Zdravim,
jiz nejakou dobu skladam tandem a uz jsem temer ve finale, nicmene se vyskytl jeden problem: Tandem ma byt neco mezi MTB a crossem, avsak k ramu jsem ne uplne chtene dostal silnicni kliky Truvativ Elita (trojtac 53-39-30). Uz vsak mam davno prichystany presmyk Sram X.7 a radici packy Sram X.5 - a to dohromady moc nejde :-( (i tak jsem to zkousel ale seridit to vazne nejde).. Takze ted premyslim co s tim a zatim mi jako cesta nejmensiho odporu vychazi "zahodit" stavajici presmykac a poridit nejaky silnicni (neco jako Ultegra ci tak neco) - avsak vubec netusim jestli si ten silnicni presmyk bude rozumet s MTB packama.. Uvitam tedy jakekoliv postrehy ohledne onoho :-) (pripadne kdyby mel nekdo nejaky jiny napad co s tim, taky uvitam).. Dik moc.
Kliky: http://www.sram.com/en/truvativ/road/elita...
Soucasny presmykac: http://www.sram.com/en/srammountain/components...
Uvazovany presmykac: http://cycle.shimano-eu.com/publish/content...
Radici packy: http://www.sram.com/en/srammountain/components...
Jo, a taky me este napadlo - bude si ten Ultegra presmyk (10speed) vubec v poho rozumet s MTB 9speed kazetou ( http://www.sram.com/en/srammountain/cassettes... ) a retezem ( http://www.sram.com/en/srammountain/chains... )? Fakt tedka vubec nevim co s tim, menit kliky je docela problem a navic by se mi ty prevodniky na muj styl jizdy docela i hodily..
Tak teď jsem se nechytil... co s čím přesně nefunguje?
- přesmyk s pákama
- přesmyk s řetězem
- přesmyk s tříplackou?
Jestli spolu všechno šlape, a jenom ne kliky, tak bych prodal kliky a koupil mtb nebo trekový a je vymalováno;-)
Momentalne nefunguje mtb presmyk se silnicnima klikama. Samozrejme by bylo nejjednodussi vymenit kliky ale to je dost problem (z vice duvodu) a tak se pokousim o jine reseni, teprv pokud nebude jine cesty, pujdu do te vymeny klik. A jako nejlepsi reseni vidim dat k silnicnim klikam i silnicni presmyk, ale nevim jak si porozumi s MTB radicima packama (a ostatnima komponentama typu retez a kazeta)..
Pokud má přesmyk uvedeno, že je na užší řetěz (10-s) tak bych se hlavně bál toho, co bude dělat s běžným řetězem 9-s. Podle mě tam ta specifikace není ze srandy.
Jak to nefunguje? Velký tác je moc velký nebo jsou placky jinak daleko od sebe než na mtb? (přiznám se že nevím jak vypadá dnešní silniční tříplacka)
Oboje :-) Ta placka je na ten presmykac fakt moc, a roztece jsou taky jiny.. Vubec to nejde seridit, aji to blbe chyta retez pri nabehu na nejvetsi prevodnik, proste nepouzitelny. A ze tam ty specifikace nejsou jen tak ze srandy chapu, prave u toho X.7 presmyku je treba napsany "max zubu 48" :-(
No tak to vypadá, že k silniční tříplacce fakt bude nutný silniční trojpřevodník.
Kouknul bych se na nějaký fitness kola (silnička s rovnejma řitítkama), zda používají silniční tříplacku a jaký pak řazení na řitítka.
Super napad s tema fitness kolama, dik moc. Co jsem se tak jenom zbezne podival (nemam cas, delam ze pracuju) tak jsem nasel http://cycle.shimano-eu.com/publish/content... . Tim bych urcite vyresil problem s 9sp. retezem a kazetou, packy (ty sram x.5) by snad taky prosly, takze z tohodle pohledu mozna fakt dobry. Jen abych to nemel tak lehky tak mam 53z prevodnik a 34,9 ram, a ty presmykace jsou bud 34,9mm ale jen do 50z anebo 52z ale jen 31,8mm. Chjo, to nemuze byt kurnik 52z pro 34,9?!
Akorát dej bacha při kombinování Sramu a Shimana. U řazení je jiný převod (jinak potáhne lanko). Ostatní by mělo být jedno.
Platí to ale pouze pro přehazovačku. U přesmyku je to stejné (já mám zrovna na všech svojich kolech X9 řazení a XT přesmyk).
Aha, to jsem nikdy neřešil, ale u přehazky jsem kdysi narazil. Tak jsem myslel, že to bude podobné.
U přehazky to tak je, tam je u Sramu poměr 1:1, u Shimana 1:2, takže kombinovat to není úplně ideální :-)
Aby to bylo složitější, tak ale Sram dělá řazení, které je určené pro Shimano přehazky (ale samozřejmě tohle zase nefunguje se Sram přehazkou).
Na tohle jsem hned taky přišel. Ale co mi to dalo práce přesvědčit prodavače i jeho šéfa v prodejně, aby mi to vyměnili. Furt nevěděli, v čem vidím problém... :-)) A to mají servis a silniční team.