Ahoj. Zajímá mě, jaké to je jezdit na lehokole. Nemáte někdo představu, jestli se dá lehokolo někdy vypůjčit, vyzkoušet apod. Jsem z Prahy. Díky
zcela jistě v Azubu. Naprosto bez problémů a všechny typy kol, co mají v nabídce. Dokonce ti ho pokud vím proti nějaké záloze jsou ochotni půjčit i na dýl než pár hodin...
Vřele doporučuji AZUB. Dne 10.8.při projíždění U.Brodu jsem se zastavil u AZUBU a přestože jsem přijel na zábradlí a bez ohlášení,se mi ochotně věnovali,umožnili vyzkoušet typy lehokol dle mého výběru. Cyklostezka mezi Brodem a Nivnicí je idealní na zkoušení.Tímto též děkuji AZUBU za poznání,že domácí výroba může být sice levnější,ale několikaletý vývoj+testy se nedají jen tak obejít. Doma při prohlášení,že si chci koupit profi.lehokolo mi bylo vyhrožováno rozvodem,ale to ustojím.Začínám setřit.(na zábradlí jsem přijel z důvodú bouračky dne 8.8.2010 a tudíž neopraitelného řízení(na zábradlí by to dopadlo hůř)).
z Prahy je to sice do Uherského Brodu lehce z ruky, ale když člověk zváží, že se jedná o poměrně velkou investici /teda pokud nechceš stavět sám/, pak je možnost vyzkoušet víc typů /velký kola, malý kola, horní, dolní řízení/ přímo u výrobce ideální a rozhodně stojí "obětovat" jeden z mnoha dní. postupoval jsem stejně. můžeš přibrat manželku, kamarády, děti, vedoucího :-)) a udělat z testovačky Azubu pohodovou akci. vřele doporučuji navštívit místní firemní prodejnu pivovaru Janáček , výběr je velký, kvalita výborná a ceny lidové /můj tip Comenius 14 /
Další možnost je (pokud by se ti ten den obětovat nechtělo) zaúkolovat tím někoho známýho nebo blízkýho - nejlíp nezainteresovanýho člověka, kterej se o to doteď vůbec nezajímal. Až se vrátí s tím, že tomu po prvním svezení propad a že si ho určitě taky koupí, pak máš jasno (moje vlastní zkušenost :o)))
Je při prvním přesedlání z klasického kola na lehokolo určitý problém se na lehokole rozjet, nebo to není až tak dramatická změna, případně jak dlouho času asi zabere, než si na to člověk zvykne? Počítám, že samotná jízda už asi bude bez problému, ale toho rozjezdu se trochu bojím.
Taky mě lehokolo celkem láká, zvlášť když se dočítám, jak rychle se na něm dá jezdit :).
Ozkoušel jsem si ho jednorázově vloni v prosinci a v pohodě. Na první rozjetí si vyčleň tak deset vteřin až dvě minuty a pak ještě pár minut mírnýho šněrování i na rovině, než si zvykneš na řízení. A rychle jedeš přesně podle toho, jak rychle šlapeš, nebo jak to pustíš z kopce... :-)
Co jsem tak vypozoroval při učení ostatních, je nejlepší pro naučení, sednout si obkročmo na sedačku, neopírat se zádama a nechat se několikrát roztlačit (stačí kousek). Tím poznáš ovládání kola. Pak je dobré nechat nohy stále obkročmo spuštěné, opřít se zády do sedačky a opět do sebe nechat strčit. To už je o změně držení rovnováhy, která se vyrovnává řízením. No a pak už zbývá jenom natrénovat to prvotní šlápnutí, kterým potřebuješ získat energii pro rozjezd. Je třeba víc zabrat , protože si nelze pomoct vlastní váhou, no a pak už mít jen radost z nových zážitků na novém kole. ;o))
Jediné případy kdy si pamatuju, že jsem to někoho nenaučil byly ty, kdy to dotyčný zabalil po prvním pokusu a rozhodl se, že to dál zkoušet nebude. Jinak se to vždycky každý naučil rozjet a zastavit během několika málo minut (mnozí na první pokus, někteří během dvou minut, ti nejnešťastnější cca 10 minut). Pak ještě možná během prvních jízd občas spadneš při rozjezdu nebo zastavení na nějakých hrbolech, prudkém kopci nebo tak, ale během pár desítek km získáš dojem, že máš kolo plně pod kontrolou.
