsou někdy posledním řešením, kdy se tihle chytráci konečně rozhodnou věc vyřešit podle zákonů a hlavně práv zákazníka... Pokud teda máš nervy tohle absolvovat...
spíš není čas to takto řešit, ale díky těmto stráknám jsem na to přiše...l udělám mu za pár týdnů reklamu tady na diskuzi a na bike-forum, ono tam chodí docela dost bikerů a budou aspoň vědět, kde si dát pozor cokoli nakupovat, to bude dostatečný trest :)
Co bys chtěl reklamovat na těchto brzdách.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak hydraulika působí pouze na jednu desku a druhá je pevná. Není se potom co divit, že je potřeba čas od času destičku přitáhnout ke kotouči. To že po určité době již více přitáhnout nejde nemusí znamenat chybu, ale třeba je třmen posunut a stačilo by ho posunout a tím lépe vystředit. Ad zavzdušnění v Alpách. To se stát může, já jsem zadek na Gardě také přehřál a nyní musím odvzdušnit. Pokud by se jednalo o následující problémy, tak nevidím nic, co by se dalo reklamovat. Možná by stačilo o tomto přemýšlet před koupí.
Těžko říct, to je fakt. Ale i tak, brzdit by to mělo a mělo by se to vždy dát seřídit. Dlouhou dobu jsem jezdil mechanické Tektra a nikdy s nimi problémy nebyly... Brzdilo to v rámci svých možností (mně to ale bohatě stačilo) a seřizovat se to muselo jako každé mechaniky/ V-čka.
Pokud to nejde, tak by se tomu prodejce měl postavit čelem, přeci se nemůže vymlouvat na blbou konstrukci brzd a poslat platícího zákazníka k šípku...?
Nevím jak se zachoval prodejce, o tom zakladatel tématu moc nepíše. Píše, že reklamaci neuznal. Třeba systém vysvětlil, ale reklamující byl naštván, že neuspěl s reklamací, poté již názory nemusí být objektivní. Nevíme jak to bylo. Co když to seřídit jde, ale uživatele otravuje, že to musí seřizovat každou chvíli, když si předtím přečetl, že hydrauliky jsou bezúdržbové, ale po zakoupení najednou zjistí, že tomu tak není. Tímto nechci hájit prodejce, třeba to můpže být tak, že se o tom odmítá bavit a pošle zákazníka k šípku.
Je pravda, že to může být i tak jak píšeš Ty.
v podstatě souhlas, že jsem si to měl pohlídat při prodeji, ale předpokládal jsem že když si koupím horáka za 30 litrů že nebudu muset řešit brzdy co půl roku, od nákupu v roce 07 se problém vyskytl celkem čtyřikrát na obou kolech, jednou při dovče v alpách, jednou na šumavě, a dvakrát v praze, jednou jsem to vyřešil sám přitažením ke kotouči, pak už to ale nešlo nikam blíž, co neuvěřitelně nasere když se ti to stane v rakousku a prostě nezmůžeš vůbec nic než to dát do servisu za hodně hodně težký peníze, abys poslední tři dni aspoň bez strachu při sjezdu dojezdil dovolenou. Pak to reklamuješ u prodejce a on že brzdy jsou ok a že by ani reklamaci nepřijal protože už do brzd zasáhl někdo jiný. Docela dost se právem živím, takže bych si s tím dokázal poradit...tady jde ale o fér přístup k zákazníkovi a o prestiž a jméno prodejce...
Kolik kilometrů jsi za ty asi dva roky najel?
Kolikery destičky jsi za tu dobu sjel?
Kolik kilometrů (cca) na jedněch najedeš?
Před dovolenou na kole dáš kolo do servisu na kompletní prohlídku a seřízení?
Jak jsi spokojen se službami v servisu u svého prodejce? Zkusil ses obrátit na jiný servis?
"... Docela dost se právem živím ..." záručák a věc bez neodborných zásahů je vstupenkou i do jiných servisů, to jistě víš?
