Nikde jsem tu nenašel vlákno tohoto druhu, tak jedno zakládám a ptám se - jaké byly vaše pády z lehouše a jaké měly následky (ať už na kole, nebo na cyklistovi)? :-) Aby se neřeklo, tak za sebe odpovím: na svém novém lehu mám teď najeto asi 60km a na zemi jsem skončil celkem 3x.
Poprvé: při sjezdu ze zpevněný cesty na vedlejší pěšinu ve vyšší rychlosti jsem nečekaně vjel na hrbol, který mě mírně rozhodil a v reakci na to jsem se opřel do řídítek. Ty se k mému překvapení stočily k zemi podle osy řídítkový trubky, tudíž jsem měl v tom okamžiku držení asi o 10-15cm níž. Samozřejmě jsem to ve svejch začátcích neustál a už jsem ležel na boku. Naštěstí bez následků :-) [[[ Mimochodem doma jsem zkoušel dotahovat objímku řídítkový trubky, ale šrouby se nepohnuly ani o píď. V tý souvislosti mě trochu překvapilo, že nemají řídítka v místě objímky vroubkování. Nemáte někdo u svýho spodního řízení podobnou zkušenost? ]]]
Podruhý: osudnou se mně stala příčná vyjetá kolej, ze který jsem se snažil dostat. Přední kolo jsem ještě úspěšně uřídil, zadní však šlo do smyku podél hrany koleje a já opět ležel. Výsledkem byla zadní přehazovačka obalená bahnem :-( Tu jsem cestou v rámci možností vyčistil, ale jinak mám večer o zábavu postaráno :-)
Potřetí: při pokusu o objetí nechutně vypadající kaluže - opět jsem skončil na pravym boku s plnou botou a rukou zabořenou do bahenní louže :-) Zároveň jsem tím poktřil i kolo, neboť sedlový polstrování bohužel rovněž neuniklo bahenní koupeli :-(
Já sem ještě ani jednou nespadl,mam asi necelou stovku najeto.Nicméně ted díky tram kolejí mám tříštivou zlomeninu palce.....ale nespadl sem:-) pak se mi ještě 3x stal smyk zadního kola,ustál sem to,ale pěkně sem se orosil..
Máš tříštivou zlomeninu palce ale nespadls? Jak se to stalo? Nějak tě koply řídítka?
Taky nevím jak se mi to povedlo,mam ale horní řízení,nejspíš jak sem se začal naklánět a padat v rychlosti asi tak 15km/h,sem dal nohy moc prudce dolu,a asi špičkou nohy napřed,pokud tam zrovna byla mezera mezi panelama(koleje tam jsou v panelech)tak by to asi pravdepodobný bylo.Je fakt že kdybych se položil že bych sice byl odřenej ale v globale by to bylo asi lepší :-(
Tak po dnešním ránu musím taky přispět, když už se tohle vlákno založilo. A to jsem si liboval, jak je moje leho skvělé, že není vůbec omlácené... No a dnes jsem byl rázem na zemi při blbým přejezdu mokré tramvajové koleje. Snad se tomu ani nedá říkat pád, jako spíš sunutí se po zemi. Vzadu to odnesla přehazovačka, s ohnutou jsem naštěstí dojel do cíle, i když nešlo řadit nejmenší kolečka. Po narovnání zdá se řadí zase OK. Vpředu mám ohnutou pravou kliku :( Je trochu cítit při šlapání, že je to nakřivo, uvidím, jestli se mi podaří s tím ještě něco udělat nebo jestli budou muset být nové. A já sám jsem vyvázl s odřenou rukou a pravou p. půlkou...:( Jezdit ale můžu dál, což je myslím hlavní:)
Jo Jo Koleje jsou pěkný potvory,myslím že ja je budu už taky objíždět aspoň kilometrovým obloukem:-))
Já jsem si lehl z leháče na silnici cestou ze srazu z Hodonína, když jsem najel za deště na vlakovém přejezdu šikmo na koleje a ujelo mi přední kolo. Ohnul jsem řidítka (spodní) a patku přehazovačky. Oboje trošku. Naštěstí to auta kolem nějak ustála, takže na tělesné schránce nebyly žádné následky.
Já těch pádů moc neměl. První vlastně přišel až po cca 2000km, když jsem si myslel, že lehokolo perfektně ovládám. Dal jsem si s kamarády pár piv a pak jel lesní cestou k domovu. V blátě mi podklouzlo přední kolo a už jsem se válel v bahně. :-)
Další výrazný pád se mi povedl předloni na Oravě. Jel jsem z mírného kopečka 45km/h a pouštěl jsem předjet auta. V asfaltu u krajnice byly vyjeté koleje, které mi rozhodily řízení. Chvilku jsem to vybíral a nakonec jsem lehl na asfalt. Odnesla to solidně sedřená kůže na lítku, stehně a loktu. Na kole jsem měl akorát ohnutej pedál a děravé brašny. Ten den jsem musel ještě dojet 80km na vlak a až doma jsem zjistil, že mám prodřené i kraťasy přes půl zadku. :-)
Na tříkolce mám něco přes 1000 km a taky sem si myslel že už se mi nemůže nic stát. No a včera stačil po pár pivech prudší zatočení a už sem jel po boku, odneslo to jen pravé předloktí a pravé stehno, první trochu spálené, druhé trochu naražené. Stát se mi to na klasice, pár jizev by určitě přibylo.
Ahoj,
já většinou padám při rozjezdu,ale bez ochrany nikam nejedu.Bylo mi doporučená ochrana pro kolečkové brusle,čili kolena, lokty, rukavice,no a blembák.Letos už jsem toho využil.Je lépe odřít chrániče ,než sebe......a hrdinů jsou plné hřbitovy a není už tam už místo....
Padám občas při pomalé jízdě do kopce. Ale žádné dramatické pády jsem neměl. Vždycky je to jen takové převrácení na bok. Ale jednou jsem si u toho parádně narazil zápěstí. Týden bolelo jak čert.
To protáčení řidítek - není to schválně, aby při pádu se nepoškodily a neohnuly řidítka? Myslím že to tady někdo vysvětloval.
párkrát sem sebou na bok plácnul. na sobě žádné následky nemám. na kole trochu podřené brzdové páčky, polámané bovdeny a v sedle mám na každé straně díru od říditek. ale to neřeším šak toho ještě bude :-)
tak jsem dneska neodhadl rychlost při nájezdu do zatáčky plné štěrku a krásně jsem se položil na bok. bohužel to onesl představec. opravdu nechápu proč to pánové v azubu udělali z minimetrového plíšku.
No hlavně že to odnesl "jen" plíšek:) Tak vítej mezi pravejma povalečema, tohle vlákno je určený pravě jim:)
bohužel ten "jen" plíšek tě může někde uprostřed pustiny zcela vyřadit z provozu, když ho nemáš čím nahradit, připadá mi, že na odolnost některých důležitých komponent proti nehodám azubové někdy moc nemyslí (nebo nemysleli v minulosti, s novými koly a jejich součástkami zas tak velkou zkušenost nemám, připadá mi, že už se to trochu zlepšilo), přestože se občas snaží svoje kola prezentovat na různých "expedicích".
představec jsem taky zlomil. praskl ve sváru. Neměl jsem to daleko, tak se to dalo dotlačit. Je fakt že azubáci poslali nový zdarma, ač už kolo bylo dávno mimo záruku. přešel jsem na horní řízení, tak se mi ten predstavec válí doma, tak jestli ho chceš, tak ti ho můžu dát (když si ho vyzvedneš)
lehce mimo, ale... mám odjakživa na azubu horní řízení, tak by mě zajímalo, jak na Tebe zapůsobil ten přechod ze spodního na horní, většina azubů, co jsem viděl na Olomoucku má spodní řízení. je to spodní výrazně pohodlnější? jsi asi jeden z mála, co takovou změnu provedl /dolní na horní/, tak by mě zajímal Tvůj názor.
Začínal jsem na horním na homebuildu, ze spodního řízení jsem byl nadšený, ale jen do prvního sjezdu. Jakmile jsem prestal šlapat a jet z kopce, zacal jsem citit na kostrči takový ten varovný pocit, jako když dostaneš smyk s autem. Pak následovala ztráta rovnováhy a nekontrolovatelný pád. A jak jsem začal přibržďovat, bylo to jeste horší. 4 pády, zlomený představec, ohnutá řidítka, rozčarování, říkal jsem jeste to zkusim a jinak to jde z domu. Od Jirky jsem dostal horní řízení, našel jsem si vhodná řidítka, a od té doby bez problému. Jen mi občas vadí když vezu težké brašny, že MAX plave, takže z kopce brzdím... Možná na 20/26 by to šlo, ale na tom maxu jsou ty nohy hrozně nahoře. Nebo jestli to dělalo to nepřímé řízení, nevím
tak to bylo asi s řízením něco v nepořádku... neměl jsi náhodou tu nejstarší verzi, kde jako táhlo byla tenká tyčka dvakrát zahnutá?
Nevím, moc tlustý to táhlo není, celkově se mi to řízení nějak nelíbilo, i s nejcitlivějším řízením šly ty řidítka moc rychle na doraz, zkoušel jsem různě otáčet predstavec a dávat řidítka pred hlavu za hlavu, no nebylo to ono. nějdřív jsem měl dojem, že to bylo nějak nabořený, všichni mi tvrdili že ne, no dal jsem to pryč a jsem spokojený. vysvětlil jsem si totak, když jedeš šlajsnu na lodi, sedíš a chytneš se lubovek, zvedne se ti těžiště a následuješ titanic. Když klečíš, a držíš pádlo, tak ho mužeš držet klidně nad hlavou, lod se pod tebou vlní a projedeš....
bývalá žena měla horní. Mám tedy doma kolo se spodním, na kterým jezdím pořád a taky kolo s horním, na kterým jsem najel nějakou tu stovku kilometrů, když to moje bylo v opravě nebo nějak znepojízdněný. CO se mě týče, je to jasný. Horní řízení jedině, když mi za to někdo zaplatí a i tak bych si to rozmýšlel. Pro mě je to spodní mnohem pohodlnější a příjemnější. Chvilku mi trvalo než jsem vychytal jak moc ho chci mít živý a posunoval táhlo od jedné dírky k druhé (ostatně jako s nastavením sedla) a teď mi to vyhovuje a sedí uplně přesně. Horní je pro mě prostě nepříjemný a hlavně nepohodlný. Jediný, co uznávám jako výhodu horního je to, že si tam můžeš něco přidělat a vidíš na to.
