Zajímalo by mě, jestli někdo jezdí Novatec F652SB dost dlouho na to, aby sdělil svoje zkušenosti. Je to tenhle - http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo... Koupil jsem ho proto, že předtím jsem měl taky Novatec, ale o pár generací starší typ a vydržel asi 60 tisic km, než se objevil vakl. Teď začíná mít vůli ani ne po roce, už po 15 tis. km, ani jsem ještě nepřehodil kazetu. Nějak málo, ne? Záleží, jak se to zatěžuje, atd, ale mám to na krosu a že bych soustavně lítal po šutrech, to zas ne. Vypadá to, že s vývojem kvality je to všude stejné.
Dají se tam přehodit ložiska? Protože rozplítat to a posílat na reklamaci, to sotva.
Jde to všude stejně, životnost dolů aby se víc kupovalo, ale na druhou stranu jsou třeba díly lehčí atd... ty průmyslové ložiska mají teoreticky nějaký vakl jako "přirozený", so jsem se dozvěděl, ale jenom malinký, jinak jdou samozřejmě vyměnit, zkus se mrknout na ivelo do sekce dílna, mají na to krásné návody.
Tak jsem tam mrknul, kdyby to mělo takhle jít, tak to zkusím. Ten starý úplně špatný mám nachystaný na vyhození i s ráfkem, ještě nebyl čas, tak to zkusím vyměnit napřed tam. U toho nového takováhle vůle prostě být nemůže. To bych snad radši dotahoval kónusy. Jsem asi dost ovlivněný tím předchozím hodně povedeným kusem, byl to můj první a nějak jsem se namlsal.
Série od série, kus od kusu. V době tlaku na výrobní náklady je obvyklejší že méně vydrží novější díl.
Já zadní čtyřložisko (normální osa) jezdím jen asi 3000km.
U Novatecu se údajně ložiska měnit dají, ještě jsem to ale nezkoušel.
Zajímavá informace. Mám čtyřložiskové Novatecy disc různého data výroby na dvou kolech a zatím šlapou jak Švícary. Asi máš fakt smůlu na vadnej kus :-(
To je on:
http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo...