Nevíte někdo, jak je to s omezením rychlosti u cyklisty? Není problém jet z kopečka (nejenom ;) rychleji než dovoluje padesátka v obcích, nemluvě o různých třicítkách na silnici. Když jsem se pokoušel prolouskat zákony, tak 90ka mimo obec a 130ka na dálnici a silnici pro MV platí jen pro řidiče motorových vozidel (nečekaně ;) , kdežto 50ka v obci už pro všechny řidiče (tudíž i pro cyklisty či jezdce na zvířeti. Obdobně je to u značky "Nejvyšší povolená rychlost". Dobře, jak je ale cyklista povinen zjišťovat svou rychlost, to to musí umět odhadnout či mít (nepovinný) tachometr? Nic takového v zákonu myslím není...
Apropó, byl už někdo z Vás pokutován za vysokou rychlost?
Přesně to nevim, ale vždy se říkalo, že cyklista není povinen mít tachometr. Co se týká mně osobně tak v obci jezdím raději jen 40-50km/h i když jsou kopce kde spolehlivě udělám 80km/h, ale zabrzdit je trochu problem, přeci jen cyklista má delší brzdnou dráhu nežli automobil.
Tachometr mít nemusíš, ale překročit rychlost nesmíš. Jak si to zařídíš je tvůj problém :-)))
Mám známého, a ten se chlubil a ukazoval bloky za pokutu za překročenou rychlost. Platil stovku. Takže se platí !!!
Cyklista je ůčastník silničního provozu a jako takový nesmí překročit jakoukoli povolenou rychlost v obci či mimo obec,ani omezení v nebezpečných klesáních či jinak upravenou rychlost.Stejně jako žádné ustanovení vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích.Otázkou je kontrola dodržování v běžném provozu i prevence.
Jak už tu někdo psal, niho nezajímá, jak si to zařídíš, jestli máš radarový oči nebo netopýří uši nebo tachometr na kole, prostě překročíš rychlost a stopnou tě tak platíš pokutu, když nepřekročíš a stopnou tě, vymyslijou si na tebe jinej důvod pro pokutu. Ale jak si to budeš hlídat je tvoje věc.
Ostatně nevím o tom že bych se v autoškole učil nějakou formuli obsahující povinnost vybavení auta tachometrem, jen samý světla a jak musí být rozmístěný, dva nezávislý brozdový okruhy a podobně. Jenže tachometr tam pak stejně všichni montujou, aby řidič věděl, jak moc na tu vyhlášku kašle.
Každý auto musí bejt schválený....a myslím že auto bez tachometru by nikdo neshválil, takže tam ten tachometr je....
Podle mě může jezdit cyklista jak rychle chce....dost mě překvapilo to s těma pokutovejma blokama, ale cyklista nemusí vědět jak rychle jede, neboť zákon mu to nenařizuje, takže ho za to podle mého názoru ani nemůže potrestat....Ale to je pouze mlj názor, realita je možná jiná
Tvůj názor je zoufalej! A bohužel nejseš sám.. Na silnici nejseš v lese. Na silnici jsi řidič (nemotorového) vozidla. A platí pro tebe všechno to, co ty požaduješ po řidičích motorových vozidel. Včetně ohleduplnosti a přizpůsobení rychlosti dopravní situaci.
Cokoliv co po silnici nejde pěšky je řidič, a stejná nařízení plus některá zvláštní platí i pro člověka jedoucího na oslu (bez tachometru:-). Jestli je ve vyhlášce napsáno, že řidič nesmí překročit rychlost povolenou takovouhle značkou, nikoho nezajímá, jestli řidič má nebo nemá zařízení, které mu ukazuje, jak rychle jede, prostě pokud ho načapají, jak jede rychleji, tak ho pokutujou. A policajt je zároveň řidič auta a tak si na cyklistech pochutná obzvlášť. Zkus jet 55km/h v obci, kde sice už byla značka začátek obce, ale nikde ještě sto metrů nejsou domy ani lidi. Když tam měří rychlost, tak tě stopnou a pokutujou (pravděpodobně 100Kč) a zatímco budou vypisovat blok, projede kolem deset aut šedesátkou.
