Po silnici se jezdí vpravo, to si z autoškoly pamatuji. Jezdí se vpravo i po cyklostezce? A po které straně se jezdí (a kde chodí) po takovém tom bastardu: 1/2 chodník + 1/2 cyklostezka?
A co chodci? Po silnici nás ve škole učili, že vlevo: "vidíš přijíždějící vozidlo a můžeš uhnout ..." Po chodníku, po které straně? A co po cyklostezce? Je to někde stanoveno? Nebo mají všichni právo si vybrat, ale běda, trefím-li chodce, motajícího se jako ovci!
Poradíte?
8-)
§ 11 Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
To platí generálně pro všechny vozidla a všechny pozemní komunikace. Pro chůzi nic podobného nepla, akurát pro chůzi po vozovce:
§ 53
(1) Chodec musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Chodec, který nese předmět, jímž by mohl ohrozit provoz na chodníku, užije pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(2) Jiní účastníci provozu na pozemních komunikacích než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak.
(3) Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou.
(4) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je chodec povinen užít pouze pruh vyznačený pro chodce. Pruh vyznačený pro cyklisty může chodec užít pouze při obcházení, vcházení a vycházení ze stezky pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit cyklisty jedoucí v pruhu vyznačeném pro cyklisty.
(6) Osoba pohybující se pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce. Nemůže-li užít chodník, smí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(8) Osoba pohybující se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce.
Jen na doplnění : Po přechodu pro chodce se chodí vpravo
Proč si s tím lámeš hlavu? Ke kolizním situacím bude docházet, i kdyby to v zákoně bylo nevímjak ošetřeno. Jsme přece jenom lidi! Nebo chceš dělat na cyklostezkách osvětu? Pohoříš.
Tentýž problém: Když jdu po chodníku (cyklostezce) se.ou mě projíždějící cyklisti a když jedu na kole (tamtéž), vytáčej´mě chodci. A protože nevím, jsem-li stejný blb jako to stádo, co mě se.e, takto položenou otázku vítám...
8-)
Stačí nebýt furt ne.ranej, na ostatní se občas usmát a trochu uhnout, pak je úplně jedno po které straně............
Když se o tom mluví, je to úsměvné. Zážitek na vlastní kůži mi moc humorný nepřijde.
Jistě se ti stalo, že´s předjížděl skupinku. Zazvonil, najel tam, kde nejméně ohrozíš - skupinka se rozestoupí (vytvoří "uličku"). Nelogický, no, ale ještě dobrý. A pak, dva metry před kolem, jedna přeběhne, "abys měl víc místa". Těžko se usmát a pochválit ten prima nápad ...
Samozřejmě, mnohokrát, nebo taky, že vůbec neuhnuli. Co naděláš, musíš s tím počítat. Podle mě by bylo nesmyslné svazovat procházky (i projížďky) v přírodě (a provoz na chodnících ve městě) samými pravidly a jejich vynucováním. To raději zpomalim, nejsem na závodech ani nehonim tepovku.
Velice častý jev připomínající splašené slepice, když začnou přebíhat proti sobě a přímo k popukání je když jedna až dvě zůstanou stát ještě uprostřed
čus, ocela zajímavá otázka, taky nad tím přemýšlím. Na silnici je to jasný, ale na cyklostezce společne s chodníkem bez oddělených pruhů nebo na turistický cestě v tom mám taky zmatek. Pokud chodce dojíždim ze zadu, jdou většinou v pravo a já je předjížím vlevo(vše z mého pohledu). Situace se komplikuje, pokud jdou chodci proti mě, protože mi často uhýbaj vpravo, takže je objíždím zleva, což je přesně opačně, než bych čekal. No a nejhorší je, že se mi to občas stane i s cyklistou.
Po cyklo na kole vpravo...
Po bastardu tak jak jsou namalované pruhy... Pokud nejsou, tak opět vpravo...
Chodci by na cyklo měli také chodit vlevo...
Na chodníku se chodí vpravo, jsme přeci v ČR ;-)
Za použití ustanovení, že inlajnista je ve smyslu pravidel také chodec, by tedy se tedy měl bruslit vlevo. Tak tohle pravidlo dodrží málokdo. (Ani se nedivím.)
