Foukal sem si kola na horském kole aby byly tvrdší pro lepší jízdu na silnici, ale bohužel sem to se zadním přehnal a udělala se mi na něm boule která při jízdě drncala, vypustil sem tedy komplet celou duši a znovu nafoukl, boule ale nezmizela, takže by mě zajímalo jak se té boule zbavit?
Předpokládám že se nějak vytáhla duše nebo něco, takže by ji teoreticky mělo stačit vyměnit, nebo se roztáhl i plášť a výměna duše nepomůže?
díky
nejspíš jen vyskočila patka z ráfku. Upustit vzduch aby byl plášť měkoučkej a dalo se s ním hýbat rukama, kýváním do stran usadit do ráfku, povytáhnout v místech kde je příliš zapuštěný. Roztažení nepředpokládám, obsahuje textilní vlákna, která se můžou jenom přetrhnout ale ne plasticky protáhnout. Každej plášť má sice svoje limity na tlak, ale to roztažení by se mohlo stát jedině u teskošuntu.
Tvar určuje vždy plášť. Duše na to nemá vliv.
Takže je v tahu buď plášť a nebo taky může mít extrémním přefouknutím i poničený ráfek.
když jsem dal do silničního pláště duši zalepenou tvrdým flastrem drncalo to. To mi teda ta duše musela poničit ráfek.
Já se také bavil o duši, nevím, co si tam dal za flastr a navíc to bylo na silničním plášti, kde se to snáze projeví.
Když to přeženu do extrému, tak když do pláště narveš klacek, tak to taky bude vadit. Samotná duše ale ne i když třeba od výroby má v některých místech menší průměr.
Vyměnit plášť, buď jsi foukal opravdu moc, nebo zmetek plášť.
Přehnaně hodně to nebylo, jen takovej malinkej drncáček
Zkusím ten plášť ještě tedy vpustit a srovnat, měnil bych jen nerad, je to sram se specifickýcm vzorkem a sehnat stejný abych neměl na každém kole jinýho by stálo těžké prachy
Jestli se na plášti udělala boule, tak by šel okamžitě dolů a do kontejneru, bál bych se na něm jezdit, protože je v místě vyboulení hodně poškozený a pro pár korun bych určitě nerizkoval, že bouchne v nejméně vhodnou chvíli.
Záleží na tom, zda je boule způsobena sesmeknutím pláště z patky nebo přímo deformací pláště (tj prasknutím části kostry).
V prvním případě není problém vyfouknout duši, řádně vše usadit a nafoukat zpátky, v druhém případě není o čem diskutovat a plášť jde do popelnice.
Poznámka k autorovi dotazu: není boule někde okolo ventilku? Dodržel jsi správný postup, tj. srovnat plášť, lehce nafoukat, zkontrolovat usazení, nafoukat na fest a pak teprve dotáhnout ventilek do ráfku? Pokud nejdřív zašroubuješ matku kolem ventilku, tak to bouli udělá vždycky.
Nezdá se mi, že by plášť zboulovatěl pouhým nafoukáním bez jízdy, a pokud ano, je nejvyšší čas jej vyhodit.
Jen mi není moc jasné, jak by plášť přefoukáním mohl vyskočit z patky, přefoukáním by tak mohl leda zaskočit, pokud v patce ještě v pořádku nebyl.
Ale je pravda, že to mohla být situace, kdy celou dobu v patce nebyl a ani to přefoukání nestačilo, aby zaskočil a jen se boule projevila výrazněji při tom větším tlaku.
Přesně to nastane, pokud nejdřív utáhneš ventilek a pak teprve začneš nafukovat dušu. Zpočátku se zdá vše v pořádku, a jak plášť získá svůj normální tvar, objeví se boule a vysednuté patky z ráfku. Proto tuto variantu zmiňuji.
Plášť sram ? To je jako co ?
A pod pojmem "těžké prachy" si máme představit jakou hodnotu ?
Také moc nechápu proč by na obou kolech měly být identické pláště, to přeci není podmínka... Někdy je to dokonce i na škodu...
Sram je značka toho pláště a zároveň tne plášť nese i logo výrobce kola které je taky na rámu.. úchytkách atd... a jen nerad bych lámal tenhle set, a mít na jednom kole plášť od výrobce kola s šedým vzorkováním a na druhém nějaký jiný uplně jiný by právě moc dobře nevypadalo
Tady sem udělal video jak to šmajdá: http://leteckaposta.cz/803039884
Tam je vidět prd. Spíš vyfoť z obou stran z boku detail pláště a ráfku v místě boule tak, aby byla dobře vidět ta boule a ráfek v tom místě.
