Našel jsem toto kolo, co si o něm myslíte ?
http://letni-sporty.sbazar.cz/kolo-red-bull...
To kolo vypadá že je nové a nikdo na něm nejel. Když vezmeš cenu Roholffa i s veškerým příslušenstvím + Reebu, máš zbytek kola zadarmo.
http://rebelbike.com/shop/produkt/naba-rohloff...
Jen škoda že to není 29-er :-(
Zajímavá je i druhová skladba ostatních aukcí. Typoval bych to na zastavárnu nebo bazar. To je ale jedno, pokud si opíšeš výrobní číslo, dá se zjistit jestli není kradené.
To by mne zajímalo kde se dá zjistit kradené kolo... Zrovna nedávno tu někdo psal, že policajti se k tomu vůbec nehlásí...
Není centrální registr, registrují to jednotlivé okresy, dnes by to mělo jít zjistit na jednotlivých krajích. Můžeš vznést dotaz, ale nemusí ti odpovědět, není to povinnost to vyhledávat. Pokud kradené bude tak to zjistíš, když ti ho přijdou sebrtat :-)
No právě... Ale to je docela pozdě, ne ? :-)
Je, ale zato to budeš vědět zcela jistě i komu ho ukradli a po kom můžeš chtít náhradu a budeš to mít úředně i s kulatým razítkem :-)
Jo, a pak z takového experta budu ty peníze páčit po 50Kč měsíčně, nebo kolik to tady jistá osoba kdysi zmiňovala :-) Dej pokoj, tyhle věci zásadně kupuji nové nebo od někoho, komu absolutně důvěřuji...
Je to tak, kupovat kolo přes bazar je určité roziko, že může být kradené, to se dá celkem vyloučit jen když jsou ke kolu nákupní doklady a potvrzený záručák, ale takové se vyskytují zcela vyjimečně.
Myslíš, když je takhle vystavované na internetu, tak bude kradené ? Měli tam ještě jedno,ještě drahší, ale už je fuč. Vadí mi jejich záruka, dávají 1 týden na odzkoušení.
Nejspíš ne, ale vyloučit se to nedá, prodejce to ani nemusí vědět. V autobazarech i přes internet se také nabízejí auta a některá jsou kradená. Teď si nejsem úplně jistý, ale záruka by měla být 3 měsíce, zkrátit ji nesmí, ten týden na odzkoušení je zřejmě na vrácení celé kupní ceny a to bych považoval za velice solidní jednání, dělat to nemusejí.
při prodeji použitého/bazarového zboží je záruka věcí dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Stanoveno, rozkázáno nebo určeno není nic. Takže pokud není na smlouvě uvedeno jinak, tak žádná záruka není....
Záruka na bazarové nebo použité zboží vyplývá z občanského zákoníku a na skryté vady je půl roku (aspoň to tak bývalo).
hele hledat to nechci, ale pokud vím tak ne. Jo, my když prodáváme poškozený přepravou atd, tak dáváme pů lroku plnou záruku, ale je to jen o naší dobrý vůli. Prostě chci spokojený zákazníky... ALe fakt o tom nic takovýho v zákoníku podle mě není... Je dvouletá záruka na nové zboží pro koncového uživatele a nic víc. DOkonce když to koupíš na firmu, tak žádná záruka není, protože pak se na smlouvu nevztahuje občanský ale obchodní zákoník a ten žádnou záruku nespecifikuje a je to tedy zase na dohodě a tom, co napíšeš do smlouvy....
Tak bohužel v roce 2003 změnili občanský zákoník a lehce pok*rvili znění viz odkaz a tady je malý výcuc.
Jak je tedy uvedeno, na zboží z bazaru se tedy žádná zákonná záruka nevztahuje, pokud ji prodávající sám dobrovolně neposkytne. Prodávající odpovídá podle ustanovení § 616 odst. 1 občanského zákoníku pouze za vady, které prodávaná věc má již při převzetí (což musí kupující prokázat), přičemž se za takové vady nepovažují vady odpovídající míře běžného opotřebení.
Pokud se však vada vyskytne v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat bazar, že vada vznikla teprve po převzetí zboží - pokud to neprokáže, platí dle ustanovení § 616 odst. 4 občanského zákoníku vyvratitelná domněnka, že se jedná o vadu, která již existovala v době převzetí. Nejde však o záruku (tou je totiž odpovědnost za vady, které se vyskytnou až po převzetí zboží).