Nezbývá proto, než být právě na smíšených cyklo-chodcostezkách stále střehu.
Kdyby došlo ke kolizi, tak by se ze zavinění hůř vyvlékal bruslař, protože je postaven na roveň chodce, který nesmí cyklistu ohrozit.
Ad poslední odstavec, myslím, že se mýlíš. Zákon stanoví, že se chodci a cyklisté nesmějí ohrozit navzájem. Hele:
par. 53, odst. 4: "Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce."
par. 57, odst. 5: "Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce."
Aha, dík za doplnění a za vysvětlení. On totiž Joe@CUBE nahoře uvedl jen ten par. 53.
K tomu "bastardovi": Existuje značka "Stezka pro chodce a cyklisty" a "Stezka pro chodce a cyklisty 2". Mi ta "2" přijde lepší. Tuten pruh je chodcův, vedle je cyklistův. Každý vidí, kam patří. Pochopí to i měšťák ...(-8
"Stezka ..." bez čísla zavádí do zákona (pravidla) bordel, kdy všichni mají právo na všechno a zároveň na nic a kdy o vině rozhoduje osoba uniformovaná (ač obvykle málo informovaná).
Když už to znova vyplavalo na povrch:
Osobně považuji za nejpraktičtější jet i jít vždy vpravo (s logickou výjimkou chůze po krajnici silnice).
I v hustém pěším provozu na kombinované cyklostezce je pro cyklistu jistě přijatelnější chvíli jet krokem za hloučkem pěšourků než tentýž potkat v protisměru.
Nesouhlas :-)
Když se mi povede nějaký takový hlouček vyděsit (a stává se to docela často, když nemám zvonek ;-), tak pak lidé dělají hrozné věci, uskakují do všech stran apod... To je docela o hubu pro oba tábory...
Pokud ale jdou po levé straně, tak mne vidí už na dálku a mohou se podle toho včas zařídit...
Reflek! :-P Hlouček jdoucí po levé straně smíšené stezky zpravidla zabere celou její šíři, takže se stejnak rozhopsají k oběma krajům. Možná je to o něco výhodnější pro tebe, ale o to horší pozici má cyglista co v tu chvíli jede z druhý strany.
U nás ve městě se už taknějak samo zařídilo, že se chodci drží vpravo. Semtam se vyskytne zelenáč zvyklej na silnice, že to zkusí vlevo, ale brzo zjistí proč je fakt lepší pro všecky ta pravá strana. (z protisměru mi zrovna jedou cyklisti, vyhnout se mu nemůžu, takže já stojím, zelenáč stojí, čumíme na sebe, zdržujem se oba) Jenom musí překousnout zbytečný strach že ho někdo naboří zezadu a nechat místo na předjíždění. Vlastní předjížděcí manévr je pak plně na zodpovědnosti cyklistově, chodec si drží svoji stopu a nikam neuhýbá.
Prozraď, které město má tak úžasně disciplinované obyvatele, že bych k vám jezdil na ozdravné pobyty
kruciš, myslel jsem že ho mám napsaný v profilu a že je teda zbytečný ho uvádět :-) Jde o Spojené vesnice brněnské :-) Průdušky si tu sice nevyléčíš, ale jestli potřebuješ vytáhnout nervy z kýblu, můžeš to tady zkusit. Přijdeš na to, jak ti bylo doma dobře :D
Je fakt, že když se párkrát za rok a nahodile pohybuju po Brně, tak jen autem, takže můžu potvrtdit, že v Brně skutečně jezdsí auta vpravo :-)
Ale pokud u vás opravdu všichni špacírují po jedné straně tak je to asi dobrý, ale není to trochu moc fádní až votravné když nemusíš řešit komunikační problémy :-))
My si asi nerozumíme :-) Nebo jsem to napsal trochu zmateně...
Když cyklista pojede z druhé strany, tak ten hlouček snad bude mít po své levé straně, ne ? Levá strana mu může být ukradená, pokud teda chodci pobrali trochu rozumu a nebudou lézt tam kam nemají... Já když pojedu po pravé, tak je sice budu mít také vpravo, ale čelem k sobě, takže o mně budou vědět včas a nemusí pak na poslední chvíli uskakovat jak střelené slepice...