Nojo no, stane se... Ono to ale asi chce před koupí i pořádně projet osazení kola a případně se ještě porůznu zeptat lidí na názor na ty nejdůležitější díly.
To, že kolo stojí 30k Kč, a obzvlášť tady v ČR, ještě automaticky neznamená 100% kvalitu všech dílů... I když, Superior je už dobrá značka, ta by si to měla uhlídat už při vymýšlení nového modelu...
Takovéhle kolo má určitě předepsáno několik servisních prohlídek. Absolvoval je?
Zaplatil 30 litrů a teď šetří na autorizovaném servisu?
Kolik by jsi u toho kola chtěl garanček?
To podle mě nebude problém.:-) Jednu máš zdarma a když si každou další zaplatíš tak ti jich udělají dle libosti. :-)
A k tomu pak ještě posíláš do autorizovaných servisů některé díly každý zvlášť ;-) Viz třeba Fox...
Na to bych se jim vybodnul, ještě někam posílat vidli a tlumič ...
Tak jestli si chceš zničit věc za +-20k Kč, tak prosím ;-)
Oni to samozřejmě zvládají i neautorizované servisy, vyjde to i o hodně levněji, ale umí to málokdo...
Pokud to nědáš nějakému "garážistovi" ale servisu, se kterým máš dobré zkušenost, kde je šikovný mechanik a kde víš, že jim projde rukama lepších vidlic hodně, není problém aby ti vyměnili olej, stíráky a podobné drobnosti. Spoustu lidí si to dělá i doma. Oproti Švecovi za to zaplatíš polovinu a kvalita práce je stejná.
Co se týká záruky, nesmíš se nechat vystrašit. Když to nedáš servisákovi, který tu vidlici vidí prvně, tak nikdo nemá šanci při uplatnění záruky poznat, že byla v neautorizovaném servisu.
barakuda:
Jasně, takhle se dá vyřešit skoro 99% takovýchto oprav. Bohužel ale s tím Foxem je problém, že v Praze si na to troufnou, a zvládnou to, jen asi 2-3 servisy... Normálnímu garážistovi bych to do ruky ale nikdy nedal, ani když všechny ostatní věci zvládá skvěle. Přeci jenom Fox hračky už něco stojí a jakákoli podstatnější oprava / výměna dílu, kdyby něco zmršili, je už pěkná rána do rozpočtu... A dokazuj jim, že jsi jim to v takovém stavu do péče nedával... To fakt nemíním riskovat
Asi jo, no...
Ale pořád mi přijde schůdnější a jistější dát těch 2500-3000 Kč jednou za 2 roky autorizovanému servisu, než se pak obávat co mi s tím kdo vyvedl...
Ale je fakt, že se už pomalu rozhoduji jestli to mám přes letošní zimu poslat do Písku (to se mi moc nechce, nesnáším posílání balíků a vůbec všechny ty úkony na poště :-) nebo dám na rady zkušenějších a dám do péče Bikelive ;-) Ti by měli být O.K.
Přístup v Bikelive se mi moc nelíbil. Chtěli tam kolo na celý týden kvůli nalisování nových futer do tlumiče, což je operace na 15 minut. Nebylo možný se s nima za boha dohodnout, aby mi řekl termín třeba za 14 dní, kdy bych kolo přivezl a druhý den si ho vyzvedl. :-)
Tak jsem tam jen koupil náhradní díl a nechal to udělat jinde. I s výměnou oleje to bylo do druhého dne.
Dobré zkušenosti mám s atombike.cz
Je to autorizovaný prodejce/servis na trek, takže jim vidlic a tlumičů pod rukama projde taky asi dost a dá se s nima v pohodě domluvit na ceně i termínu.