Nekde jsem cetl, ze vetsina zvladne lehokolo ridit behem 15 minut a myslim, ze to odpovida.
Mne prislo, ze naucit se drzet balanc neni takovy problem jako kolo ridit, na zacatku jsem jel uplne jinam nez jsem chtel, takze na zkouseni je lepsi vetsi prostor.
Nekomu to jde lepe, jeden clovek, kteremu jsem svuj Ibex pujcil, jel sam na druhy pokus o rozjezd, v ostatnich pripadech (asi 4 dalsi lidi) jsem na zacatku kolo pridrzoval za sedadlo, abych ho pevne chytil kdyz zacne vravorat.
Akorat jeden clovek by asi nikam nedojel, protoze zvladal balanc, bez problemu jel rovne, dokazal zatocit doleva, ale doprava zatocit nedokazal a vzdycky radsi zastavil. Asi by se to poddalo, ale jeho to pak prestalo bavit.
A jak je to s prokrvováním nohou při takovém zdvižení?
Mně v pravé noze chybí asi tři metry žil, noha mě někdy brní i na normálním kole.
Bylo by lehokolo i pro podobného kripla?
Tak co jsem vypozoroval na podzim a v zime, oproti klasice asi bude prokrveni horsi, protoze mi na nohy byla ve stejnych botach vic zima nez predchozi roky na favoritu. Nic fatalniho, slo to resit kratkymi zastavkami, lehokolo jsem mel chvili, treba se telo prizpusobi a bude to letos lepsi. Navic pri teplotach okolo nuly jezdi cyklistu minimum.
Urcite to ale bude individualni a zvlast pri zdravotnim problemu tezko odhadnout. Lehokola s mensim prednim kolem budou na tohle asi vyhodnejsi, ale stejne jedine vyzkouset.
s prokrvením a brněním nohou jsme neměl nikd ysebemenší problém dokud jsme nepořídil nášlapy. Tak s emi to občas při delší jízdě stává, ale to je tím tlakem na jedno místo....
tedy podle mne :-) Ale je to strašně moc individuální. Mám jen jedinou radu. Zkus to...
Ted jsem si to overil v praxi. Slusne (pouzitelne) Axony jsem dotrhal a ty, ktere jsem mel jako nahradni, jsou mekke. Dnes mne po necelych 70 km brnely nohy jeste peknou chvili po dojezdu. Pevna podrazka je tu ocividne dulezitejsi, nez na klasickem kole.
Já mám Spešlajzdy s jejich úžasným patentem body geometry,na který dokáže Bakalář zpívat ódy půl etapy TdF,takže tam předpokládám absolutní dokonalost :-)
....a stejně mě občas prsty kroutí křeč.
Ale ale, pánové ! Doteď to tady byly samé jednoznačné přednosti leha (posez, záda) - žeby taky nějaký problémek ? :-))) ;-p
No, ony ty problémky jsou všude. A jestli někdo tvrdí že ne, tak kecá. To že po delší době začnou trnout nohy, které máš pořád nahoře, ale není nic divného. Ale pořád platí, že záda, zadek, krční páteř, zápěstí jsou oproti klasice v pohodlí. Já nejsem žádný lehofanatik, ale musím říct, že po letech strávených na klasice, už bych se na ni nevracel. Je na každém, aby si vybral podle gusta, ale hlavně nehaněl to co se mu nelíbí a nebo mu nevyhovuje. Obzvláště nemá-li s tím vlastní zkušenost. To samozřejmě není na Tebe.
jj, jasnačka. Myslel jsem to jen jako takový srandarejpnutí (smajly) :+)
:-) Taky to tak beru.