Ale je to čistě jen a pouze moje zkušenost a moje pocity a někdo může mít přesně opačný jako Noch. Takže je v pořádku, že máme obě možnosti a stačí si vybrat.
u horního myslím hlavně záleží na poloze těch rukojetí. Azub dřív dělal (teď nevím) horní řidítka s jednou rovnou vodorovnou trubkou, ty byly opravdu nepohodlný, hodně zahnutá řidítka ve správné poloze by mohla být lepší..? A pak je tu ještě superman,, nejsem rozhodně fanouškem tohoto řešení, ale je to možná tak trochu něco mezi
....pěkný titul ..."bývalá žena" :-)....jako z pohádky¨: Bylo či nebylo?...;-) Proč mne to zaujalo??? Protože dnes je odevšad slyšet jen počeštěné cizácké polovazby tipu ex-manželka, ex-přítelkyně, ex-milenka....Dnes málokdo řekne: Tak chlapi...až do dna! Každej jen " Tak na ex!" :-(.....Jinak to horní řízení mi taky od začátku moc nesedělo. Ale zkusil jsem ho při přechodu z klasiky na leho, protože ve mně vzbuzovalo větší důvěru jako v laikovi. ( přeci jen to aspoň trochu připomínalo klasická řídítka). Postupně, jak jsem jezdil, mi začaly brnět ruce a tak jsem si začal ulevovat tím, že jsem vždy jednu nebo druhou ruku střídavě sundaval dolů a nechal ji volně viset podél těla a odpočívat. Tak se stalo, že jsem si řekl, že v této poloze bych chtěl mít do budoucna obě ruce, že to by mi vyhovovalo. Od těch dob mám spodní řízení a už bych ho neměnil. Je fakt, že mojí stávající ženě ;-) se horní řízení zatím líbí. Ale občas taky pokoukává po tom mým spodním. Uvidíme, ja dlouho jí to ještě vydrží...;-)
"z pohádky" :o))))
mě se víc líbil termín prozatímní, kterým jsme se smíchem titulovali po rozchodu, čekajíc než nás rozvedou :o))
ona si to spodní taky zkoušela, ale nedokázala vůbec jet. S horním v pohodě. Prostě jí dělalo problém v psychice to, že si na ty ruce nevidí...
Zajimalo by me, co myslis tema uvozovkama kolem slova "expedice"?
Nojo, v době, kdy výšlap na MT. Blanc je outdoorová a adrenalinová záležitost, dovolená na vodě taky, bez trekingovejch či nordicwalkingovejch hůlek už se na Šumavě nechodí pomalu ani vykakat, je vlastně i cyklovandr v evropských zemích s rozvinutou dopravní infrastrukturou "expedice".
Na druhou stranu chápu, že (cituji) "marketing manager, webdeveloper, copy wrighter, public relations specialist, test driver a majitel spousty dalších sprostých přezdívek" výrobce a prodejce kol a příslušenství nemůže týdenní výlet na kole nazvat "týdenním výletem na kole", to by vypadalo podezřele:o)
To je fakt, nicmene, ja jsem zadnou ze svych tydenich cest nenazval expedice a uz i Albanie a Kosova, kde jsme byli vice nez 3 tydny jsem to az tolik nepouzival. Predpokladam vsak, ze 50-ti denni cesta na Krym uz by se expedici dala nazvat a jedno z nasich kol uz urazilo i 17.000 km z Pekingu do Slovinska, coz by se za expedici take dalo povazovat. Zvlaste kdyz to absolvovala cele sama zenska. O dalsich cestach, ktera nase kola absolvovala, a ktere merily mene jak 10.000 km se zminovat nebudu :-)
:-)
Dík za vysvětlení. Narážel jsem na expedici Gibraltar-Nordkapp, a bylo to jen rejpnutí... Samozřejmě chápu, že pro potřeby propagace musí mít takový podnik použitelný název. Což mi nezabrání dělat si z toho srandu.
Mě je prostě strašně sypmatický, když někdo sám sebe nazve cyklotrampem, objede půlku asie a nikdy tomu neřekne "expedice", ale třeba "vandr" (tím narážím na Honzu Vlasáka).
evidentne rad rejpes, jen co je pravda :-)
Tož já si asi nevzpomenu kolikrát jsem spadnul, za těch šest let je toho trochu moc.
Pamatuju si první. Po pěti dnech jsem měl dojem, že už to umím. Poprvé zapršelo a mě nedošlo včas že odbočovat doprava čtyřicítkou nebude na mokru nejlepší nápad... Lehce jsem odřel brzdovou páku, středně ruku a těžce zadek.
Pak samozřejmě výše popsané typy pádů při učení v terénu.
Snad si vzpomenu na nějaká další zranění.
Když jsem poprvé dokončil lowracer a testoval ho, zapomněl jsem, že jedu do známé zatáčky o 10km/h rychleji než jsem zvyklý. Výsledkem bylo to čemu motorkáři říkají high slide - smyk v pravotočivé zatáčce co se zasekne a vykopne člověka vrchem na levou stranu. Odřel jsem si loket a lýtko. Druhý den jsem to zopakoval při dvacetičtyřhodinovce v menší rychlosti na písku a byl odřený symetricky, jen vpravo trochu míň.
Loni při K24 jsem zapomněl brzdit do cílové zatáčky (jediná na okruhu kam se na lehokole brzdit musí) a lehnul na pravý bok v asi 40km/h. Noha celkem dobrá, odneslo to hlavně předloktí - kapala z toho krev a krásná místní zdravotnice mi to musela zafačovat.
Pak je tu samozřejmě moje slavná nehoda - narval jsem to skoro čtyřicítkou do levých dveří Fiatu co mi nedal přednost. Kolo jsem zrušil (ohlý rám, oba ráfky, půlka komponentů dodřená nebo roztříštěná), já měl akorát příšerně naražené klouby v levé noze (asi natažená při nárazu) a tři stehy v místě kde mě škrábl držák windshieldu. Odkulhal jsem do sanitky po svých.
No a půl roku na to se týpek s Avií rozhodl odbočit vlevo skrz mě. Zdemoloval mi spodní řídítka a o nárazník jsem měl tržnou ránu na stehně. Navíc asi naražená nebo možná naštíplá žebra.
Jinak jsem asi padal víceméně bez následků, nebo si je aspoň nepamatuju.
Ještě jsem si vzpomněl na pád co mám na youtubu, tam mi ujelo přední kolo na písku když jsem se zapomněl a nedával pozor. Následky žádné. Kolegové v práci si to pouštěli nesestříhané a hodně nahlas a snažili se tam zaslechnout nějaký vulgarismus, ale nenašli. Prostě jsem bezeslova spadl, bezeslova vstal, nasedl a jel dál. Až mě to samotného překvapilo :-).
V největší rychlosti jsem spadl při cca 50 km/h, když jsem jel na silničních gumách s plně naloženým kolem po lesní cestě, jejíž povrch tvořil volný štěrk, kluzké bahno a mokrá tráva. Byla to dobrá lekce - až do chvíle pádu jsem si totiž neuvědomoval, že jedu nějak moc rychle nebo nebezpečně, odpružení azubu může být někdy zákeřné:-) ještě jsem si říkal, jak je to skvělé, že i po takovéto cestě jedu krásně pohodlně a bezpečně. No ale pak to najednou uklouzlo, což jsem nevybral. Mě se nestalo v podstatě nic (spadl jsem na bok, trochu jsem roztrhl kraťasy a trochu odřel zadek - ani to nebolelo), kolo mělo ulomené řídítko (mám spodní, zlomila se ta kolmo navařená trubka s gripem - to spravila 20 km na to koupená izolepa a asi půl roku na to vložená trubka a epoxid) a ohnutou trubku na přesmykač (to spravilo doma kladivo) - kolo udělalo po pádu pár kotrmelců.
Daleko horší vliv na kolo mělo zkoušení, zda se dá jet na leháči na leskle hladkém a čistém ledě zamrzlé brněnské přehrady. Zjistil jsem, že je to o hodně těžší než na klasice. Padal jsem skoro každých 20 m a nakonec to vzdal (na mtb jsem tamtéž den předtím nespadl ani jednou). Kolo skončilo hodně pošramocené - zlomená či ohnutá řídítka, rozbitá přehazovací páčka, otočený šlapák, zdeformovaná klec na pedálech atd. Problém pádů na takovémto ledě je totiž ten, že jednak je led značně tvrdý, takže náraz je značný, a navíc pád vypadá tak, že kolo se jakoby zbortí a člověk dopadně přímo na ně, naproti tomu když se uklouzne třeba na bahně, tak přece jen má kolo aspoň trochu opory a člověka jemně vymrští do strany, takže dopadne spíš vedle.
Dvakrát jsem spadl v hodně prudkém stoupání tak, že se mi kolo převrátilo dozadu - azub max má krátký rozvor a vysoké těžiště, takže je v extrémech poněkud nestabilní, což ještě zesílí (špatně) naložený zadní nosič.
Pro další období mám v plánu nepadat:-) Na ledě už to zkoušet nebudu (maximálně s hřebíkovkama) a na silničních gumách v terénu to taky přehánět nebudu (už proto, že si mysím, že jsem ty gumy takto hrubým zacházením zničil), na převracení do kopce už mám taky celkem odhad. Jediné, co mám ještě v plánu, je naučit se jezdit do schodů a natočit nějaké exhibicionistické video, z toho taky možná nějaký pád bude:-)
ještě mě teda napadl jeden "pád" - na naloženém b2b tandemu, zabočili jsme ze silnice na lesní cestu, jenže to bylo u Pardubic, což znamená 15 cm hluboký sypký písek. V zatáčce jsem to nevybral. Díky písku a velmi nízké rychlosti se kolu ani posádce nestalo nic, nejhorší bylo se vyplést s nacvaknutýma nohama z řídítek typu superman:-)
Ja na led vjedu vzdy neplanovane. A kdyz mi to podjede, tak se kolo i ja svezeme pomerne hladce, pricemz mne kolo opusti, takze nikdy nic neznicim ani neohnu (pozn.mam horni rizeni - superman). Cimz nechci rici, ze by me t zrovna bavilo...
Jine pady typu sedrene kotniky aj... jeste nemam, asi se prilis bojim do toho slapnout bo co.
superman řidítka budou na ledě asi o něco málo lepší... no ale hlavně je rozdíl úplně čistej led na velké zamrzlé vodní ploše a třeba trochu jemně zaprášenej, poprášenej skoro neviditelnou vrstvičkou sněhu, podupanej od bot nebo dokonce od bruslařů.. na takovýmhle ne úplně dokonalým ledu to drží o dost líp.. taky bude záviset na teplotě možná.
