Zdravím, nemáte někdo zkušenost někdo s tímto U zámkem?
http://www.magnum.ws/Magnum/3003.htm
Chci si ho pořídit jako kombinace k panceřovanému lankovému zámku.
Budu rád za každé info o tomto zámku nebo o značce magnum obecně.
Díky :-)
Já ho teď nově mám, ale bez toho lanka. Vypadá solidně, je k tomu fůra klíčů, ten jeden největší svítí. A je k tomu ještě objímka pro upevnění na kolo, no ale nevím, váha je 1320 g bez klíčů, objímky (a lanka). Takže spíš nadoma, do kolárny a tak.
ta váha je nic moc :-(
ale zase to vydrží víc jak nějaké lankové zámky...
když si vemu kolik vážim já, tak kilo navíc nic neni :-)
Přesně tak, váha většinou bývá přímo úměrná bezpečnosti. Mám macka Abus granit steel-o-flex a ten už od pohledu budí respekt. :-))
no jenže tohle nakonec skončí tím, že zámek bude těžší než kolo :o)
Jj, na silničku bych si ho nedal, na tříkolce nebo kole na těžko je to už celkem jedno. :-)
No, já nevím, hodně lidí říká, že když jedou natěžko, už na tom moc nezáleží... Já to mám naopak: tvrdím, že každý deko navíc se pak hrozně proveze. Velmi důkladně promýšlím sebelehčí věc právě tehdy, když jedu natěžko, na jednodenní výlet je mi to dost šumafuk.
I když zase nejem takovej blázen, jako jeden můj kamarád, který kvůli váze odmotával příslušnou délku toaletního papíru na počet dní a odstřihával čelní části map...
Asi tak, někomu to vadit může a kupuje superlight vybavení, no a někomu je nějakých 5 kg navíc v celkové váze báglů šumák. Docela mě přijde k smíchu, když se do té první kategorie řadí lidé z 30 kg špeku na svém těle, tímto se neposmívám nadváze, sám mám víc než méně, posmívám se uvažování těchto lidí. :-)
samozřejmě nerad bych někomu něco vymlouval, sám mám poměrně lehké kolo, ale proč řešit jestli na kole povezu kilový zámek, když vezu sám sebe a to je několik desítek krát tolik co ten zámek.
Něco jiného je to třeba u součástí kola, které se otáčí. Mít lehké kola je fakt paráda. ale řešit každé deko nákladu? Jenom při obědě možná sníte půl kila věcí. :-)
No to je samozřejmě pravda, ale proč k té váze tedy bez rozmyslu přidávat další kila? :-)))
Ne, já opravdu nejsem gramař a třeba zrovna váhu samotného kola naopak neřeším zase já - radši ať díly něco vydrží, hliník mě moc nezajímá atd. A jak jsem psal, na jednodenní výlet uvezu cokoli, tam opravdu neřeším.
Ale zdá se, že v tom jsem právě exot: mnoho lidí (viz výše) si na jednodenní vyjížďku po silnici nevezme skoro nic, aby si odlehčili, a když jedou natěžko, neřeší. Což nechápu, protože já to mám přesně naopak. Do určité váhy semtam kilo ani nepocítím, pokud ale vezu 30 kg na kole a 60 kg táhnu za sebou (děti + náklad), tak mi věř, že poznám i to, jestli jsme vypili půlku petky. Zkrátka: tak do 10 kg nákladu je mi to jedno, cokoli nad to se ale vážně pocítí a tak radši dobře počítám.
Je to jedno, každý ať si dělá jak chce, jen mě překvapilo, že jsem se s tím pro mě nelogickým názorem v poslední době setkal víckrát: prodavač v cyklokrámě například tvrdil, že víc než kilový rozdíl u dvojbrašny nehraje roli, když "stejně do ní dám věci". Mně přišlo, že to roli hraje - před chvílí jsem si narychlo spočítal, že tímhle uvažováním jsem posledně ušetřil jen na kole (bez vozíku) tak 3 kg, což dělalo 10% váhy nákladu. Za to mi trocha uvažování stojí.
No ale zapomněl jsem se vyjádřit přímo k tomu zámku: do města (zvláště do Prahy) bych ho určitě bral, tam poměr bezpečnost x váha vychází dobře. Na cestu po venku natěžko bych ho nebral, tam kolo stejně opouštím zřídkakdy (je na něm náklad, že), takže tam podle mě stačí mnohem lehčí lankový.
To mi právě přijde hodně divný neřešit celkovou váhu vůbec a přitom oceňovat lehká kola.
Sice rotační části jsou znát více, ale pořád je hmotnost na obvodu kola při zrychlování znát pouze 2x tolik než stejná hmotnost na nerotační části. A mimo zrychlování je to úplně fuk.
Tedy ušetřený 1kg kdekoliv je rozhodně lepší než 200g na rotačních částech.