Preji pekny den, poridila jsem si nove kolo, ale ackoli se na nem dobre jede, tak preci jen mam problem, ze pri delsich trasach me zacnou brnet ruce po cele delce a boli me zada mezi lopatkama. Velikost kola mam akorat, tak me jedine napadlo, jestli to nechce trochu snizit nebo zvysit riditka. Budu vdecna za kazdou radu :-)
Kdyz nevis, jak vysoko mas mit riditka, nechapu trosku tvoje skalopevne presvedceni o spravne velikosti ramu. Dalsi vec muze byt delka ramu, delka predstavce, predo-zadni posun sedla, spravna vyska sedla (tohle vsechno jsou spolu s onou vyskou riditek faktory presunuti teziste a tim tlaku na ruce). Dal zalezi na stylu jizdy (sportovec jezdi vic natazeny, protoze telo tvori protivahu pri slapani do pedalu, takze se tak zvyseny tlak na ruce vubec nekona).
Potom muze hrat roli zakriveni riditek, tvar, tloustka a material gripu, kvalita rukavic, vozis-li nejake. A taky stav tvych zapesti a zad, pokud mas chronicke potize i bez kola, asi budes bezuspesne ladit do nekonecna.
Poradit ti tu muze fura lidi, ale bude to jenom metodou pokus-omyl, dokud te neuvidim na kole sedet, jenom bych hadal.
A jestli si myslis, ze to bude prece jenom riditky, zkus si jednou vyjet s riditky niz a podruhe naopak vys, co to udela, nic jednodussiho neexistuje.
Velikost kola mam ozkousenou dle minuleho kola, podle novych kol rodiny a znamych a podle rad prodejce, ktery dle referenci jezdi i zavodne, takze si myslim, ze vic jsem asi udelat nemohla.
Kolo jsem mela pujceny na ozkouseni, ale tyhle bolesti se projevily az po cca 30km jizdy v kuse.
Mam kolo http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
Snad ve vsech cykloobchodech pracuji byvali nebo i soucasni zavodnici a obcas se clovek divi, co vsechno doporuci zakaznikum jenom proto, aby neco prodali. Netvrdim v jakem procentu, ale jenom ze se to stava docela casto, tak bych zrovna tenhle argument za bernou minci nebral. Stejne tak jako rodinu a zname, muzou a nemusi mit znalosti a zkusenosti na to to posoudit.
30 km v kuse neni zadna delsi vzdalenost.
Pokud je v pořádku tlumení rázů a vibrací (vhodné správně nahuštěné pláště, vhodná správně seřízená vidlice, vhodné gripy a případně rukavice), správný tvar a šířka řidítek - vlaštovky/rovné řitítka/rohy, vhodné sedlo se správným předozadním nastavením a sklonem, a velikost kola je správná, možná je potřeba dát řitítka trochu nahoru, dolů, dopředu nebo dozadu.
Bohužel, na základě uvedených údajů není možné dát přesnější radu.
Neopakujes me v jedine veci- pridal jsi nahusteni plastu: to nema zadny zasadni vliv, na silnickach se jezdi skoro na kamennych plastich nebo galuskach i dlouhe trasy a bez techhle problemu. Samozrejme ze cim vetsi objem plaste a nizsi tlak v nem tlumi vibrace, ale neodstrani pricinu.
Nojo, já jsem se s tím tak dlouho editoval a hrál si, že jsi mě tentokrát předběh. JInak jsem rád, že se prakticky shodneme. V terénu bych gumy nepodceňoval, dřív jsem ze zvyku ze silnice hustil na maximum pláště, teď hustím spíš poblíž minima a je to mj. mnohem pohodlnější.
A jak mame vedet, jestli dotycna jezdi ty delsi trasy v terenu nebo na silnici :o) V terenu nejde u nizsiho tlaku az tak o pohodli, jako spis o grip, prilnavost. Ale tlaky v plastich uz tu jsou rozebirany ve vlastnich tematech nekolikrat, nema cenu se o tom znova rozepisovat v tematu o bolesti zad a rukou.
Špatný posez.
Nebo pokud si předtím jezdila na jiném typu kola, tak si tělo ještě nepřivyklo změně.
Ale jestli tě bolí mezi lopatkama, tak bych řekla, že máš minimálně vysoko řidítka. Prostě něco tělu na tom posezu nesedí...
Já bych poradila--ale budete na mě naštvaný : lehokolo. Tam tyhle problémy nejsou....... :o)
Asi bude tezko nekdo nastvany, spis si o tobe budeme jenom neco myslet: na dotaz ve smyslu "co mam na svem kole, co jsem si prave koupil(a) zmenit, aby me nebolely ruce a zada" odpovedet "lehokolo" mi prijde ... ehm... :o)
ale je to nejspíš nejjednodušší, ale rozhodně nejjistější řešení :o))) Já bych ho prodal a zavolal do Azubu :o)))))
Jasně, jenže je tam ještě ta hranice, co je pro koho únosné. To lehokolo znamená "vyšší aktivační energii", musím do toho často vložit víc peněz, musím si zvyknout na to, že někdo na mě bude koukat jako na exhíbu, musím se naučit na tom jezdit. To může být pro někoho docela velká bariéra.
Musíš zapomenout na sjezdíky opravdovým terénem, musíš být ochoten k neustálému experimentování, protože jsou to furt nějaká nestandardní nedostatečně otestovaná řešení, blbě se na to shání náhradní díly.
Že si musíš vyrobit nějaký nosič na auto a blbě se to nosí třeba po schodech je druhořadé, protože kolo máš především na jízdu.
To jsou jen další příklady nevýhod. Pokud to mělo být tak 3. moje kolo, tak bych o tom vážně uvažoval (1 do terénu, 1 do města, a pak na zpevněné cesty a silnice gauč), je to jen otázka priorit a financí. Možná časem zkombinuji město+gauč v něčem jako Azub Eco, ale zatím mám jakýsi mentální blok za kolo s Acerou ošizenou o laciné brzdy a náby dát 20.000,-
Něco dělá jenom změna kola.
Zkus myslet na správné držení těla: Pokud vím, tak ramena dolů, hlavu zpříma, páteř držet co nejpříměji, jako s pravítkem. Většinou se na to nemyslí, nebo jenom chvíli. Náklon páteře také trochu upravuje pozice sedla (víc vpředu - vzadu) Proti brnění rukou: Napadají mne pořádné (fitness?) rukavice. A zařazovat "meziuvolňování" paží. Nechci radit jízdu bez držení - ale pomáhá uvolnit za jízdy....když se nikdo nedívá raději :-)..
na brnění rukou by mohly zabrat gripy ERGON /Ultrasport Svitavy/, bolest mezi lopatkami nejspíš odtsraní zvýšení řídítek, ale zase se dostaneš do více vzpřímené polohy a bude tě třeba víc tlačit zadek a nastane nutnost vyměnit i sedlo, taky se ti bude hůř šlapat proti větru apod.