Ten led, kde ja zpravidla padam, je na hladke asfalt cyklostezce podel vodniho kanalu (kdy kanal je vyse nez stezka). V 9 vecer je stezka mokra, nebot mam pocit ze hraz mirne propousti, a misty je to kaluz 5x15 m, a kdyz se vracim v 11 vecer, tak je to zamrzle na sklo - myslim, ze dost podobna situace tve akci na Pryglu. (nikdo tam v noci nechodi a rano je to uz roztate) Ty ale jdes na prehradu predpokladam, kdyz mrzne tak 10 pod nulou, vice mrazu = mensi treni (asi). Nekde jsem cetla, ze pro rychlobruslare je nejoptimalnejsi teplota ledu pri minus 7 stupnich C. Led je rychly (bo co) a pritom optimalni treni k odrazu.
Na novým Azubu 5 mám najeto asi 500 km a spadl jsem párkrát při náhlém zastavení, když jsem nestihl vycvaknout. Naposledy na Libavé, když bylo kolem nejvíc lidí :-) Nášlapy jsou na leháči jednoznačné plus, ale mám zvyk z klasiky - vycvakávat až když kolo stojí a začne se naklánět se na bok. To už je na leháči pozdě. Potěšilo mě, že to nenarazí o zem brzdovýma páčkama, ale tou trubkou, kde vychází bovdeny. Řídítka se různě pohnou, pak se musí narovnat. Předpokládám, že pády se zdravotními následky budou následovat po falešném pocitu dokonalého zvládnutí jízdy (takže už brzo).
Pády v nízké rychlosti na bok s leháčem se spodním řízením jsem vyřešil montáži chráničů rukou a brzdových pák na řídítka. Samozřejmě ve vysoké rychlosti to neochrání ale v těch nízkých je to již odzkoušeno.;-)
Jedná se o universální chrániče rukou na čtyřkolky lehce uzpůsobené na leháče - foto zde
http://martiste.rajce.idnes.cz/chranice_rukou...:
Takže ten odkaz ještě jednou ;-):
http://martiste.rajce.idnes.cz/chranice_rukou...
Letos na Bílým Kameni ? Že bych tam nebyl na ležáku sám? Jel jsem takový to velký kolečko z Libavy směrem na východ a pak na jih na Zelený kříž a přes střelnici zpátky do Libavy.
Už je to tady, dnes jsem jel dolů z Dlouhých Strání po jakési kamenité cestě a pak následovala asfaltka. Konečně jsem to trochu rozjel a při brždění to podklouzlo na štěrku, známá situace. Schytala to jenom levá ruka, která narazila o štěrk jako první ještě při držení řídítek. Pak jsem jel několik metrů po zadku, kterému se nestalo nic díky kraťasům s vložkou. Ty jsou samá díra.
Kolo dopadlo trochu hůř - odřená přední vidlice a sedřený nastavovací šroubek od kotoučovky. Sice brzdí, nicméně je na odpis. Pak rozštíplá sedačka od otočených řídítek - snad půjde slepit vteřiňákem - a deformovaný stojánek. Ohnutý držák šel narovnat. Brzdové páčky se ještě země nedotkly - asi řídítka stihnu protočit ještě než kolo spadne a podřou se jenom v těch místech, jak jsem psal. Podle návodu by po několika pádech byla už zralá na výměnu.
Když jsem takhle spadl na klasice, kolu se nestalo skoro nic, zato já jsem býval potlučený a odřený víc, nejhůř kolena.
Tady by to chtělo nejvíc ty chrániče rukou nebo aspoň dlouhé rukavice.
Zajímají mě ty kraťasy cos neprodřel na krev, o jaké vložce je řeč? Před dvanácti dny jsem si ustlal na asfaltu v asi 35km/h a krvavý flek měl tak 5x7cm. Sice se to zahojilo za cca čtyři dny, ale jestli existuje něco rozumně pohodlného co se neprodře, možná bych to nosil.
Normální silniční kraťasy s vložkou, teď nevím značku, jezdím v nich na klasice a na leho jsou zdá se dobré taky, aspoň tam netáhne :-) Prodřela se jenom na pár místech ta vnější černá vrstva, jak zadek skákal. Nemusí se ale vždycky podařit spadnout přímo na tu vložku.
Jirko, doporucuji si koupit alespon dvoje a presit si vlozky ze strany na prdel. Tam to vetsinou nejvice trpi :-)
doporučil bych jeansy....
... motorkářské, mají na nejvíc postižených částech kevlarové záplaty, navíc si do některých typů můžeš vsunout chrániče ... :-))
Možná by stačily i ty 3/4 kraťasy co vozí sjezďáci, ty jsou také celkem odolné.
Psal sem to spíš jako srandu, ale na lehokolo by ty sjezďácké nemusely být špatné, mají vyztužení přesně tam kde člověk nejvíc trpí, tedy na boku. To samé se týká sjezďáckých dresů, nemají ty zbytečné kapsy na zádech a dlouhé rukávy mají vyztužené v oblasti předloktí a lokte, to je v podstatě na lehokole nejnáchylnější část těla k odřeninám.
To zní docela hrozivě... Já si pamatuju, že v -nácti letech bylo pro mě zastavení na klasice smykem zadního kola (o lehu jsem tenkrát ještě neměl ani tušení) téměř pravidlem a čím delší smyk, tím tenkrát lépe. Při prvních jízdách na lehu jsem ale brzy zjistil, že i při velmi krátkém smysku zadního kola vlivem silnějšího brzděn (a to v přímém směru jízdy)í začínám drasticky ztrácet stabilitu a nejednou mě to rozhodilo natolik, že jsem málem zalehnul doslova. Asi mám ještě málo cviku. Tak mě napadá - zvládáte podobnej smyk zadního kola na lehu bez problémů, nebo se to kvůli odlišnýmu způsobu řízení a těžiště na lehu oproti klasice prostě udržet nedá?
Zastavit smykem zkoušet nebudu. Ale zadní kolo jde do smyku tak snadno, že lehký smyk už jsem párkrát ustál a stihl brzdy včas pustit, hned jak kolo začalo měnit směr. Jednou jsem se takhle otočil asi o 45 stupňů, když jsem se nějak kochal a cesta najednou potvora změnila směr. Vypadalo to jako schválně, ale byla to náhoda, že nedošlo k další ostudě (před jednou z kontrol na Bílém kameni na Libavé)
Na Oceláči to používám nechtěně jako nouzovu brzdu. Nejsem si jistý proč to tak je, ale narozdíl od Azubů není Oceláč ochotný smykem zadního kola padat, jen smyke předního. Nejextrémnější co jsem zažil byla jízda asi 50km/h na mokru kdy mi do cesty vycouvalo zaparkované auto. Vzal jsem za brzdy víceméně naplno, smyk předku za těchto podmínek nějak nikdy nehrozil (jízda rovně a mokrý asfalt). Zadní kolo se samozřejmě okamžitě kouslo a začalo cestovat doleva, ale na Oceláči se zastaví při vybočení asi o 10-15cm mimo stopu předního a zůstane tak. Takže se člověk sune malinko krabím způsobem až do zastavení a je to v klidu. Podle mě za to může hlavně dlouhý rozvor (129cm) ale nevím to jistě.
Na Azubu je to něco jiného, tam se i díky odpružení smeká zadek celkem ochotně a taky se to mnohem radši přetáčí kolem svislé osy. Taky jsem jako malý rád dělal smyky a tak jsem to na Azubech občas zkoušel podobně. Je to těžší, s tím nízkým těžištěm to reaguje rychleji nebo co. Ale občas se mi povede zastavit kolmo k původnímu směru jízdy. No a do dětských let se vracím taky, taky zastavuju smykem skoro všude, hlavně mimo asfalt. Málokdy se tedy snažím o tu otočku smykem, ale zadní kolo blokuju často a už mi to nepřijde nějak náročné nebo něco. Člověk to kolo dostane trochu do ruky a udělat pět metrů dlouhou čáru do povrchu lesní cesty pak není velký problém :-).
U nás před jedním obchodem je kvalitní dlažba, na které se za vlhka dělají efektní smyky. Přišel jsem na to náhodou, pravda nohy jsem měl ze šlapek dole a mám horní řízení, otočka o 180 a přistavení kola ke zdi. stačilo jen slézt a zamknout :-)
Z leha jde taky spadnout?
Podle toho, co jsem o těchto zázračných strojích četl, jsou nepomněrně pohodlnější, bezpečnější a rychlejší než "zábradlí", neboť jezdec má níže těžiště, ergonomičtější polohu, lepší výhled, celkově má kolo lepší aerodynamiku a stabilitu.
A v podstatě jen zlovolní komerční výrobci kol v temném spiknutí s UCI kdysi dávno zakázali lehům závodit, což lehocyklisté skoro důsledně dodržují, a jen kvůli tomu se lehocypedi neprosadili.
Doteď jsem si myslel, že je to takový nějaký zázrak popírající dosavadní fyzikální zvyklosti, jako třeba 29" kola, nebo aspoň celopéro s nelineárním průběhem pružení, hydraulickejma kotoučovkama a pneumatikama šířkou překonávající babettu, a teď mé sny dostaly vážnou trhlinu.
Z leha jde opravdu spadnout??? ;-)
Nedá! Lehokolisti slehávajů!
a lehokolistky? ((-:
Lehokolistky nalehávajů, ale to bys měl znát, ne ?? :o)))
tak to je spíš vopačně ne ??
Ty ses na tom lehokole snad nic neaučil.Tak tedy ... nejlepší je to vleže (to vime všichni, kromě zábradliřů i když to hojně vleže využívají taky ;o))) no a dál musime nechat pracovat ostaní, proto je to nejlepší na zádech, ne ?? :o)))
Poslední pád jsem uskutečnil asi před týdnem nedaleko od Děčína. Sunul jsem se naložený natěžko na Děčínský Sněžník. Krpál snad 80 % :-), na tachometru rychlost 5 km / hod. Chtěl jsem si odpočinout, tak zajedu ke kraji cesty, sundám nohu a šlápnu na zem.... ! Jenže jsem si nevšiml, že v trávě je zarostlá díra, snad po patníku či co to tam vlastně bylo ? Trefil jsem se nohou přesně do té díry a skácel jsem se i s celým nákladem na bok do taluty ! Nebylo by to nic moc, kdyby za tou škarpou nerostla hned u cesty statná borovice ! Přesně jsem jí trefil hlavou o byla to rána, že jsem myslel, že je po mě ! Naštěstí mám dobrý zvyk, že nosím přilbu. Ta mě asi zachránila, nemít jí, asi bych to jen těžko rozchodil !!Takhle jsem si jen prohlédl pár krásných hvězdiček a za chvíli jsem pokračoval dál. Přilba kupodivu taky vydržela ..... ! Odpůrci nošení přileb by si měli uvědomit , že nabít hubu si můžeš i při rychlosti 5 km / hod. !!!