Jinak naprostý souhlas se Zden42. Mě osobně nohy brní taky. A je to dřív než po 100km. S nášlapy to u mě asi nesouvisí. Mám SPD i na klasice a tam ten problém není. Možná to u mě souvisí s nižším tlakem krve.
Po chvíli to přejde. Ostatní přínosy lehokola tuto a další nevýhody zcela převálcovaly. A teď jsem nahrál na smeč pro další rýpnutí :-).
Když už jsme u dalších nevýhod s lehokolem spojených, taky jsem zaznamenal jednu docela nečekanou "nevýhodu" :-) Roky jezdívám místem, kde mívají volně puštěného vlčáka, který si cyklistů nikdy nevšímal. Až letos na jaře při jedné z mých prvních jízd na ležákovi po mně psisko vystartovalo. A od té doby při každé jízdě. Myslel jsem si, pejsek stárne a senilní. Jenže o víkendu jsem tam jel znovu, trojí jezdce na zábradlí přede mnou nechal projet jak zamlada bez povšimnutí a za mnou se zase pustil. Závěr - lehokolo je oproti zábradlí nebezpečnější při průjezdu okolo volně se vyskytujícího psa. Alespoň okolo tohoto konkrétního vlčáka. Naštěstí běhá s náhubkem, ale i tak je to nepříjemné, zvlášť když nevidím jako na zábradlí, co se mi děje za zadním kolem.
To máš pravdu, psi jsou z leha hotoví a když se člověk dívá psovi z očí do očí, není to zrovna příjemné. Ale stačí mít po ruce pepřák, to si zapamatuje.
Tak to bych zrovna tomuhle psímu dědečkovi nemohl udělat... On je jinak strašně hodný. Když zastavím, tak mě nechá být a pak počkám, až si ho někdo odvolá. Blbé je, že zastavím vždycky tak rychle, že si nestihnu přehodit na lehčí převod a pak tam předvádím buď komplikované ruční podřazování nebo ukázkové nerozjezdy, obojí nedůstojné tak nádherného stroje, jakým je lehokolo. To je zajímavé, kolik se tam přitom najednou vyrojí čumilů.
O vikendu se mne tak vydesil vlkodav, ze pospatku skoro preskocil protipovodnovou hraz u Cernosic. ;-)
Bacha, konum se to taky nelibi. Ale uz se to tu parkrat probiralo...
Chlapi,nedýchajte,oni z vás akorát cítí chlast a prchaj!
však ztuhla jako skála, když čuchla k posádce,
pak démon alkoholu ji srazil v oceán,
my slezli zase dolů a chlastali jsme dál.
http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/hoptrop...
Ale ja v sobe mel jen iontak, kofolu a colu. 8-)
Tak toto můžu potrvrdit, jezdím kolem statku s volně běhajícím psem a děje se to samé, zábradlí nezajímá a na něj nemusím ani písknout :-) I když to taky už dělám, když nevystatrtuje, ať má trochu hlasitého pohybu taky :-D
Ale zase - a to dokládá další velkou výhodu lehokol - když je čoklík malý, ohrožuje kmitající nohy jezdce na zábradlí, nohy opouštějí pedály a míří rozkročmo vzhůru ve snaze zabránit kontaktu s psími zuby, čímž se ztrácí trakce a zábradlí klesá rychlost, zatímco lehokolista si pohodlně jede a ratlíka spokojeně ignoruje. Čím větší kola, tím větší ignorovatelná velikost psa. U tříkolky bych to ale asi jistil přece jen tím pepřákem, i malým rasám se tricyklista dívá rovně do očí bez potřebného nadhledu.
