Nazdar silničáři, uvažuju o koupi silničního kola, ale nevim zda dvojpřevodník, trojpřevodník,a jak se bude na něm vůbec jezdit. Ted jezdím na krosovém kole.Nevíte je možnost si na Vysočině pujčit kolo na vyzkoušení pro spávné rozhodnutí. Nemám žádného známého se silničkou který by mi ji půjčil.
Před necelýma dvěma roky jsem v tom taky tápal, na doporučení jsem se rozhodl pro dva převodníky (kompakt = 34 + 50 zubů) + desítkovou kazetu - rozhodně doporučuji!!! S tímhle osazením vyjedu i velké dlouhé kopce a to nejsem žádný borec nakonec :-). Podle mého názoru malý převodník (v případě trojtácu) prostě na silničce nevyužiješ. Kór když začneš jezdit "silově", tak ten malý bude zbytečný.
Už jsem měl možnost jet i na tom trojtácu a plně mi to potvrdilo moji úvahu. Krom toho jsem ujel pár stovek na klasickém dvojpřevodníku 53 + 39 zubů - sice mi to problém nedělalo, ale přece jenom nejsem takový profík, spíš dálkař - pohodář :-).
Takže to je můj názor na věc.
Nejsem sice pohodar (na kole, jinak jo :o) ), ale s kompaktem jsem taky vic nez spokojeny. Prevody se daji upravit volbou kazety vzadu, s kompaktem se da jak zavodit, tak i jezdit turisticky, to vsechno s perfektni funkcnosti, jaka u 3-prevodniku neni.
Tak já se přiznám, že při kopcích, jaké musím cestou do práce zvládat a moc se přitom neschvátit, mi prostě dva tácy nestačily (měl jsem 39 + 52). Když se jako další důvod přidal dětský vozík, šel jsem do trojpřevodníku a jsem spokojený, problémy vyřešeny. Ale je fakt, že po jednoduchém a rychlém a stoprocentně spolehlivém řazení dvojtácu se mi občas stýská - u tří placek takové funkce prostě nejsem schopen docílit...
To záleží hodně na kazetě a ještě si ani neměl kompakty. Na poslední silničce jsem měl 34/50 + 13/29 a tohle mi vyhovovalo skvěle, možná že i na trojplacce máš nejlehčí převod těžší. Ale je fakt, že někomu by nemuselo stačit 50/13 jako nejtěžší převod.
Já jsem na rekreační/městské/cestovní silničce jezdil troj, dvoj i jednopřevodník (42z x 13-28 a 13-24), co zbylo v garáži;-), a zvyknout se dá opravdu na všechno.
Pokud chceš jezdit sportovně (nevyšlapu? - natrénuju!), stačí dvojplacka, pokud dáváš přednost rekreační jízdě (nevyšlapu? - odřadím!), je lepší troj.
Pokud nezávodíš a nehoníš gramy, nevidím důvod, proč se na silničce tříplacce bránit.
Konečně jsem doskládal starýho favorita na moje dejchavičný ježdění. Trojka 48/38/28 a sedmička 14-28 s původním smykem (kupodivu to obsáhne a řadí bezvadně). Přehazka alivio s dlouhým ramínkem. Děsivej hybrid, ostuda cyklistiky! Zvažuju výměnu beranů za rovný řídítka, nějak se mi blbě držej, připadaj mi úzký a palcová hrana dlaně mi na nich pořádně nedrží.
Vozil jsem i 48/38/28 x 14-28 a 46/34/24 x 13-24. Převod 1:1 se opravdu hodí, pokud jedeš s věcma na týden do Jeseníků, tam pojezdíš po magistrálách a cestách (tehdy tam zákazy nebyly), nebo když se vracíš po víkendové pařbě v neděli ze srubu domů, a přepadne tě kopec.
Nicméně trénovanému jedinci ve městě (kde se kopce delší než pár set metrů vyskytují výjimečně) stačí jako nejlehčí i 42x24.
Takže na rekreační jízdu bych to nijak zásadně neřešil, dal tam co mám v garáži nebo levně koupím, když to nebude vyhovovat, tak to vyměním.
Já nevím co budu chtít za půl roku, ne tak co bude chtít uživatel, kterého jsem v životě neviděl, po několik následujících sezón;-)
No já nevím. Nejsem určitě trénovaný jedinec, ale zase ten pražský kopec jezdím skoro denně (vlastně dvakrát). Už pár (5?) let. Souvislé stoupání je dlouhé 2,4 km a natopám při něm asi 110 metrů. Sklon kopce se samozřejmě mění.
Na převodu 39x24 to jezdit šlo, ne že ne, ale byl to (zvlášť po ránu) dost vyčerpávající sportovní výkon. K tomu samozřejmě často jedu pozdě a spěchám. Objízdné trasy jsou pitomé a trvaly by strašně dlouho. Dát se pak v práci zase trochu dohromady byl celkem problém. Trojtác mi pomohl výrazně.
Zdravím Tě :-), taky jsem upgradoval favorita - dal jsem vlaštovky + páčkové SIS řazení, je to skvělé - nemusím se hrbit a přece jenom my, starý vojny, nebudem jezdit s beranama nahoru :-))).
Kdybys nešel do páčkového řazení (nebo nějakého na řidítka), tak jsem viděl pěkný zpohodlnění v tom, že klasickou favoriťáckou dvojpáčku přemontoval z dolní rámové trubky na svislou trubku představce - je to blíž po ruce.
Vsak uz to pisu (piseme) porad dokola uz vys: i s kompaktem muzes volbou kazety dosahnout prevodu jak rekreacniho, tak zavodniho. Jenom to proste funguje mnohem lip, neskrta to porad a neni potreba porad serizovat razeni jako u trojplacky.
Rozdeleni dvojplacka=zavodnik, trojplacka=rekreant je blbost, prinejmensim u kompaktu.