Tyjo, když sem čet větu "Chtěl jsem si odpočinout, tak zajedu ke kraji cesty, sundám nohu a šlápnu na zem.... !", tak mě jako první napadlo pokračování "...šlápnu na zem, ale nevšim sem si, že jedu po kraji skály....." :-) To asi proto, že sem na tom Sněžníku už jednou byl a nahoře je to místy přesně takový... Ale tam už zas neni stoupání 80%...
Něco takovýho:
http://www.youtube.com/watch?v=KwLtF6IdpNI&...
akorát že na lehu?
Zajímalo by mě, jak ten člověk dopadl...
Já asi trochu nestandardně nevím kolik mám na lehu najeto. Vlastním ho necelé dva roky.
Za tu dobu bylo několik pádů, odhadem tak čtyři, pět.
Vesměs mi ujelo přední kolo na písku nebo blátě, což jsem neustál.
Celkové škody:
jedno rozbité zpětné zrcátko
jedny protržené kalhoty na koleně
pootočená řidítka spodního řízení
U me, na MaxiZubu, nejvice pri padech trpi riditka a veci kolem. Brzdove paky (mekke, hlinikove) jsou hodne sedrene ze vsech moznych stran, stejne tak bowdeny az na kost, a riditkove trubky prihnute smerem ke stehnum. Nedavno jsem zjistil i rozlomene telo packy presmykace. Kdysi jsem se to snazil resit vymenami, dneska uz to neresim, nema to smysl a cloveka to nemrzi, ze ma novou trubku a prave ji znovu ohnul. Co se tyce zpusobu, tak klasicke tramvajove koleje, "spadnuti" obou nohou pri jizde z kopce (pro Hanicku spravne: "s kopce" ;) pri vysokem stupni unavy na konci cesty a nasledny lehobok, pripadne frajerske pady typu, objizdim prekazku, skoro stojim, chytam se pletiva plotu po leve strane (jundrov->prehrada), abych nemusel davat nohy dolu, ale pletivo je volne, takze leham vpravo. Ohnuta riditka, ohnute tahlo rizeni (to byl jeste stary max).
Největší karambol byla "bariérová zkouška." Ve snaze nepřekážet autům na silnici jsem uhnul na chodník, vyšší nájezd trojkolku trochu nadhodil a po dopadu už se na pískem znečistěném chodníku nepodařilo vyhnout trubce držící značku. Trubka vydržela, já také, u trojkolky se ohla trubka nesoucí jedno z předních kol. Trojkolka dost táhla ke straně a rovnání rámu, který nepraskl (z rámů Liberta) byla zatím nejobtížnější oprava. Pak mě jednou překlopil na kruháči těžší, výš umístěný náklad (ohlá vidlice) a dvakrát jsem se převrh při couvání z kopce. Je pravda, že na klasice jsem jezdil déle, ale tam každý pád mnohem víc bolel, možná kvůli větší rychlosti, ale na trojkolce se vždycky nějak vejdu mezi ty body, které se střetnou se zemí.
Já jsem měl pár drobných pádů (ustřelilo kolo apod.), celkem bez následků. Ale jeden se mi obzvlášť vyvedl a pobavil jsem široké obecenstvo. Mám nášlapy, šlapání dost vysoko (výše než zadek). Zastavím na T křižovatce, shodím dolů levou nohu (pravou jsem nechal nacvaknutou v nášlapu) a dávám přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici. Napravo hluboký bahnitý příkop plný kopřiv. Nalevo několik aut se zvědavými posádkami. Chci zamachrovat, tož se ležérně položím do sedadla, že jako orazím. No ale bohužel mne vzal balanc doprava, pravou nohu jsem nestačil vycvaknout z nášlapu, pročež jsem se elegantně převrátil po hlavě do onoho bahnitého příkopu, leháč na mne, pravá noha stále v nášlapu. No co vám budu povídat - hodnou chvíli jsem se hrabal ven, špinavý, popálený od kopřiv. Přihlížející osazenstvo aut se opravdu velmi dobře bavilo. Kdybych se neválel v příkopu tak určitě vyberu do "klobouku" pěkné vstupné.
padám jen občas a většinou když blbnu v lese na kořenech apod. a zkouším jet něco, co jsem ještě nejel nebo mi to nešlo... :o)
Na silnici jsou to výjimečné situace. nejhůř vypadal pád naloženýho kola při jízdě z kopce, kdy se utrhl blatník (musel bejt dlouho načatej, ale já si nevšiml) a sroloval se mezi rám a plᡚ´t a na fleku ho zablokoval. Jel jsem něco přes padesát a ten smyk jsem ustál jen pár metrů a pak jsem lehnul. měl jsem malinkou odřeninku, skoro probroušenej plášť a přerazil jsem brzdovou páčku. Jinak v pohodě. Ale vypadalo to prej strašidelně:o)
Takových pádů, to by mě nenapadlo, že to lehokolo je tak nebezpečné náčiní, takhle pořád padat.
Nechtělo by to vyněnit za něco jiného, méně nebezpečného ? :-)
Ono to máš jako když někdy v noci spadneš z postele. Taky kvůli tomu nezačneš spát na židli :-)
Tak nevím, já na židli spím, tedy usínám docela často a zatím bez fyzických následků, ale jestli to nebude tím, že u toho nešlapu :-))
Nevím co by mohlo pomost u dospělých, ale dětem se proti padání z postele dává z boku žbrlení a nebo síť :-))
A ty už chodíš, nebo se stále batolíš, když máš takový strach z pádů?:-))
Při takovém přístupu by už skoro nikdo nemohl jezdit autem:)
Já třeba jo. Z auta jsem nespadl, ani nepamatuju:-D
myslel jsem to tak že lidi co měli nehodu v autě tak v něm pořád jezdí dál,což mě překvapuje:D
Já i občas sedím, ale když je tady popisováno tolik pádů, tak já snad ani nikdy nenajsu odvahu si k tomu lehnout :-))
Teď mě napadlo jestli by se nemělo začít používat označení "Odvážní muži na lerhacích strojích" :-))
oprava : na lehacích strojích
Vy zelený žabičky chodíte pořád ve dvou, tak se můžete o sebe opírat, abyste neupadli.
Tak teď nevím, už se mám začít smát ? :-)
Ty už jsi dlouho nebyl v přírodě viď, kdy jsi viděl naposledy dvě zelený žabičky ? :-)
Na lehokolech jezdí i dámy--tak nás nevynechávej...!!! Jako chlap se fakt necítím.... :o))
Velká omluva, to byla také jen první myšlenka. Když ona asociace ke slovu odvážní jsou vždy muži.
Já jsem tady četl jen o pádech mužů z lehokola, takže mě ani nenapadlo, že by ženy mohly z něho padat, takže ženy k jízdě na tom prapodivném stroji zřejmě nepotřebují odvahu, nebo je to snad všechno jinak ? :-))
pak ctes spatne, zlato
Takže vyjímka potvrzující pravidlo nebo pravidlo a padají všechny ? :-)
ale nikdo z nás si na lehokole ještě obě ruce nepřerazil jako ty na zábradlí... Jestli bys radši neměl přesedlat na něco bezpečnějšího, jako je třeba lehokolo :o))))
A už to přišlo :-))
jenomže já když ležím, tak usínám a tak představa, že při snášení třeba ze Šerlichu do Bedřichova si dávám šlofíčka není moc lákavá :-)
A už to přišlo :-))
jenomže já když ležím, tak usínám a tak představa, že při snášení třeba ze Šerlichu do Bedřichova si dávám šlofíčka není moc lákavá :-)
tak to já usínám jen kdyxž ležím na zádech a čtu si. A na kole si tedy nečtu a v pohodě:o))
Tak tos musel čekat ne? :o)
Jo, čekal, jen jsem si tak odhadoval, kdy to asi tak přijde :-)
Zrovna je u mě aktuální pád, tak se taky připojuju. Včera jsem přehodila pod kopcem, abych ho lépe vyšlápla, noha dvakrát zabrala naprázdno, ztratila jsem rovnováhu a výsledek je ten, že mám sice kosti všechny, zato pravá ruka vypadá, jako bych byla obětí domácího násilí. Shodou okolností jsem nezapadla do příkopu, ale zastavilo mě skutečné ZÁBRADLí u kraje cesty, které jsem svou vahou taky trochu poznamenala:-).Nevíte někdo, jakou dělám chybu, když takhle na Maxovi ztrácím po přehození rovnováhu? Většinou to sice vyberu, ale je to nepříjemný pocit. Díky
Modra
možná řadíš pozdě, ve chvíli, kdy už max jede moc pomalu, při přeřazování zřejmě ještě rychlost ztratíš, k tomu třeba přispěje i to, že se cesta začíná zvedat, max dále ztrácí rychlost a to stabilitě jízdy moc neprospívá, no a teď už tam máš lehký převod a než nabereš rychlost, tak je rovnováha v řiti. já se snažím řadit vždycky lehce v předstihu, kdy leho jede setrvačností vpřed - tedy, když zhazuji na menší převodník, u změny převodu na kazetě Tebou popisovaný jev nehrozí
Bez toho aby to člověk viděl se těžko posuzuje kde byla chyba. Pokud jsi prošlápla na prázdno nějak nečekaně a hodně, může to trochu rozhodit. Pak je tu nechtěný pohyb řídítky když se člověk opře do řadicí pačky, protože normálně to na lehokole řídíš jen minimální silou. Pokud se ten pohyb trefí špatným směrem ve stejnou dobu jako to nechtěné škubnutí nohama, možná by to dohromady mohlo dát to co tě sundalo z kola. Pomůže asi jedně větší soustředění v takových okamžicích. Snažit se jakoby v hlavě odpojit šlapání a řízení a snažit se na to myslet jako na dvě nesouvisející činnosti co musím dělat zaráz. Asi jako když jednou rukou vypínám mp3 a druhou rozvazju botu a obojí chci udělat tak rychle jako jindy každé zvlášť.
Předevčírem jsem se nevěnoval řízení já. Spal jsem čtyři hoďky, jel do práce na šestou, hasil si to 35km/h a vrhnul se do odbočení vpravo kde byl přechod bez brždění. Večerí bouřka to pěkně vychladila a navlhčila a slunko ještě nevylezlo, takže zatímco jiné dny na osmou tam tak jezdím, tentokrát to na té bílé barvě ustřelilo. Tohle vlákno je o následcíh: namožené vazy na vrchu stehna u třísel a velká odřenina přesně z druhé strany hned pod zadkem. A nove elasťáky v tahu.
Ale ne-pánové. Učené disputace tu nejsou na místě. Já přesně vím, co se stalo. Podřazení před kopcem způsobilo, že dáma (slečna, paní) šlápla na prázdno--občas se mi to taky stává. Nesmí se do toho šlapání člověk po přehození směrem do lehka najednou tolik opřít.
včera. Rychlost minimální, tak 15km/h vracel jsem se z trávy na asfalt a uskočilo/ulítlo mi zadní kolo na tom hrbolu.... Já nic, kolo má přeraženou tu trubičku mezi řidítkama a hlavovým složením....
