Máte někdo nějaký tip na kvalitní cykloservis nejlépe v okolí Pardubic? Servis, kde se nechovají stylem zaplať a vypadni.
Co od servisu očekáváš?
Kromě opravy i azyl pro milence (milenky), psychologa, který s tebou pokecá, zdarma ochutnávku moravských vín, odklad placení oprav, možnost posedět?
Nebo se s tebou má majitel srdečně loučit: "Těšíme se na vaši brzkou návštěvu, udělali jsme všechno pro to, abyste tu byl co nejdřív ..."?
'-)
Mě připadá že jeho dotaz má smysl. Jsou servisy velmi dobré, dobré a na hovno. To je bohužel normální. Ptá se jestli mu někdo může doporučit spolehlivý servis. Takových dotazů je tu více. Proto nechápu Tvoji reakci. Myslím, že kdyby někdo odpověděl na Tvůj dotaz podobným způsobem, asi by Tě to nenadchlo.
Do spolehlivého servisu se zákazníci jen hrnou. Mechanici se nezastaví. Mají jen velmi málo času na pokec.
Oprava perfektní = profesionální přístup, kvalita a "kdyby to blbnulo, přijeďte ..."
Zaplať a nazdar. Co víc si přát?
Já chápu větu "zaplať a vypadni" tak, že se nestarají o to aby byl zákazník spokojený. Jen chtějí mít (krátkozrace) prachy za zakázku. Toť vše.
Nevidím problém v tom, že se se mnou nikdo nebude zdvořilostně vybavovat, důležité je aby udělal práci perfektně a k mojí spokojenosti a komunikoval se mnou o podstatných věcech.
Takovéhle rozlišování dobrý-špatný servis je ale někdy dost subjektivní záležitost... Ze jednoho a toho samého servisu mohou dva různě o kole obeznámení lidé odejít s různými zkušenostmi.
Třeba já když jsem s kolem teprve začínal a věděl jsem o tom prd, tak mi pár mnohem zkušenějších lidí poradilo super servis, kde jsou machři a já nevím co ještě všechno... Když jsem tam přišel a jakmile poznali, že o tom vím prdlajs, tak mi buď plácali nesmysly (jen aby prodali co chtějí oni a ne co opravdu potřebuju) nebo ze mně dělali totálního debila, prostě se chovali dost povýšenecky... To jsem ale zjistil až postupem času, kdy jsem za tu dobu už nějaké ty rozumy o kole pobral a dneska mi už toho nikde moc nenakecají...
No, a když se dneska vrátím do toho samého, kde ze mne kdysi udělali vola, ale vím přesně co potřebuji a dokážu si i o některých věcech s nimi pokecat jako rovný s rovným, tak mi ten samý servis dneska přijde už také super :-)
Divím se, že jsi se do toho servisu, kde z tebe dělali vola, vůbec vracel. Servis se má chovat slušně ke všem zákazníkům, ať jsou to totální laici, kterým má poradit a pomoci, nebo cyklo odborníci, se kterými problém zkonzultují na vyšší úrovni. Ale vždy kolo hlavně opraví a pomůžou. Taky podnikám, sice ne v cyklistice, ale snažím se ke všem svým zákazníkům chovat tak, jak jsem výše popsal.
Kvalitním servisem mám na mysli odvedenou práci, která jak napsal HonzaT není je krátkodobou vidinou zisku. Nepotřebuju poslouchat řeči co jsem koupil špatně, proč jsem nekoupil tohle a támhleto. Potřebuju řešit daný problém konkrétním řešením za kterým si daný servis bude stát ( na základě zkušeností) a taky k němu v případě dalšího problému přistupovat. Protože pak jako zákazník nemám potřebu chodit jina a utratim tam další peníze což dnes většina prodejců nechápe.
Jj, to je jediný servis, kterýmu se dá věřit.
A když to zku*ví, hned vím, komu nafackovat;-)
Pán je masochista ? :-))
To jsem se toho dozvěděl.
A přitom ti Petrun poradil úplně nejlíp. Fakt.
To je asi pravda, když se to umí. Někdo umí vyplest kolo někdo zas něco jiného. A pokud by dle zkušeností byl někde poblíž kvalitní servis, klidně to tam budu dávat na věci, které nezvládnu sám.
Jasnačka, jsou věci, na který člověk "nedosáhne", nebo prostě jen nemá nářadí. Pak je dobrý vědět, kam se obrátit.
Ve čtvrtek jsem nedosáh. Chtěl jsem si po fajruntě docentrovat v kanclu zadní kolo, posadím favouše na řídítka a zjistím prasklej drát u pastorků. Tak k kolem na kopec k mechanikovi, za 45,- sundal sedmičku, vyměnil drát, za 60,- vycentroval, za 15,- namontoval sedmičku a při utahování odešel další drát. Naúčtoval mi ale jenom to, co jsem uved + dráty. Celá akce v dílně trvala 15´, s cestou z práce a do práce 30´. Dost mě namíchlo, že jsem sebou neměl stahovák.
Když nářadí nemám, raději ho objednám přes e-shop než bych to svěřil někomu cizímu. Kdykoli v minulosti jsem dal něco do servisu (nejen kola) tak to někde ojebali, už nikomu nevěřím. Navíc mně to baví a čím jsem starší tím víc.
PS: například centrování. Doma jsem vyzkoušel všechny servisy a vždy bylo kolo vycentrované mírně mimo osu. V případě že máte široký plášť je to paskvil, neboť na jedné straně máte rezervu a na druhé musíte uříznout vzorek aby v případě jízdy ze sedla nedrhnul o vidlici. Ani v případě strojního pletení od specializované firmy to nebylo lepší. To už je lepší koupit přípravek a plést si to sám.
To centrování je zrovna docela věda. Přes snahu a pokusy jsem do tohoto nepronikl. A mrzí mne to.
V mém případě je toho víc, do čeho jsem nepronikl a asi ani neproniknu, neb mám ruce trochu levý :-) Údržba odpružené vidlice, odvzdušnění brzd, zmiňované centrování... Jsem schopen akorát vyměnit kazetu, řetěz, střed a kliky, zalepit duši a seřídit přehazku. Zkrátka takové ty věci, které jsem uměl už i na Favoritu. S příchodem vysoce sofistikovaných technologií do oblasti cyklistiky jsem zkrátka v koncích :-)
Není to tak těžké, naplnit barevnou cartrige do ingoustové tiskárny je daleko větší drbačka než odvzdušnění brzd nebo generálka vidle :-)
:-) No jo, ale já se vždycky bojím, že se mi z dané komponenty vysypou drobné součástky, které už nedám nikdy v životě dokupy. Ale kdyby mi to někdo vždycky poprvé ukázal, pak bych si už troufl.