Z hlediska rychlosti se hodí na LWB, z hlediska pohodlí sice na cokoliv, ale jen v nepříjemném počasí (vlhko a zima). Jinak s sebou vozíš několik kilo navíc a kolo máš o skoro půl metru delší a na předním konci široké. Většině lidí tedy asi nestojí ten drobný přídavek užitečných vlastností za ty nepříjemnosti s manipulací a přidanou váhu. Nejčastěji jsem to viděl na kolech na dálkových výpravách, kde to nestrkáš každý den do bytu, pár kilo se s tou bagáží neprojeví a omezení prochládání kolen a holení může být docela podstatné. Na každodenní ježdění to ale moc lidí asi preferovat nebude.
Chci ho na tříkolku, je mi jasné že se zvětší rozměry a váha, tak bych musel parkovat v garáži. Ale to nevadí, je dobře zabezpečená a odpadlo by procházení úzkými dveřmi. Jelikož tříkolku používám téměř denně kromě doby kdy je na silnici sníh a led, vím že vyloženě teplých rán v roce příliš není. Většinou je kosa a mlha, o aprílovém počasí nebo podzimu ani nemluvím. Takže mi vyplynula asi jediná nevýhoda a tou je v létě menší ochlazování nohou a trupu. Rychlost se mi při kombinaci štítu a banánových brašen asi nezvýší, nebo jo?
Na té tříkolce bych citelný efekt na rychlost nečekal. Chlazení ve vedru bude horší, to ano, asi o tolik o kolik bude zima ráno menší :-).
Jednu nevýhodu jsem zapomněl: musí to být nepoškrabané, čisté a suché aby přes to bylo něco vidět. Jak jsou na tom kapky deště sebemenší světlo, hlavně od aut naproti, ti rozsvítí celý štít a je v tu chvíli neprůhledný a slabě oslňuje (za tmy). Ve dne je denního světla dost, takže za deště je skrz to vidět špatně furt.
Co je ještě horší, hlavně ve spojení s tříkolkou, je limit na úhel, pod kterým je to průhledné. Jakmile se díváš příliš šikmo, není to průhledné. Když to dáš na tříkolku nebo jiný stroj s relativně vyšším šlapáním vůči sedlu, bude podstatná část toho štítu hodně naplocho (čili voda nestéká) a směrovat těsně nad nebo pod tvoje oči, takže v relativně velké části zorného pole máš štít zrovna pod tím neprůhledným nebo skoro neprůhledným úhlem.
Sem myslel že ten štít dám jenom do takové výšky, abych do něj při šlapání nekopal koleny. Na greenspeedu gto je vzpřímenější posez, tak si myslím že hlava bude celá nad štítem, tím mě nějaká průhlednost nebude zajímat. Co se týče toho oslňování, kdyby to opravdu moc vadilo, jako že asi jo, jezdím hodně v noci, nastříkal bych to matnou černou a byl by klid. Co ty na to?
Já to testoval kdysi na Azubu 2 a štvalo mě, že normálně sice vidím přes to, ale jakmile jsou nějaké hrboly, díry nebo prostě něco, kudy jedu opatrněji, tak zpomalím, tím se dívám méně daleko a zrovna tam, kde je ten neprůhledný vršek štítu. Laboroval jsem s jeho umístěním dlouho a nepomáhalo to. Podle mě to na GTO bude horší než na Azubu 2. Teď ti to možná ani nepřijde, ale kolena ti pravděpodobně chodí aspoň do výšky brady. Teď se tam vyskytují zlomek času a mezi nimi je mezera, ale zakryj to něčím co půjde mimo ta kolena a budeš možná překvapený jak moc to zavazí. Ale můžeš to zkusit. Na černo bych to rozhodně nestříkal, lepší je špatně průhledný než neprůhledný. Neoslní tě to víc než světla auta kdybys neměl štít, jen se to prostě rozsvítí tak, že to na moment zneprůhlední totálně. Prostě místo blbě průhledného plastu máš před sebou najednou bílou zeď.