Narval jsem do toho kus klacku a stáhnul to "strapama" a doel těch 8km domů. Po hlavní cv sobotní ranní špičce a naštěstí jsem to přežil, ale byl jsem dost pos...nej
vozit s sebou náhradní táhlo by se mohlo hodit. Taky jsem jich už několik zlomil (pravda, byly to starší typy, to současné mám už bytelnější, i když je taky ohnuté), na delší trasy s sebou pro jistotu vozím kus závitové tyče odpovídajíící délky (která je ovšem ve srovnání s tou hliníkovou tyčkou zbytečně těžká) a jeden kulový čep navíc.
to bylo první, co mě napadlo, jestli neobjednat dvě a nevozit jednu navíc s sebou....
Ale kdybych měl s sebou mít dvakrát všechno, tak s tím nikam nedojedu. Spdl jsem mnohokrát, když jsem na tom blbnul někde v lese a nestlao se nikdy nic. A teď po pěti letech to ruplo. Asi budu doufat, že to zase hodně dlouho vydrží.... Objednal jsem jen jednu :o)
Jakého terénu nebo povrchu se na lehu nejvíc bojíte?Ja docela bojuju kdyz jedu na úzké pěšince která je vyježděná do hloubky,a není možnost jet mimo ní....
Led?Ale to snad není tak časté nebezpečí ne?
no 3/4 roku ne, ale 1/4 roku jo :o)))
Pořiď si gumy s ocelovýmá hřebama. Já jsem si je udělal na horáka a to je pak na ledě a ujetém sněhu papu.
a na asfaltu? Problém je, že jednolitý povrch tady asi nikde nenajdu a cestou do a z práce už vůbec ne... :o(
na asfaltu to pekne vrni, ja jsem s tim ujel nejakou stovku a pokud vim, tak Jirka je ma na kole celou zimu. Mame tady i 20" ohrebovany Marathon Winter kdybys chtel.
Jo, hučí to jak trolejbus. Trochu se tomu ojedou hrany takže to pak není tak ostré (ale na ledu furt lepší než guma) a když na asfaltu zastavíš smykem, můžeš některý hrot vyrvat. Defekt to neudělá, jen přijdeš o ten hrot. Vydrží to tak asi 1000km městského ježdění s převládajícím asfaltem a je po tom. Ten Marathon Winter vpředu má hroty vyviklaný a jejich základny jsou v podstatě už promačkaný durch dovnitř, skoro. Je to zevnitř vidět, jeden hrot už i začal prožezávat. Je to hlavně tím, že ve struktuře asfaltu to opravdu klouzat nemůže vůbec, takže když ostře brzdíš a zatáčíš hodně se to v té gumě páčí na všechny strany. Po pár tisících takových páčeních základna toho hrotu holt tou gumou proleze kam nemá, dovnitř nebo ven. Ale i tak si je na zimu pořídím zas, jak je led a sníh jsou k nezaplacení.
malem bych zapomněl na svuj paleček,takže ještě přidám tram koleje:-)
Osobní pořadí ám takhle:
1. Led co není vidět pod sněhem.
2. Led.
3. Mokré vyčnívající šalinové koleje když nějaký kretén zastaví auto tak, že přes ně musím doleva a zpět.
4. Kluzké blatíčko když je cesta skloněná na bok.
5. Písek, buď na asfaltu nebo hluboký mimo asfalt.
U bodů dva a tři někdy i zastavím a slezu. U jedničky to nejde, když to člověk dopředu nevidí, proto je na prvním místě. Čtyři se snad ani nemůže vyskytnout na silnici a pět když je na silnici, tak stačí jen zpomalit, takže to už je celkem pohoda, to už se snad ani nedá říct "bojím".
led a kluzké nebořící se bláto.
Třeba kolejí se nebojím, prostě vím, že se na ně musí najíždět co nejvíc kolmo, při přejíždění podélných kolejí navíc kolej přejíždím jakýmsi bočním švihem, který případný smyk usměrní na cílovou stranu, kde se dá snadněji vybrat. Je třeba taky počítat s tím, že za deště mohou být koleje daleko zrádnější než za sucha.
Tak toto téma probíráme na každém srazu povalečů, tož přidám něco i do tohoto vlákna. A protože se válím na ležáku už asi 14 let (opravdu čtrnáct) a každý rok si odležím nejméně 5 tisíc km, tak jsem už taky něco napadal. Padám ze stejných příčin, jako se padá z běžného kola, jen počet mých pádů je asi poloviční proti časům, kdy jsem si omačkával pozadí na pojízdném zábradlí... Jezdím však na lehacích strojích vlastní konstrukce a výroby, mám horní řízení a konstrukci sedačky z duralových trubek. Při pádu tedy první ránu obvykle chytí rám sedáku a pak z toho obvykle nějak vypadnu. Ještě jsem neměl nějaký těžší následek pádu-lehké odřeniny a běžné modřiny na stehnech od řidítek. Blembák už má taky nějaký ten šrám, tak si asi taky ťuknu o zem při nedobrovolném opuštění svého stroje, ale to zjistím až při ohledávání škod. Ruce bez odřenin-jezdím v rukavicích. Nikdy jsem však neměl čelní náraz. Buď vypochoduju kamsi bokem mimo požadovaný směr jízdy či mi ustřelí kola a lehnu jako podťatý-to obvykle v zimě na sněhu či ledu. Na ležáku krom již silně sedřených trubek rámu sedáku dojdou k újmě jen brzdové páky a obvykle urazím zrcátko. Z lehokola se téměř nedá ohlédnout a tak mám zrcátka jako na choperu a proto mám horní řízení, na které se zrcátka snáze namontují. Díky zrcátkům ještě žiji-již několikrát jsem na poslední chvíli "dobrovolně" opustil silnici, když kamion jedoucí za mnou ani náhodou nohodlal změnit směr jízdy, natož mě objet...VAROVÁNÍ pro všechny: shodou okolností mi minulý týden jeden kamioňák při pivku prozradil, že pokud jedou po silnici, kde jsou hodně vyjeté koleje, je úplně běžné, že pustí volant a věnují se úplně něčemu jinému-kamion prý v těch vyjetých kolejích jede jako lokomotiva a tak se prý v těchto úsecích řidiči kamionu moc volantu nevěnují!!! Jestli to byl jen pivní žvást, nevím, ale mé výše zmíněné úprky před kamiony byly vždy v místech, kde vyjeté hluboké koleje byly... Z toho všeho. co jsem napsal a na vlasním těle okusil lze vyvodit, že pády z lehokola nebývají tak těžké jako z klasického kola. Na závěr jeden příklad z roku 2007: Při jízdě z kopce, v noci, po dešti, po nějakém pivku a s kytarou přikurtovanou ke koši na nosiči jsem při rychlosti 45 km/h najel na plech a říznul přední plášť-byl to pokus o řízené přistání bez podvozku z kterého se stal neřízený dopad. Naštěstí jen se všemi následky výše popsanými, navíc 10 km pěšky domů a kytara bez úrazu! A s kytarou takto jezdím poměrně často...
těm pivním kecům :-) bych docela věřil, když má auto správně nastavenou sbíhavost kol /předpokládám, že to, co platí pro osobáky platí i pro kamiony/, pak se po puštění volantu může v takových kolejích držet, pro leho i klasiku je na takový cestě blbý, že vlastně nevíš, kde máš jet - v koleji? to uř je našinec poměrně daleko od krajnice, mimo kolej? ale to jsme zrovna na boulích vytlačeného asfaltu nebo už jedeme skoro v příkopu
Tak ja taky pridam pro obveseleni publika: moje druha jizda, koukam a najednou jsem v pangejtu, vubec nevim, jak se to stalo.... ;) Bohuzel jsem skouznul ze sedacky zadkem rovnou na nejaky sutr, takze par dni jsem obraceni v posteli citil...
No a druhy s nasledky (zespod odrena riditka nepocitam) byl na SVC, kdyz jsem projizdel kolem zaparkovane dodavky, tak jsem dostal pocit ze jsem moc blizko a blby napad, ze si placnu a odstrcim se. Nebudu to prodluzovat, lehce ohnuty drzak prehazovacky, spravila hruba sila...
Dneska jsem se rozhodl jet na odpolední směnu do práce po zapadlých cestách a stezkách na vesláku. O víkendu už jsem měl dojem, že to konečně dobře řídím. Ani ne deset minut po odjezdu z domu jsem sebou náhle lisknul o zem na perfektním asfaltu na prázdné silnici. Nejsem si jistý proč, ale asi jsem zároveň pustil nebo povolil jednu ruku a udělal tempo nebo co.
Následkem je rozbité koleno, spíš rozražené než odřené. Padal jsem na levou stranu po divoké kličce, která mě asi dost zpomalila, takže to byl takový tupý dopad kolenem do asfaltu. Kolu se jen pootčila řídítka, což šlo bez nářadí srovnat zpět do směru jízdy.
Jeden s praktickou ukazkou ;)
http://www.youtube.com/watch?v=GE0ME6qIQ6U
Proste hladke gumy a klouzave blato nejdou dohromady....
Zajimavý způsob jak vysedat z lehokola,dokonce se mi zdá že si plynule přešel do meditace v tureckém sedu:-))
Ale zase lepší než nespadnout a udělat si zlomeninu,jako já:-))
Copak to bylo za gumy???...Nebyly to náhodou Schwalbe Marathon????S těmi se mi podařil obdobný kousek takto v lese na blátíčku;-)))), jen jsem nešel do tureckého sedu ale zůstal lažet v českém lehosedě na kole bokem .:-( Ihned potom šly Schwalby s kola dolů!
Jj, jsou to ty defaulty od azubu, myslim, ze schwalbe marathon racer. Ja normalne teren nejezdim, takze mi nevadi...
Schwalbe Marathon drží blbě na všem kromě čistého asfaltu a jeho vysoký skoro gotický profil mu dává lehce nepříjemné jízdní vlastnosti. Výhodou je velká trvanlivost a slušná odolnost proti defektům.
Schwalbe Marathon Racer má lepší jízdní vlastnosti a podle mě drží o něco líp i na mokrém nebo znečištěném povrchu, ale pořád je to silniční guma. Mimo asfalt je celkem v pohodě dokud je sucho, v mokru to vypadá jako na tom videu.
No a schwalbe marathon suprem drží jak přišitý i na mokru, jenom ta cena a sehnat ho u nás. :-(
alecopak, inu có... unie funguje, najdeš gumy na německém šopu a jsou doma často dřív, jak od tuzemáka. ostatně "dobrá" práce místního dovozce fy. Švalbe /Imexpo Pha/ tu už byla, tuším, zmíněna. v rozměru 26x1,6" je vrazím dozadu na leho, když už jsou ty klasický marathony tak vokoukaný :- )
A co doporucujes pro takovehle kluzke podminky?