Ten původní příspěvek Joe@Cube jsem bral tak, že chodci půjdou vpravo a ve stejném směru jako já. V tomto případě jsem ale opravdu proti tomuto způsobu jejich pohybu po cyklostezce...
Mě zas vyhovuje, pokud už po stezce musim, když se všichni pohybujou vpravo (ve směru svého pohybu), na chodce, kolečkový bárbíny a hodně pomalý cyklisty zdálky lehce cinknu a všechno je OK. Jedinej problém jsem měl s horolezcema. Mířili si to k Dolňáku, s bágly samý lano a karabina, zdálky jsem cinknul - nic. Tak jsem zacinkal víc a oni se zastavili roztažený přes cestu a všichni něco hledali na zemi, mě si vůbec nevšimli. Hledali tu "spadlou karabinu" :o)))
Hehe :-)
Já mám zase lepší zkušenosti právě opačné. Pro všechny zúčastněné je lepší když už se na dálku pěkně vidíme a může včas odhadnout co se bude v nejbližším okamžiku dít. Tím mám tedy na mysli hlavně to kam kdo bude uhýbat, pokud vůbec, i tací se bohužel najdou...
Myslím, že nejlepší by bylo kdyby lidé narození v lichý rok chodili a jezdili vpravo a v sudý rok vlevo :-)
Když je malý provoz, ať jde chodec kdekoliv, vždycky ho vyděsíš, pokud ho mineš čtyřicítkou.
No a když je provoz hustý (třeba tady v Brně celý cyklosteska od pryglu až po Hypernovu nebo kam to tam vede), tak stejně většinu cesty jedeš krokem střídavě za maminou s kočárkem nebo nějakou padavkou na kolečkovejch bruslích...
Ve 40km/h rychlosti nikoho na cyklostezce nemíjím, takový sebevrah zase nejsem ;-)
Ono bohatě stačí v 25km/h, ale i při pomalejší jízdě, slyšitelně zvolat "s dovolením" ze vzdálenosti tak 10-15m a divil by ses co to s některými jedinci udělá :-)
Prostě ne, k chodcům, inlajnistům apod. zezadu přijíždím nerad, no...
Ten zvonek silně doporučuju.
Pak je to snadné: Zazvonit z opravdu velké vzdálenosti (třeba už z 30-50 metrů), nebo jemně cinkat průběžně, jako když jel pan Lorenc s lahváčema :-) , do míjení setrvačností, případně zpomalit a při míjení poděkovat. Když pěšák nereaguje, nebo nedá najevo, že o mě ví, zpomaluju, abych mohl zastavit, kdyby mi uhnul pod kolo. Funguje i na úsecích, kde se kolo a chodec sotva vyhnou (cyklostezky na chodnících Nuselského mostu, šíře asi 1,5 metru).
Pokud někoho i tak vyděsím, může si za to sám.
a co ti brání koupit si za 40 Ká zvonek? Asi bajkerská hrdost, že....
Jé tak dneska jsme zrovna jeli kousek po silnici (jinak jezdíme po cyklostezkách, ale tento kousek se musí takhle jezdit) a normálně jsme jeli po pravé krajnici. Vždycky nás předjeli někteří in-line bruslaři- no jela jsem kolem 20km/h, tak jsem čuměla jak tele, že to dokáže vyprodukovat takovou rychlost) a pak se in-lin bruslaři zase otočili a jeli po druhé straně zpět (po jejich pravé). Jeli dle mého názoru dobře. To i my. A pak jedu dál a proti mě tak 55 letá ženská (no spíš baba to byla) a né a né nějak reagovat na nás cyklisty (ona měla brusle). Tak jí teda uhýbám a říkám, že jede po špatný straně, že se jezdí po pravé a ona na to "tak to řekněte policajtům". No nezabili byste jí? V tu chvíli mě fakt tak nas*ala. Ještě že nejelo žádné auto. Je to silnice II. třídy. Tak ta by si asi měla též přečíst pravidla. Jsem se potřebovala z toho vypsat :))
Hmmm, brusle jsou pro dost velkou část bruslařů neovladatelná záležitost. A lézt s tím na silnici, navíc II třídy, to už nechce ani odvahu - na to stačí dutá hlava. Stačí malé zaškobrtnutí nebo ztráta rovnováhy a jede se přímo pod auto. To už je asi lepší rovnou skákat pod vlak...
