Zdravím. Rád bych od vás slyšel názor na dvě kola v mém výběru. Chci univerzální kolo jak na jízdu po silnici, tak polem i lesem. Prostě takového všeuměla. :-)
Které je lépe vybaveno?
http://www.mojekolo.cz/4301-mongoose-amasa-elite
http://www.bradsky.cz/4ever-ultra-deore-lx...
tak přidám ještě třetí aby to bylo komplet :-)
http://www.kursport.cz/produkt/2247-gary-fisher...
Já ti přidám čtvrtého do mariáše;-)
http://www.cykloadam.cz/superior-829-disc-09_1449
Záleží kolik měříš, ale na zamýšlené užití bych o 29" uvažoval velmi vážně...
Já bych celkem vynechal to třetí odshora - GF (véčka brzdy, platí se za značku), nejvíc by se mi líbilo druhé shora - komplet sada LX, ale ani ta jednička není k zahození. S devětadvacítkou nemám zkušenosti :-).
Fakt asi to s eLiXem...
Jinak GF je zas o 5 litrů levnější, a imho na silnici a polňačky stačí víc než bohatě.
Tazatel evidentně neví co chce, neb navrhuje kola naprosto odlišných kategorií.
Já sem to popsal imho dost zřetělně co chci. To, že je tam cenové rozpětí snad nehraje roli. To tam potom můžu nahodit kolo za 2000 a taky s ním dojedu kam budu potřebovat. Jde o to jak...
Lesem lze jezdit po zpevněných cestách a kolo dostane zabrat míň než ve městě... Nebo lze jezdit lesem v Beskydech, Jeseníkách, Krkonoších a pak může být i ten Mongoose málo AM;-)
Po silnici se dá jezdit s čímkoliv, jde o to, jestli po silnici najezdíš 5% nebo 95%, a jaký bude nejtvrdší terén, do kterého se pustíš. Chceš si na kole vyplavit adrenalin, cestovat celé dny mimo civilizaci nebo jen o víkendu vyrazit 50km po okreskách a polňačkách na zámek?
No a kdybys napsal cenovou představu ("chtěl bych se vejít do 15, absolutní strop je 20"), tak to bude celkem jasné zadání.
To máš pravdu, zase tak přesně to nebylo. Silnici se určitě nevyhnu, ale primárně po ní jezdit nebudu, klidně můžu říct, že to bude třeba z poloviny. Po lese taky po něčem vyšlapaném a né mezi stromama. :-) Prostě kolo se kterým se nebudu muset bát jak na silnici tak do lesa. S ověšeným kolem jezdit natěžko jezdit určitě nebudu. Nájezd těžko odhadnu, bude se to odvíjet jak od času tak chuti. Strop by byl do 15, ale pokud by stálo fakt zato si třeba ty dva připlatit tak bych neváhal.
No to už zní rozumějc...
Takže já jsem příznivcem V-brzd, jsou levné a opravíš je běžným šroubovákem. Kotoučovky mají nepopiratelné výhody, ale imho na dané použití nejsou potřeba.
Za ty prachy bude pevný rám a snad použitelná vidlice. Předpokládám, že kupovat nová vypletená kola za 2-4 litry nemáš v úmyslu, takže slušné náby (středy kol).
Vše ostatní (řazení, řidítka, rohy, sedlo, pedály atd.) už lze měnit podle potřeby, pokud na vybraném kole nebude vyhovovat, dá se s tím třeba jezdit rok-dva nebo si to naopak nechat vyměnit hned tam, kde to kupuješ, záleží jen na Tobě.
Načrtnutému obrázku kola vyhovuje jako minimum třeba toto:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...
S tím že vidli vyměníš buď za dva roky až Tě začne štvát nebo hned (nepoužitou za 500-1000 prodáš na Aukru obratem).
U GF platíš za to samé trošku víc, ale zase GF nemá každej:-P
Tebou nalezený Mongoose na zamýšlené použití vyloženě není vhodný, zbytečně předimenzované brzdy a vůbec robustní konstrukce.
Pro mě osobně by byl favorit Superior 829, ale toje moje úchylná představa, že jako druhý kola si do toho dám galusky.
Další věcí je vytipovat si takto cca 5 modelů a na všech se zkusit někde projet aspoň pár set metrů. Kola se vyrábějí ve velmi různých geometriích, záleží jak máš vůči trupu dlouhé nohy a paže, třeba Mongoose nebo Superior má krátké kolmé rámy, zatímco u GT nedosáhnu na řitítka. Dočkat se podobného překvapení když ti přijde objednávka z webshopu asi nechceš;-)
Eště vidle: ženě jsem na prakticky stejné použití jaké požaduješ koupil tohle:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
- dělá se varianta s remote lockoutem, ale osobně jsem nějak nepochopil, proč bych si měl vidli zamykat;-), při častějším užití na silnici bys RLO mohl ocenit
- záměrně je to univerzální vidle na V, která má teď, i na kotouč, který by tam mohl časem teoreticky přijít
Má jedinou nevýhodu: žena si teď stěžuje, že zadní kolo oproti přednímu hrozně odskakuje, a naznačuje, že by "potřebovala" celopéro:-(((
Nechci zakládat nové vlákno a nechci být úplně za trotla nebo alias Helenka :-) a potřebuji poradit.
