Zdravim
Kolo vyluzuje nepřijemný zvuk z prostoru zadního kola a zavrže vždy, "jen" při prošlápnutí pravého pedálu.Středová osa je vyměněná, pedály také, což nepomohlo. Řetěz s přehazovačkou jsem důkladně namazal vazelinou ,po týdnu vrže zase.
Nemůže to dělat kombinace komponentů dvou různých značek ( řetěz shimano hg 50, kazeta sram 8-mi kolečko) ?
Prosím poraďte ... tak se jezdit nedá. keny
Ne, vrzou i komponenty stejne znacky :o)
Vrzalek muze byt ukryty ve stovce veci, ve spoji prevodniku, mezi sedlovkou a ramem, lyziny sedla, upevneni slapatek v klikach atd.atd. .
Recept je vrzalka izolovat, aby se prislo na to, kde zije. Pravy pedal uz v jeho lokalizaci napovi. Vrze i pri jizde ze sedla? S retezem na kazdem prevodniku? I s jizdou bez drzeni riditek?
Tak převodník je dotažený fest,sedlovka taky, ale je fakt,že při šlapání v sedle praská .Při jízdě ze sedla mám pocit, že nevrže , při jakémkoliv převodu ano , jízdu bez držení nepreferuji od doby co jsem se pěkně rozmáz :-) takže bez řidítek nevím.
Nejde jenom o to vsechno dotahnout, ale hlavne podezrele komponenty rozdelat, vycistit, promazat a zase slozit. Hlavne spojeni hlinik x hlinik dela slusny rambajs, staci i smitko prachu mezi nimi.
Tak Vám Vašku děkuji za pomoc, už jsem se chystal v zoufalství koupit i řetěz a kazetu, ale tušil jsem , že jenom vyhazuju peníze.
To je zřejmě daň za používání lehkých slitin. Dřív jsem měl Favorita a musím říct, že starostí byla třetina a navíc měl díly, který se daly rozdělat a zase složit. Prostě jiný svět jiný možnosti.
svatá pravda....včera jsem rozebral zámek sedla...nic tam nebylo, ale vyčistil a promazal jsem to,zpět složil a je klid...taky mi v tom lupalo...jakoby od zadu...ale pak jsem zjistil, že když si stoupnu ze sedla tak byl klid...relativní,ještě mi vržou kotoučovky....tak jsem udělal zborku rozborku...a je klid...zkus to doporučuju
Kdysi jsem měl podobný problém. Bylo to spíše lupaní než vrzání,ale o nic míň nepříjemné. Po prohlídce všeho co by mohlo lupat jsem nakonec našel prasklinu na rámu. Naštěstí to byl rám Cr-Mo, takže vše spravil svár. Držím palce, aby to byl nějaký komponent.
Já bych řekl, že ti vržou o sebe dráty zadního kola, nejspíš budou některé z nich nerovnoměrně utažené a při šlápnutí zadní kolo mírně propruží a dráty si zavržou.
Je to dost nepříjemný zvuk, nic škodlivého, jen dost nepříjmené.
No mrknu a dám vědět.
Souhlasím, suchá a zaprášená umí vydávat protivné zvuky, ale sedlovka se dá snadno odhalit. Vrže i když na kole nejedeš, jen se o sedlo opřeš a nebo když jedeš a po dosednutí začne vrzat.
No tak s dalšími takovými radami přestanu věřit, že to spravím sám.
Jak říká Vašek, vyčistím dotáhnu ,ale do špic určitě nepolezu... takovej mechanik nejsem. Ale děkuju za tip.
Jenom dodám ,že je zvláštní,že po promazání bylo od vrzotu na týden pokoj.
Může to být milion věcí... Pro příklad pár "událostí" s pazvuky na mém bajku: písek ve středu, sjeté brzdové destičky, zničená zadní ložiska (teď poslední věc: prostě blato,sračky a písek Znovínu nevydržel ani pan Fulcrum:-)), povolený pedál (SPD), povolený kufr na tretře, písek v sedlovce, povolený drát, povolený šroubek u košíku na bidon (!), povolený čep na řetězu, rozšroubovaný vnitřek pumpičky (taky docela zajímavé), vadné ložisko klik, voda ve středu, bordel v rolničkách, povolená kazeta, povolený hlavák (taky Znovín; lehl jsem). Prostě cokoliv se může povolit, vysušit, tak může drnčet. A na třikrát lehčeném rámu se to přenáší tam a zpět...
