Dobrý den,
chtěla bych vás poprosit o radu. Jsem příležitostnej cyklista, jezdím pomalu, opatrně, občas, nepadám a nejezdím v provozu, přesto bych se chtěla chránit helmou. Na trhu jsou ovšem helmy od 350kč až asi do 4000kč. Chtěla bych investovat co nejméně peněz, ale rozhodně si nechci koupit nekvalitní nebezpečný výrobek. Od jaké cenu se dá koupit dostatečná helma pro příležitostné ježdění??? Doufám že tu bude někdo tak laskav a poradí mi. Děkuju a přeju pěknej den všem
Malý výtah z článku:
Každá schválená cyklistická přilba obsahuje vložku vyrobenou z tuhé rozbitné pěny. Tato vložka se rozpadne a absorbuje většinu vlivů při nárazu. Mnoho cyklistických přileb ochraňuje tuto vložku plastickou skořápkou, která pomáhá držet pěnu pohromadě při srážce a zdokonaluje klouzavost helmy tak, že nepřilne k chodníku. Pásky a spony zabraňují, aby přilba při srážce odletěla. Všechny cyklistické přilby prodávané v České republice musí být schváleny Ministerstvem dopravy ČR a jsou označeny schvalovací značkou ATEST 8 SD.... Přiložen musí být český návod k obsluze.
Váha cyklistické přilby je rovněž důležitá. Měla by být lehká, aby nebyl zatěžován krk cyklisty. Hmotnost cyklistických přileb pro děti by neměla přesáhnout hranici 200 g a u dospělých 300 g. Dnes mají cyklisté v obchodech možnost širokého výběru cyklistických přileb a mohou si koupit takovou, která jim vyhovuje.
Takže cyklistu by měla chránit každá přilba s příslušným označením, záleží v podstatě která mu bude vyhovovat a kterou si vybere.
Spadněš, rozbiješ si hlavu, možná budeš mít otřes mozku. Doktor ťa nechá 3 dny doma (ty se neplatí). O kolik peněz přijdeš? No a to je cena té levné helmy ...
8-)
před otřesem mozku tě helma neochrání, ne? utlumí náraz a rozloží ho na větší část hlavy, takže si nenaštípneš kosti atd., ale netuším, jak by měla ochránit otřesu po nárazu....
Dle mého jsi si sám odpověděl, utlumí náraz.
no to jo, ale už jsem viděl otřes mozku na žíněnce, která ti utlumí náraz ještě mnohem víc. Pomůže ti tedy podle mne v nějakých menších rychlostech, kde ten rozdíl bude znatelný, ale prostě nárazu a následnému otřesu nezabrání, ne?
Na tý žíněnce i v helmě se prostě jen posune hranice, kdy k Otřesu dojde a kdy ještě ne.
jasně, přesně tak jsem si to myslel. neochrání, jen malinko posune tu hranici.
Bohužel, kdyby to chránilo na100pro, tak bych se děsně rád proletěl - zrovna včera jsem stál na vyhlídce nad Dolákem a měl takový divný mrazení....... raději krok zpět :o)
tohle mívám taky...
Chuť odrazit se a letět!
naštěstí ty endorfiny vždycky přebije logika, která mi říká, že budu padat a ne letět :o)))
Střemhlavý let je také let (a adrenalín)
8-)
Posune ji asi tak, ze casto zachrani zivot. O jaky posun jde radove je mi fuk, ja si to vyzkousel a helma rupla misto me hlavy, i tak jsem mel "bryle" na pul obliceje a dobity byl az beda. Doktori se divili, ze mi na CTcku nic nenasli, ani na hlave ani na pateri, kazdopadne zkonstatovali, ze bez helmy by mi zadne vysetreni nedelali, protoze je mrtvolam na nic. Ale je to vec kazdeho jednotlivce, nakolik blembak nosit chce nebo nechce.
Sjíždět kamenolomy tak se strojím nejmíň jak motokrosový jezdec :-)
Já ten svůj "super" blembák taky už pokřtil. Jedu si tak, a docela pomalu, lesní, a dost zarostlou, pěšinkou, a naráz mi zmizelo přední kolo (půlmetrová zarostlá díra). Pád přímo na hlavu (ani jsem nevyletěl z pedálů). Chvilku mi sice trvalo, než jsem se zorientoval v čase a prostoru, pak jsem ale nasedl a pokračoval v krasojízdě. Raději si ani nepředstavuji, co by bylo, kdybych tu přilbu neměl, takhle jsem měl jen na čele vytisklý pásek od přilby a spálené rameno (asi jak jsem doklouzal po trávě). Přilba celá, já taky...
Jenže některým lidem to prostě nevysvětlíš, ONI přece přilbu nepotřebujou, JIM se nic nemůže stát, ONI jezdí opatrně...