Jednou jsem takhle potkal celou skupinku kdesi v Jeseníkách. Ani krajnice tam nebyla. Dva "dospělí" hnali po silnici z parkoviště k chatě stádečko osmi cca desetiletých dětí na bruslích. Přemýšlení a zodpovědnost úplně v pr...
Bruslaři jsou podle zákona stále chodci ;-) A ti se po silnici mají pohybovat kde...? ;-)
Přesně tak, ať si pajdaj po krajnici a nelezou do vozovky
B-)
Tak jsem to nemyslel :-) Šlo mi hlavně o tu levou stranu, z jejich pohledu ;-)
Ale je fakt, že na té krajnici jsou všem méně nebezpeční :-)))
Jen nevím co tomu budou říkat brusle, všichni dobře víme jak tady krajnice vypadají, pokud vůbec na silnicích jsou :-)
Je mi to jasné. Ze zákona mají jít po chodníku. Kde není chodník, tak po levé krajnici případně kraji vozovky.
Na druhou stranu pokud jedou místy rychleji než cyklista, tak je rozumné jet stejně jako cyklisté, tedy vpravo.
A jsme zpátky u původní otázky: pokud si jeden myslí že je lepší jet tam, druhý onde, a každý se zařídí podle sebe, je z toho místy neprůjezdný zmatek;-)
přesně tak, všichni bruslaři i cyklisté jeli po pravé, jen ona jediná po levé
a pak, aby se v tom čert vyznal
Viděl jsi bruslaře, který jede 25 a víc, jeho pohyby a zabíranou šířku? Zabere tolik co auto a s rozevlátým klikatícím pohybem. Prostě na silnici nepatří a jen neuvažující hazardér na bruslích na ni jede.
teď mluvíš naprosto stejně jako všichni automobilisti na D-fens, kteří cyklisty nazývají silničními vši a taky tvrdí, že na silnici nepatří....
Podle zákona jim v tom nic nebrání, tak kdo rozhoduje, kdo na silnici patří a nepatří? Automobilisti to budou tvrdit o cyklistech, cyklisti o bruslařích, bruslaři o koloběžkářích, koloběžkáři o chodcích, chodci o automobilech a všichni třeba o koňských povozech???? :o((
CO takhle vyměnit xenofobii za toleranci.... ?
Drobný rozdíl tam ale je. Naprostá většina cyklistů solidně ovládá jízdu na kole, umí reagovat, má brzdy. Naopak hodně bruslařů má dost velké problémy už s rovnováhou, natož s brzděním a zatáčením. A nedej bóže nějaký zádrhel, kdy se jedna brusle nečekaně zbrzdí... A i takoví vlezou klidně mezi auta. Nejde o netoleranci, jde tam o jejich kejhák i při té největší ohleduplnosti ostatních.
Neboj, já jsem tolerantní víc než dost, už sis mohl všimnout, že jsem pro naprosto rovné podmínky pro všechny účastníky provozu. Pro mě a za mě ať si na bruslích jezdí kde mohou, ale domnívám se, že s ohledem na to, že většína z bruslařů při jízdě nevnímá okolí buď proto, že mají klapky na ušícxh nebo maximálním soustředěním na jízdu aby si nerozbili hubu, protože na tom neumí a aby se vyhnuli výtlukům, takže nejen, že kličkují už jen proto, že to jízda vyžaduje, ale i bezmyšlenkovitým vyhýbáním dírám.
Myslím, že je pro ně daleko lepší a hlavně bezpečnější jezdit mimo vozovku.
Jinak bruslař je chodec a tak patří na chodník a když už se motá na silnici, tak by měl být vlevo a ne jako většina z nich jede nesmyslně vpravo, že by proto aby neviděl kdo ho srazí ?
vyhýbáním dírám a kanálům se od cyklistů asi nijak neliší. To, že na tom nekteří neumí není důvod je házet do pytle s těmi, co ano.
