jde to na ramy, ktere maji navarek ISG (ci jak se to jmenuje). Coz mivaji az AM/EN/FR/DH ramy. Tam to vyuziti ma, mas defakt odva prevodniky a pritom voditko retezu, takze nehrozi pad.
Alternativou jsou jine systemy razeni v klikach, koukni napr na stranky azubu, ten neco takoveho dovazi.
No, AM kolo vlastně mám, jen si nejsem jistý jestli tam ten návarek je. Doma to musím zkouknout, tuhle potvoru jsem objevil opravdu až teď...
Jinak ale moje nadšení pomalá uvadá, už jsem si totiž zjistil ceny :-)))
U Canyonu to je pouze u konkrétních modelů Torque.
Jinak je to zajímavá věc, kdyby to stálo méně...
Mně se akorát moc nelíbí ten převodový skok. Teď jsem zkoušel SLX dvojplacku 22/36 s rockringem, což je z části podobné řešení (HammerSchmidt těch výhod přináší více). A bez těch nejtěžších převodů bych se obešel, ale ten skok 22/36 mi vůbec neseděl. S HammerSchmidtem to bude to samé.
Stejně mi ale nejde na žádný rám a stojí nechutný prachy, tak není co řešit.
Už je to i na nových Nerve AM od Canyona... Tam jsem to právě objevil, tak se pídím po dalším info.
Cena je děsná, těch převodů bych se asi také bál, takže je to už bezpředmětné :-)
Koukam ted na ramy od canyonu a vazne AM ramy uz ten navarek maji
Dalsi zajimavou novinkou je PM u ramu, zatim jsem to videl jen u meridy. Koukam, ze tohle uchyceni trmenu uz maj snad na vsech ramech...
Nj, vyšší standard se pomalu dostává i na ta "obyčejnější" kola.
Jen aby to ale někdo vůbec využil :-) Co jsem tak nedávno četl na B-F, tak letos má Canyon dost velké problémy s dodávkami...
on to neni vyssi standard, jen na XC kolech to neni moc vyuzitelne.
Jasně, na XC to asi nemá cenu dávat.
Ale tím "obyčejnějším" jsem myslel Nerve AM v porovnání se speciálem Torque.
Pokud se Ti HammerSchmidt zalíbil, tak bych za levno zkusil tu dvojplacku 22/36 + rockring. Sice ty výhody budou lehce omezené, ale ten základ tam bude.
Mně mrzí, že mi ten skok 22/36 tak vadí (myslel jsem, že mi vadit nebude), rockring by se mi tam jinak líbil. Ale je pravda, že sem tam rád použiju i 44/11 (sice by to šlo i bez něj, je to v situacích, kdy se šlapat nemusí).
Takže jsem zase vrátil ke klasice 22/32/44.
Na skoro žádný rám ani těch kategorií to nejde, musí na to být speciálně připraven.
jak specialne? jde snad jen o tu navarku okolo slapaciho stredu ne, nebo jeste nejaka jina uprava?
Ta navárka by snad stačit měla, ale tu právě rámy nemívají.
no, zalezi jak ktere. DH ji mivaji dost casto, jsou na to delany uchyty na voditka a kladky.
a z EN/FR napr takovej SantaCruz Nomad uz to ma.
Pak existujou jeste adaptery, ale to nevim, jak moc pouzitelne v tomhle pripade bude a ne na vsechny ramy to jde nasadit. Ja se napr s nasazenim takoveho adapteru u seme na ramu moril asi 8 hodin. Mam ho tam prave z duvodu pridelani voditka a kladky...
Mám Schlumpf SD v kombinaci z Rohloffem na lehotříkolce a spokojenost. Je levnější než ten Hammer Schmidt a navíc si můžeš vybrat ze tří převodových poměrů, o klikách, převodnících a rockringech ani nemluvím. Jedině Schlumpf Innovations. :-))
Pokud to ale někdo chce na kolo, kde bude potřebovat s tím přehazovat častěji, tedy např. to nebude v kombinaci s Rohloffem, tak je Schlumpf dost nepoužitelný bez řazení na řídítkách.
Každé je to tedy cílené pro jiné zákazdníky, tam kde se používá Hammer Schmidt, tedy na AM/FR kola, kde budu řadit v náročném terénu, k tomu mám často zacvaklé pedály a nemám na to čas, tak tam to použít vůbec nepůjde.