Nebuď línej, vytáhni to pořádný světlo a bez blesku;-)
Tady to je, http://img.anix.cz/zap.php?id=fe6252009_528.jpg ale je tam taky celkem prd vidět, na pohled to vypadá jako zbytek kola
Zkusil sem to teda znova vyfouknout, přerovnat plášť ale furt tam ta boule je.. takže je teda 100% jisté že problém nemůže v žádném případě způsobit nějakej defekt na duši, ale je to na 100% jistotu plášť?
Takhle to vypadá, že máš plášť úplně mimo ráfek, že vůbec nezapadl do patky...
Jak se tohle mohlo stát ale netuším, jen mne napadá, že by plášť mohl mít nevhodný rozměr...
Je to plášť Schwalbe Smart Sam 2.1
a ráfky Alex DP 17 Disc, ale ty pláště k tomu dodává přímo výrobce kola takže bych neřekl že sou špatná velikost... dokonce mají i ten potisk výrobce GHOST jak sem psal
A ta fotka je v nahuštěném stavu nebo sfouknutém ? Jestli v nahuštěném, tak je něco špatně, takto to být nemůže...
Je to focené normálně bez zátěže nafouknuté, a co tam je špatně? já tam nikde nevidím že by ten plášť vylejzal z ráfku :)
No, že patka pláště má být schovaná v ráfku a ne tahle čumět ven :-) Ty to nevidíš ? ;-)
No abych se přiznal tak ne, to kolo tam všude sedí normálně, i přední to tak má
Podle té fotky to ale tak vypadá... Ale tohle by chtělo spíš vidět na vlastní oči. Nebo zkus udělat video, kde nasnímáš ten kraj ráfku, ale chtělo by to s kamerou/foťákem hýbat ať se na to jakoby podíváš z různých úhlů. Takováto "placatá" fotka toho opravdu moc neřekne...
Bohužel nemám žádné dostatečně kvalitní zařízení které by bylo schopné nahrát ráfek a plášť dostatečně dobře na to aby tam bylo něco vidět kvalitně. O co mi ale hlavně jde je to že si chci ujistit že opravdu není možné aby to způsobila závada na duši a že je opravdu potřeba vyměnit plášť, sice bych to dělal jen nerad, ale kolo z defektem mi je naprd...
hele a neni jednoduzsi koupit novou/nahradni dusi a zkusit to vymenit? Pripadne vypust dusi, posun plast oproti rafku a pokud boule bude na plasti porad na stejnem miste plaste, je problem nekde v plasti.
Ale to bych musel sundat celý kolo a předloubat celej plášť a to je strááášně pracná záležitost :) Proto se ptám tady zdejších zkušených cyklistů kteří kouknou a vědí, což by mi ušetřilo dost práce:)
Už jsi tady tou diskusí a nátečním + focením strávil tolik času, že bys mezitím kolo nejmíň 5x sundal včetně pláště a duše a dal zase všechno dohromady. Ale asi se při tom ušpiníš víc než od klávesnice a foťáku ;-).
Jen si to hezky natrénuj, až někde píchneš, nejlépe desítky kilometrů od domova, tak se Ti to bude náramně hodit ;-) A vůbec, tohle je základní dovednost cyklisty, na tom není nic složitého... Já spravení zelepení duše zvládám za 10-15 minut ;-)
Těch 10-15 minut je samozřejmě celá operace čítající, sundání zadního kola, sundání pláště, vyndání duše, zjištění kde je díra, zalepení, chvilka počkání až flastr začne držet, zpětné nasazení duše + pláště, mírnější nafoukání, důkladné srovnání pláště na ráfku, dofouknutí na požadovaný tlak a nakonec nasazení zadního kola zpět do rámu...
A to jsi ještě nedostal nabídku třeba od Suzuki :-))
I kdyby byla na duši sebevětší boule, nebo jsi do 26" kola narval 27" duši, pokud nezaleze duše pod patku (proto jsem chtěl vidět dosednutí pláště na ráfek v okolí boule), na tvar pláště to nebude mít vliv. V háji je evidentně plášť, nikoliv duše.
Jestli tomu dobře rozumím, tak je to nafouknuté, plášť sedí normálně v ráfku (= tekto sedí po celém obvodu, i z druhé strany, i na druhém kole), a fixou je označená boule (která není z tohoto pohledu pořádně vidět)...?
Pak jsi přefoukal plášť, který navíc byl buď nějak hodně v daném místě namáhán (ostrý kámen, dopad po skoku, schod, obrubník), nebo dříve poškozen.
