http://www.cyklodema.cz/jizdni-kola-dema.php...
http://www.cyklodema.cz/jizdni-kola-dema.php...
Zdravím Vás, přicházím s žádostí o radu. Vybírám mezi těmito dvěma koly - chci cross a na Demu mám 25-30% slevu, takže se mi naštěstí zužuje volba.
Jaký je mezi těmito dvěma koly rozdíl ve kvalitě, vyplatí se připlatit těch 1400Kč za dražší? Díky moc
Našel jsem tyhle rozdíly (vše ve prospěch dražšího)
- dražší má LO - nevím zda využiješ
- brzdy shimano - rozhodující jsou spíše páky, shimano dělá celokovový, levnější výrobci často plastový, ale z odkazů nejsem schopen zjistit žádný z modelů
- konusové náby shimano - při odpovídajícím seřízení a pravidelné kontrole asi lepší než nějaký laciný průmysly
Pokud chceš jezdit pravidelně a jsi ochoten kolu zajistit pravidelný servis, ať již sám nebo v servisu, doporučuji těch 14 kil přitlačit.
Páčky/řazení ST-EFxx většinou patřily do Acery, a tam páčky bývaly kovové vždycky...
Není ST-EF 60 řadící rukojeť bez brzdové páčky?
Není
http://www.kola-cykloshop.cz/razeni-shimano...
;-)
Hmm, dobrý, tak nakonec je to Altus :-) Ale i ten jsem zatím viděl jen s kovovýma páčkama...
Mno, ale na kole za 11tis, podle mne, už něco takového nemá co dělat...
Tatík to má na starým Supovi. Řadí přesně (ale jen o jedno kolečko), brzdí uspokojivě. Co víc na crossu za 7 litrů (přece bys nekoukal do katalogu:-)) potřebuješ?
Netvrdím, že by to bylo nefunkční, jen mi to tam vzhledem k oficiální ceně přijde jak pěst na oko :-) Moje bývalé kolo stálo 12tis (původní cena) a měl jsem tam jak Alivio Rapidfire, tak i Alivio přehazku... O Formula nábách na průmyslech, dvojitých kalíškovaných ráfcích a FSA klikách radši pomlčím :-) Jen to trochu kazila ta RST vidle, ale ta šla po sezoně hned dolů :-)))
Díky za názory (oboum), doufám, že se přidají i další.
Prosím jen o malinko srozumitelnější řeč, LO je asi lockout (zámek na vidlici), ale "konusové náby", to už jsem opravdu mimo.
Jezdit hodlám v sezoně cca 2x týdně, servisovat budu asi jako každý jiný člověk, tzn. až bude něco v nepořádku.
Náboje (středy kol) jsou dvou základních typů podle druhu ložiska, v němž je uložena osa náboje. Každý z principů má své výhody i nevýhody.
Konusová ložiska jsou historicky nejstarší, jsou to kuličková ložiska sevřená konusem zajištěným kontramatkou. Jsou třeba na starých Favoritech, Eskách, Sobi 20, BMX a skládačkách. Dnes je typickým představitelem Shimano.
Výhody: servisovatelné v garáži, menší valivý odpor
Nevýhody: musí se pravidelně kontrolovat vůle, seřizovat a čistit
Zapouzdřené náboje obsahují jsou povětšinou válečková ložiska. Výhodou je (projeví se při dobrém provedení) z principu větší životnost, odolnost a jsou bezúdržbové. Tisíce až desetitisíce km najezdíš, jak mají trochu vůli, vyměníš.
Některým zapouzdřeným nábojům jdou při opotřebení či poškození měnit jen ložiska, pokud je to průmyslový standard, koupíš je ve Feroně za pár korun (např. Novatec). Nevýhodou zapouzdřených nábojů je nepatrně větší valivý odpor.
Uživatelsky: Shimano je v dané cenové hladině etalon, vůči němuž lze ostatní vymezovat (toto je horší, tamto má tuhle výhodu). Joytech se dávají na levnější kola, a dost se prý reklamují (osobní zkušenost s nimi nemám).
Jestli jsi ochoten jednou do měsíce vyndat kola, vyzkoušet, zda jde osa hladce a přitom zcela bez vůle, v případě potřeby rozebrat, vyčistit, namazat, složit, tak mají konusové náboje (Shimano) samé výhody. Jsi-li líný uživatel, který se ke kolu nechová moc hezky (jako já), tak by konusy asi trpěly, kup si něco zapouzdřeného, a když to nebude stačit, tak pak něco odolnějšího.