Ahojik, hodlam si koupit (respektive vybrat,calovat budou meine liebe Eltern) trek. kolo do cca 15000kc a to jeste pred vstupem do EU (nejsem europesimista, ale preci jen zdrazovat se bude!). Jezdim vetsinou na upravenych terenech na horach.Rocne najezdim cca 15000km.Kazda rada dobra...Dekuji! A prosim pridejte nejake dobre argumenty ke svemu nazoru.To vite, rodice...Ein mal thanx!
Teda nevim, zda existuje kolo do 15 litru, ktery by vydrzelo 15000km rocne (snad ten prvni rok jo). Pokud bych jezdil 15000km za rok (skutecne je to tolik?), vybiral bych z kol drazsich, protoze to, co bych na kole na zacatku usetril, bych vicenasobne zaplatil pri vymene dilu (nizsi rady holt tolik nevydrzi). Chapu, problem je, ze plati rodice, ale pokud jezdim 15000 za rok (tedy denne sedim na kole v prumeru skoro dve hodiny), snazil bych se je presvedcit o tom, ze by to kolo mohlo byt kvalitnejsi.
nevim..skoly nemam ale 15000 km???
Hele a ty, Janne, neznas nahodou Jarku Cimrmana z Liptakova?Konkretneji hru Hostinec na mytince...:o)
trekkingove kolo do hor??? To nechapu. TAkove kolo je prece urceno na asfaltovou cykloturistiku, mam dojem.
Pokud ovšem nezahrnujěš crossová kola pod treková. Na těch se dá i do hor, osobně jsem na takovém jezdíval v terénech, kde zatvrzelí traktoristi (ti na horských kolech) tvrdili, že to nejde jet na ničem něž na horáku. Samozřejmě má menší odolnost a existují i terény, které se dají jet na horáku a na crossu ne, ale není jich moc, pokud je teda nevyhedáváš, protože jinde tě to na kole nebaví:-).
nojo, mas pravdu, takove vyjizdky, ktere jdou bez uhony stejne rychle projet na crossu , me moc nebavi. Ale ono se da jet na crossu cokoliv, ale pomaleji, pokuk nechcu porad lepit procvakle duse. Jde to i rychle, kdyz das na cross vysoke a siroke plaste a odpuzeni. Ale to je pak 29´ MTB :-)
Diky vsem za ohlasy a doporuceni! Chtel bych jen rict, ze opravdu ujedu tech 15k km za rok a ze opravdu jezdim na horach, ale vetsinou po upravenych asfaltovych cestach. Znate nekdo Krusny hory? Ne? Tak hlavne tam jezdim. Cesky Jiretin, Moldava, Cinovec atd. No, opravdu si cenim vasich odpovedi, ale na moji otazku ste prakticky nikdo neodpovedel. Takze kdyby nekdo mel nejakej napad...Diky moc!
Zdravíčko,
jezdím tak 4 tisíce ročně, mám kolo 4ever, vyrábí ho Severní Morava,je 3 roky starý, super, tak kolem 12 tisíc stojí. Ale premyslim o horskym-kvuli spatnymu terenu,kocicim hlavam a pro mene obav z rozsypani nejakeho dilu mimo asfaltku.Hodne zdaru! Tom
Tedy já mám na trekingové kolo zcela jednoznačný názor. Patří do kategorie zbytečných. Tento hybrid, který je podle mého názoru na silnici nemá kvality silničního kola a do terénu je zcela nevhodný. Je to jen obchodní trik na nezkušené a začínající cyklisty.
To je hovadina. Na trekingovém kole jsem sice nikdy neseděl, ale mám doma silniční i horské kolo a můžu říct, že silniční je absolutně nepoužitelné do terénu a horské absolutně nepoužitelné na silnici. Takže kolo, které spojuje sice bohužel i nevýhody, ale přece jen také výhody obou typů, má jistě opodstatnění. A Jirka by jistě dodal, že nesmysl a obchodní trik na nezkušené a začínající cyklisty jsou jak trekingová, tak i silniční kola, protože vše samozřejmě spolehlivě nahradí a ještě daleko předčí různé typy lehocipedů - a mě nezbývá, než souhlasit:-)
I přesto, že jsi na trekingovém kole nikdy neseděl, tak jsi to vystihl úplně přesně. Já, než jsem zakoupil lehokolo, jsem nikdy jiné, než trekingové nebo crossové kolo neměl, i když v roce 1965 se tomu říkalo turistický favorit, na kterém jezdím na pivo dodnes.