V terenu je to o to horsi, ze nevis, do ceho si muzes ustlat. Byt v te trave sutr, kupoval sis novou helmu, bez ni aby clovek hledal darce nove hlavy :o)
Používáš tu helmu A)dál, nebo sis B)koupil novou?
B) je správně!
8-)
Používám dál... Dokud tam nebude prasklina, tak jezdí dál... Milionář opravdu nejsem...
Narušila se struktura, pevnost není, co bývala. Další takový polet by mohl skončit hůř.
Jo, tohle je dobré vědít:
http://www.vzp.cz/cms/internet/cz/Klienti...
Jenže, Vašku, kdyby jsi tu přilbu neměl, tak se tama vůbec nevydáš, protože s přilbou přece automaticky každý víc riskuje, takže by se ti nestalo nic... Je jasné, že kdyby jsi měl páteřák, integrálku a chrániče, tak to přece zhupneš přímo z té skály volným pádem rovnou dolů...
Tohle rozhodně neplatí pro každého, teď myslím, že s přilbou se riskuje více.
Jezdil jsem cca 10 let bez přilby a následně teď tak 12 let s přilbou.
Pádů jsem v tom období bez přilby měl několikanásobně více a to i přesto, že poslední pár let jezdím mnohem náročnější terény na fullu, které jsem předtím nikdy nejezdil.
ale jo, já se ale přece ptal na ten otřes mozku. Prostě mi přišlo, že tě helma zachrání od toho, aby se ti hlava nerozkousla jako ořech, ale ten otřes stejně mít budeš. T9m že narazíš se prostě mozek otřese, ale JENOM otřese. ALe jefakt, že ta hranice, kdy to ještě nebude otřes mozku se taky malinko posune. ALe ty mluvíš o něčem jiném...
A s poslední větou souhlas. Já bych tam co ty asi nejel, i když musím uznat, že terén je to nádherný a strašně se mi tam líbilo! Taky bych to chtěl mít za rohem... :o(
Myslím, že i ten otřes mozku výrazně zmírní. Měl jsem jediný vážný pád za celý život a ten ale stál opravdu zato. Bez helmy bych byl skoro jistě mrtvej, otřes mozku jsem měl, ale ne spíš lehčí. Přitom síla nárazu byla tak velká, že mi pásky od helmy zlomily čelist jak se mi to snažilo nárazem strhnout helmu z hlavy a ty plastové přezky byly ulámané. Přesto helma mi po pádu na hlavě zůstala (tedy zbylé části helmy, která byla na kousky).
I ten samotný otřes je značně zmírněn, protože místo okamžitého zastavení hlavy na místě dojde k postupnému zastavení jak helma praská (což nejen že rozloží náraz na větší plochu, ale také ho rozloží do aspoň několika desítek milimetrů místo aby byl najednou).
Vloni jsem kupoval dceři ve Sportisimu helmu zn. Ironman, za cca.7stovek, samozřejmě má certifikát a srovnatelná s mnohem dražšimi (třídílná in-mold, perfektní větrání). Nevim ale, jestli je letos ještě nabízejí. Měli ještě nějakou levnější od stejné firmy, taky pěknou a pak nějaký "supermarketový" typy.
Stačí jednou vyjet, jednou spadnout. Osobní zkušenost s přilbou svého času i docela slavné značky v ceně cca 400,-
- párajíci se výstelka, která navíc v přilbě nijak zvlášť
dobře nedržela
- zasekávalo se utahování objímky hlavy (splašený
výraz, ale nevím jak to nazvat)
- objímka byla ke skořepině přilepená oboustrannou lepící
páskou+suchý zip - životnost spoje cca 14 dní.
Po 2 měsících marné snahy ji upravit jsem si koupil novou za 1350,-. Necelá tisícovka rozdíl a spokojenost obrovská.
Holt člověk se učí celý život. Taky bych si nekupoval přilbu do vitríny, ale na hlavu.: -)) Jenže pokud je pravda co píšeš, tak jsi tu přilbu nemohl (a) v obchodě zkoušet, jinak nelze na takové vady nepřijít hned a pochybuji, že vůbec měla atest.
V poslední odbě jsem kupoval 3 helmy (jednu sobě, dvě dětem). Zkušenost:
- To, jak helma sedí na něčí hlavě, je úplně nezávislé na ceně. Přitom je to nejdůležitější.
- helma kolem 300 Kč bude fungovat, ale mívá to dost fórový utahování, kolečko přeskakuje, řemínky nedrží v nastavené poloze. Může sloužit, ale bude s ní zlobení.
- Za 500 Kč a výš se dá koupit pěkná a dobře fungující helma, asi nebude inmold, ale v případě nehody poslouží stejně dobře.
- Od asi tak 1000 Kč kup cokoli, co ti bude dobře sedět, bude to dobrá helma.
