Zatím 62 km/hod na GS Gto, ale určitě se zlepším jak pojedu přes vysočinu, tam jsou ty správné kopce a silnice na rekordy. :-)) Chci koupit v Azubu ten "rozražeč větru", nemůžu si vzpomenout jak se to jmenuje, windsheld? Netušíte někdo kolik stojí?
Maximalka se tu uz probirala vickrat, i kdyz pravda asi ne u lehokol. Okolo 60 km/h da dost sportovnich cyklistu i na klasicke silnicce, ale ne z kopce, ale solo na rovine, bez vetru v zadech. Na silnicnim lehokole jde urcite pri stejne vykonnosti vytahnout mnohem vic. Z kopce jde jenom o volbu spravneho klesani- Mlok doplni neco o Passo Marmolada :o) - a absenci pudu sebezachovy :o)
S přibývajícím věkem se u většiny populace snižuje rychlost. Po rovině jsem vlastními silami dosáhl před 14. dny 50 Km/h a snad by to šlo i výš, kdybych ovšem stačil s dechem.:-))
Z kopce zatím 71,4, ale jde jen o to najít správný kopec, kde budu mít minimální zábrany to prostě pustit.:-))
Po rovině vydupu 50 i z Azubu (kratičce), 100m letmo jsem na srazu 2006 dal průměrem 58,5km/h, krátkodobě bych z toho lowraceru dostal i víc. Na Oceláči jsem to vlastně na rovině nikdy cíleně nevyzkoušel.
Z kopce mám rekord 82 na Azubu 2 a 84 na tom plechovém lowraceru. Nicméně ten Azub to jel v Jeseníkách na snad kilometrovém klesání se značkou "nebezpečné klesání", zatímco ten lowracer dal o chlup víc na Vysočině na celkem obyčejném krátkém klesání. V nějakém pořádném kopci by to tu stovku dalo.
V pořádném kopci, např. z Passo de Stelvio jezdí kolem 120km/h na silničkách (sám jsem tam zažil, že ze 30 lidí na bikách mělo 10 lidí přes 100km/h), takže na některých lehokolech by muselo jít více díky lepší aerodynamice.
Ja chodím svoje lehostroje testovať na jeden dobrý kopec a na tom plechovom lowracery som tam dal 89,9 a na trojkolke 67 km/h.
zeby Vlci vrch? (; tam som dal s MAXom 83km/h.
Nie, nie, Zabudišová je ten správny kopec na rekordy:-)
A to je co a hlavně kde ?
Ked pojdeš z Moravskej strany na Slovensko z Březové do Bošáce, tak v Bošáci do ľava. Inak Zabudišová je na kopci kde z jednej strany je Bošácka dolina a z druhej strany Melčická.
Díky, to by mě nenapadlo, že tam jsou takové bezpečné rychlostní podmínky. To spíš bych to viděl na kopec ze Starého Hrozenkova do Bánova.
Vy jste fakt blázni!;-) Já na Maxovi 55,6 km/ h a jelo by to určitě klidně i víc, ale zabraly radši mé kotoučovky. Při představě, že bych skončil někde "totál vleže" jsem klidně brzdil a nepokoušel se raději o nic víc...Natolik se mám ještě rád a rád svoji rodinu, že bych nechtěl , aby moje děti byly díky kolu sirotci!;-)
To záleží opravdu na sjezdu. Když není vhodný sjezd a jsou zatáčky, tak i přes 50km/h může být hodně a i nebezpečné.
V tom zmiňovaném sjezdu v Dolomitech je 2km rovinka (tím myslím bez zatáček) s perfektním asfaltem a dostatečně široká a k tomu je tam myslím 19% (tohle už si nepamatuju přesně, každopádně to musí být hodně přes 12%, protože 12% na takové rychosti nestačí).
U nás takové sjezdy nejsou. Když už je sjezd dost prudký, přehledný a s dobrým povrchem, tak pak buď moc brzo končí nebo následuje zatáčka, kde se musí brzdit.
Poslední pár let mi rychlostní rekordy neberou, z toho už jsem vyrostl a snažím se jezdit poměrně opatrně a přesto o minulém víkendu na Šumavě z Tříjezerní slatě 82km/h. Sjezd jsem přitom jel opatrně. Tedy první dvě zatáčky jsem jel vyloženě pomalu a brzdil do nich, kdyby tam náhodou někdo šel proti. Takže tady už jsem hodně ztratil, protože tady už by se to hodně rozjelo.
Když jsem vyjel na ten rovný úsek, kde je vidět daleko dopředu, tak byl náhodou prázdný (se divím, když to tam je poslední dobou jak na Václaváku), takže ten jsem mohl pustit. Dole pak následuje takové opravdu mírné esíčko, které se dá projet rychle.