Já doufám, že s kolem se do té doby nic nestane a nebudu muset řešit něco takového ještě teď v sezoně :-) A když jim to tam dám až přes zimu, tak už mi bude jedno jestli to tam budou mít týden nebo měsíc... Mně stejně příští sezona začíná až někdy koncem března, a to ještě musí být spíše vedro :-)
koukám že se snažíš mne chytit ale neboj na předepsané garančce jsem byl dle toho jak předepisoval prodejce, kolo dávám na podzim a na jaře do servisu, moc nenazjezdím cca 1000 za sezonu, jezdím jinak silničku
no to je moc pěkný že u kola za 30 klacků před dvěma lety lze očekávat, že se něco může pos..., přece to není o tom, že si má člověk pořídit horáka za 70-80 litrů aby mu každý díl na kole říkal pane... Ale o to přece nejde, nejde o to, že ti začne blbnout přehazovačka, všechno vrzat etc. to jde přece vše vyřešit a je to normální problém, ale že je na kole díl zejména brzdy, který je totálně nepolehlivý a který mne málem připravil o zdraví je hodně velký problém a divím se, že si prodejce lajsne tohle přejít ač jsem ho na to výslovně a několikrát upozornil, asi by se divil kdybych se na kole rozsekal a byl by za to odpovědný
Máš dvě cesty jak to řešit. Buď se s prodejcem pustit do soudního sporu, pokud ti neuznal reklamaci, ty jsi přesvědčen, že brzdy jsou špatné a tvou domněnku potvrdí i soudní znalec. Nebo druhá, levnější a rychlejší varianta je koupit jiné brzdy.
Brečením na foru nic nevyřešíš.
špatně si mne pochopil, vůbec nelituju, je to prostě špatná zkušenost, do soudního sporu nejdu a už je mi nějakou dobu jasný, že prostě koupím nové. Šlo mi jen o to jestli měl někdo podobnou zkušenost, zajímalo mne to, protože nevěřím, že tohle je "standardní" problém u brzd, nic víc nic míň
Netvrdím, že čím dražší kolo, tím vyšší kvalita... Tak jsem to nemyslel.
Šlo mi o to, že i když to kolo už není z nejlevnějších, tak že na něm občas může být i díl, který tam v rámci cenové kategorie nemá co dělat. Ve Tvém případě jsou to třeba ty brzdy. To s kvalitou a spolehlivostí nemá co dělat, pokazit po pár kilometrech se, při normálním zacházení, může i super hyper mega, já nevím..., třeba děsně drahá přehazka SRAM z řady X.O.
Ale tou druhou věcí je to, a s tím s Tebou souhlasím, že pokud člověk má rozumné argumenty, tak by se prodejce asi neměl moc vyptávat a rovnou to vyměnit za něco jiného. V nejhorším s nějakým doplatkem, který by po Tobě mohl chtít... Jinak věc, která se, i po opravě, pokazí potřetí za sebou, je adeptem na výměnu automaticky... Alespoň podle našich zákonů ;-)
Otázkou zůstává, jestli to je pokažené, nebo špatně seřízené.
To by ale měl zjistit ten prodejce, resp. jejich servis, ne ? Pokud bych jim tam přišel několikrát během pár měsíců s tím, že to zase nefunguje tak jak má a ať to laskavě seřídí, když tvrdí, že je to O.K., tak snad by už jeden den už konečně mohli přiznat barvu a říci jak to tedy je...
Lépe bych to nepopsal...
S největší pravděpodobností byla určitá chyba prodejce, že tě o vlastnostech těchto brzd a jejich nutnosti je stále seřizovat neseznámil při nákupu kola, třeba by sis koupil jiné kolo.
To, že ty brzdy je potřeba seřizovat aby brzdili dobře je jejich vlastnost, kterou nezměníš a na ní reklamaci neuplatníš. To je věc postupného seřizování brzdy.
Zde se dočteč něco o seřizování: http://www.bike-forum.cz/forum/hayes-sole-xc...