Pozor! Helma ti musí perfektně držet na hlavě i s rozepnutým řemínkem pod bradou. Klasický postup: narazit na hlavu, vzadu utáhnout (dost, ale aby to netlačilo). V tu chvíli už víš, jestli ti helma sedí, nesmí nikde tlačit, musí přiléhat. Pokud netlačí, zatřepej důkladně hlavou shora dolů a ze strany na stranu. Pokud se helma nehnula, našla jsi pro sebe dobrou. Teprve pak si zkus zapínání pod bradou, ale to už nerozhdouje.
... Také se víceméně bojím mezi auta. Nevím jak moc mám bezpečnou helmu - ještě jsem ji (:-)!) nevyzkoušela v praxi , ani moje dřivější
pády nebyly Na hlavu. Teda byly, vlastní blbostí. Koupila jsem helmu ve slevách za 1100Kč. a to i proto (mj.) , že jsem se hned dozvěděla jak ji zkoušet: Fakt nesmí nikde tlačit ( to je "na zahození helmy i s kolem"), ani plandat.
Pak se na ní rychle zvyká.
Prevence proti autoslepcům :-°(: Dozadu nalepit červené odrazky, nad čelo bílé (hezky to i vypadá). Síťka "proti motýlům" v otvorech se hodí (asi není ve všech helmách).
Doplněk: Na helmě je napsáno MET, byla tuším v chlapeckých, chtěla jsem číslo obvodu hlavy, to tam je - jako u klobouků :-/
Přilbice inmold (ne vlepená) se síťkou a co nejvíce větracích otvorů. A hlavně musí sedět, nesmí tlačit. Cena od cca 1000 Kč
(i když ta moje stála 3,5; ale byla jedna z mála, která mi seděla; prostě na ten můj šišoid je těžké něco sehnat:-)
Akorát u těch nejlevnějších (do 1000-1500) stojí za houby štelování velikosti tykve nebo bývají mizerné řemínky.
Dražší (1500-4000) bývá lehčí a líp odvětraná. Vem si tu, která ti bude příjemná na hlavě. Větší vědu bych z toho nedělal.
Mám přilby značkové a dražší (2 x KED, cca 1800,-) a levné neznačkové z marketů (cca 200,- až 350,-). Jednu z těch neznačkových jsem vozil cca 4 roky - letos v zimě jsem přelítnul přes řidítka, dopadnul na silnici - měl jsem na hlavě tu neznačkovou, svou funkci splnila dokonale - i když jsem mlátil hlavou po kočičích hlavách, tak OK. Ani se celkově nerozbila, ale stejně jsem ji po tom nárazu raděj vyřadil.
Takže můj názor: aby seděla na hlavě, šla dobře utahovat, no a aby se líbila :-).
(dneska už značkové v kamených obchodech koupíš od cca 600,- Kč, před 2 týdny jsem i v Halfordsu v Čestlicích viděl výprodej nádherných bellek za 600,-)
prilby ktoré majú škrupiny k pene prilepenú, sú prelepené okolo obvodu zvyčajne čiernou páskou, asi po roku sa škrupina od peny odlepí a je to v háji, pásku ľahko zistíš ohmatom, preto si kúp trochu drahšiu, do tisícky v akcii dostaneš solídny kus, prilba ti musí sadnúť na fúz, po pol roku ti sadne na hlavu ako uliata, ale pri výbere musí sedieť, nesmie na hlave hrkať, každý výrobca robí iný vnútorný tvar, možno podľa hláv vývojárov :-)))
oprava, správne - nemusí sadnúť na fúz
No těpic, půl roku si zvykat na helmu ??? A to jak ? To se má podle kebule roztáhnout, vytvarovat nebo co tím myslíš ?
To co píšeš, je pěkná blbost... Jak Ti helma nesedne okamžitě už na krámě, tak ji neber !!! Nevím jak dlouhé jezdíš výlety, ale po několika hodinách Ti nesprávně vybraná helma udělá z výletu skoro peklo...
Třeba půl roku čekal než se mu hlava vytvaruje podle helmy a pak už to bylo ok. :-)))
skôr než začnete poskakovať najskôr čítajte čo sa kto pýta ...."Jsem příležitostnej cyklista".....
No a ? A proto si má koupit nevyhovující helmu ?
Ty si taky, třeba jako příležitostný běžec kupuješ špatné číslo sportovních bot a čekáš, že "se to srovná" ? ;-)
čítaj pozorne, prilba nemusí sedieť na chlp, neznamená nevyhovujúcu,
Přilba nesedící na chlp je prostě přilba nevyhovující... Mne teda po šesti hodinách (čistého času) v sedle bajku doslova sere sebemenší maličkost: např vzdálenost brzdových pák od řídítek. Hlavní důvod, proč asi vyhodím 5-6 tisíc a namísto Avid Juice 5 pořídím XT08. Prostě mi to po těch šesti hodinách vadí, ten tvar pák...