Na mokrou hlínu potřebuješ zuby, prostě hluboký vzorek. Když si jednou nastavíš jako kriterium tohle, tak už zbývá hledat jen co nejvyšší dovolený tlak, aby to trochu jelo. Každopádně to bude o kus pomalejší, takže je třeba uvážit, jestli to stojí za to. Pokud ale na daném kole jezdíš mimo asfalt primárně, pak to za to stojí. Na 20" přední kolo bývá problém něco sehnat, velký výběr mívají v obchodech specializovaných na BMX a příbuzné disciplíny. Míval jsem z takového obchodu třeba gumu širokou jen 45mm, tlak 85psi a asi 2-3mm vysoké zuby. To byl vynikající kompromis, na asfaltu ještě celkem jela a v terénu už slušně držela. Dostalo ji jen opravdu hluboké bláto nebo ta správná konzistence co zalepuje úplně jakoukoliv pneumatiku, ale běžnou mokrou polní cestu s tím šlo jezdit velmi příjemně.
Uprimne, ja jsem spis asfaltofil, ale obcas se nachomytnu s lidmi, o kterych vim, ze na blato jsou, tak jsem uvazoval o druhych plastich pro tyhle prilezitosti (prezout tam a zase zpatky). Ale myslim, ze stejne nakonec dospeju k tomu, ze jsem na to moc liny... ;))
Jo, tak nějak to dopadne. Nicméně na 4ce jsem míval kombinaci Schwalbe Hurricane vzadu a té výše popsané lehce zubaté Specialized gumy vpředu jako takový univerzál. Na asfaltu to plně natlakované jelo v podstatě tak dobře jako Marathony (skoro necitelný rozdíl), ovšem mimo asfalt a na špinavém asfaltu to drželo neskonale lépe. Možná bys mohl prozkoumat nějakou takovou možnost až budeš kupovat nový gumy.
no vidíš, co člověk, to jiný názor, na Azubáčkovi mám vzadu právě Tvého oblíbeného maratóna /Racer 26x1,5"/ a jsem spokojený, ale je mi jasné, že od gumy s tímto vzorkem a váhou pouhých 390 gr. nemůžu chtít v bahně nějaký zázraky, na druhou stranu, když je sucho, tak se dá zvládnout překvapivě i náročnější terén /ale bacha, furt sedím na lehokole a né na sjezdovém speciálu/. já ty švalbíky prostě miluji :-))
hele, hladký, klouzavý gumy (Marathon) a bláto dohromady:
:o)
http://www.youtube.com/watch?v=7iENqp-wDuc
Takovou trasu z práce ti závidím, já když vezmu tereňák Apus tak se musím spokojit s pár kopřivovitými pěšiinkami kolem Holáseckých jezírek nebo jet někam daleko.
Čím je to natáčené, něco na helmu?
ono je to ale hodně moký. S8m vidíš, jak to vypadá ted a to je sucho. A ted si představ podzm ..... Ale většinou jezdím po silnici. Až Letos jsem začal jezdit aspon občas lesem. Dá se to jet v podstatě skoro celý lesem....
Sem to tady pečlivě pročetl a pro ty moje budoucí jízdy jsem koupil šlapátka jen za 135 korun, když už je mám ohnout a kdo ví, co ještě :-)
Pouziju vetu jednoho naseho zakaznika: "Ja bych se toho nebal..." ;)
Ja naopak ted daval oboustranne naslapy, mel jsem jednostranne (hybrid naslapu a normalniho pedalu) a otravovalo me to otaceni spravnou stranou navrch....
Já už několikery nášlapy odlehčil vysokorychlostními pády na asfalt o pár gramů a občas dostaly ránu když spadly aniž by v nich byla bota, přesto jsem je nikdy nedokázal zneprovoznit. Ale u pedálů za 135Kč si umím představit, že se ta klec hned prvním pádem zdeformuje :-).
Když ty kvalitnější se lišili jen lepšíma ložiskama, cenou 335 a vypadaly úplně stejně.
Ty dražší (350) mi vydrží zhruba totéž co ty nejobyčejnější plechové za těch 130
U nezámkových s obyčejným rámečkem je to asi jedno, rámeček nic nevydrží ať to stojí co chce. Na ruhou stranu i kdyby se ohnul nějak tak, že by s tím nešlo dobře jezdit, rána kladivem to zase spraví (možná ne vždy). SPD pedály snesou víc, je to takový kompaktní kus železa. Pak mě ještě napadají ty co jsme dali mamince na lehokolo, jakési masivní s takovými bodci co drží botu proti sklouzávání. Ty by taky mohly snést hodně, jsou myslím určené na freeride nebo jak.
Pokřivenej rámeček nepovažuji za poruchu. Potíž těch dražších je v tom že ložisko odejde stejně jako v tom laciném. Případně se ohne oska.
Zajímavé, s ohlou oskou jsem se ještě nesetkal. Zlomenou jo, viděl jsem to na nějakých supermarketových speciálech, jednou i v přímém přenosu (týpek sto metrů přede mnou se najednou skácel jak podťatej když mu pod nohou upadl pedál). Ale nepamatuju ohnutou.
U zámkových drahých se taky platí v podstatě jen za hmotnost a případně ta ložiska (která opravdu ne vždy jsou lepší). Pak je tu taky jakási těžko popsatelná preciznost nebo jistota nacvaknutí a vycvaknutí, ta se fakt může lišit hodně, ale krom ceny závisí na značce a osobních preferencích.
Zdar vim ze pises pad z lehace,ale ja mam taky cerstvej pad.Krasnej let pres ridika no a stalo me to zapesti ,hodinu operace pod plnou narkozou rovnani a zdratovani kosti.Mam krasnou sadru doma pro srandu postarano,boli to jako pr...A hlavne je spatne to kdy zase sednu na kolo,no kazda sranda neco stoji.Jo jinak jsem sikovnej kolo ani skrabanecek.
No tak to je zatím nejhorší následek v tomhle vláknu. A jak k tomu došlo? Selhání pudu sebezáchovy (přílišná rychlost), nebo něco jinýho?
Zdar proste blbost,byl jsem najet nejake km.v lese no a jak jsem se vrati domu tak jsem potreboval stetec nenasel jsem ho tak jsem jen tak v sandalech skocil na kolo a spechal ho rychle koupit bylo tesne pred zavirackou a jak to tak sviham po hlavni ceste tak jsem kouknul na tachac-38km kouknu na cestu a predemnou najednou znacka prace na silnici tak jsem sse zlekl a jako ucen jsem zmacknul brzdy na doraz a bylo vystarano uz jsem letel pres riditka no celou vahou jsen dopadl na levou ruku,tak to jenom zakrupalo a bylo.Nikde nemam ani kousek skrabance jen ta blba zlomeninaNo na to kolik mam tisicu km najeto tak takouvou chybu,kdybych do ni narazil tak by se mi asi nic nestalo.
vcera som dobrzdoval pedalom na buse :D
moja chyba - mam uz ojazdene plaste (musim vymenit) - bus prudko zabrzdil a ja som presiel do smyku s naslednym dobrzdenim pedalom o zadok busu - nastastie som stihol vycvaknut a ustal som to = nic sa nestalo
Dobrzdoval pedalom na buse - to se mě líbí. Co židič busu, zjistil to? Nadával moc?
Já se trochu bojím, kdy to předvedu s trolejbusem, rád se vozím v jejich závětří od nádraží po Křenové kde mají snad kilák vzdálenost mezi zastávkama. Zatím jsem vždy bezpečně dobrzdil, ale bez rizika to není :-).
myslim, ze nezistil (ak aj ano, tak nic nesignalizoval (; ), skor asi daval pozor na toho, co mu tam vbehol do cesty - bol to hlavny tah cez Povazsku Bystricu - zapcha a pomaly sa pohybujuce oba pruhy v jednom smere (krajnica uplne hrbolata)
tak včera cestou z práce jsem se ukázkově vyflákal... :o)
úzká cestička lesem. Jel jsem docela rychle. A proti mě dva cyklisti. S chlepem jsem se minul v pohodě, ale jela za ním asi třicet metrů ještě slečna a s tou jsem s epotakl tak, že na obou stranách cesty byly stromy. Přesto jsme s eměli vejít. Jenže já tak nějak místo na cestu koukal na její hrudník. A bylo se na co dívat! :o) Takže ve chvíli, kdy jsme se míjeli narazily moje řidítka v pravo na strom a zabrzdil jsem asi ntak na půl metrový vzdálenosti:o)))
Pád bez následků na těle. Ale ty řidítka jsem s pomocí souseda a dvou pák rovna asi dvacet minut :o)))
Jak jsi to psal??..Narazil jsem úmyslně vpravo na strom, aby se záchrankyně nade mnou sehnula a já mohl koukat zblízka na hrudník.....??
no tak, zastavila ptala se, jestli se mi nic nestalo... :o) Kdyby tam neměla toho chlapíka asi bych předstíral nějaký zranění a nechal působit její mateřský a ochranitelský pudy:o))) Třeba by to bylo dobrý seznámení :o)
Ale asi to vypadlo hůř než to dopadlo. To kolo se zastavilo fakt na místě a já byl asi dva tři metry před ním ve stejný poloze, jako by pode mnou bylo :o))))
Hele, vždyť tam vepředu máš v cestě "pokračování jízdy bez kola" nějakou docela hrozivou trubku, s kompasem, co jsem tak teď v sobotu viděl :-))) Ta Ti ve skluzu ze sedla dopředu nepřekážela ? ;-)
Já jen abych nepropásl okamžik až se Ti začne říkat Jurimírka :-)))
Vynikající historka. Jednou jsem cestou z práce míjel takovou bruslařku na stezce, jela takovým předkloněným rychlobruslařským stylem... No naštěstí to byl Apus tak jsem táhlý smyk po trávě ve 30km/h ustál a vytočil zpátky na stezku.
včera sem sebou ze stejného důvodu pleskl taky. odnesl to ohnutý talíř. trefil jsem se patníkem přímo mezi talíře. v servise jenom kroužili hlavami jak se mi to mohlo takhle povést ohnout.
to léto je nebezpečný co kluci? :-D
V létě je toho vidět nebezpečně moc, viď?:-) To se pak člověk nesmí divit, když to někde napasuje do stromu :o)))
:o))) Co kdybyste si tedy v rámci bezpečnosti pořídili brýle s klapkami po stranách, abyste toho co nejméně viděli (myslím toho, co vás rozptyluje)... :o)) :o))
víš, já si radši nabiju kokos, ale spokojenej s tím, že jsem viděl něco krásného. Beru to tak, že někdy mám náladu na to se kochat krásnem na výstavě mezi stěnami a někdy si užiju "výstavu pod širým nebem". Měl li bych ze svého života tohle kochání se krásnem odstranit, tak nebude k žití. To se raději celkem bez přemýšlení smířím s tím, že se občas díky tomu vysekám, protože mi to nedá akdyž jedu okolo něčeho nádherného a lhostejno jestli je to holka, strom, mraky, zapadající sluníčko atd. atd.