Mám takový dojem, že kolo si říká o nový plášť, ke kterému se budeš chovat slušněji...
Ta boule vznikla až po přefouknutí, předtím bylo to kolo v pořádku... To jak se k tomu plášti chovám je pojem relativní... jezdím terény a tam prostě nejde zařídit aby to kolo nelítalo přes hrboly a kamení
Kolmý pohled je na nanic. Zkus to vyfotit tak ze 30 cm, pokud možno bez blesku a šikmo ze shora pod úhlem asi tak 45 zprava a taky zleva.
Podle mě je v pr**** plášť. Když se tak dívám na to video, tak je vidět, že ráfek se ani nehne, což by při jeho poškození bylo vidět. Nasaď jakoukoliv i starší gumu a uvidíš, že problém bude vyřešen. I v dnešní době se stane, že koupíš zmetek se skrytou vadou, která se projevila tím přefouknutím.
resp. zvaž, zda se nevyplatí koupit si na asfalt pláště k tomu určené (slicky), při požadavku na častější střídání komplet druhou sadu kol... terénní pláště se nahustěním natvrdou a jízdou po asfaltu dost ničí.
celé komplety jsou fajn, ale každý na ně nemá, aby mu doma ležely dvě kola. Já to řeším přezouváním před jízdou, čtvrthodinka nikoho nezabije, aspoň se člověk trochu rozhýbe(déle to nikdy netrvá) a natrénuje na defekty, které se stanou při jízdě. Nikomu to nenutím, jen říkám, jak to dělám já :o))
me treba prezouvani hrozne depta. 99% casu vozim stale stejne plaste nehlede na to, zda jedu po asfaltu (snazim se mu vyhnout) nebo terenem. Prezouvam jen zadni plast pro pripad, ze cekam opravdu dlouhy presun po asfaltu. Pak ho tam mam do doby, nez me ceka zas narocnejsi teren, kde by tenhle plast nebyl dobra volba.
Druha sada kol u me bohuzel neprichazi v uvahu :)
Kdyz jsem jel minuly vikend Prcice, taky mi zadni plast takhle lital do strany. Pro_pa pozoroval rafek a zdal se mu bez problemu. Po prijezdu domu a sundani plaste jsem zjistil, ze rafek je bouchlej a hazel v jednom miste do strany o cca 2cm. Pritom to celou cestu vypadalo spis na poskozenej plast.
no to mi neříkej, že když ti hází ráfek 2cm!! že si toho nevšimneš, pokud máš V brzdy, tak by jsi ani neodjel s takovým poškozením !!
Vcka uz pekne dlouho nevozim a na kotoucich je to vazne jedno. Bylo videt, ze hazi plast, ne rafek.
možná špatný úhel pohledu :o)) Pravda je, že u kotoučů si může člověk dovolit i menší asymetrii, což V-čka hned rozhodí :o))
nedavno jsem zahledl jednoho "cyklistu" na stezce, kteremu zadni kolo hazelo podstatne vic nez tenkrat me. Temer mu pri vykyvu skrtal plast o zadni stavbu a mel pritom Vcka, sledovat, jak ty celisti v pravidelnem rytmu sebou skubnou do strany bylo celkem zabavne :)
No to věřím, měl si se ho zeptat jak se mu jede :o)) ten ty brzdy asi neměl moc seštelované :o)) Ale třeba jen dojížděl domů, po nějaké havárii, akorát nevím, proč si je nevyhákl a nedojel domů jen na přední brzdě :o))
Dobře, takže sme se relativně shodli na tom že umřel plášť... po jaké náhradě bych se měl poohlédnout? Jaké jsou kvalitní pláště? Nejlépe by to měl být plášť který je vhodný jak na silnici tak i do terénu. Ale samozřejmě nechci nějaký´diamantový superplášť za sto tisíc :)
Jestli jsi tam měl Smart Sama, tak ho tam dej zase ;-) Jenom už na sobě nebude mít ten pěkný nápis Ghost, no :-)
Obvyklá cena jen kolem 900-1000 za kevlarové provedení, v e-shopech se dají sehnat asi už od 700 Kč...
Kevlarový pláště? To sou jako neprůstřelný? To mi to při jízdě bude pěkně cinkat na betonu:)
mimochodem kde zjistím jaký je ten plášť velikost? je na něm napsané 26 x 2.1 tzn velikost 26?
No dobře teda... Ano, rozměr 26 je průměr (=určeno na bajk), 2.1 pak šířka pláště.