Zvažuju ho dešlí dobu taky na Azub čtverku a sdílím přesně stejné obavy s Jirkou o jeho vazení ve výhledu pod sebe a těsně před sebe. Navíc jsem zvyklý nasedat přehazováním nohy vpředu přes pedály a to nevím, jestli by bylo vůbec možné s tím štítem....abych si pak nevykloubil nohu v kyčli;-))))))))) Dále pak mi není jasné vození kola na střeše auta - už ted´ sundavám sedačku (naštěstí mám nosič, že nemusím sundavat přední kolo) a nyní ještě odmontovávat ten štít ?!?!?!
Bróňa má štít na Islandu, tak se ho zeptej, jak se vrátí.
Broňa je tam zas? :-) Viděl sem fotky a hned mě napadlo se ho zeptat jak se mu s tím jelo. Bohužel na něj nemám kontakt a sem na diskuzi asi nechodí, nebo aspoň ne pod svým jménem.
Brona je uz momentalne na ceste z Berlina do Uherskeho Brodu. Samozrejme, ze po vlastni ose. Letos ale windshield nemel.
O neco malo vice info zde: http://www.lehokolo.cz/brona-zase-na-islandu/
Letos ho neměl? Asi to má nějaký důvod, sem zvědavý jaký. Typuji že když se jede na těžko, dosahují se menší rychlosti a tím místo aby windshield snižoval odpor vzduchu, naopak brzdí už tak pomalou jízdu. No a v protivětru to musí být úplná kalvárie. Uvidím co na to Broňa. Asi to bude jak psal Jirka, na rychlosti to přidá jenom něčemu hodně rychlému na čem se dají jezdit průměry kolem 30 km/h. To mě na tříkolce nehrozí, mě by to spíš pomohlo k většímu pohodlí v sychravém počasí při dojíždění do práce. No uvidím na srazu po vyzkoušení. Taky sem zvědavý na Broňovy zkušenosti z vozíkem za tříkolkou. Pokud se ukáže jako výhoda, může to být další evoluce ve vylepšování jízdy na těžko. :-)
Nemohlo by to po větru sloužit jako plachta k pohonu ?
( :o )))
Urcite to k tomu slouzit muze. Brona rikal, ze za extremne silnych vetru na Islandu jezdil. s vetrem v zadech bez slapani i nejakych 20 v hodine. Ja si pamatuji, ze kdyz jsme jeli na tandemu na Krym a meli windshield a kdyz fouklo ze zadu, tak se ws tak zajimave prohnul dopredu jako plachta a tahlo to teda fest.
to jde blbe vzdycky a ws na tom moc nezmeni. az ve velomobilu trochu poznam rozdil
Ze stránek AZUBu: "...Kromě toho windshield výrazně snižuje aerodynamický odpor. Testy ukazují okamžité zvýšení průměrné rychlosti o cca 1,5 až 2 km/h." Tak je to tedy???? Snižuje to aerodynamický odpor nebo ne???? Ve větru byto mělo fungovat stejně tak jako za rychlé jízdy nebo ne???
Pokud jsem se správně dočet, je to na rámu uchyceno suchým zipem. To do toho foukal vítr tak silně, že to je 20 km/h samo a ty suchý zipy to udržely??? Předokládám spíše, že by to mělo za takové situace tedy spíše uletět nebo svalit jezdce na zem....;-)
Štít tam nech. Řek bych že to s ním nebude mít větší odpor než bez něho. Nebo alespoň nebude ten rozdíl velký.
Je přichycený suchým zipem, raději bych neriskoval aby mi při větší rychlosti neuletěl.
takže s ním na kole budeš jezdit pomalu????
Uletět by sice neměl, ale je pravda, že kinetický tlak roste se čtvercem rychlosti, takže pokud vezmeme cyklistických 70 km/h jako 100% bude automobilových 130 km/h zhruba 345%. Což je rozdíl znatelný.
Ja bych ho tam nenechaval...
Jestli sem se dobře díval, tak ten štít je na ty držáky přichycený suchým zipem, takže by neměl být problém sundat ho a dát ho do auta. Psal sem do azubu a ptal se jestli by ho nemohli vzít v září na lehosraz na otestování. Pokud by mi vyhovoval, hned bych si ho vzal. Sem zvědavý jak se vyjádří. Jestli to klapne, můžeš ho testnout taky, tedy jestli přijedeš.