Uvažujeme o vozíku pro děti za kolo. Na trhu, co jsem zatím vysledoval, jsou vozíky s nosností cca od 36 do 45 kg. Máme 2 děti, jedno má dnes 19kg a 3 roky, druhé 9 kg a 1 rok. Celkem tedy 28kg + obleční, hračky, pití, potřeby pro vyjížďky atd. a jsme na min. 30kg. Letos to ještě váhově půjde, ale příští rok může mít celkový náklad třeba 40kg. To už je spousta vozíků na hraně, některé mají rezervu 5kg, některé (pro 2 děti) to už nesplňují. Máte někdo zkušenosti? Jak rychle vaše ratolesti přibývaly na váze? Přestali jste striktně jezdit, jak váha přesáhla maximální nosnost vozíku?
Občas nosnost vozíku přesáhnem (máme nosnost vozíku 40kg), i když dětem nedáváme moc jíst, aby nebylo je tak těžké táhnout :-)
Ne, naštěstí máme lehké děti-to straší mělo ve 3 letech 15kg a o 2 roky pozdějš má téměř 19kg-takže tak 2 kg za rok a to mladší je podvíživa sama o sobě, má ve 3 letech něco přes 12kg, přesto jsme nosnost vozíku přetěžvavali, řekla bych, že se dá přetížit až o 20kg, podle mě se vozíku nemůže nic stát. Spíš, aby to vydržela ta osička, přes kterou je řešeno zavěšení vozíku za kolo (některé vozíky mají uchycení řešeno ještě jinak, tak aby to vydrželo).. je tam ale jištění, tak ještě aby se neoddělal se tatínek, či maminka (já osobně už mám problém v kopečcích, když ve vozíku táhnukolem 35ti kg-jde to pěkně ztuha a není to žádný med, některé kopce sa tím už rozhodně nevyšlápnu-manžel ano..)
Podívejte se na percentilové grafy-třeba v očkovacím průkazu nebo někde na netu, většinou děti nevybočí ze své křivky a opisují jí, takže podle toho můžete určit váhu za rok, 2, 3...
Já co měla kočárek, či golfky, tak se mi teda nikdy nepodařilo dodržovat doporučenou nosnost, spíš vše pravidelně přetěžuju.
Ahoj, my máme zkušenosti s vozíkem Azub Jerry. Je dvoumístný a momentálně je váha našich dětí asi 20 kilo. Zkušenost s provozem vozíku máme takovou, že je lepší do vozíku dávat kromě dětí jen to nejnutnější a hlavně nejlehčí. Tedy nějaké ty plíny, bryndáky, oblečení. Vozík má totiž pružné uchycení ke kolu a při jízdě po nerovnostech to dost silně cuká za oj a tedy i brzdí. Mnohem výhodnější je si dát těžší věci do brašen a zavěsit na nosič kola. Hraček co nejméně a netahat zbytečnosti.
Já nevím, ale 40 kg dětí to už je fakt moc. Možná by bylo dobrý to votočit a dát děti do postranních brašen , hlavičkama nahoru, aby měly rozhled, možná by mohly být natočeny jako k sobě, aby na sebe viděly a pořádně udáhout ten horní tkaloun, aby nevypadly (bacha na Arsenal !).
Nám se spíš osvědčilo hlavičkama dolů. Hlavička je nejtěžší částí těla každého dítěte, při poloze hlavou dolů se sníží těžiště a kolo se mnohem líp ovládá. Navíc děti není tolik slyšet a rodič si užije klidnou jízdu krajinou...
Díky, vyzkouším, ale mám brašny Sport Arsenal-nebude to velký problém?
Také pravidelně přetěžuji - používám vozík i na cesty na nákup a protože do dvoumístného croozera se vejde opravdu hodně, až 20 kg nákladu tam naskládám. (To je ale samozřejmě jen na pár km.)
Jinak děti už opravdu po 3. roce tolik nepřibývají a tak i moje skoro pětiletá dvojčata, rozhodně ne špatně živená, umožňují nosnost stále ještě dodržovat - dohromady mají asi 34 kg.