Kevlarový plášť neznamená, že je neprůstřelný a celý z kevlaru; z toho je jen patka. Také se těm plášťům říká skládací, protože se dají složit, nedrží "kulatý tvar". Ty "druhé" jsou pak s drátěnou patkou. Prostě - jedny mají v patce kus železa (drát) a ty druhé ho nemají...
Omlouvám se že nejsem geniální cyklista kterej všechno ví a všude byl 2x...
To s tim kevlarem by samozřejmě vtip:)
Plášť vhodný na silnici I do (opravdového) terénu neexistuje.
Do lehčího terénu je použitelný, a na silnici ještě přijatelný Hutchinson Python, jezdil jsem na kevlarové verzi. Za sucha super, za mokra trochu pokulhává samočištění v blátě, na silnici ujde.
Já teď dojíždím Rubena Scylla taky kevlar, na silnici nic moc, ale zato v blátě pracuje uspokojivě na to že to není bláťák;-) Akorát mě vytáčí, že je o 5mm užší než uvádí výrobce (a než bych chtěl já), a že je pěkně křivý (mám 2ks).
No tak co ? Už jsi s tím něco udělal ? ;-)
Jsem dneska měnil drát co mi praskl včera na vyjížďce a házelo mi to naprosto stejně jako to je výše na tom videu. Lehce jsem to upustil, potom porovnal, nahustil na plný pecky, potom upustil na běžný tlak a hle už to nehází :-))
Trvalo mi to asi 4 minuty, ale zase kdybych to natočil a nafotil, tak byste mi mohli poradit co by to mohlo být :-)))
Zítra zkusim ještě pootočit plášť abych si byl na stopro jistej, a kdyžtak pak koupim ten novej kevlarovej ohejbací:), ale to až za dva tejdny až mi přijde muj tučnej vejplatní šek:)
Tak sem se konečně dokopal k tomu utrhnout z rámu to kolo a podívat se mu dovnitř.
Zde přikládám fotku pláště
http://img.anix.cz/zap.php?id=6d0b42009_532.jpg
Myslíte si že ho mam skladovat nebo je na vyhození?
Vyhodit. Popraskaný kord, plášť je v p...
Můžeš si ho ale nechat jako memento, že přehušťovat se fakt nemá :-))
No ještě musí dva tejdny vydržet než zaměstnavatel pošle dukáty:)
Já bych na tom nejel ani pro rohlíky za rožek. Plášť ti prdne a vyleze ti duše. A pak to budeš tlačit... Mne se to stalo a bylo teda nic moc klapkat 8 kilometrů v tretrách... Ale nechť, proti gustu... :-))
No zrovna v neděli sem na tom plášti sjížděl černou horu a neprd, tak snad ještě těch pár dnů přežije
Ano, čistě statisticky lze hrát ruskou ruletu 5x za sebou s nenulovou pravděpodobností přežití...
to jo, ale když vždycky roztočíš znovu bubínek tak jak se má, tak to jde hrát i dýl. On třeba taky vyhraje.....
Vtip je v tom, že po promáčknutí spouště se bubínek neprotáčí, a revolver se podává dalšímu hráči. Je to napínavější;-)
takhle se to ale nikdy nehrálo....
V každym filmu kde sem ruskou ruletu viděl se nikdy bubínek znova neprotáčel
Wikipedie uznává obě varianty hry:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Rusk%C3%A1_ruleta
tak to jsou asi jemnosti na úrovni počítání platby při 100 v mariáši;-)
no nevím, kdyby se bubínek nerotáčel, tak bych to nehrál ani nalitej....
A jinak jo? :o)
řekněme, že už jsem ve svým životě udělal velkou spoustu debilit a zažil velkou spoustu věcí a situací do kterých se normální člověk nikdy nedostane a o některých seběžně ani nedoslechne, že se staly...
Rozvádět to veřejně nechci :o(
V takovémhle případě ti chybí pud sebezáchovy, nebo máš pocit nesmrtelnosti :-))
Hmm, kolik má plášť ve specifikaci jako maximální tlak (bývá to z boku pláště) a na kolik jsi ho foukal?
Nevyhrál sem sportku abych si mohl dovolit pumpičku s tlakoměrem:)
stačí jet okolo benzínky. nebo si pumpičku s tlakoměrem koupit někde v tescu nebo kde jsme jí viděl za dvě stovky....
nebo si odpust jednu večeři a kup tenhle:
http://www.topenilevne.cz/topeni-id/7798/
Hmm tak ste měli pravdu, byl sem se projet a po pár kilometrech, z ničeho nic zadní kolo začalo tak divně poskakovat, vypadalo to jakoby ten plášť chtěl seskočit z ráfku a utýct pryč.. tak sem si řekl že se to srovná samo a jel dál..