Jo ale kdybych se toho chtěl vyvarovat a eliminovat alespoň tu krásu, co se děvčat týče, tak by to šlo mnohem jednodušejc než navrhuješ. Stačilo by se odstěhovat kupříkladu do Německa.... :o))
Dneska jsem měl něco, co snad ani nebyl pád a nemělo to následky. Nezapnul jsem si kapsu brašny s klíčemi a vyrazil do práce na odpolední směnu. V těch přívalových deštích jsem nechtěl tolik mezi auty, tak jsem jel na stezku. Na ní mi klíče vyskočily a já si řekl jaké mám štěstí, že zrovna tam - slyšel jsem je viděl v zrcátku. Zabrzdil jsem a začal se otáčet. V půlce otáčky jsem šlápnul moc silně na pedál a zadní kolo ustřelilo kousek bokem. Chvíli jsem balancoval napůl vysednutý ze sedla pravou nohou a pravou rukou na zemi, ale pak jsem došel k závěru, že asi nezbude než si teda fakt do té kaluže sednout. No nikdo tam nebyl, ale kdyby byl, asi by se svíjel smíchy ještě teď. Muselo to vypadat fantasticky - chvíle křečovitého vypětí zadkem nad kaluží a pak rezignace.
Tak jsem se nedavno prvne vysekala na lehokole tak, ze jsem jej poskodila.
Na zavodech v Leer (v Nemecku) pri 100km zavode. Jelo se to na uzavrenem 3km useku silnice, tudiz v obou smerech.
Po 1hod a 39 minutach jizdy vlastni silou jsem se konecne dostala do vleku 4 lowraceru. Drzela jsem se jich zuby nechty po dve kola. Jenze ja mam highracer. Tudiz jizda v zavesu za podstatne nizsimi koly vyzaduje jednak hodne fyzicke namahy a take koncentraci - musim se drzet tak do 50cm za zadnim kolem prede mnou jedouciho, jinak se utrhnu...
Jenze ja byla uz asi hodne unavena a jezdec prede mnou patrne zaklickoval ci zabrzdil, na coz jsem nezareagovala vcas a chytla jsem svym kolem jeho kolo. Ztratila jsem balanc a zacala tocit doleva. Mozek nereagoval a jen pozoroval jak se veci maji...
Zrovna tam jel v protismeru quest (velomobil). Ja jej sice videla, ale stejne do nej temer naprimo vrazila. On jel padesatkou a ja skoro ctyricitkou. Vyletela jsem s kola a dopadla na cyklostezku na asfalt. Triskla jsem se do hlavy, ale nijak vyrazne, vsechno pobrala helma (tu ted mohu vyhodit).
Chvili jsem se tam valela a rvala na cele kolo ruzne vulgarismy, az jsem si uvedomila, ze mam vsechny koncetiny a ze mi vlastne nic neni. Tak jsem se sebrala a sla se podivat na sve kolo. Predni vidlice se ohla tak, ze uz se na tom nedalo jet.
No a tu se objevil majitel toho questu, ktereho jsem doposud slysela jen narikat. Ted mi do oci nadaval do vsech moznych i nemoznych veci. Nastesti jsem mu nerozumnela, jinak by se mne to asi dotklo... Mela jsem vsak za to, ze z nej hovori adrenalin a ze ho to prejde.
No kolo ve vysledku: ohnuta ci praskla predni vidle, brzda se zakousla do rafku, tudiz i predni kolo musim vymenit a predni brzdu. Nejak jsem se musela vyvliknout z toho kola a tak i riditka to odnesla. Jinak vse ostatni, vcetne uhlikoveho ramu, nedotceno. Par fotek je zde: http://www.dasliegerad.de/content/view/161/34/ moje kolo s cislem 104.
Ja osobne skoncila s nekolika skrabanci a modrinami na nohach a jednim skrabancem na zadech z dopadu.
Hur vsak nez me kolo dopadl ten quest. Ted jej mame ve firme na opravu - cely cumak a horni cast tela budu muset vylaminovat novou. A take hlinikovy ram uvnitr se bude muset narovnat ci spise udelat novy! Tam je skody za nekolik tisic euro...
Wow, dík za pár nových detailů co jsem ještě nevěděl. Hlavně že jsi v pořádku, čelní srážka se součtem rychlostí skoro devadesát by asi dokázala napáchat i dost škaredá zranění.
Jo a já už jsem pochopil, že mě porazíš ve všem. Tu rychlost nárazu jsi mi mohla nechat, v tom snad soutěžit nemusíme, ne? :-)
Jiriku, radejii se s tebou utkam zase v zavode (ikdyz spise preferuji spolecnou jizdu a vypomoc pri zavode - stridavou jizdu v zavesu) nez prekonavat vzajemne rekordy v padech. Ja pevne verim, ze tohle byl muj posledni - ted mam celkem velky strach jet za nekym ve vleku.
Koukám na to tvoje řízení (mám taky pevný horní) a trápí mě taková investigativní otázka. Nemyslíš, že kdybys byla chlap, byl by z tebe po závodě eunuch? :-)
Ja si narazila rozkrok touto bourackou, ale nekde v miste mezi mym pohlavnim ustrojim a ritnim otvorem. Telo prvni narazilo do ramove trubky a az pak se vyvleklo skrz riditka. Krom modriny v rozkroku jsem jeste mela modriny priblizne v pulce stehen ze predu od horni trubky riditek.
Takze, zda by z tebe eunuch byl, musis posoudit sam. :-)
Zhruba do tech samych mist jsem se klepnul pri preskoku cumaku HardCora s dolnim rizenim, jen trosku vic do strany. Tedy bolestivou modrinu jsem vyrobil vlastne uderem konce vidlice jiz proti stehenni kosti - i kdyz vazne tesne.
Na jednu stranu smutný pohled .....
http://www.dasliegerad.de/images/hpv/radreisen...
.... polámané kolo, na druhou a to podstatnější stranu je vidět , že jsi zdravá. Kolo opravíš nebo postavíš nové, zdraví už se napravuje hůř. Zaplať pan bůh, že to tak dopadlo.
Tak jsi mě po dovolené vylekala. Při takové rychlosti je to velmi šťastný konec. Jak už napsali kluci.
Teď už jen ať se doléčí opravdu vše bez následků.
A i ta oprava ať vyjde za rozumné peníze.
Napadá mě. Zavzpomínej jestli nemáš nějakou pojistku která by Ti pomohla pokrýt škody. Šlo sice o jiný zcela případ, ale kolega takto jednou rozbil docela drahou věc v obchodě a pak skoro náhodou zjistil, že má, tuším v rámci pojištějí domácnosti, jištění na škody co způsobí někomu jinému. A fakt se podíleli.
noooo, já vlastně nespadl, ale povedlo se mi trefit strom :o)))
A ten spadl ?
ne ten taky ne. Jen jsem se na fleku zastavil, pak jsme si se stromem ujasnili pravidla, tedy že uhýbám vždycky já, a pak jsme se dlai zase každý svou cestou :o)))
ono to bylo na takový hezký uzounký stezičce (tady by řekli singltrek, ale já nevyznávám angličtinu jako jazyk Bohů...) a pak je tam v zatáčce ďolík asi metr hlubokej a když z něj vyjíždíš, tak je tam kousek takový klopený zatáčky. A když jedeš rychlejc, tak tě krásně vynese a jedeš chvíli fakt docela dost nakloněnej bokem. Ale včera jsem jel moc rychle a nestihl to pak zase srovna a zahnout na druhou stranu a ten strom neuhnul :o))
Pokud po hávárii odejdeš po svých, tak je to dobrý, a pokud je použitelný i kolo, tak je to skvělý:-)
vždycky jsem od havárie odjel na kole :o)))
tak padas moc opatrne :D
a je to škoda? :o))
nevím, když padám nepřemýšlím o tom, ale už jsem sebou plácnul i v rychlosti dost přes padesát....
Ale je pravda, že už jsem zlomil řidítka, jindy přerazil brzdovou páčku atd. Ale vždycky na tom šlo odjet, byť s problémy. jako že třeba v obou zmiňovaných případech. jednou jsem holt brzdil jen jednou brzdou a v druhém jsem řidítka nastavoval klackem:o))))
Bože Jurimíre, ty máš dar všecho tak pěkně popsat :-) Mě by nenapadlo si to se stromem dál ujasňovat :-)) A přitom je to tak jasné....
Tuším , že když jste se vydali svou cestou, tak se strom rozhodl, že zůstane na svém, ne ?
to já nevím.... Ohlížet se po rozloučení prý přináší smůlu, víš? Takže nevím co dělal, když jsem dojel a já pokračoval stejně prasáckým stylem domů:o))) Byl jsem se vykoupat a bylo už šero, bo slunce zalezlo a mě byla zima, tak jsem jel rychleji než tam jindy jezdím...
Sice uz nikdo delsi dobu nereagoval, ale nejak mi to neda.
Po asi 10 hodinach pokusu na Ecu ( http://azubrecumbents.wordpress.com/category... ) z vetsiny po cyklostezce na Zbraslav, jsem si pujcil Ibexe se spodnim, nalozil cca 23 kg a vyrazil na 5 dni. Tak 10 km od Azubu jsme odbocili po zlute do lesa. Bylo po desti. Cca 2,5 km trvalo asi 2,5 hod, znacne nahlodalo moje odhodlani a stalo mne taky priblizne 25 padu do bahna. Ale prece to nevzdam, zvlast kdyz to neboli, ze? Den jsem zakoncil tremi skoky do vetsich valounu na necem, co snad byla puvodne silnice a nekdo do toho svaziteho balvaniste omylem naznacil cyklostezku.
A zatim posledni byla sipka zakoncena delsim skluzem po rukou na mokre trave. Predni kolo se jaxi odmitlo pohybovat vpred. ;)
nový boty, nový nášlapy. Pedály stejný a seřízený na ty starý ohlezný chozením po kamenech atd. Výjezd do hnusnýho kořenatýho kopečka a nevyšlo to. Automatické vycvaknutí stejnousilou jako roky předtím a nic. Než jsem stačil zabrat a škubnout znova, tak jsem ležen na zádech i s kolem. Bohužel na kořeni. Výsledek je modřina na páteři. Zkrátka šikulka :-D Pedály jsem o pár otáček povolil a je všechno zase v pořádku... :o)
zrovna když sem začal o nášlapech přemejšlet, tak ty napíšeš tohle...:-))
Ja si koupil z jedne strany platformu a z druhe naslap. Kdyz se na neco necitim, otocim pedal.
