Ahoj všem, rozhodl jsem se koupi kola Kellys Exquiside dsc 09, v krámě jsem ho vyzkoušel, ale chtěl bych ušetřit nějakou korunu koupí na internetu, obchodů jse spousta, takže si numím vybrat, prosím poaďte se kterým obchodem máte dobré zkušenosti a má v nabídce kola Kellys. Díky všem Jirka
S obchodem neporadím. Ale trochu si rýpnu - takže sis vyzkoušel u obchodníka v kameném krámě kolo. Věnoval ti svůj čas, využil jsi jeho prostory atd. Zjevně ti jeho služby vyhovovaly, protože sis kolo nakonec vybral. Ale pošleš ho do háje a koupíš to na webu.
Předpokládám že na webu by sis ho bez ošahání a vyzkoušení nekoupil.
Dojdeš potom to toho obchodu a dáš mu třeba pětikilo na pokrytí jeho nákladů?
kolo jsem mel vybrané a doporučené jestě před tím, než jsem navštívil kamený obchod, tam si mě nevšímali, když jsem klečel na kolenou, tak přišla nějaká znuděná dáma, která nebyla ochotná objednat velikost 21 a nutila mi 19, kterou tam měla (měřím 197cm), že prej to stačí. To jen na obhajobu, pokud bych byl spokojený zákazník jsem jenom pro kupovat věci v kameném obchodě, trřba jen kvůli servisu a případným reklamacím.
Osobně jsem nakupoval přes net čtyři kola a spousty náhradních dílů na kupkolo.cz a neměl jsem nikdy sebemenší problém.Je fakt že na kole si dokážu vše udělat sám včetně přepletení a vycentrování takže servisy nenavštěvuji.Jestli-že řetěz přes net koupím za 200 a LX brzdové páčky za 380 včetně lanek a bovdenů, u nás v kameném obchodě stejný řetěz 380, páčky 730 bez lanek a bovdenů, byl bych blázen abych to tam kupoval.
Taky si rejpnu. Jaký náklady tomu obchodníkovi vznikly? Kdo je tady pro koho, chudy pro obchodníka, nebo obchodník pro chudyho? Nic nemorálního na tom nevidím.
Tak už HonzuT nechte, vždyť on to myslel dobře ...
8-)
Nechci tohle rejpnutí dál rozvíjet, ale tenhle argument, který jsi použil, je docela častý. Zkus se podívat na termín externalita v ekonomii, to ti trochu napoví. Já nemám nic proti eshopům, naopak. Ale štvou mně třeba ty, kteří prodávají zboží jaké nikdo bez vyzkoušení a nebo osahání nekoupí (např. boty) - a oni to samozřejmě dobře ví. Potom používají kamené krámy jako nedobrovolné showroomy. A prodavači/majitelé z kamených krámků to samozřejmě znají - zákazník si nechá poradit, vyzkouší x kusů např bot a nebo klidně i kolo, pak utrousí cosi o tom že si to ještě musí rozmyslet a jde hledat nejlevnější shop na webu. Pokud by neměl možnost poradit se a vyzkoušet před nákupem, nikdy by ho nenapadlo to v eshopu kupovat.
Marže zůstává eshopu a kamený krámek zapláče. A nedivte se až tam jednoho dne nebude až ho budete zase potřebovat.
Po několika letech můžu jako spokojený zákazník nejmenovaného obchodu, kde mi vždycky vyšli vstříc, poradili, pomohli, našli kompromis, říct jen tohle: Ještě že máme u nás kameňák, kde je naprosto profesionální, ochotný a příjemný personál a člověk se tam cítí jako doma, proto vše kupuji u nich. Na tom rozdílu ( beru to jako daň za pohodlí ) cca 4 000,- mi nesejde, když do toho neřáda na dvou kolech investuju cca 15 000,- ročně. Výjimkou jsou hodně speciální věci, který nejsou k sehnání jinde, než na netu... Přeju všem, abyste měli taky takové štěstí, jako my tu u nás... Ale neodsuzuju ty, kteří nakupují na e-shopech ve výprodejích věci kolikrát o polovinu levnější, někomu hold záleží na penězích, někdo má priority jiné.
přesně tak,nakupuju v kamen.obchodě...u Pana prodejce...ví že existuují šopy...a pro něj je malý kšeft taky kšeft....kupuju tam za ceny, který mi šop nedá...a jsme spokojení oba
Sice taky OT, ktery ti s Kellys nepomuze, ale je k tematu etika nakupu- vyzkouseni v kamennem obchode a nakup na netu. Neni to nic osobniho proti tazateli, ale obecne:
kdyz na to ma nekdo zaludek, ze dane veci nerozumi, takze si necha vylozene poradit v kamenaku a stejne potom objedna na netu, je to stejne jenom ciste jeho vec. Prodejce v kamennem obchode s tim musi pocitat a taky i pocita, je to proste realita. Je uz jenom na nem, jake dalsi vyhody zakaznikovi poskytne, aby dotycny nakoupil prave a jenom u nej.
Dalsi vec je ta, ze kamenny obchod tim neprichazi vylozene o chleba, ale jde jenom o fenomen existujici i u vsech ostatnich odvetvi. Musi se s nim vyrovnat a svou vyhodu hledat tam, kde jim internet konkurovat nemuze. Ze zkusenosti nekolika znamych, co provozuji kamenne cykloprodejny vim stejne to, ze nejvetsi obrat maji stejne z tech nejlevnejsich kol a detskych modelu, tedy z tech, kde si zakaznik stejne nevi rady a po internetu je neobjedna. Dalsi velkou cast jim prinasi servis, ktery se dnes uz aspon v tech "lepsich" prodejnach svou cenou blizi k tarifu v autoservisu.