Veškeré vady je přitom nutno s ohledem na ustanovení § 626 odst. 3 občanského zákoníku reklamovat u bazaru nejpozději do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto zkrácenou dobu je však povinen prodávající uvést v dokladu o prodeji věci, jinak se má za to, že platí lhůta 24 měsíců pro uplatnění reklamace.
Při uplatnění odpovědnosti za vady (reklamaci) platí obdobná práva a povinnosti, jako při prodeji nových věcí, samozřejmě pouze s výše uvedeným omezením, že reklamovat lze jen vady, které věc měla již v době převzetí z bazaru.
http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com...
co se krádeže týče. Rohlof (každej) má na sobě číslo. To číslo je v Rohlofí databázi (pokud ho tam majitel zadal) a přes to lze jedním dotazem zjistit, zda je či není kradený ten rohlík. Prý už se takhle pár kol našlo...
Je ta databáze nějak veřejně přístupná? Nebo musím napsat panu Rohloffovi?
já ti vlastně nevím, nikdy jsem to nepotřeboval. Mrknu doma (snad se k tomu dostanu) do papírů a písnu ti.
No to jsem zvědav, já nic nenašel. Ani v šuplíku ani na webu.
já to měl v tá krabici od Rohlíka a upozorňoval mě na to Kuba. Že mám poslat číslo a oni mají nějakou databázi, ale neuděall jsem to , bo sem se k tomu nějak nedostal, tak nevím :o)
Ja tam mel taky takovou karticku. Vyplnil jsem ji a poslal. Jaky je efekt, to nevim. Asi se na to mrknu.
tím bys právě měl být zahrnut v jejich databázi, což znamená mimo jiné tu záruku na 100.000 najetých kilometrů (musíš mít pokud vím ale dokumentaci vpravidelných výměn oleje) a taky to slouží k tomu, že lze dotazem zjistit, zda ten náboj není kradený. Nic dalšího to snad neznamená...
Když ti teda někdo čmajzne zadní kolo, zůstanou ti jen oči pro pláč?!
8-(
Jsem taky majitelem rohloffa a myslím že si každý zamyká zadní kolo i z rámem k nějakému železnému zábradlí. Používám abus granit steel-o-flex, to je taková hadice, že na to neexistují nůžky, i akurozbrušovačkou by měl případný zloděj co dělat. Váhu zámku u tříkolky neřeším, to jen pro šťouraly. :-)
Za ty peníze můžeš mít podle mě mnohem lepší kolo, já bych ho nebral.
prvně koukni, za kolik euráčů kolo prodávají u Red Bulla v Dojčlandu - je to značko spadající pod Rose Versand, nový kolo ti bez problémů pošlou i do Česka, za 40 litrů mi to nějak extra výhodný nepřipadne /možná je to i tím, že bych si Rohla na kolo pro XC nigdá nedal/
Mně to přijde celkem v pohodě.
Sice nechápu proč tam v popisu uvádí nějaká nepodstatná řídítka a přitom mu z toho úplně vypadnou Luisy :-O Něco podobného vidím u klik, Truvativ je sice v pořádku, ale tenhle typ je na pohled hrůza a asi to budou nějaké ze základních... Hlavně že na ně narouboval XTR pedály ;-) Také zmínku o dvou košících na láhve si mohl odpustit a naopak uvést třeba jaké to má náboje, ráfky, pláště apod. Ono i tyhle "drobnosti" dost často nakonec určují výslednou cenu...
Ale jak píšu ze začátku, mně to přijde O.K.
Já osobně bych do toho nešel, ani kdybych chtěl toho rohlíka - pořád nějak preferuji nové kolo, aspoň vím, co se s ním odpočátku děje. Ale nic proti ojetinám obecně nemám, problémek vidím jen v těch bazarech, kde k tomu nemají doklady...dost bych se cukal, kdyby se po čase přišlo na to, že bylo kradený a já kromě peněz přišel i o kolo...
A ještě něco: v úterý jsem zakládal téma o "pokecání" - chtěl jsem s vámi popovídat, nicméně hned po založení mi to už nešlo otevřít, náš ústavní systém zřejmě vyhodnotil slovo "pokecat" jako nebezpečné pro budování lepších zítřků a už mě tam nepustil. Takže jestli tam je na mě nějaká reakce, omlouvám se vám, nemůžu si to přečíst. Děkuji :-)
několikrát se to tady zmínilo, tak snad ta otázka není tolik od tématu. Můžete mě a případně dalším, kteří nechápou o čem je řeč, vysvětlit co je XC bike???