Nejenom ze ten tachometr v aute musi bejt, ale musi tez byt radne ocejchovany, proste splnovat nejake ty normy, ne? Coz u cyklistickych tachometru (obzvlaste kdyz si je muzete na/preinstalovat sami ;) bude asi spravnost ukazane rychlosti neco hodne bez zaruky (plus minus jaka hodnota je vyrobcem cyklistickeho tachometru garantovana?). No nic, zatim jezdim bez tachometru, snazim se ridit podle rychlosti ostatnich aut (coz mi moc nepomuze, kdo na 30ce jede fakt 30?), takze je mozne, ze k me sbirce fajnovych prestupku (napr. jizda po chodniku na pulnocnim liduprazdnem namesti) pribudou i dalsi trofeje ...
I u soukromých osobních aut musí být funkční a ocejchovaný? Není to jen u náklaďáků a taxíků?
Schválený jo, ale může být starý a tachometr může být rozbitej. Na prodloužení způsobilosti k provozu by to nemělo mít vliv (pokud vím). Některý americký nebo anglický auta, který mají u nás normální papíry mají tachometr v MPH a nikoho to nezajímá, řidič prostě musí hodnoty přepočítávat. Viděl jsem na jednom veteránským srazu, že měl někdo v autě zn. MG vedle originálního tachometru v MPH přilepenej ještě cyklistickej tachometr:-)
Pochybuju, že švestky maj radary kalibrovaný na kola - takže při případném odchytu za rychlost bych neplatil...
Nevím,, takovýty radary, co ukazují rychlost pro řidiče na displayi, na kola fungujou, zvlášť když kolem nejede žádná plechovka. Kdyby mě chytli, asi bych se zkusil ohánět tím, že nemám nebo mi nefunguje tachometr, kterej není povinnej. Ale jinak si myslím, že i když není povinnej, měla by kola podle předpisů rychlost dodržovat taky.
Jenže i tak změří dokonce rychlost basebalového míčku při nadhozu, takže se zachycením cyklisty nemá problém, což by nepochybně prokázal nějaký znalec a nakonec by se spor dost prodražil.
Vlastně pokud bychom se bavili o radiolokátoru, tak cyklista má možná stejně velký odraz jako auto, ne-li větší (záleží na směru), protože odrazné plochy jsou sice malé a mají malý poloměr zakřivení, ale zato se obraz skládá z obrovského množství malých odrazů. Auto má větší plochy, ale přímo zpět k radaru odráží jedna nebo dvě. Typnul bych si, že rychlost jedoucího kola změří ten dopplerovský radar stejně dobře jako auto.
No tachometry na autech uz musi byt ocejchovany z vyroby. Ale to je tady nepodstatny. I cyklista musi dodrzovat rychlost a vsechno ostatni. To bys pak taky mohl rict ze te nemuze nikdo pokutovat za nic protoze predpisy neznas a nikde ses je neucil! pac ridicak na kolo po tobe nikdo chtit nebude :) Jo a rychlost cyklisty jde zmerit naprosto normalne. Mimochodem tak i lyzare apod.
no mě jednou ukazoval tachometr v autě cca 55 km/h a displej u pouličního radaru 47 km/h. Auto samozřejmě má normálně papíry. Tak s tím cejchováním nevim... cejchovaný z výroby to být může, ale třeba se to může taky časem rozštelovat.
No on ten tvůj tachometr měl chybu tím směrem, který je z hlediska dodržování zákona přijatelný, tedy ukazoval víc než kolik jsi jel. Chyba obráceným směrem asi už by byla něco jiného.
Tachometry v autech se většinou dělají na odchylku +5 až +10%, tedy neukazují skutečnou rychlost, ale větší.
Myslel jsem si to. Takový se ale nedá označit jako "cejchovaný", protože neudává přesnou, ale pouze orientační hodnotu.
Ve vyhlášce je napsaný, že tachometr smí mít chybu až 10% ale maximálně 10km/h a to výhradně směrem nahoru - nesmí ukazovat míň než jedeš. Takže výrobci je záměrně štelují nahoru, aby se tam časem nevyskytla ta nezákonná odchylka.
V nákladáku máš mít cejchovaný tachograf na každou technickou.Tj.každý rok.
Myslel jsem, že tam to tak bude. Taky jsem kdysi viděl na nějaké německé televizi pořad, kde probírali případ, kdy je na dálnici omezení kvůli svedení do jednoho pruhu a řidiči náklaďáků blikají na osobáky, aby jeli rychleji, protože mají přesnější tachometry a ví, že povolenou rychlost nepřekračují zatímco v osobním autě to už ukazuje víc. To by se u nás stát nemohlo, neviděl jsem, že by tam někdo dodržel těch 60 nebo 80km/h:-).