Kus za esíčkem už někdo šel a navíc jsem nechtěl riskovat průjezd v maximu, to už by nebyla taková sranda, i když je extra mírné.
Takže před esíčkem už jsem hodně zabrzdil, lidi už jsem míjel rychlostí cca 20km/h s tím, že kdyby neuhnuli, tak jsem mohl v klidu zastavit zcela.
A ten spodní konec je nejprudší a ještě se to tam rozjíždělo, tedy ten jsem zase nevyužil (pro maximální rychlost).
Tedy kdyby bylo zajištěno, že tam nikdo nejde (třeba někdo jel napřed a zkotroloval to), tak 90tka tam půjde zcela jistě.
Lehokolo by tam dalo také mnohem více. Já to jel na fullu s 2,25 plášti nafoukanými na malý tlak, tedy pro maximální rychlost na asfaltu dobré brzdy (pláště ale samozřejmě nevybírám kvůli rychlostním rekordům na asfaltu, po asfaltu pokud možno vůbec moc nejezdím).
A na fullu, který nemá dobrou aerodynamiku a ani jsem moc nezalehnul, opravdu jen tak decentně s úchopem na gripech a na brzdě (tedy bezpečnost především). I na klasice jde zalehnout do mnohem aerodynamičtějšího polehu (na lehokolo to ale pravděpodně stejně mít nebude).
tak to jsi skoro sebevrah ! Z Tříjezerní slati jsem povolil maximálně 67, pak už zaúřadoval pud sebezáchovy ! Jsou tam dos nepřehledný úseky, do kterých není vidět. Jinak by to jelo pěkně....! Můj rekord je zatím 73 km a dal jsem to při sjezdu z Kozákova na Žel. Brod. Zase ale při tom byl silnější pud přežít....! Paradox je, že jsem si tam nabil hubu, ale dole skoro na rovině v Žel. Brodě ! :-)
Otázka je jestli myslíš stejný sjezd, jestli ten dlouhý mírný se zatáčkami, tak tam by to ani tolik nejelo a je to tam skutečně místy dost nepřehledné. Já myslím tu krátkou superprudkou spojku na tu spodní cestu u řeky.
Tam jak vyjedeš z té poslední zatáčky (kterou jsem jel pomalu na brzdě, tedy nenechal to tam rozjíždět, tady by tam musel někdo předem hlídat dole a hlásit, že je cesta prázdná, aby se to dalo pustit bezpečně už do té zatáčky), tak se teprve vyjede na ten superprudký úsek, který je rovný a zcela přehledný, je vidět až dolu na napojení na tu cestu u řeky.
A viděl jsem že mám prázdnou cestu ještě i dost dlouhý kus na té další cestě po napojení.
Je tam jediný problém a to, že v tom napojení to je už trochu do zatáčky a největší rychlosti se dosáhne až dole právě těsně před tím napojením a i když jde projet to napojení poměrně rychle (jel jsem ho cca 60), tak v celých 90ti už asi by nešlo (nezkoušel jsem, brzdil jsem do něj včas a měl rezervu, tedy dokázal bych ho projet větší rychlostí).
Takovéto obecné diskuse o maximálce z kopce nemají smysl. Je to srovnávání nesrovantelného. Nejvíc záleží na strmosti a kvalitě cesty, na obutí a kvalitě seřízení kola a na schopnostech a odhodlání řidiče riskovat. Typ kola může hrát zcela podružnou roli, ten je zajímavý hlavně při maximálce po rovině.
Jinak já jezdím do 60 zcela běžně, do 70 se cítím na drtivé většině silnic ještě relativně bezpečně a na větší rychlost nemám ve svém okolí vhodné kopce a na kole vhodné převody. Nejvíc jsem tedy asi jel s plně naloženým kolem ověšeným karimatkama a sušícím se oblečením s dost pošramocenou aerodynamikou (v poryvech větru moc nedrželo směr) neco přes 80 cca 800 km od domova, takže jsem to s přihlédnutím k možným následkům radši dost šetřil. Azub Max FS s ráfkovýma brzdama.
Proc by to nemelo cenu. On se jen zeptal, kolik kdo nejvic jel a je jedno jestli po rovine, do kopce nebo z kopce. Proc v tom zase hledas nejake vytahovani se kdo ho ma vetsiho ?? Nekdo jel tam a tam tolik a jinej jel zas tolik. Ja si tereba rad prectu, ze nekdo jel takhle rychle a je mi uplne jedno jakym zpusobem to dokazal.