Jo souhlasím. Když už jezdím jezdím vlevo jak s emá, což většina neví, ale je pak zase blbý, když jedu třicet či čtyřicet, že mě nevidí ti chodci.... Já nevím, jak u vás ale u nás se mimo vozovku jezdit na bruslích nedá, tady na vsi cyklostezky či bruslostezky nejsou....
Pokud bude na bruslích na silnici jezdit třeba Sáblíková nebo Neumannová, tak mi to nebude ani v nejmenším vadit, naopak, vidět konečně někoho kdo to opravdu umí je potěšení, jenomže toho se nedočkám, protože takoví mají rozum a na silnici určitě nejezdí. No a když silniční bruslař je rád že se na tom udrží a neumí ani zatočit, nemluvě o brzdění a nevíš kdy a kam ti spadne a přesto se vrhne na silnici, tak je to čirý nerozumný hazard.
Vím, že ne všude jsou podmínky pro bezpečné mimosilniční bruslení, tak tím spíše by měli být soudní, jenomže když vidíš jak se někteří vyřítí v zatářce 2 m od krajnice s vytřeštěnýma očima a vidíš, že nejsou schopni korigovat jízdu tak mě to vždy svádí k tomu se nevyhýbat a jenbom zastavit a nechat je aby si tu hubu nabili, jenže mi to nedá a já se s nadáváním vždy vyhnu.
Uff, to se mi ulevilo :-))
tak já mezi vesnicema jezdil normálně. Do hospody (když jsem ještě chlastal) nebo k babičce jsem jinak nejel pár let. Pohlavní Říčanský jsem jeden čas jezdil kousíček do Práce, ale nepovažoval jsem to kvůli provozu moc za bezpečný, takže jsem to zrušil. Mě vadilo to odsouzení šmahem.
Ale s tím zastavením... Brzdná dráha je delší, to je fakt, ale taky se na nich nejezdí tak trychle jako na kole. A na kole je koneckonců taky o dost delší brzdná dráha než v autě ne? Ale je fakt, že já brzdičku ze svejch bruslí dávno odmontoval a na těch, co mám te´d ani nikdy nebyla:o) Ale až když jsem ovládal další způsoby zastavení a pro pohybtřeba po Praze je to ideální dopravní prostředek. nemusíš je nikde uvazovat, takže ti je neukradnou a po slušném zeptání mě skoro všude pustili i na bruslích. Akorát v obchodních domech prudí, ale malý kráky apod uplně v pohodě. Když jdu na výstavu, tak jsou tam většinou parkety, tak se zuju, ale ty paní mi většinou sami nabídnou ať si je u nich nechám a nevláčím to s sebou, že mi to pohlídají.
Prostě je to jako ve všem. Když to umíš ovládat, tak celkem pohoda a když ne, tak riskuješ. Na kole jako na bruslích jako v autě atd.
Jen malinký OT.
Ad "...ale taky se na nich nejezdí tak rychle jako na kole..."
To by ses divil co jsme i s místními Nákoláky už několikrát potkali za rakety na modřanské cyklostezce ;-) Po rovině tam pěkně dlouhý úsek svištěli i přes 30km/h a my na kolech měli co dělat abysme jim stačili :-) Holt když se to umí...
Tak tak, když jsme jeli na kolech nějakých 20km/h, tak mě mladá holčina předjela a svištěla dáááál. Tak jsem jí chtěla ze srandy dohonit, ale ani když jsem jela 24km/h jsem ji nedohonila :( Tak to mě teda dostalo. Poprvé jsem totiž viděla, že to (brusle) dokáže vyprodukovat takovou rychlost.
Jo a právě tito rychlobruslaři u nás jezdí po pravé straně (po silnici).
Ta babka jela jediná po levé. A nechápu, že jela po silnici, když o kousek dál je nádherná cyklostezka (po které jezdí i bruslaři) a ona jela směrem od ní pryč. Já být na jejím místě, tak se otočím a jedu zpět na tu cyklostezku.
přestože vzhledem k rychlosti je logičtější chování té většiny, ta paní měla pravdu a policajt jí za jízdu v pravo může nasolit slušnou pokutu...