Na druhou stranu máš pravdu, že je Schlumpf o něco levnější, umožňuje větší rozsah a třeba právě k Rohloffu se docela hodí, protože při rozsahu Rohloffu nebudu muset na Schlumpfu moc přehazovat a hlavně když ano, tak to nebude v obtížných situacích kdy to nepůjde.
A ještě jedna nevýhoda pro segment kam je cílený Hammerschmidt, je třeba u Schlumpfu použít výrazně větší převodník, což právě na AM/EN/FR kolech ubírá jednu z největší výhod HammerSchmidtu a to větší rezervu nad zemí.
OT
Je možné, že by dvě podobně konstruovaná kola měla různé výšky středu ?
Teď v sobotu jak jsme byli v Prčicích, tak jsme s Fousáčem chvíli bivakovali v parku a původně jsme nechtěli kola hodit na trávník. Fousáč to vyřešil tak, že kolo opřel o obrubník pedálem v dolní úvrati. Já jsem chtěl udělat to samé, ale mně tam tam ta šlapka nedosáhla :-) Nemyslím si, že bysme měli různé délky klik, ono mi tam stejně chybělo něco přes 1cm...
Je tohle dané jen konstrukcí rámu nebo na to má vliv i zdvih vidlice a tlumiče ?
Upřesnění, já měl Talase v ten moment na 120mm a Fousáč má 100mm vidlici. Typ bohužel neřeknu, to se mi nějak vykouřilo z hlavy... Podle me by to nemělo mít tak velký vliv.
Jiná vidlice a ještě na jiném zdvihu a hlavně zcela jiné kolo, rozdíl může být na nezatíženém kole v extrému i klidně kolem 3-5cm i když nemáte až tak rozdílné zdvihy, zvlášť pokud by jedno nebo obě kola byly konstrukční extrém (střed moc vysoko/nízko).
Třeba Mariny mají o 2cm výše střed než většina jiných fullů se stejným zdvihem.
Ano možné to je a ještě navíc na to má vliv všechno co jsi napsal + ještě další věci jako použité pláště.
A klidně se konstrukčně posouvá střed i pro různý ročník stejného rámu, např. Stereo 09 má střed o 12mm níže než Stereo 08.
A zrovna u fullů se liší konstrukční výška středu poměrně hodně i pro stejné zdvihy dle značek. Jednak některé značky mají odlišný názor pro ideální výšku a pak také se to někdy přizpůsobuje i průběhu zadní stavby, vhodnému sagu pro danou stavbu, apod.
A konstrukčně se volí výška středu oproti spojnici středů nábojů pro nějakou konkrétní výšku vidlice (s kterou se pak většinou kola dodávají).
Když ale použiju jinak vysokou vidlici, hned se změní i výška středu.
A pak pro tu konkréntě zkonstruovanou výšku to ovlivní průměr plášťů (i ten se může nezanedbatelně lišit).
A když se vše sejde dohromady, tak třeba na HT mám střed o 5cm níže než na Stereu.
A při tom opírání jde také o to, že jsou kola nezatížená, takže se nepromítne to, že třeba ty dvě kola mají zcela odlišné sagy.
A ještě doplněk, žádná ideální hodnota neexistuje. Jsou tu dva protichůdné požadavky, kvůli ovladatelnosti, stavění na zadní, přepadávání přes přední dávat střed co nejníže.
A naopak kvůli prostupnosti terénem a šrktnání o překážky co nejvýše.
A každý to ocení trošku jinak.
No, mne stejně přijde, že to i tak mám dost nízko, každou chvíli o něco brnknu pedálem :-))) Převodníky jsem do ničeho ale zatím nevrazil :-)
Ale to už není záležitost kola, které za mojí nešikovnost opravdu nemůže :-)
Díky za vysvětlení !
Mně třeba na Stereu sedí jak mám střed teď (sem tam o něco vzít pedálem není problém ani když je výše, přeci jen se občas prostě někde šlape i na větších překážkách a to je pak pedál hned blízko země), to že ho snížili se mi u nového modelu moc nelíbí.
Jasně, na závodění to není. Řadím bez problémů i z zacvaklými espédéčky utaženými na doraz. A co se týče převodníku, právě možností výběru převodového poměru ze tří variant ti dává velký výběr převodníku. Jediný limit počtu zubů převodníku je u kombinace z Rohloffem a to jen kvůli němu aby nebyl přetěžován.