Rád bych vaše tipy na horské kolo do 14 tisíc s nejlepší vidlicí. Finance jsou omezené a ostatní komponenty jako přehazka atd se přece jenom časem díky opotřebení vymění, ale vidli tam budu muse mít díky financím asi hodně dlouho. Není to na žádné divočení, ale rád bych věděl které kolo v této cenové kategorii má nejpoužitelnější vidlici.
reaguji na nadpis- doporučil bych
http://www.olpran.cz/produkt/kola-a-kolobezky...
a vyměnit vidli třeba za: http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
ale dost srandy- vidle je taky spotřebák. Klidně kup kolo s nějakou mizernou vidlí- rok to nějak pojede a pak vrazíš peníze právě do ní. Rozumná se dá koupit už za 3000kč. Největší výdrž při nízké ceně má asi MZ Supercomp od Marzocchi, ale neznám výrobce, který by je rovnou montoval na kolo. Jestli potkáš kolo právě s touhle vidlí, kup si ho.
Díky za tip.. :-)
Naopak, pokud podká kola s MZ Supercomp, tak ať se mu obloukem vyhne.
to mi prosím prozraď proč.
Protože je horší v podstatě ve všem než jiné vidlice, které se v dané cenové relaci dají koupit. Budu srovnávat s tím, co bych v dané kategorii volil raději a to Suntoury XCR, Raidon, Epicon:
- kombinace 30mm nohy + pomalu nejtěžší vidlice na trhu v dané kategorii vidlic (2300g katalogová váha pro v-čkovou verzi, která v reálu je ještě o pár gramů vyšší, tohle je prostě strašné), i XCR, která je také pružinová má reálně o 250g méně (a XCR se dá sehnat na levnějších kolech, takže je třeba srovnávat spíše s Raidonem a Epiconem)
- je pružinová, to samo o sobě by až tak nevadilo, ale vadí to z důvodu nutnosti výměny pružiny na váhu jezdce a levnější kategorie vidlic, kteoru řešíme a to proto, že potřebujeme vidlici za málo peněz a výměna pružiny tohle velmi naruší; XCR má tady problém úplně stejný, tedy u obou bych o nich zauvažoval pouze když by sedly na váhu jezdce (XCR do 70kg jezdec, u té Marc. netuším na jakou váhu přesně sedí originál pružina)
- chodem je z těch srovnávaných vidlic nejhorší. I přesto, že je pružinová, tak citlivost je bídná, XCR v originále také není žádná hitparáda, ale je tu možnost nechat upravit a pak XCR chodí velmi dobře. Upravit lze nechat i tu MZ, ale ta nemá předpoklady pro tak dobrý výsledek po úpravě
No a Radion i Epicon mají 32mm nohy, váhově už jsou zcela někde jinde (Epicon reáná váha o 0,5kg dolu). Není problém s výměnou pružiny (navíc průběh vzduchu je lepší). A po případné úpravě u Epiconu lze dosáhnout i za ty poměrně nízké peníze toho nejlepšího na trhu chodem. U Raidonu se tomu dost blíží, jen citlivost bude nepatrně horší (ale pořád vynikající).
Ono dnes Marzocchi nedělá snad jedinou vidlici o které by mělo smysl uvažovat (a to myslím i drahé kategorie), vždy se najde za stejné prachy lepší řešení.
Všechny ty vidlice jsem měl v ruce, kromě Raidona v upravené verzi a té MZ také v upravené verzi (tyhle dvě pouze v originálním stavu).
Shut up and ride!
Co něco z těhle http://www.bradsky.cz/ravo-sago-08-deorextr-p... , http://www.bradsky.cz/amulet-fanatic-2009-p...
Ten amulet se mi líbí, ravo teda taky - jen nechápu, proč v případě jeho osazení dávaj přehazovačku XTR (i když nic proti ní).
Hodně lidí kouká na to co je tam za přehazovačku a přesmykat a podle toho si dělá obrázek. Podívá se, řekne si přehazka XTR, hmm, to bude dobrý a koupí.
Možná jsem to už psal. U nás ve Sportisimu prodávali horáky mně neznámých značek po slevě za desítku a taky s XTR. Zato vidle byly no name.
Je možný, že pro výrobce kol je levnější koupit celej vlak jednoho druhu přehazky, než kupovat různý verze pro různou třídu kol po menším množství. Tak to berou podle nejvyšší třídy. No a vedlejší efekt je, že i ty nižší třídy vypadají nabušeně.
