Ahoj, inspirace pro domaci kutily a motorkare bez ridicaku ;)
http://kenrockwell.com/trips/2009-06-monterey...
Blbě se to řídí, takhle položená vidlice není to pravé ořechové.
proč myslíš? Pokud je rozumný závlek, mohlo by to i fungovat. Na úhlu osy myslím zas až tak nezáleží. (pravda, na tom stroji na fotce se zdá být závlek možná i negativní, ale dá se to udělat i "správně")
Závlek to bude mít správně, ale závlek funguje úměrně rychlosti. Takhle položená vidlic funguje příjemně jen tak od padesáti nahoru, což na té šlapací verzi nikdy nepojedeš. V malé rychlosti se projeví hlavně to, že prakticky všechna hmota těch řízených částí je nad relativně dost skloněnou osou, takže jakmile to vychýlíš do boku, začne to vlastní vahou padat a závlek to nemá šanci udržet. Slyšel jsem, že některá LWB lehokola se řídí lépe s plnou lahví pití na řídítkách než s prázdnou. Podle mě je to právě z toho důvodu, že ta lahev visí za/pod osou. U LWB máš buď hroznou kormidelní páku, nebo tu osu můžeš sklonit víc dozadu (a tím blíž k rukám) a pak je těžší to trochu vyvážit aby to nepadalo vlastní vahou. Trochu může, dokonce by mělo, ale jen malinko. Když to nedělá vůbec, nejde kolo vodit za sedlo. Když to dělá moc, tak taky ne. U klasických kol to tolik nevadí, protože s rukama na řídítkách to vlastní vahou stabilizuješ do směru docela hodně. U lehokol tohle bývá slabší, vyvážení hmoty nad a pod osou tak má větší vliv na příjemnost řízení. (Na stabilitu ne, tu jen závlek.) Ten chopper z toho odkazu tohle porušuje prakticky jak nejvíc to jde (kvůli designu) a navíc tak rychle aby to nevadilo s ním nejde jet, snad jen z kopce, takže ve výsledku se ti to blbě řídí pořád. Řídit to jde, jen to není takové příjemné ležérní svezení, ale hodně pilotáže a učení se jak u toho vypadat uvolněně :-).