Ale bylo to čím dál tím horší, nakonec ten plášť začal vydávat takovej divnej třecí zvuk, kterej zněl skoro jako.... pláč
:)
No každopádně sem to rači otočil a mazal domů dřív než bych uslyšel ránu, takže mam bohužel do desátýho po jezdění :(
Leda jestli by nešel vyrobit nějakej provizorní plášť ze sponek na vlasy a pár igeliťáků..
Určitě, já pro zpevnění ještě používám isolepu
a když nebude chtít opotřebovávat drahou pumpičku, dá se plášť vycpat trávou, listím a žaludama.
Pokud by to byl plášť širší než 2", pak by se teoreticky dali použít i kaštany - jenom nevím, kde je v tuhle roční dobu sežene :-))
Řekl bych, že Smart Samy jsou náchylné na přefukování. Měl jsem je také (drátěnou patku), foukal na max (podle tolerance na plášti) a po cca 1 kkm začly být nestabilní v zatáčkách a kamenech. Měl jsem pocit, jako by už tkanina nedržela pohromadě. Opticky ale nebylo nic vidět. Když jsem snížil tlakl, tak zlepšení stability nenastalo (nebo jen nepatrné). Pověsil jsem je na zeď, obul Nanoraptory, foukám na 3/4 doporučeného tlaku a je klid. Jen nevím, co s nima bo je mně líto je vyhodit (mají ještě hafo vzorku). Na asfalt nebo zpevněné cesty jsou ještě dost dobré. Ještě chvíli vydržím a pak stejně půjdou.
Je vás tady víc, jak tak koukám, co to foukají na max. Co vás k tomu vede?
Já si onehdá udělal test. Nafoukl jsem na docela už dost (tak na 2/3 max) a jel se projet. Jízdní vlastnosti na ho***, stabilita na šotolině a v zatáčkách na ho***, měl jsem pocit, že jedu v tekutém asfaltu, prostě to ku*** vůbec nejelo. Pak jsem upustil na oblíbenou +/- jednu atm... A nebe a dudy. Kolo vystřelilo vpřed, drží jak přilepené, radost na něm jezdit.
Přesně... Traktory jsou do terénu a tam by plášť měl být nafoukán na co nejnižší tlak. Nabušené pláště jsou potřeba jen na silnici, ale na ty zase snad hrubší vzorky moc nepatří, ne ;-) Spíš si myslím, že tu někdo dost drze porušuje jedno z pravidel - "biker se asfaltu vyhýbá jak čert kříži" :-))) Kdyby toto dodržoval, tak nebude vymýšlet takové ptákoviny jako terénní plášť nafoukaný na maximální tlak ;-)
Já osobně přední NN většinou udržuji na přibližně 2,5 barech a zadní SS kolem 3 barů. A někdy je i tohle moc...
tak já marathonky foukám taky na max. COž je tedy 7 atm nebo 100psů. ROzdíl je v rychlosti. Na asfaltu nebo tvrdým povrchu paráda. V bahně je to logicky naprd, bo se zařezáváš, ale ony stejně nemají vzorek do terénu a jsou úzký, ale na asfaltu je to na rychlost fakt znát....
Občas se lidé chovají iracionálně. Mám 105 kg a tedy mám pocit, že na těžkou váhu je lepší větší tlak, že aby se třeba neničily ráfky (vím, že to je blbost!). Někdy překonat zažité (třeba že velký tlak = malá kontaktní plocha s asfaltem = vyšší rychlost = extra velká blbost) je fuška. Nyní tedy postupně tlak snižuji a porovnávám změnu jízdních vlastností.
Hustím celou dobu asi totálně blbě(ale nevadí mi to) - neměřím, nahustím, co utáhnu rukama pumpičkou, zkontroluji opticky, zda se plášť zatížením nedeformuje a konečná....Ráfky drží, defekty jsou minimálně - nevím, co bych řešil.
Tak sem si konečně pořídil novej pláš´t takovej pěknej o kus tenčí než ten terení traktor, dokonce se dá hustit o jeden bar víc na 5 barů a protože jezdim ze 75% na silnicích tak to bude ideální naprosto, nahustil sem ho na 4 bary a zejtra ho protáhnu pořádně:)
Hlavně abys trefil domů, až ho protáhneš tím čtvrtým barem :-)
Jo cestování po barech je opravdu náročné a nejen na fyzičku, ale i peněženka z toho hubne :-)