Funguje to tak, i když to moc nechápu. Kdo pořádně neví o čem, tak stejně nezná rozdíl mezi XTR a SiS. A kdo ví o čem, tak ten to kolo studuje zevrubně a přehazku jen bere na vědomí.
Ale lidi se asi rádi nechávají okouzlovat agresívně znějícími kombinacemi písmen, zvlášť u sportovního nářadí...
agresivne znejici kombinace pismen? :O
Potřebuješ to polopaticky ? :-P
Nikdy sis nevšimnul na ostřejších autech, motorkách, kolech atd..., jak se to jen hemží samými X, G, R, S a jejich všemožnými a leckdy i nemožnými kombinacemi ? Kdysi kdesi něco tyhle zkratky znamenaly (a občas i znamenají), ale v současnosti jsou všude, furt a na všem. Lidi to oslovuje.
Jinak tyhle písmena jsou na kdejaký ochcávce a fobii.
Opravdu ostrý verze nic takovýho nemají. Třeba F50, Murciélago LP640, Hayabusa 1300 nebo Campagnollo Record Nuovo (no dobře, tam už by se nějaké R dalo vydolovat;-))
To máš jednoduché, rozdíl v ceně přehazovaček XTR a nižších řad je v podstatě mizivý, rozdíl pro marketing znatelný. Rozdíl v ceně pořádné vidlice oproti shitové je pro výrobce mnohem větší a rozdíl pro marketing je minimální. Si to poslechni někde v krámě. "No měl bych tady pro vás něco, co by vám mohlo vyhovovat, výbavu to má XT a dokonce přehazku XTR, to je nejvyšší třída, to skoro řadí samo. Za tu cenu je to úplně perfektní." :-)), no a neznalý koupí s vědomím, jaký udělal skvělý kup, když tam má přehazku XTR. Vysvětluj někomu neznalému, že kvůli vidli je to kolo o desítku dražší, ale že ježdění bude super. "Pche, mi chce prodat nějaký neprodejný šunt, ale to tamhleto kolo, to je něco jiného, je to na XTR, to budou kluci v hospodě valit bulvy, jim to ukážu, až tam s tím přijedu a ten předraženej ať si tady nechá" :-))
Se není co divit, že tam výrobci nacpou XTR za pár kaček a ušetří na vidli něco tisíc.
A přitom je to tak jednoduchý. S trochou nadsázky stačí kupovat kolo podle zadní náby. Vidle stejně půjde pryč, hned nebo později, šaltry a šlajfy nebývají slabší než zadní nába.
Z pohledu dravce to tak nějak bude. Akorát že tady se v naprostý většině na kola ptají lidé bez zkušeností a s pouze průměrnými nároky na kolo (z hlediska zátěže). Takže jim ve většině případů výbava tak jako tak vyhoví po dost dlouhý čas, pokud nepřitvrdí ve stylu jízdy. Takže jde jen o to vybrat mezi lehce podprůměrnými, průměrnými a lehce nadprůměrnými kombinacemi tu nejvhodnější, nebo lehce nadprůměrnější... :-)
Myslím, že právě naopak, dravec cca ví co chce za rám, vidli, řazení, ráfky, brzdy...
Tůristovi (a to včetně mě) v zásadě stačí řazení acera, jakýkoliv kovový brzdy a kliky, cokoliv navíc je nepochybně příjemné, ale ne nutné. Ale náby by bylo fajn, kdyby vydržely, protože se nepředpokládá, že budu chtít měnit či dokupovat kola.
Však píšeme v podstatě totéž jinými slovy... Reagoval jsem na to měnění vidlí a dalších věcí. Tůrista, pokud na tom jen tak courá bez vyšších ambicí, nic měnit nepotřebuje. A pokud ano, už asi není jenom tím "tůristou", ale už opravdovým turistou :-) (nebo snobem :-)))
Nojo, ale kdo jim to vybere? :-))
To je jednoduchý ! Hlavní je barva. Ta jede. Pak je potřeba, aby to byl poslední model s pěkným názvem, hodně těch X v názvech komponentů, hodně metalizovaných pér a eloxovaných bazmeků a cena řekněme kolem 12t. A za polovinu ještě lepší... :-)
Nejlepší vidle měli podlě mě ještě ve starým Tesku na třílitrových fullech. Zkusil jsem ji zatlačit, drhla. Stisknul jsem přední kolo koleny, zatáh za řídítka a ty se pootočily snad o 15 stupňů. Taková vidle pak nedostižně sama kopíruje terén a jezdec o tom ani neví. ;-)