Jaky konkretne? Ja se vice mene rozhodl, ze vezmu zase osvedcene Axony. Ty turisticke s pevnou podrazkou. Potrebuju gumovou a to mi zadne "zavodnejsi" nenabizi. Nebo alespon ne zadnou sirsi a stabilni a neklouzavou.
Obstaly by ty Tvoje pri nejakych 30 km tlaceni na Loudani? Slo by v tom vubec pres ty sutry tlacit?
Podívej,to je otázka priorit.Když jdu na kolo,předpokládám,že většinu cesty pojedu.Když pudu hrát hokej,taky si nevezmu tenisky aby se mi v nich šlo pohodlněji do šatny.Turistický tretry jsou kočkopes,v normálních se dá chodit celkem v pohodě,samozřejmě na pěší tůru je nevezmu-ale to bych nevzal ani turistický tretry.
Mám tohle:
http://www.velohanak.cz/Obleceni-obuv-doplnky...
To je přesně důvod, proč se ke koupi nášlapů a treter nemůžu odhodlat. Já vím, že každý kdo je má na ně pěje ódy - i Jurimír :-) ale když jsem natěžko na horách a tlačím tu těžkou mrchu přes výmoly a kořeny do pro mě nejetelných krpálů, jsem rád, že nemusím ještě řešit problémy s obuví. Můj apartní sandál je universální a nosit ještě další boty večer k ohni se mi nechce. Možná časem, kdo ví...
Souhlasím,pro tyto případy....bych nášlapy sundal,lupl tam platformy,obul pořádný goráče a jel :-)
Existuje ještě jedno řešení a to jsou staromódní klipsny. Vím, že to není tak dokonalé jako SPD ale dají se do toho narvat skoro jakékoliv boty, tedy i takové ve kterých se dá opravdu chodit. Už jsem v zimě jezdil v pohorkách, docela legrace vyrvat ty traktory ven. Důvody pro to mám dva: jednak na výletech často kolo někam schovám a courám třeba 2-3 hodiny po lese pěšky, jednak mám problém sehnat na svoje ploutve boty a mám obavy, že bych z toho co se mezi botami pro SPD nabízí nic neobul (kromě sandálů). U mne je normální, že je mi bota úzká a před palcem mám skoro 2cm místa.
Klipsny jsou vynikající!!!Obzvlášť skvěle by se mi do nich nazouvalo při nasedání ve stoupání,dalším zpestřením by bylo utahování a vrcholem adrenalinu by byla držka,nejlépe kotoul vpřed :-)
Já je vozím a pohoda, ale utažený je nemám a v sandálech to jde bez problémů, vetšinou v jiných botech nejezdím.
Já jezdím s klipsnami od začátku a nášlapy bych nechtěl. Je to o těch botách. Do klipsen vlezu i v sandálech a nemusím kupovat drahé boty do nášlapů. Koupím za dvěstě pade nějaké sálové kopačky u Vietnamců a ty mi na dva roky zatím vždycky vydržely ! Efekt to má stejný, jako boty do nášlapů !
nemá, fakt nemá. Najezdil jsem toho s klipsnama málo (jen zkoušky na cizích kolech), ale opravdu nemá. Máš nohy v jiným úhlu když taháš zpátky, jinak by ti s klipsen vyjely. V pedálech ti nedrží, nemůžeš povolit a nechat viset nohy, což je moje svaly uvolňující odpočívací strategie za jízdy. A nejen moje podle toho, jak jsem různě s někým mluvil. Neříkám, že jsou klipsny špatný, mě nevyhovujou, al etobě ano, jen že to není stejný....
Já bych klipsny nechtěl, protože když je máš navolno, tak to podle mě nemá takový efekt jako nášlapy a kdybych je utáhl, což mi na lehu připadá jako výkon pro profesionálního akrobata, tak sebou lištím, protože při nečekaných zastaveních je nestačím povolit.