Bohužel v tom často sami policajti tápají a nevědí a jeden vyhazuje bruslaře z chodníku na silnici a druhý ze silnice na chodník atd. :o(
Já sem tady v té východnější části usa viděl už leccos... byla to sranda... Třeba vozíčkář, který přejel asi 400 m dlouhý most, po čtyřproudové silnici v protisměru, včetně světelný křižovatky... A cyklisti, ti jezdí úplně všude...
Jiný kraj, jiný mrav. Ale pro takové srandičky je potřebná ohleduplnost na obou stranách. Ta ale u nás, mám dojem, dost výrazně chybí....
JJ, to bude ono, je to drsný... Fakt mě šokovali...
Tlačím-li kolo za snížené viditelnosti po silnici, musím být osvětlený. Po které straně mám jít (jsem v podstatě chodec)?
Obecně: pokud kolo vedeš, jsi chodec a ne cyklista. Chodec nemusí být osvětlen (ani mít odrazky; není cyklista), může být ožratý a pokud není chodník, jde vlevo. Plus další chodecké vychytávky vč. práva přenosti na přechodu pro chodce...
Samozřejmě je i tak lepší svítit jak vánoční stromeček...
Včera šel vlevo a svítil. Šoféři do mě prali dálkovými světly, protože jsem ´de facto´ jel v ´protisměru´...
Pokud světlo nevypadlo jako světlo, ale jen jako nasvícená odrazka na patníku tak se nediv. Je lepší mít buď blikačku, nebo ho mít v ruce jako chodec a to pak funguje docela spolehlivě, většina řidičů tlumí.
Vždyť Joe@CUBE hned v 1. příspěvku cituje ze zákona § 53, odst. 7:
Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
Já osobně jsem také vždy vedl kolo po levé straně - ovšem bez reflektoru, jen s odrazkami, případně s blikačkou. Zdá se mi to bezpečnější, než podle paragrafů.
Takže další bordel v zákonech... Když vedu kolo, tak jsem vzhledem k přechodu pro chodce chodcem, ale když to kolo mám vláčet po silnici, tak už zase chodec nejsem ???
Asi je fakt nejlepší vykašlat se na všechny tyhle pomatené paragrafy a používat hlavně vlastní rozum...
Bohužel, je to tak. Cyklista vedoucí kolo, je podle zákona považován za chodce na chodníku a na přechodu pro chodce. Na silnici nikoliv. Je to divná logika.
Pokud jedu na kole, a potřebuju sesednout, tak logicky nebudu přecházet na levou stranu. Ale jak správně tuším, vy nikdy nesesedáte, tak nevím, proč to řešíte :))
Aha, takže to mám "špatně". Osoba veoducí kolo je sice chodec, ale není to chodec. Prostě dokonalý prasopes... Ale stejně bych s kolem raději šel vlevo...
Nikoliv. Osoba vedoucí kolo není chodec, ani řidič.
Akorát pak nevím, co s přechodem pro chodce nebo třeba chůzí v tunelu...
Je tomu tak, jenom vpravo. A dítě- cyklista do deseti let není cyklista, ale chodec :-) (možná to je starší nařízení):
http://www.iabc.cz/scripts/detail.php?id=2186
No, teď mne tak napadlo... Jestli se ale to ustanovení náhodou netýká jen připadu, kdy JE u vozovky chodník... V těch našich zákonech aby se ďas vyznal...
Ne, platí to vždy. Podobně to platí i pro chodce, který nese velký předmět nebo má káru širší než 600 mm, také vždy jde vpravo.
Nene, platí to jen pro případ, že by na chodníku mohl ohrozit ostatní chodce. Pakliže tam chodník není, nebo chodce ohrozit nemůže, musí jít po levé straně:-)))
Ou,ou, s vozíkem nad 600 mm vždy jen vpravo, je to potahové vozidlo, a při nešení velkých předmětů, např. 6 m žebřík také, jinak bys nebyl schopen dodržet ustanovení o jízdě křižovatkou a odbočování.