To je za tři roky, ne všechno naráz :-)
Mám na něm sice najet jen cca 3300 km, ale z drtivé většiny závody, těžké terény, bahna, písek, voda, sníh, prostě sračky sračky sračky; a na plný výkon, nešetřím ho; za ty prachy už vůbec :-))
Boha jeho, kam se na tvé kolo hrabe zrezivělý buldozér :-))
A to nepíšu, že mi k tomu všemu ještě vrže v kolenách... :-))
Na druhé straně - když to skoro každý víkend doslova obalíš bahnem, pískem, travinama, jehličím (případně sněhem a ledem) apod, tak je skoro zázrak, že z toho zrezivělý buldozer ještě není...
Už chápu, vozit zvonek je nebikerské, takže to nahrazuješ skřípáním kola a vrzáním kloubů :-))
Prostě jak když jede pan Lorenz... :-DD
Ale ten nevrzal, jenom moc hezky cinkal, jako když zvoní klekání :-)
hele uplně nejjednodušší řešení jsou sluchátka....
Bud rad, ze nemas fulla :o) Ja si nechal prelisovat loziska a od te doby v biku pri silnem zaberu, hlavne do kopce, vrze jak ve stare matraci. Kdyz vsechno promastim, na chvili to prestane, zato se na to nalepi spousta svinstva. Neco proste musi clovek trosku ignorovat :o) Po letech holt vrze i v petkovem BMW...
Ze všech věcí, co tu byly uvedeny, to tipuju na:
1) Sedlo. Skoro vždycky to u mě bylo něco se sedlem nebo sedlovkou.
2) Dráty. Máš-li vycentrováno, zkus je projít po jednom a každý utáhnout o čtvrt otáčky. Pokud si nehraješ na desetiny milimetru, kolo nerozcentruješ a výplet utáhneš. Pokud je výplet hodně starý, muže to být i tím, že se na drátech v místech křížení vytlačily plošky a vruby, kde to teď neklouže hladce, ale škrtá a škrábe.
3) Rolničky. Zvlášť jestli mažeš vazelínou - může na nich být taková hromada zatuhlýho svinstva, že řetěz ani nejde po zubech.
4) Nemáš vytahaný řetěz? To může dělat při záběru na kazetě taky dobrý zvuky, i když spíš to zní jako šustění při záběru, než vrzání...
Dobrá věc je teflonový spray. Chce to znovu rozebrat středové složení a vše kolem toho - kliky, šlapky. Před opětovnou montáží všechno prostříkat teflonem, hlavně misky na středové ose. Tam vznikají největší tlaky a pak stačí nepatrná vůle a už si to povrzává. Trápilo mě to samé, nakonec jsem zjistil, že to bylo v ose. Nepomohlo ani několikeré rozebrání a promazání vazelinou ani WDčkem. Vyléčil to až teflon ! Napadlo mě to, protože jsem s teflonem začal dělat v práci. Zkusil jsem to i na kolo a pomohlo to. Má to jednu velkou výhodu - po namazání je to naprosto suché a nelepí se na to žádný prach a nečistoty.
Tak jsem tu s výsledkem. Skusil jsem napřed vyčistit kompletně sedlovku,úchyt na sedlo a stojánek, s tím ,že v případě neúspěchu budu v "detektivce" po stopách vrzání pokračovat dál... a světe, div se, po 4 hodinovém včerejším ježdění se mi nic neozvalo. Pro jistotu jsem kolo projel ještě dnes,a to se stejným pozitivním výsledkem. Asi bych to měl zaklepat někde na dřevo, ale vypadá to , že mám po problému.
Děkuju Vám moc za rady, hledat řešení věci v takových maličkostech by mne fakt nenapadlo. zdarec