Nad nášlapy váhám z několika důvodů. Zatím se necítím na lehu tak jistě abych se s ním spojil takovým pevným svazkem. Mám strach, že bych víc ležel na zemi, než na kole. Jezdím sice skoro celé léto v sandálech, ale jsou období, kdy jezdím v botaskách. Já vím Jurimír namítne že to jde v sandálech pořád :-), no ale mě ne. Takže kupovat dvoje drahé boty + nášlapy se mi taky nechce. No a pak to tlačení a chození po horách při cestách natěžko - dvoje boty tahat nechci a boty s nášlapy mi na to vhodné nepřipadají. Já vím, platformy atd...Prostě zatím to nechávám uzrát a třeba časem se časem přesvědčím že bez nášlapů můj další život postrádá smysl.
Tenhle tyden jsem koupil pevne "zavodni" tretry se dvema suchaci a prezkou za 1000,-. Kdyz odejdou, moc mne to bolet nebude. A Axon ma i pekne turisticke s opravdu pevnou podrazkou. Ty vydrzely dva roky. Puvodne za 1600, ted ve sleve za pulku.
Za 14 dní mizím do světa, slavil jsem padesátku, kluk na vysoké, chalupa - nestěžuju si, ale každou kačku obracím dvakrát. Ne že by to byl hlavní důvod, ale prostě to jen ve mně hlodá. Ležák mě pokoušel 2 roky a jak jsem se rozhodl, tak jsem ho postavil. S nášlapama to bude podobné. Akorát si je nebudu vyrábět.
No, kdybys mel cestu pres Prahu, tak ty turisticke za 800 a k tomu Shimano 520 za 445,- (http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page... neni zase tak hrozna investice. ;-)
(Sleva 50 % na ty boty je jen do konce srpna)
Klipny umím utáhnout i na lehu (trochu cirkusácký kousek ale jde to) a pokud nemáš traktorovou podrážku tak z nich botu vyškubneš i když jsou utažené. Když jdeš k zemi tak v té noze máš najednou neskutečnou sílu! :-)
jen tip, nepřesvědčuju, ale vím, že v zimě nejezdíš a podzim a jaro se dá řešit fakt použitím sandálů a návleků
http://www.mojekolo.cz/2128-hardwear-04
je tedy fakt, že igelitka ti udělá stejnou službu, ale vypadá hůř :-) Jo a je to skladnější řešení než dvoje boty...
Já tak řeším i zimu, ale uznávám, že pro každýho to není...
Uz jsem to tu vyse psal, ale pridam to i sem. Axon ma 50% slevy na vse. http://www.axonsport.cz/index.php?web_submenu...
Ja jsem zvedavy, co budes delat, az ti ty Lake sandaly doslouzi... nebo tobe porad zbyvaji jeste zalozni?
Kazdopadne bys mohl premluvit vyrobce, aby zase zacaly vyrabet opravdove sandaly s naslapy, abych si je mohl taky koupit.... :)
Ja mel tyhle Trappery: http://www.axonsport.cz/index.php?web_submenu...
A spokojenost, jako skoro se vsim od Axonu. Podrazka je tvrda, ze ji skoro nezmacknes, pokryta gumou a chodit se v tom da bez problemu.
Dotrhal jsem podrazku po dvou letech a to pri Loudani. Jaky to byl teren uz se tu psalo. Ve zkratce - priserny. 8-)
Jeste vypadaji podobne tyhle - http://www.cyklomania.cz/prodej/mtb-turisticke...
Zkousel jsem si je, podrazku maji stejne tvrdou.
řeším to stejně. Tedy apartním universálním sandálem. Akorát má tedy v podrážce kufr... :-)
Ale jiný boty na kolo netahám a to ani když jedu na dovču. Tlačit v tom kousek není problém. Na celodenní tůru po horách bych v tom nechtěl, ale v klidu v nich přijedu do práce a tady pár hodin běhám po skladě a pak zas odjedu. Není to problém. Ale nevím jak v jinejch botech já jiný nášlapy na noze neměl...