Podívejte, musíte také zvážit, jak daleko a kam chcete ten vozík tahat. Já tahám vozík běžně po lese a okreskách, v táhlých stoupáních apod. nějakých 15 kg čisté váhy + dvě děti o celkové váze 24 kg + náklad možná i dalších 10 kg. = celkem +/- pytel cementu na kolečkách!;-) Musím říci, že je to za kolem dost cítit, zvláště, pokud jede třeba člověk do kopce a ještě proti větru.;-) Dokáži si představit, že i když mi čistý náklad zatím činí "jen" 34 kg, tak pokud by mi přibylo ještě nějakých 10 kg, tak s tím taháním vozíku se dvěma dětmi + příslušenství seknu, protože pak už to nebude výlet ale galeje! Nehledě na to, že to také nemusí ustát úchyt a systém připojení vozíku, pokud ho budu systematicky přetěžovat. A riskovat pak život dětí ???...no, to snad radši ne. 3leté dítě naučte jezdit na kole a hod´tě ho na nějaké závěsné kolo a to roční ještě za něj do vozíku a máte po problému. Z praxe je toto spojení vyzkoušené a funguje - viz. foto níže:
http://www.velofiala.cz./
..sekce "Pro děti" - foto níže.
Navíc Vám malý mrňous na připojném kole trochu pomůže i se šlapáním a vlečením toho najmladšího!;-)
Toto snad ani nemyslíš vážně. Já jsem zastánce vozíku, ale dávat mezí kolo a vozík dítě na tyči? To už je proti předpisům!!!!
No, předpisy nebo ne, hlavně to asi bude blbost. Vozík může být snadno těžší, než malý cyklista, a třebav případě prudkého brždění ve sjezdu by jej mohl katapultovat i s kolem. Jednou jsme si něco podobného vyzkoušeli na běžkách - tam tažený (a zezadu bržděný) kamarád skonči jen v zasněžených smrčkách. S dítětem na silnici bych to ale zažil nerad.
Takže pro tu fotku klidně, ale praktická použitelnost nula.
..jediné co určitě udělám je to, že zesílím závěs pro vozík u zavěsného kola o přídavné rameno a samozřejmě potřičně vyztužím sedlovku a závěs pro závěsné kolo nebo si nechám vyrobit na zakázku zdvojený či pevnější sedlovku i závěs přímo u výrobce závěsného kola.
Tedy soudně uvažující člověk s vlečeným kolem a děckem popř. vozíkem s děcky určitě nejezdí sjezdy, serpentiny apod., ale volí trasy sjízdné především pro to děcko a samozřejmě i omezí patřičně své jízdní tempo. Protože ve chvíli, kdy vezete, táhnete či jedete s děckem se musíte řidit podle něj a ne podle sebe.;-)
Poslední věta - díky za poučení, to jsem vážně netušil! ;-)))
A jinak: podle tvé definice by člověk mohl jezdit jen po rovině a v přímém směru bez zatáček. To plánuješ výlety s dětmi po letištní ploše? Protože mnou zmiňovaný případ může klidně nastat i na mírném svahu v běžné zatáčce a rychlosti pod 15 km/h.
Soudně uvažující člověk podle mě především nezapojí za své kolo dítě a za něj vozík.
Podle mé definice se dá jezdit s děcky běžný terén u nás v jižních Čechách přesně tímto způsobem. Navíc si mohu výlet a trasu doma naplánovat a natáhnout do GPS navigace přesně i s převýšením apod. Takže z mého pohledu - žádný problém.
Jdeš na to moc vědecky. Za mého dětství si u nás nejeden dědek za kolo přívázal šňůrkou doma zrobenou dvoukolovou káru, která sama o sobě měla 40 kg a na ní denně odtahal do šrotu horu železa. Nic se mu nestalo a je živej do dneška. Kolo i káru má furt. Akorát už netahá ten šrot, bo se mu to prý už nevyplatí.;-) Stačilo , aby s tím nákladem jezdil pomalu...
Ad oba příspěvky: právě že na to nejdu vůbec vědecky. Přivaž si za kolo co chceš, já to klidně udělám taky. Až se budeš chtít hádat, kdo převeze na kole šílenější náklad, pojď do vlákna "Co všechno jste uvezli...". O to tu vůbec nejde.
Ale mám zkušeností ověřeno, že jakmile je poslední článek nebržděný (anebo naopak najede třeba jen na kámen) a článek před ním má menší hmotnost, zákonitě vznikne situace ohrožující právě prostřední článek, a to za docela běžných podmínek, na to nepotřebuješ sjíždět z horských sedel. V tom ti nepomůžou ani celý jižní Čechy s gpskou navrch :-))) Kdybych sám na vlastní kůži nezjistil, co to dělá a jak snadné to je, taky bych tomu nevěřil.