Ahoj, propa :-), Ty mi chceš říct, že intenzivním bržděním = vysokým zahřátím kapaliny (oleje) dojde k zavzdušnění systému? Rád bych Ti to věřil, ale při vší úctě k Tobě nevěřím :-). Teda takhle - napadá mě - spíš to vidím v tom, že vysokým zahřátím dojde k tepelné roztažnosti nějakého dílku na hydře a tam si to odfoukne, resp. přisaje. Jinak obecně při sjezdech (kdy se brzdí) bych to viděl spíš na problémek v přední brzdě - tam se opírá většina hmoty...
Nechci se samozřejmě přít, jen říkám můj názor, měj se ok :-)
Teď na Gardě jsem v několika sjezdech dal brzdám celkem zabrat. Zadní jsem jednou promáčkl úplně a od té doby je její chod měkký. Když jí odvzdušním, tak se chod stane opět takovým, jako byl před těmi sjezdy. Že by nemohly brzdy dosáhnout teploty 150° si nemyslím, takže k zavzdušnění díky vysoké teplotě kapaliny dojít rozhodně může.
no vidíš já nai nemusím jezdit na gardu, utavil jsem je v praze po sjezdu z 200metrového kopce :)
Pokud budeš měnit, mám tip: včera odpoledne jsem byl mimo jiné v holešovické tržnici a tam taky v Cyklopragu - nabízejí hydry (podle páček to jsou buď deore nebo deore LX), 2 komplet kusy za 2990,- Kč. Mít kolo, kam je dám, tak bych je zfleku koupil. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tyhle brzdy brzděj a i do Alp jsou plně postačující...
ahoj díky, zase tak moc se v tom nevyznám, takže doporučuješ shimano deore nebo deore lx komplet i s kotouči? za 3 litry? nemají ještě nějaké jiné označení? díky L.
Nóóó - ani tak nedoporučuji, jenom říkám, že jsou to naprosto spolehlivé brzdy za velice příznivou cenu.
Tvrdší bikeři Ti budou doporučovat - řekl bych :-) - jiné = XT, Avidy apod.
jasně přesto díky
Mně LX také vyhovovaly. A to jsem si je sám plnil, poprvé v životě, byla to docela fuška :-) Ale povedlo se, ufff, hned na první pokus... Tenkrát jsem je ale ještě kupoval za 4444,- Kč ;-)
P.S. Tak ať si ještě ohlídá uchycení kotouče k nábě. Myslím ale, že u těchto sad snad vždy byla 6-ti díra...
Chlapi, díky za vaše hodnotné příspěvky do diskuze. Je vidět že nikdo z vás zas tak podobný problém jako jsem měl já s brzdama neměl, což je dobře, to přeji jen svému největšímu nepříteli. :). Dnes jsem si objednal na netu nové shimano slx za 3600. Tak doufám že při stisku brzové páky budu mít jiný pocit. Se zkušenostma se s váma pak rád podělím. No a když mne nepřejde chuť tak tu zveřejním v další diskuzi jméno prodejce a mé zkušenost s jeho jednáním, je to docela k pobavení. :)
Zdravím,
Jsem vlastníkem kola Kelly's Phanatic 06. O nápadu dávat koutoučovky na crossové kolo pomlčím, ale nicméně problém s brzdami Hayes Sole úplně stejný...nutnost často dotahovat píst a neustále málo brzdí, i gdyž ji mačkám vší silou. Vrcholem bylo za jízdy vydanutí špuntíku ze zásobníku a následné "vykrvácení". Po načerpání minerální kapaliny Shimano se mi po dvou týdnech doslova rozpustily všechny těsnění (a přitom jsem jezdil skoro rok normal na Syntol :D )...takže sem nakonec rád že se těchto brzd zbavím.
Když do všech brzd Hayes patří brzdovka, tak se nediv, že se to podělá když do nich naleješ minerální olej od Shimana :-(
nj...já nejsem odborník a minerální kapalinu mi doporučil místní opravář kol. Poučení pro příště...kupuju brzdy Deore :D