http://aktualne.centrum.cz/sportplus/ostatni...
přeji mu uzdravení ! , pro mě jsou ti kluci profíci stále velmi obdivuhodní a rád se na ně kouknu, zejména v horských etapách. podávají fantastické výkony a nějaký kecy o dopingu mi dojem vůbec nekazí. málokdo z nás by s nima vydržel dát aspoň jednu etapu v háku
Kupř tu přes Gerlos ze 14.5.
248km s průměrem 42km/h.(pokud se nepletu.
http://www.cyclingnews.com/road/2009/giro09/?id...
jj, taky jsem ten průměr tak nějak nechápal (znám to tam moc dobře)... to bych neuvisel ani kdyby mne táhli na špagátu... :-)
Vcera jeli okolo Lago di Iseo, ukazovali Lance Armstronga jak se bavi s nejakym kolegou a na obrazovce byl titulek ze momentalne jedou 51 km/h , cucel jsem jak blazen, dnes jsem zahlednul v nektere z nasi televizi, pomalu stejne obrazky s komentarem o turistickem tempu. Rikal jsem si, ze bych toho manika, chtel videt, timhle turistickym tempem ujet kilometr.
První časovku na 20km jeli průměrem 55km/h.(Po rovině.)
Jezdily to v obou směrech proti sobě na jedné silnici.
Na možnou srážku těhle skupinek radši nemyslet.(110km/h)
Možná, ale zdůrazňuji možná, bych ten kilometr tím "turistickým" tempem ujel (záleží teda hlavně, co by na to řeklo koleno). Ale to by taky asi bylo pro ten den všechno... A rozhodně bych se při tom s nikým nebyl schopen bavit. Max si tak v duchu nadávat, že jsem se pí... jedna stará zase nechal uvrtat do nějaké kraviny ... :-)
Oni jsou výkonnostně samozřejmě někde úplně jinde (což je vidět především v kopcích). Ale na druhou stranu jízda v balíku je strašně moc znát, ještě o hodně více než jen jízda v háku za jedním cyklistou.
Kdo nezkusil, tak ten rozdíl plně nepochopí.
Dokud jedou rovinu nebo mírně z kopce, tak ty velké rychlosti zase až tak ohromující nejsou.
Ono taky když občas na rovině nebo mírně z kopce opravdu máknou, tak ty rychlostí letí ještě výrazně výše.
Pamatuju kdysi nějakou etapu, kde prvních 60km byla takřka rovina nebo nepatrně z kopce (ale nic výrazného, byli po těch 60km o cca 100 výškových metrů níže) a průměr měli 57km/h. Ale to tenkrát se opravdu i na té rovině jelo.
Kilometr na rovině v balíku rychlostí 51km/h bych dal i já. Samozřejmě by to bylo pro mě už velká intenzita a ne pohoda a dal bych kilometr a ne mnoho kilometrů. Ten balík udělá fakt hodně.
Těch 51km/h v balíku bych tak na hrubo srovnal s tak 32km/h sólo.
A jak moc se flákají na té rovině v balíku je vidět dle časovek, když tam tu rychlost dokážou jet i sólo. A tam už je potřeba mnohonásobně vyšší výkon na tu stejnou rychlost.
Presne tak. Ja jel nejaky "amatersky" zavod na silnici a v v baliku odhadem tak 60-70 jezdcu jsme to odjeli prumerem myslim ke 45 km/h. Kdyz je clovek uprostred, je to adrenalin, aby o nekoho neskrt :o), no jo, nezvyk. Ale jede se (krome stoupani) stridanim slapani a volnobehu, neni to zdaleka takova namaha, jak si kdekdo mysli (pokud ma clovek najezdeno). Zato na konci se clovek neskutecne nadre, daleko vic nez vpredu. Musi se brzdit skoro do zastaveni pred zatackou kvuli tem vsem pred sebou a pak doslova sprintovat, kdyz se roztazeny balik dava zase dohromady.
Je pravda, že jet v balíku je úplná pohoda proti háku a už vůbec nesrovnatelné proti sólo jízdě.
Tudle jsme jeli v háku asi v 7 lidech a na horácích jsme jeli ke 40 km a já měl 150 tepovou pohodu. Když jsem se dostal na čelo, tak jsem okamžitě vyběhl až ke 170, aby udržel stejné tempo. Stačilo táhnout asi minutu a byl na dalších 5 - 6 minut klid a pohoda na 150 tepech :-))
Já jel v balíku (za balík považuju aspoň tak 15 lidí jedoucích aspoň tak po třech vedle sebe) 3x v životě (vždy na silničce) a vždy jen kratší čas (10-20 minut) a byl to zajímavý zážitek a jelo to neskutečně dobře. Akorát jak na to nejsem zvyklý, tak oproti háku je to mnohem náročnější na soustředění kvůli možnému kontaktu (ti co jezdí v balíku pořád to mají jistě zažité a takový problém už nemají), takže i když to byl super zážitek, tak jsem byl rád, že to nebylo po delší dobu.
Víc jsem stejně při žádné té příležitosti jet v tom balíku nemohl, protože jakmile přišel kopec, tak balík byl pryč :-)
I na rovině na fullu s 2,25 plášti sem tam v háku jezdím přes 40km/h třeba právě 1-2km (na delší trati na rovině bych to ani v háku neudržel, jednak to není balík a druhak to není na silničce). Tohle je ale případ, kdy už je to vysoká intenzita pro mě už v háku a sám bych to takhle táhnout nemohl vůbec.
Ty tepy se proklatě liší i jen právě v háku a když to táhneš, přesně jak popisuješ.
A to jsem na tom s fyzičkou dost bídně.
Je to jak jsi napsal, v balíku se musíš umět chovat a být pozorný, jinak se do někoho zahákneš, lízneš toho vpředu a sundáš nejen sebe. Je to náročnější než to vypadá.
Přesně tak :-)
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/12209...
Tohle je z nějakého staršího ročníku Paříž->Roubaix. Co jsem koukal na letošní roční, tak tam to byl masakr největší. I přesto, že bylo sucho, tak se tam někdo válel pořád a snad nebyl jediný jezdec, který by za závod nespadnul.
A vyhrát ten, co spadnul ještě včas na začátku, když to ještě tak nevadilo :-)
Až budu nadopovaný tak jako oni, a až nebudu několik let dělat nic jiného než celé dny jen trénovat pod dozorem doktorů a dalších sportovních specialistů jako oni, tak bych si to možná troufl ;-) Na tomhle není s normálním civilem co porovnávat, jsou prostě jinde...
Neda se na to nekde juknout na netu? Alespon nejake zaznamy. TV tu nejak nevedu....
http://www.steephill.tv/giro-d-italia/
už ale nevím, která ta "tv" je ta nejlepší; prostě zkus ;-)