D9k
Tohle není XC bike. XC bike je superlehké nepohodlné zábradlí s raketovým zrychlením a hravou geometrií. Tohle je kolo pro pohodáře kteří chtějí jezdit, mají love a nechtějí řešit techniku. Tomu odpovídají i ty obuté Marathony XC.
Předně bych rád podotknul, že mi různé škatulkování moc nesedí a z mého pohledu dnes spousta kategorií dost splývá a prolíná se, takže mám taky někdy potíže se v tom orientovat. :-)
Pod označením XC (cross country) já osobně chápu skupinu biků, které jsou určeny převážně pro sportovnější pojetí jízdy mimo terén nebo v lehčím terénu (pro případné rýpaly - ano i na XC biku se dá při dobré technice sjet/vyjet dost věcí). XC kola mají především sportovněji laděnou geometrii, nižší zdvih, obvykle se dbá na co možná nejnižší váhu kola.
Tedy krosové kolo nebo treking?
Krosové nebo trekingové kolo je z mého pohledu určeno na české rozbité silnice, max. do lesa nebo na polňačky. Jestli narážíš na "lehčí terén" tak se můžeme dohadovat, co tím každý myslí. Osobně bych lehčím terénem nazval třeba většinu toho, co se jezdí na XC závodech.
V nedávno proběhlé diskuzi bylo, že crossová a trekingová zábradlí jsou na ho*no, teď se dovídám, že jsou navíc XC tzn, že všechny horská zábradlí jsou na ho*no ?? ;o))) Ale jinak souhlas, máte z nich nějaké pupínky na intimních místech (jak psalo jakési mladé začínající děvče a jakýsi starší bikeři to hned chtěli kontrolovat popřípadě pomazat svým zdrojem ;o)) , bolí z toho záda, nesmí se vozit brešničky a stojínek, zkrátka samé mínusy a negatíva :o)))
Vozit můžeš co chceš. :-) Jenom lidem, kteří cpou peníze do odlehčení přijde jako nesmyslné vozit na kole odrazky, pumpičky, stojánky, nosiče apod. :-)
Brašničku mám podsedlovou na duši a montpáky, stojánek nepotřebuju, zbytek vozím v kejmlu.
Ježiš, ještě navíc ze sebe dělat hrbáče od matky boží nebo že by se mazal kejml na chleba ?? ;o)))
Máš taky něco předmětnýho nebo jenom blbý kecy?
atmosféra lehkého pošťuchování, ironie apod. je tu běžná a normální. Celkem nám všem vyhovuje.Pošťuchujeme se navzájem. Lehokolisti s těmi na klasických kolech, bikeři s cykloturisty atd. atd. Podle mne je to fajn oživení a směju se rád.
Tedy nerozčiluj se a neber život až tak vážně...
No jsem rad, ze ta stouchnuti a ironii chapou uz i lehokoliste. Jeste nedavno jsi byl snad jediny:-) Ale stale vas je nejak moc, kteri to proste nepochopi:-)
Sedni!:-)
Ale je tu jedno zásadní pozitivum, že s tím zábradlím můžu vůbec jezdit, to co chci jezdit.
Ležet je sice pohodlné a nesporně to některé výhody má, ale ta nevýhoda, že bych se při tom na trasách, které chci jezdit, zabil je dost pádný argument :-)
máme to opačně, já bych se zabil na zábradlí... :o)) Na tom, co jezdím bych už tolikrát letěl přes řidítka... ALe díky jinýmu těžišti si na lehu ten sjezd pořád ještě můžu užít.
Když je sjezd pouze prudký, tak máš samozřejmě s tím těžištěm výhodu, tohle na zábradlí tak sotva dorovnám když jdu maximálně za sedlo do zadu co to jde (a možná i tak na tom budeš lépe).
V technických terénech, které už jsou nad moje síly ale končím vždy na úplně jiné věci než že bych lítal přes řídítka, s tím problémy nemám vůbec.