Měl jsem brýle. Super brýle. Ale neseděly úplně na chlup - už při nákupu. No, to se poddá, říkal jsem si... Po třech hodinách jízdy jsem myslel, že se z nich zblázním. Bolela mne z nich hlava... Leží někde ve škarpě (pokud je někdo nevyzvedl)...
Nápodobně... U mne to ale byla právě helma. Před koupí asi 15 minut zkoušená na krámě, všechno na první dojem v pořádku. Jenomže na vyjížďkách mne z ní asi po hodině až hodině a půl vždy začínala bolet hlava. Někde asi něco přiškrtila nebo prostě neseděla tak jak má... Povolit moc nešla, protože už pak zase nedržela tak jak má.
Docela opruz, hlavně proto, že to opravdu bylo hodně nepříjemné a dokázalo mi to z hodně výletů pokazit zážitky...
Z hladiska bezpecnosti je to jedno, ta cena je len vecou marketingu kde platis za o cosi mensiu hmotnost, lepsie odvetranie a casto za znacku a design. Pri uplne lacnych este mozu byt niekedy problemy s praktickostou upinania.
Nizsi hmotnost a lepsi odvetrani je "jen" maketing? Tohle jsou i s designem vlastnosti, co casto rozhoduji o tom, jestli je helma na hlave nebo povesena na vesaku v predsini.
Přesně tak. Na začátku, co jsem už před hodně lety začal vozit helmu, tak ta první měla nějakých 330g gramů a odvětrání taky žádný zázrak a vyloženě mi vadila.
Současná má 240g a odvětrání výborné a o té ani nevim, že ji na hlavě mám.
A nebylo to o zvyku, tu první jsem vozil nějaké 3 roky, takže dost dlouho, abych si na helmu zvyknul po předchozím ježdění bez helmy.
Jasne ze su to po bezpecnosti najdolezitejsie vlastnosti (aj pre mna), ale otazka bola, ci nie su lacnejsie helmy menej bezpecne-z tohoto hladiska to moze byt niekedy aj naopak.
A samozrejme nie je to "len" marketing ale proste je to marketing, ako pri hocicom inom. Neviditelna ruka trhu:-)Naklady na prilbu za 1000 alebo za 4000 urcite nie su v pomere1:4, ale ked chce clovek nejake vlastnosti navyse musi si priplatit. Otazka je kde je ta hranica kedy to este stoji za to. Povedal by som ze v tomto pripade vzhladom na zadanie by bolo to optimum tak okolo 1000 korun.
Silnicni karbonova zavodnicka taky nepojede po silnici 100x rychleji nez skladacka zn. Liberta. Stejny pomer ceny vuci vykonu nefunguje skoro nikdy. U me dost drahe helmy jsem treba po jejim roztriskani dostal novou se slevou 50%, coz jeji cenu zase znatelne snizi a u levnych tohle jiste nebude.
Jestli je pro nekoho dobry pomer okolo 1000 Kc, tak je to pro nej ta tisicovka, pro koho dvojnasobek, tak 2 tisice, tohle je cista spekulace :o) Ale princip samozrejme chapu a beru to.
Vašku,můžeš mi prozradit,co všechno požadovali k tomu,aby jsi dotal 50% slevu na novou přilbu?Po mě chtěli v českém obchodě účet,záruční list a ještě vyplnit nějaký formulář.Na jaře jsem rozbil přilbu Giro Havoc,cena před dvěma rokama 1990 Kč.Účet z jejich pokladny byl po dvou letech absolutně nečitelný,čistý papírek.Taky to byl dle tehdejšiho prodavače doklad pro reklamaci.Zkrátka jsem nakoupil na špatném místě.
Nevím jak to měl Vašek, ale tady v ČR u Bell i Gira dávají snad jen 40%... Těch 40% je z pořizovací ceny té rozbité helmy a ještě je to snad podmíněno jak dlouho od koupě dojde k jejímu rozbití. Také proto je někde v návodu k nim uvedeno "...AŽ 40% sleva"...
Tohle ale opravdu vyžaduje mít účtenku v pořádku, stejně jako pro každou reklamaci...
Nekdo mi jednou psal na BFku, ze je nutne uplatnovat tenhle narok na 50% (u Gira) predanim rozbite helmy, sepsanim strucneho popisu nehody a predlozenim uctenky, co by nemela byt starsi 3 let od data koupe, to vsechno primo u dovozce, coz je pry pro CR Progresscycle.
Ja mel Giro Atmos od kamarada, co dela vedouciho v jedne prodejne. Stacilo predat rozbitou helmu a uctenku ani nechtel, vi, ze mam prilbu od nej.
Díky za informace,kopla by i 40% sleva,bohužel,koupím Giro Athlona bez slevy.