Ale to je také vše, nemíním ti zakazovat, abys dělal pokusy na vlastních dětech, jsou to tvé děti, ne moje :-) Jen mě to u tebe překvapilo. Kolikrát jsi nám tu udělil kázání o tom, že ochrana křehké dětské konstituce je nejdůležitější, a proto každý zodpovědný rodič má odpružený vozík a kdo ne, ten myslí jen na sebe a ne na své děti atd. atp., tak jsem si myslel: no, holt jsem asi oproti Martisovi krkavčí otec. A ty pak přijdeš s touhle pitominou a zase mě trumfneš: jsi lepší v tom, jak být nezodpovědným rodičem... ;-)))))
;-)))))) ....hmmmm, nezdopovědný rodič a kázání....bože,bože, kam jsem se to jen dopracoval....;-))))
Prostě to zkusím a uvidím. Vozík mám a investice kolem 5 000 ,- do závěsného kola mě nezabije.
Nezodpovědný rodič je u mě pochvala! :-) Mnoho dnešních rodičů je dle mého názoru přespříliš "zodpovědná" a své děti tím nezodpovědně poškozují.
"investice kolem 5 000 ,- do závěsného kola mě nezabije" - tak to se máš! :-)))
Chápu dobře co říká k.vl.. Pokud jako střední článek soupravy dáš závěsné kolo (nikoli dětské kolo na pružné tyči), mohl bys vlastnosti vylepšit jeho zatížením brašnama. Stejně je to tažené, takže potomek to nepozná a tlačící vozík ho nerozhodí.
Taky mě to jednu chvíli napadlo. Ale máte někdo zkušenost s nějakým nosičem na dětské kolo??? Nikdy jsem se po tomto nepídil.
Já spíš ted´řeším jinou věc - jak uchytit závěsné kolo tažený vozík - tedy prohození vlečené soupravy -tak, aby až se obě děti unavé, abych vozík zapřáh rovnou za kolo na a to vlečené kolo jen zavěsil za madlo vozíku. Co myslíte, stačilo by to přimontovat jen nějakým gumicukem na fest k madlu....no jen mám obavu, aby se mi pak vlečené kolo někde v zatáčce napoložilo....asi budu muset dát nějaký nástavec npro závěs (kus nějaké sedlovky s držákem) i na to madlo vozíku...
Až to budu zkoušet příští rok za tandemem, tak se ozvu. Každopádně mám to zcela vážně v plánu. Jedno závěsné kolo za tandem a za něj ještě vozík. Jedno děcko se poveze ve vozíku a druhé zatím bude šlapat a současně se učit na kole. Jakmile se unaví, děcka prohodím a pošlape druhé a první poputuje do vozíku odpočívat. Myslím, že se tím i o dost zvětší náš celkový akční radius.
Jeste ze mas jen dve deti:-))))
Člověče to bude úplný vláček....kolik metrů délky bude ta souprava mít?
Asi tolik????
http://martiste.rajce.net/Tandem_a_dalsi...
poslyš a nebylo by pro tebe ideální spíš tohle:
http://tripper.atlasweb.cz/
Nejsem si jistej jak moc je ta stránka aktuální, jestli už to Ruda neprodal, ale zeptat se můžeš....
Obávám se, že bych to neměl kam složit.:-( A navíc u těchto "násobně" obsaditelných věcí je zde jedno velké riziko - pokud by to děti nebavilo, tak sám na tom jezdit nemohu. Mám podobnou zkušenost s klasickým tandemem, který mi ted´tak trochu dva roky zahálel jednak kvůli mým problémům se zády a jednak kvůli očekávané a následně čerstvé rodině. Jediné, do čeho bych tak šel, je místo klasiky tandemu - lehotandem. A ten nikdo nedělá. Nějakého Pythona jsem viděl v nabídce Tandemservisu, ale je tam mnoho ale...např. řízení navigátorem a navigátor není leho ale klasik. Takže to by nevyhovovalo. Žena už si na leho docela přivykla a je spokojená a ráda za neotlačený zadek.;-)
Jo a dost silně pochybuji o tom, že se v našich prohnilých a někdy až 40 let starých zákonech někde řeší, jak dlouhá smí být vlečená souprava za jízdním kolem. Po pravdě řečeno, ani to nehodlám hledat ;-)
http://img1.rajce.idnes.cz/d4/1/1778/1778348...