Tedy - byl to alespon puvodni umysl. Ve finale to je horsi, nez jsem cekal. Na platformach se pri sjezdu po drncacich neudrzim, pokud se silne nezapiram do sedla. A kdyz odpadne noha ve vyssi rychlosti, ... radsi nedomyslet.
Takze jsou k necemu jen na vicedenni turistice, kde umozni pouzit treba sandaly. Ted bych kupoval ouboustranne obojake. Ale je fakt, ze je jeste mnohem dulezitejsi doladit spravne tuhost, nez na klasice.
Taky bych dnes kupoval slehace, ne SPDcka. ale vzhledem k tomu, ze uz mam dvoje, nechce se mi utracet. ;(
A zapomnel jsem - potvory se ke mne vzdycky otoci tou spatnou stranou. ;-(
No já už jsem prakticky rozhodnutej jednostranný nebrat. Doufám teda, že až to uskutečním, nedopadnu jako Jurimír :-) Nebo ať klidně dopadnu, ale do měkčího :-)
No nevím, já jsem padnul do měkčího a radši bych bral 35 modřin po celém těle. Nášlapama to ale nebylo, nohy byly venku natošup, ani jsem to neregistroval.
Je fakt, ze kdyz jsem to vzal sipkou pres cumec, ani jsem si nevsiml, jak jsem se z nich dostal.
Oboustranne uz priste ne, ale jen SPD na dlouhe cesty asi taky ne. Zase se v tech obojakych bude vic drzet svincik. Nejspis prikoupim ciste SPD a na "expedice" je budu menit za stavajici kombinovane.
na delsi cesty s sebou nosim nacvakavaci platformy do SPD. Staly tak 80-100kc.
Pouzil jsem je jen 2x, jednou pri zkousce "co to je"
a podruhe kdyz mi praskla tretra pod kufrem a musel jsem dojet v teniskach.
Protoze jeste nemam (na) leho je SPD to nejprijemnejsi co na kole mam. Nebylo by to reseni pro Tebe? ty kombinovane maji nevyhodu - nutnost slapnout si na "spravnou stranu"
Tyhle plastove desticky mam. Kdyz ale primo nesouvisis s pedalem, da se to na klasice vycvaknout. U leha bych se zase bal, ze to podrtim. Je to tak na dojeti na koupaliste, kdyz jedes v paskacich, ne na dojeti 50 km na tezko, kdyz uz nemuzes vydrzet v mokrych botach, nebo kdyz je susis na taskach.
Loni jsme absolvovali tyden v desti na Sumave a kvuli botam jsem nakonec souhlasil s penziony. ;-(
proč chceš na expedice jezdit bez SPD???
TO nechápu....
1. Expedice neni "expedice". ;-)
2. Na nase tyden dlouha putovani sice spd pouzivam, nicmene chci mit i moznost jet v paskacich, nebo pohorach. Takze bud kombinace 1+1, nebo 2+2 - tedy platforma i SPD na obou stranach, nebo oboji na obou. Ciste SPD na "expedice" neni a na expedice IMHO uz vubec ne.
já mám SPD sandály LAKE a prostě v nich ty dva tři tejdny jsem pořád.... Táhnout nějaký další boty navíc mi přijde zbytečná zátěž a zatím jsem to nikdy neudělal....
vlastně jo. NA svůj první pěší vandr někdy na začátku puberty jo. Ale to jsem táhnul obrovskou hromadu věcí, který jsem nikd ynepoužil a nikdy potom už je nenosil :o)
Jednou se se mnou utrhla kra, kdyz jsem si myl na solovandru v zime ruce tusim v Jizere. Vrhnul jsem se do te vody po hlave i s krosnou. Tak kolem 10 v noci. Pak jsem byl rad, ze mam s sebou vsechno 2x. Tehdy jsem jeste balil jako na vode - igelitky a zagumickovane.
Na druhou stranu se da namitnout, ze by se mozna neurvala, kdybych vazil o nejake dve kila veci mene. ;-D
tak celej jsem se nikdy nekoupal. ALe už jsem třeba zapadl do bažin atd. ALe to byly jen nohy. Takže jsem prostě šel dál a šel rychle, aby to nestíhalo tolik mrznout a do večera to uschlo.... NEchci tahat s sebou celou šatní skříň :o)
To ja uz ani nemuzu. Na singlu jsem si vyklecel silne bolave kotniky. Takze pro mne je vandr jen v kanoi, nebo na kole. A tam toho zase uvezu! ;-) Ale v obou pripadech uvazuji o vleku. Zvlaste kdyz se mnou na keni jede hacek... =D
Ty plastové platformy skoro nic neváží a podstatně rozšiřují druh použitého obutí. Už jsem tu v nějaké diskuzi psal jaké mám problémy z univerzálníma tretrama, jsou moc měkké na ježdění a moc tvrdé na chození, takové ty kompromisní řešení jsou na nic. Proto uvažuju o opravdu tvrdých MTB tretrách, na tříkolce se netlačí takže nějaké větší chození nehrozí. V silničních tretrách je problém sejít mokré, dlažbou obložené schody, takže ty ne. No a hodit do brašen nějaké plážovky nebo botasky na pohodlné chození a odpočinutí nohám nepovažuji za problém, nějakých zhruba půl kila mě nezabije. Nevím proč, ale všechny tretry strašně dlouho schnou, proto je po dešti dobré nohy netrápit v mokrých tretrách a přezout se do suchého. Obzvlášť moje nedokrvující nohy nemají rády vlhko a chlad. :-) Takže mám rád pohodlí jako každý lehocyklista a nohy v suchu a teple k pohodlí prostě patří. Já bych v sandálech nemohl kvůli jejich měkké podrážce, ty Lake mají stejně měkkou jako moje nynější scotty.
A co tohle: http://cyklonemcik.cz/scripts/podrobnosti.php...
S poslední větou nemohu souhlasit. Scotty neznám, ale sandály Lake, co o nich píše Jurimír, mám také, a mají tlustou nepoddajnou podešev, která sedí pevně v nášlapech, a přitom (díky zkosení vpředu a vibramu) umožňuje pohodlnou chůzi.
Měl jsem je pouze v rukách a ohnul jsem je stejně jako moje mountbikové scotty. Ty moje scotty taky umožňují pohodlnou chůzi, ale je to prostě kompromis. Tobě ta tuhost Lake sandálů může vyhovovat tak jako většině cyklistů kteří nemají problémy z brněním a odkrvováním nohou. Pro mě to prostě není a tím jsem nechtěl říct že jsou Lake sandály špatné, to vůbec ne. ;-)
Přesně tak. Pokud je tretra skutečně tuhá, tak rukou se podrážka v podstatě téměř ani nehne.
A pokud je podrážka opravdu tuhá, tak chůze být pohodlná nemůže, protože při chůzi nedochází k žádnému ohnutí špičky boty, což je pro pohodlnou chůzi potřeba.
Problémy s brněním nohou jsem nikdy žádné větší neměl, i přesto se mi na dlouhých vyjížďkách jezdí s extra tuhou podrážku výrazně lépe. A to teď nemyslím nějaký rozdíl v přenosu síly, ale pohodlí po té delší době, zvlášť při jízdě ze sedla.
Jinak u lehokola se možná obecně projeví o trošku méně tuhá podrážka o něco méně než u klasiky.
Mam dvoje boty. Turisticke Axony za 1600,- a nahradni Lake (?) za 900,-. Rozdil poznam i vleze, nicmene mi nevadi. Prece jen se snazim jezdit spis freqencne nez silove.
Já rozdíl při jednotlivém šlápnutí moc nepociťuju (ze sedla to poznat třeba už je celkem jasně, ale to zase nejezdím tolik), jezdím také spíše větší kadence.
Ale registruju velmi rozdílné pocity nohy v botě po třech a více hodinách jízdy. Tedy spíše u těch supertuhých podrážek při sebedelší vyjížďce (v posledních letech 7h čistého času jízdy nepřekračuju) co jezdím nepociťuju nic, u těch měkčí pak nějaké ty negativní pocity ano.
Mluvím tu o rozdílu Spešly sport x tužší boty jako Spešly expert. Nic měkčího než Spešly sport jsem za posledních 8 let na noze neměl.
mám jednostranné pedály (tedy z jedné strany nášlap, z druhé ohrádka) a přestože jezdím 100% v zámkových botách, tak bych za oboustranné neměnil (jedině z důvodu snížení odporu vzduchu nebo hmotnosti;-) ). Do těchto se daleko líp nacvakává. Pedály nejsou úplně vyvážené a díky tomu mi visí vždy nášlapovou stranou ke mně. Podotýkám, že zkušeností s oboustrannými spd mám dost (mám je např. na druhém kole).
Lehokolo ma plus i minus a kdyz budou cist v cesky snemovne kolikrat jsi na ty kratky vzdalenosti lezel ty lehokola zakazou nebo udelaj novy zakon a na lehokolech se bude jezdit v brneni.
Á pozor, promluvil odborník z jůvesej a protože on tam být už strašná doba, vědět, že z lehokolo ležet každých five minuta, rozhodně se my muset řídit jeho rada, protože co z jůvesej to sakra dobrá být ;o)))
Pár pádů už mám také za sebou, nic vážného, většinou to bylo jenom takové vyklopení do strany při malé rychlosti. Všechny mají společného jmenovatele - ustřelení předního kola na nezpevněném terénu. Obuto tam mám samozřejmě Schwalbe Marathon ale měnit pneumatiku nehodlám protože jezdím převážně po asfaltu.
V sobotu jsem v rámci geocachingu zkoušel co všechno se dá na oceláči projet. Kupodivu se toho dalo projet docela dost ale závěrečný sjezd značně pocuchal moji sebedůvěru. Na namoklé jílovíté hlíně pokryté spadaným listím jsem se smýkal ze strany na stranu a každou chvíli jsem zachraňoval situaci nohou na zemi, potom jsem trefil nějaký kámen, přední kolo uskočilo do strany a skončil jsem v příkopě s pravou nohou zkroucenou pod zadkem, také jsem si mohl vyvrátit koleno. Zvedl jsem se a po 200m jsem lehnul znova na příčně nakloněném místě kde to klouzalo jako čert. Vyrobil jsem si tam pořádnou modřinu pod kolenem, pravděpodobně od páček řazení. Na kole se mi trochu viklá nástavec na konci řidítek (řidítka superman ze starých vlašťovek nastavených na koncích trubkami z dalších řidítek), při pádu dostanou první ránu brzdové páky co jsou právě na tom nastaveném kusu.