Při přepravě kola na střešním nosiči došlo bohužel k jeho špatnému upevnění. Následkem čehož se poškrábál laku na rámu, protože ochranná guma byla v nesprávné poloze. Jak nejlépe poškozenou část laku opravit, aby nedošlo např. ke korozi?
Jestliže máš AL-rám tak ten nerezne.
Jestliže máš ocelový rám tak to vem štětkou.
To asi Jaroslav myslel ironicky:Duralový rám oxiduje a to dosti brzo proto je nutné poškození je li drobnějšího rázu zatřít barvou, při větším tmelit bílým tmelem pro autolaky a pak krycí barvu samozřejmě stejného odstínu.Ocelový rém se opravuje stejným postupem.Poškození až na kov se snažíme co nejrychleji opravit ještě před započatím oxidace či struktuálních změn.
a co když už koroze na duralovém rámu začla, co pak s tím?
Duralovy ram, resp. hlinik v duralu obsazeny oxiduje tak rychle, ze to rozhodne nestihnes zatrit cimkoliv, jsou to radove milisekundy. Na povrchu vznikne oxid Al2O3 ovem prave ten potom material chrani pred dalsi korozi. A je to velmi dobra ochrana, tvrda a odolna. Neni tedy treba lak. Jedine riziko, zato znacne, je styk hliniku se rtuti, ale to uz asi patri jinam.
Pokud bychom se bavili o oceli, mas samozrejme pravdu.
Mám dobrou zkušenost s lakem na nehty. Prodává se mnoha barevných odstínech, a je se štětečkem.
Potvrzuji. Lak na nehty je ideální. Vždy se najde nějaké paní či slečna, co je ráda předá svůj již nepoužívaný lak na nehty. A nemusí se řešit problém co se štětečkem. Akorát, když takhle na pracovním stole najdu od nějaké lak na nehty s přilepenou cedulkou pro pana PetraP, tak to pro nezasvěcené vypadá přinejmenším zvláštně.
Jak opravit lak? Blbě, ale záleží na tom tolik? Kolo musí mít patinu, už se to tady probíralo.
Přesně tak, potlučené a odřené kolo svědčí o intenzivním užívání, na což jsem samozřejmě patřičně pyšný. Rez je v podstatě ochranná vrstva a navíc hezky vypadá, pro až velké estéty stačí stříknout bezbarvým lakem. :-)
:o)
http://vasek-z.zonerama.cz/Bez-zarazeni/#&...
Hm, tak odkaz buhviproc nejede, byl na tu "rezavou" fotku.
Rez není ochranná vrstva. Není-li odstraněna nebo stabilizována, působí pomalu dál a způsobuje hloubkovou korozi. V případě že se stabilizuje - např. průmyslovým odrezovačem na bázi Taninu, vznikne ze rzi - tedy oxidu železa, vrstva tanátu železa a ten kovový povrch už chrání před další korozí - rezivěním. Na takto upravené železo (jeho povrch je černý) je možno používat průmyslové barvy. Tanát působí vlastně jako podkladová barva.
V žádném případě nestačí rez natřít barvou nebo lakem. Tím se sice povrch uzavře, nicméně k oxidaci železa dochází i pod povrchem barvy. Výsledek je ten, že po čase dojde k odloupnutí rezavé části i s barvou. Kdo má starší auto, určitě zažil puchýře na laku. A to je to o čem mluvím.
Snadná odpomoc od koroze je zapojení obětované hořčíkové anody na nulák. Vždycky když se octnu u zásuvky, na chvíli se připojím, nabiju a frčím dál. Anodu vozím schovanou v horní sedlový trubce.
Ty ale asi myslíš korozi organismu, že?
Na to prý pomáhá nová mladá baba. Člověk ani neví, co všechno najednou dokáže. Kulhavá noha se srovná, šilhavé oko najednou civí správným směrem, nové zuby přestanou vypadávat, šišlání se jakoby zázrakem spraví, pleš se maskuje holou lebkou ala Bruce Willis, udržení myšlenky a moči trvá překvapivě dlouho. Bohužel ale tento stav netrvá dlouho a pak koroze postupuje dvojnásobným tempem. Smutné na tom je, že je to jen pro bohaté. Tyto inhibitory koroze zpravidla požadují za svou aplikaci nehorázné částky, často v naturáliích. Tvoje metoda je zajímavá, ale před její aplikací bych sepsal závěť.
Když už jsi ji zmínil, tak ta mě taky zneklidňuje, zejména ve spojení s žehem. Co když ji plyn nezničí, bude pokračovat, prožere urnu a popel zasviní čestný místo posledního odpočinku. Možná pomůže Pronto multifunkční, ale co když ne?