A v čem máš problém v technických sjezdech větší než s tím, že zdeš přes řídítka? Když si vybavím, jak já končím v pro mě obtížných sjezdech, tak je to obvykle v tom, že se mi přední kolo po něčem smekne nebo zasekne a buď jdu přes řídítka nebo v tom lepším případě stačím nějak vystoupit. :-)
Problém může být spousta věcí, končím tím, že se to prostě neodvážím zkusit, znám svoje možnosti a nebudu padat zbytečně, zvlášť když je to třeba na šutrech a následky by byly ošklivé (postupně jak jezdím těžší věci samozřejmě zkouším, ale to je pomalu a jistě a ne že vlítnu do pasáže, kde vím, že ji nedám na 95%), kde ten pád by ale v dost případech nebyl přes řídítka.
A důvodů je spousta:
- neodvážím se skočit buď proto, že drop je příliš vysoký (končím většinou někde kolem 0,5m výšky) nebo je obtížný terén v místě dopadu nebo překážka příliš vysoká, abych ji skočil (končím někde na 25-30cm)
- příliš velké kameny, které se neodvážím zkusit, když nevidím pro mě přijatelnou stopu, tady je typický příklad modrá v Jizerkách z Bílé Kuchyně na Ferdinandov, tam v první třetině té pasáže nedám více míst (a jetelný to přitom je, jsou tací, co to dají celé bez šlápnutí na zem)
- kombinace hodně prudký sjezd a plná cesta volných šutrů, které nejsou malé (typicky některé těžší sjezdy v Beskydech), takže je problém současně brzdit (a více brzdit je nutné kvůli sklonu) a udržet stopu a neletět (tím zase nemyslím přes řídítka, ale tím, že ustřelí někam přední kolo)
- větší přírodní schod, který nelze skočit kvůli pokračování se spoustou dalších překážek a který bych sám o sobě sjel, ale hned pod ním následuje něco, kde musím hned rychle točit jinou stopu a tu kombinaci už se zase neodvážím
- některé ostré točky v prudkém sjezdu, navíc když je to v kombinaci s něčím dalším, třeba opět volnými šutry.
A určitě by se našla spousta jiných situací.
Taky mám pud sebezáchovy a nedávám věci, kde si myslím, že to spíš nedám a dopad by byl o hubu. Dropy se mě netýkaj, tak velký zdvihy "naštěstí" nemám.:-) Jinak souhlas s těmi situacemi cos popsal, mám to podobně. Ptal jsem se proto, že mě nebylo příliš jasné, kam při sjezdech obvykle padáš, když ne dopředu.
Obecně padám minimálně (stačil mi ten můj ošklivý pád před třemi lety a od té doby se snažím jezdit opatrněji), spíš tedy sem tam vystoupím nuceně z kola, tomu se ale pád ani říkat nedá.
A tohle bývá skoro vždy do strany, ne směrem přes řídítka.
To škatulkování bylo vždy sporné, navíc se postupem času ty kategorie dost posouvají a ještě v různém kontextu se to používám jinak.
Já chápu XC jako všechno ježdění přírodou dokud to ještě není enduro :-)
A enduro to začíná být ve chvíli, kdy skoky jsou větší než malé, překážky větší než střední a zdvihy větší než střední :-)
Jak je vidět, zcela jasné a přesné definice :-)
A jeden názorný hraniční příklad mezi XC a endurem. Takový Giant Reign je i přes 150mm zdvihu považován díky svojemu průběhu zadní stavby za XC full.
Tedy pro mě XC biky jsou všechny od HT až někam po 140-150mm zdvihu, konče právě někde okolo Reigna.
Pak tu ještě poslední dobou čím dál více používané kategorie AM. AM ale není nic jiného než XC ježděné v horách, tedy skoro zbytečná kategorie. Ale začala se používat pro označení střednězdvihových fullů kolem 120-150mm.
Tady navíc ještě je používaná další zbytečná kategorie a to trail biky, která je zhruba podobná s kategorií AM (nebo někteří výrobci ji řadí mezi XC a AM).
Poslední dobou přibývají ty kategorii rychleji než nové modely kol, což je opravdu zvláštní :-)
Tohle se ale celé ještě plete s používáním zkratky XC u závodů, kde XC závody jsou většinou krátké rychlé trati, které se jedou na více okruhů a celkově krátkou vzdálenost (proti maratónům) typu 20-30km. Proto když se používá v tomto kontextu ta zkratka, tak tady i pak kola se používají vyloženě chrtí a v tomto kontextu ten příklad toho Reignu takové kolo rozhodně nebude.