Ty uz mi tu doporucovali... Ale zase mne nekdo odrazoval, ze ty suchace po case prestanou drzet. ;-(
Kdyz jsem je zkusil, tak nejvrchnejsi suchac jsem mel o cca 2 cm mene zapnuty, nez je optimim. A to bych jeste potreboval vymenit original tenke vlozky za ortopedicke. ;-(
Zacinam ted mit jiny problem. Sedim na tom tek nejak sejdrem. Asi budu potrebovat soucinnost nejakeho dalsiho lehokolisty, aby mi po podrobne kontrole prozradil, kde je chyba. Potreboval bych se na to videt zezadu, zespoda, zvrchu, zepredu, ... 8-)
By mě zajímal ten čas,po kterým sucháče přestanou držet-věřím,že dřív se odlepí podrážka-jako mě na minulých po 4 letech.Spíš bych nešel do přezky-při pádu může prasknout,už jsem viděl.
Šejdr potvrzuji,je to nestabilitou výstelky:zkusím nalepit a našít víc sucháčů,aybch po vyjížďce nezjišťoval,že na jedný straně mi sedlo vyčnívá a na druhý přesahuje molitan o 3cm bokem(mluvím o sedací části,nahoře dobrý,tam mi to drží na místě popruhy batohu).
Mne prijde, ze sedim rovne. Kontroluji to obcas pohmatem. Ale pritom mam pocit, jako bych sedel VYKLONENY doleva, tedy ne posunuty. Jako kdyby diry na sedlo nebyly kolme na diru na hlavova. Ale to je urcite blbost. Jestli se treba nejak sesedl spoj mezi laminatem a kovovymi uchyty sedla?
I kdyz je hlinikova?
http://www.axonsport.cz/index.php?web_submenu...
Sucháče - na Lake MX-165 přestaly držet asi po pěti letech, používané tak dvakrát denně. Jsou tam i tkaničky, takže boty jsou ještě použitelné. Taky bylo potřeba zašívat síťku v místě palce. Už vypadají nic moc. Teď mám MX-85, tam jsou jenom sucháče. Spokojenost zatím úplná, do práce taky nic jiného nenosím, po městě se s tím dá chodit.
Jak píše Jurimír, chce to vyzkoušet. Mně se nohy příliš nedokrvují a u leha je to znát cca po 100km. Ale stačí na 5 minut zastavit a dát nohy dolů. Jinak je mraky druhů lehokol, tak si můžeš vybrat typ s šlapacím středem níže než sedačka, tam už gravitace krvi pomůže.
Mě to naopak zaručeně přestane zvýšením tepů,tedy když do toho začnu dupat,nejlépe do kopce-krev se rozproudí a dostane se do všech konečků...:-)
to u mě nefunguje. Spíš naopak. Víc tlačím na pedály a tedy když už mě brní se to v tuhle chvíli zhoršuje.....
jak říkám, je to strašně individuální. Každej jsme jinej
Potřebuješ zvýšit výkon bez zvýšení tlaku na pedál, pak to bude fungovat. Trvá to, ale jde natrénovat vyšší otáčky pedálů při stejném tlaku na pedál, což má přesně ten efekt.
Taky sem se to chtěl naučit a leccos přetrpět, ale na konec sem to vzdal. Při vyšší kadenci sem chytal křeče. Ze začátku sem to připisoval nezvyku, ale po měsíci to bylo pořád stejné. Takže raději snáším brnění které při položení nohou na zem za chvíli odezní než ty mnohem bolestivější křeče.