Já to dělám nelegálně takto (pokus o nákres), ošem nejvyšší průměrná rychlost je 14km /za hodinu, spíš méně. A nejezdím takto po silnici, zvlášť sama. Ale co to používám, tak i kdy jedem 2, tak tyč většinou leží doma, protože kluk na ní dělá i blbosti-stačí jen aby mávnul rukou a já div neskončím na čumě (zvlášť na nerovném terénu, kde si vybírám cestičku mezi hrboly) a tady mu pomůžem jen když potřebuje. Jinak hold musí do vozíku-záleží na času a na trase-musí se vše promyslet a naplánovat.
Kdyby měl někdo další zkušenosti, nápady s převážením kola, či závěsu na vozíku, hod´te to třeba sem.
http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/prisp.asp...
No, myslím, že to převážení hodně závisí na typu vozíku i kola, tvary obojího se dost liší a každý si musí vyzkoušet, jak to jde. Takhle třeba vozíme dvanáctku kolo na Kranichi:
http://picasaweb.google.cz/balici5...
Jedním gumicukem je zadní kolo pojištěno k madlu, abych si byl jistý, že to nespadne, o madlo se opírá i správně natočený pedál kola. Jde to, ale těžiště vozíku je posunuto dozadu a nahoru, což se pozná hlavně při tlačení kola - zadní kolo se zvedá :-)
Jak píše Martis, záleží co a jak chcete jezdit. Každopádně vozík (zvlášť dvoumístný) vám umožní skoro vždy vymyslet vhodnou kombinaci (dá se na něj s trochou dobré vůle naložit i kolo 12 nebo dokonce 16ka a dítě tak může část delší trasy jet a občas si odpočinout ve vozíku). Máme nosnost vozíku 45 kg, sám váží 14 kg, taháme tedy za kolem obvykle mezi 40 a 50ti kg. Vcelku to jde, samozřejmě cestovní tempo se výrazně sníží, ale to s dětmi vždycky. Přetěžovat bych se nebál (s mírou), ale ono se ti při té celkové váze do nějakého přetěžování moc chtít nebude.
Já bych na věšem místě dvoumístný vozík pořídil, i kdyby v něm za rok už mělo jezdit jen jedno dítě. Váhově ani cenově o moc výš nepůjdete a ten prostor je báječná věc, která podstatně zvýší využitelnost vozíku.
Na rozdíl od Martise bych byl opatrný s trailgatorem - podle naší zkušenosti se to táhne ještě hůř, než vozík (je to živá, často až příliš živá váha :-)), a navíc na tom děti mají tendenci usínat, což je pak dost nebezpečná situace - rodič si toho nemusí včas všimnout. Určitě si to nejdřív půjčte a vyzkoušejte, než byste do toho šli!
Já jsem měl spíše na mysli to závěsné kolo než závěsnou tyč.... To foto jsem zvolil jako ilustrativní záležitost.;-) Myslím, že to závěsné kolo by mohlo být o dost stabilnější,ne?...řeším to i proto, že nás to nejspíš za tak dva roky taky čeká ;-)
Závěsné kolo jsem nezkoušel, taky se mi líbí víc. Ale to usínání se nám jevilo jako dost problém. Samozřejmě druhý rodič dítě sleduje, ale stejně, pád spícího dítěte z kola bych řešil nerad...
Když se tu zmiňuje závěsné kolo versus závěsná tyč, ráda bych přidala názor... teď potkávám spoustu dětí \"na tyči\", před 3,5 lety se závěsným tandemem od Štěrby jsem leckde budila velkou pozornost. \"Na tyči\" jsem nikdy netáhla, ale z pohledu diváka se mi zdá, že se na ní děti dost kinklají. Závěsný tandem si nemůžu vynachválit. Je poměrně drahý a já ani nejsem cyklistka, která najede za sezónu tisíce km... ale dnes nelituju peněz. Teď ho navíc mají půjčený známí a pak ho podědí mladší potomek, který se chystá zatím do Chariotu. Takže shrnuto: závěsný tandem je stabilní dostatečně. Syn na něm jezdil do 7,5 let (34kg), protože je dost \"mimoň\" a na silnici se s ním bojím ještě dnes.
Jak přibývají na váze ?
Dost individuálně.
Nejobsáhlejší odpověď ti podá:
http://www.szu.cz/data/6-celostatni...
Ale musíš kombinovat tabulku "Tělesná výška (délka)" a tabulku "Hmotnostně výškový poměr" případně "BMI"