můj šef se rozhodl něco udělat pro svoje dobro a chce po mě, abych mu poradila s výběrem kola. Je to kus chlapa 190 cm, váha odhadem kolem 100 kg. Chce jezdit po stezce, mají malé děti a na kolo chce dát sedačku pro dceru, které jsou 4 roky. Tahat jí na tyči nechce. Občas vjedou do lesa, ale žádný extrém. Manželka má zatím trekinkové kolo. Radila jsem mu horské, vzhledem k jeho proporcím a našla jsem taky už zhora uvedené Apache. Cenová relace je do 15000,- Já sama mám V brzdy, takže zkušenosti s kotoučovkami nemám a nevím jestli to v tomto případě není zbytečné. No a ještě nejlépe by bylo, kdyby se kolo dalo koupit v Mělníku, ale prodejnu co jsem našla, tak tam zrovna apache neprodávali. moc děkuji za nějaký tip
Já se ve výběru (nových) kol nevyznám, ale jedno varování: Na spoustu horských kol nejde většina typů sedaček (hlavně nejběžnější hamaxy) vůbec dát kvůli vedení lanka k přesmykači po podsedlové trubce. Anebo tam dát půjde, ale do špatné výšky kvůli navářce a lanko bude drhnout atd. Z obrázku těžko říct najisto, ale zrovna na toho apache se bojí, že by to nešlo - chce to lanko k přesmyku vedené spodem.
Myslím, že stačí na to upozornit v krámě prodavače, že na to má jít sedačka, on už to oštří. Ale říct to. :-)
Už se to tady propíralo mnohokrát - trekový kolo (pokud s ním nebude skákat přes pařezy) má pro popisovaný použití víc než dostatečnou pevnost a pro nějaké navěšování sedaček a nosičů mívá vhodnější rám. Véčka jsou v pohodě, pokud se s kolem nehodlá brodit bahnem.
Je pravda, že u crossů bývají v rámu závity na nosič, u některých rámů mtb může být s nosičem na těžké brašny (kde nestačí nosič na sedlovku) skutečně problém.
Dětská sedačka imho jde na každý HT stejně dobře jako na crosse.
Některé sedačky, co jsem viděl, měly drážku na vedení lanka přesmykače, ale určitě bude třeba brát ohled na vhodnou kombinaci kola a sedačky; jak u crosse tak u mtb.
Osobně na 100kg jezdce, který asi nebude mít vyspělou techniku, tedy dá kolu zabrat, bych viděl spíše mtb, nicméně tatík se svým metrákem jezdí na crossu a kolo zatím žije (ocelový Sup Blackbird).
Dnešní standartní crossy v porovnání s tehdejšíma libertama, velamoskama a fáčkama jsou učiněný tanky. A jezdili na nich taky metráčci. Však předevší záleží, kudy se s tím povleče. Na asfalt a pěšinky žádná extra technika jízdy potřeba není...
Stokilovej buřt s děckem na sedačce když přejede kanál, díru v asfaltu nebo třeba odvodňovací rygól na cestě, to už je slušná šlupka.
Tlusčí gumy a kratší a snad festovnější vidle, a i brzdy pro takové zatížení bývaj zpravidla (ne nutně vždy) lepší na mtb. Mimoto mtb je zpravidla stabilnější při pomalé silové jízdě.
Ano, existují vhodné crossy, některé z nich jsou skoro stejně dobré jako průměrné mtb;-)))
njn, hledáme-li něco téměř absolutního, tak v armyshopech budou nějaký ty ótéčka, Kamazy a Krazy k sehnání. Těm rygoly určitě nevadí, váha pilota je nepodstatná a i stabilita určitě vyhoví... :-))
Třeba něco takového?
http://www.youtube.com/watch?v=3mr_pCrhTkk&...
Tak vám tedy pěkně děkuji :-) ten kdyby věděl, jak si o něm povídáme, byla bych nejspíš bez prémí. Ale v podstatě jste mi potvrdili co si myslím, že spíš mtb a v brzdy mu taky budou stačit, sám si jistě nenamaže ani řetěz, takže kolo po sezoně doveze zdevastované do servisu. To s tou sedačkou neznám, nikdy jsem jí nepoužívala, ale snad mu v obchodě poradí. Ještě ho vybavím nějakou recenzí a obrázkama z nejbližší prodejny.
Dobrý den. Rozhodujeme se rovněž mezi kolem 4ever ultra LX (http://www.bradsky.cz/4ever-ultra-deore-lx... a Merida Matts TFS 900 V (http://www.merida-bike.cz/prodej/matts-tfs-xc... Případně ještě MTB od racebike CR start (http://www.racebike.cz/26-cr-start.aspx). Jaký je váš názor na uvedené modely? díky předem.