Hlavně to chce se nebát a co nejrychleji se dostat na rychlost nějakých 12-15km/h, kdy už není problém se na tom udržet. Pravda, co nejrychleji se rozjet na něčem co nemám pod kontrolou se snáze řekne než udělá... Možná to bude lepší z kopečka. Také jsem to tak chtěl při první jízdě na lehokole udělat ale než jsem to z domova dotlačil k tomu mírnému klesání tak jsem potkal prázdné parkoviště, nevydržel jsem a zkusil to hned na rovině. Už na třetí pokus jsem se na tom udržel ale jak už popisoval Jrr tak udržet se na tom a jet tam kam chci je někdy dost rozdíl. Mozek zvyklý na řízení klasického kola tě občas do některých věcí nepustí.
Jde nadhodit přední kolo při najíždění třeba na obrubník?
Asi těžko. To by mně asi vadilo.
Nadhodit predni kolo neumim, ani jsem o tom neslysel, ale kdo vi. Nizsi obrubnik v nizke rychlosti proste prejedu, jednou jsem jel rychleji a predni kolo nadskocilo vic nez se mi libilo. Kazdopadne podobnym manevrum se snazim vyhybat.
S odpruzenym prednim kolem se asi da dovolit vic, ale pokud chces na kole preskakovat prekazky, na to lehokolo zrovna neni.
jo, jde....
Přejíždím obrubník každou cestu do práce a zpátky a jde to. V padesáti bych to tedy asi nezkoušel :-), ale jde to...
To myslis tak, ze jde prejet obrubnik nebo ze opravdu dokazes nadhodit predni kolo jeste pred obrubnikem?
Jediny zpusob, jak si dovedu predstavit odlehceni predniho kola je nejlehci prevod a hodne sily, nekde jsem asi i videl video, ze nekdo zvedl leho na zadni, ale jestli to nekdo tady umi?
Hodně síly to chce hlavně při utahování představce spodního řízení.Mluvím o Azubu HC,už jsem to psal jinde,měl by tam být OS.Ani po utažení na totální krev to neudrží polohu když ve snaze o nadhoz předního škubno rodlama nahoru.Takže přejíždím co mi vidla dovolí,zbytek neřeším.
ty musíš mít sílu jako bejk. Tohle nedokážu. Když to utáhnu, tak s tím prostě nehnu. teď mě napadá, máš tam taky vloženej kus šmirglu?
Uměl jsem to na Azubu 4 a byl jsem při tom natočený na videu ze srazu v Nivnici 2005. Na Apusu to jde hůř, protože má prodloužený rozvor směrem dozadu, a na pětce to nejde.
Další věc je, že to v podstatě nepotřebuješ. Co potřebuješ je obrubník bez poškození přejet, není nutné jít u toho vzduchem. Lze nacvičit manévr s prudkým krátkým přibržděním před obrubníkem, kde vidlic trochu klesne, v momentě kdy se vidlic po brždění zvedá zpět musí přijít záběr pedálem na správném převodu, který ke zvedání předku pružinou vidle přidá ještě moment síly na zadním kole. I když předek neodlepíš od země, je na něm mnohem menší zátěž než při běžné jízdě a pokud máš obutou terénní gumu, tak i 20" přední kolo vyjede 15cm schod aniž bys měl dojem, že kolu ubližiješ.
Zní to složitě a složité to není, náročné na cvik to ale je. Odhadnout z dané rychlosti ten správný způsob přibrždění tak, abys měl ve výsledku správnou rychlost ve správné vzdálenosti od obrubníku a mít navíc zařazený správný převod a šlápnout se správným předstihem tak aby se řetěz napnul zrovna když je noha v nejlepším záběru, to je docela zběsilá synchronizace. Jde to nacvičit a pak fakt vyjedeš všechny běžné obrubníky i s 20" kolem.
P.S. sám jsem to teď dlouho nedělal a budu to muset před srazem pocvičit abych tam pak nebyl za blba :-).
Koukám, že tohle vlákno zase ožilo, tak si neodpustím malou reklamu.