Možná, že je škoda, že jsi to jiné kolo neměl, protože by jsi to mohl trochu porovnat.
Mě zase chybí ta zkušenost s lehokolem....
:-)))))))))))))))))
Vidím, že už to nemusím psat, někdo to veme za mě.
Zkus si koupit treba Meridu za 16 000 a pochopis, proc si lide crossy kupuji. Dnesni trend je horske kolo, ale je to jen "moda". Ani 3/4 jejich majitelu se nedostanou do terenu, ktery by jejich nasezeni vyzadoval. Jezdim na crossu v lete zime a ani v te zime s nim problem nebyl. Chce to sikovnost a ver, ze pokud chces zajezdit a mit u toho adrenalin, tak cross je to prave. Vetsina cyklostezek je jetelna na crossu ! Uz jsem zkousel i teren (totalni sotolina) a kolo prezilo. Problem byl az s koreny. Ale tady ani horak v podobne cenove relaci nema sanci.
Letos jsem zakoupil silnicku, protoze se mi zdalo, ze travim dost casu na asfaltu a mam rad rychlost. A protoze mam rad rychlost, uvazuju i o horaku na zimu. Ale to az nekdy .....:)))
Shrnuto: Cross bych uplne neshazoval !
Napsal jsi to správně - NESHAZOVAT (a já dodám) žádný typ kola. Každý si najde, co mu vyhovuje. Já mám bajka, silničku, měl jsem 3 roky i crosse.
Další pravdu máš v tom, že za 15 litrů bude daleko kvalitnější cross, než bajk. A ti zkušenější také ví, jak z bajka udělat pseudo crosse a naopak, třeba jenom volbou plášťů a nahuštěním. Mám kamaráda, který má jen jedno kolo a podle ročního období a typu povrchu ho ladí. V létě je to plnokrevný bajk z marcoškou a hrubýma 2.1 pláštěma. V zimě a na jaře je to "tvrďák" s pevnou vidlí s blatníky a hladkými plášti. A je také spokojený.
Přestože jsem se nakonec crosse zbavil, protože mám rád buď opravdový terén (těch pár kiláčků po asfaltce zkousnu), nebo zase opravdovou silnici, kde to sviští, bych člověku, který ví, že 15000 km ročně bude brázdit po sliničkách, šotolince, polňačkách, sem tam lesní cesta, asi doporučil taky crosse.
ahoj, nuz ja mam trekove kolo a myslim , ze ma opodstatnenie. Zalezi samozrejme na co ho chces pouzit (mozno ani tak nezalezi na tom, po akych terenoch chces jazdit). My jazdime cykloturistiku, castokrat natazko, vzdy vsak po malo frekventovanych cestach. Mali sme v parti aj cestny bicykle aj horsky, ale nakoniec mse vsetci presedlali na treklove. Mas sice pravud, ze cestny bicykel je rychlejsi na asfalte, ale velmi zalezi od kvality asfaltu. Najkvalitnejsi asfalt je na dialnici, tam sa s bicyklom asi nedostanes, potom na cestach prvej triedy, ak sa mas rad, tak tam tiez nepojdes. Nu za na cestach tretej triedy je tak nekvalitny asfalt, ze starcas vyhodu cestneho bicyla a sice ides rychlejsie, ale castejsie opravujes defekty, takze v konecnom dosledku aj tak prides do ceila neskor. A to enspomina, ze sem tam vyuzivame skratky cez polne cesty, tam sa s cestnym bicyklom nechytas.
S horskym bicyklom ist natazko je tiez problem a po asfalte sa clovek nadrie ako kon.
Nuz ale ked mas nazor , ze lespie je bud cestny bicykel alebo horsky, co urobis, ked mas pred sebou 70 kilometrov za z toho 50 po aslfalte a 20 po terene. To si zoberies so sebou dva bicykle a menis ich podla potreby? Kde nosis ten zrovna nepouzity bicykel?
Ty opravdu najezdíš 40 km denně? V létě, v zimě. Ty nechodíš do práce nebo tak daleko do ní dojíždíš?
Kup si kolo crossové v ceně od 15 tisíc a budeš spokojen.