Máme v krámě v Praze k vyzkoušení a zapůjčení Azub Eco.
http://www.testudo-sport.cz/azub/lehokola
Rekl bych, ze jakmile clovek zacne o lehokolu vazneji uvazovat, tak se vyplati zajet do Uherskeho Brodu a vyzkouset si vice typu lehokol. Kupovat Eco a nezkusit si spodni rizeni nebo vetsi kola by mi prislo dost zbrkle... :)
Eco neni spatna volba - minimalne pro zacatek. Byl jsem u Alese v Brode. Behem jednoho dne jsem si sice zkusil leccos, ale teprve po samostatne projizdce na tomhle kousku jsem zacal opravdu jezdit. Tedy - byl to zatezkavaci test jak pro mne, tak pro Eco. 8-)
A pri dalsi navsteve UB uz jsem mel predstavu a hlavne - byl jsem schopen srovnavat a hodnotit.
Muj osobni pocit je, ze Eco je vhodne pro vychrty do 60 kilo, me uz by asi samotne Apply neodpruzily ;)
Uz jsem to sem daval nekolikrat, ale tohle myslim dokazuje, co Apply pojmou. http://mur.rajce.idnes.cz/2009-05-23_ECO-Arri/
Ne ze by to nedrncalo, ale mel jsem na tom pocit cca jako na starem horaci kdysi, kdyz jsem o odpruzeni cetl jen ve sci-fi knizce od Hrubiska. 8-)
Na Eco jezdím a taky tvrdím, že je to pro vychrtlé už jen kvůli sícu, mých 104kg ohlo předek(spodek) sícu. Žebra by bylo potřeba dotáhnout dopředu až ke kraji a bylo by to OK. Jinak su s tím nadmíru spokojený :-)
Co se týče jízdy, tak sem nejdříve nacvičoval jen rozjezd, to skládání noh na šlapátka a pak až teprve jízdu samotnou osmičkama na prázném parkovišti. Sice sem výrazně bavil okolí, ale nyní už po třech "tréninkách" bez problémů jezdím. Downhill sice nehrozí, ale proto se ho nekupoval :-D
Co máte všichni s vychrtlostí? Naopak 104 kilo mi přijde jako zdraví škodlivá hmotnost. Neber si to, prosím, osobně.
Když měříš 2m, tak ani ne. :-)
No nevím. I na 2 metry mi to přijde moc.
Já mám spíš opačný problém. Na levné odpružení jsem moc lehkej, takže pode mnou moc nepruží.
Co tohle:
http://shop.sportisimo.cz/fitness-sporty...
? 8-)
Neprovokuj !
Moc drahe? Tak tohle?
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www...
a
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www...
?
Pokud Tě zajímá i jaké to je jezdit na ležaté trojkolce, je možné si to zkusit. Nejlépe třeba v parku, co je vedle cesty z Letňan do Kbel, případně mohu přijet i někan na podobné příhodné místo, kde není moc provoz aut. Jsem také z Prahy. Ideální to bude v září na srazu v Brodě. Tam budou nejen i kvalitnější trojkolky, ale kromě výrobků azubu i desítky amatérských konstrukcí klasických dvoukolových lehokol.
Ahoj ! Přijeď tenhle víkend do Benešova. Pár nás tady bude. Musel bys ale hned ráno a určitě bychom se měli dohodnout předem. Budeme jezdit tady po okolí, ale těžko bychom se asi hledali. Múžu Ti ale taky doporučit AZUB, tam si to vyzkoušíš nejlépe. Pokud bych já dal na můj první dojem z lehokola, asi bych na něm dnes nejezdil. Když jsem se prvně pokoušel svézt, zjistil jsem, že se na tom nedá jezdit....! Vůbec jsem se nedokázal rozjet. Chce to víc času, i když to není pravidlem. Na Křivoklátu jsme půjčili svézt jednomu maníkovi. I když na tom nikdy neseděl, jezdil hned jako mazák a za čtrnact dní už drandil na svém....! :-)