Nehledám v tom žádné vytahování. Jenom vzhledem k tomu, že je to tu v sekci "lehokola" by se dalo předpokládat, že tazatel se ptá, jak kdo jel rychle _na lehokole_ - já na to, že v tomto případě téměř nezáleží na typu kola, hlavně na prakticky všech ostatních faktorech.
Já si to taky rád přečtu, také jsem za sebe napsal, jak jezdím, jen jsem dodal svůj názor, že vyvozovat z těchto údajů jakékoliv "jasné" závěry je nemístné.
Samozřejmě, že rozhodující je kopec. Ale nemyslím si, že by typ kola nebyl rozhodující. Právě, že když se s daným typem kola dostanu na dobrý kopec, tak to kolo udělá hodně.
Mě by moc zajímalo, kolik je lehokolo schopné maximálně jet oproti jiným typům. Na to by bylo ideální, kdyby někdo na lehokole jel ten kopec z Passo de Stelvio.
Když třeba rozdíl bike x silnička je tam kolem 20km/h (na biku se tam dá těsně přes 100, na silničkách přes 120).
Myslim, ze zrovna ve sjezdu se rozdil lehokola a klasicke silnicky docela smaze. Pri slapani je mezi nimi v aerodynamice znatelny rozdil, ale na lehokole v podstate nemuzes zmenit jizdni polohu a pokud se na klasice poradne zabalis, budes +- stejne vysoko a ten odpor nebude nejak vyznamne rozdilny. Pochopitelne nemluvim o nejakem krytu nebo kapotazi.
Jasně. U lehokol jsou ale také dost rozdíly mezi model jak jsou vysoké, proto by mě nějaké to ověření z praxe stejně zajímalo.
Na lehokole navíc jsi pořád v bezpečné pozici s rukama na brzdách, na silničce ne úplně vždy je možno se zabalit úplně ideálně.
A pro rychlosti 100km/h+ bude velmi znát i malý rozdíl v aerodynamice.
Nějaká silniční časovkovitost má sice o kus menší odpor vzduchu než MTB, nicméně furt o kus větší i než Max s bagáží. Pro představu nějaké CdA hodnoty (přibližné a nakolik vím z hlavy): MTB 0,68 (metry čtvereční krát koeficient tvaru), silnička s jezdcem skloněným nad řídítky 0,58, turistické lehokolo se spodním řízením 0,54, lowracer bez tailboxu 0,15, s tailboxem 0,12, ninkova karimatková celokapotáž 0,7, Varna Diablo 0,019...
Z kopce pojedeš takovou rychlostí, při které se vyváží průmět tíhové síly do roviny rovnoběžné se silnicí se silou odporu vzduchu. Ta je to CdA krát kvadrát rychlosti, takže kdyby záleželo jen na odporu vzduchu, lowracery by mohly z téhož kopce dvakrát rychleji než rychlá silnička. Jaká je ovšem pravděpodobnost potkat lowracer řízený dostatečným magorem v kopci, ve kterém ti silnička pojede 80 a kopec je tak dlouhý a rovný, aby si lowracer mohl vyvinout 160? A udělal by to někdo? Proto asi nikdy neuvidíš lehokolo jet z kopce dvakrát rychleji než to jede tobě, vždycky bude záviset na výkonu jezdce protože kopec není tak prudký aby došly převody, nebo na použitelné délce kopce, protože do zatáček se vejdete cca stejnou rychlostí. Nutně to vypadá, že lehokola mají výhodu hlavně tam, kde se šlape, ale není to lehokolem, je to jen tím, kde se jeho výhoda má šanci projevit. Pokud chceš vidět výhodu lehokola z kopce, podívej se na místě, kde prudký sjezd přechází v prudký výjezd. Když ti lehokolo nechá na začátku sjezdu náskok, tak v místě kde ty už drtíš lehký převod tě pak předjede 30km/h a požád ještě bude utrácet setrvačnost z toho sjezdu. Jednak bude dole mít vyšší rychlost a jednak ji bude pomaleji ztrácet - díky lepší aerodynamice. Takže pokud jste stějně těžcí a stejně do toho dupnete dolů z kopce, bude to předjetí potenciálně mnohem impozantnější než po rovině.
Je to samozrejme mozne, otazkou je prakticky rozdil v maximalce, ktera se tu probira, hypoteticke ukazky kdo dojede dal do protikopce uz jsou mimo tema, i kdyz slouzi pro pochopeni. Pise nas tu dost uz na zacatku, ze je maximalka z kopce v podstate jenom o volbe vhodneho klesani a absence pudu sebezachovy, proto pisu to, co pisu. O realite. O nizsim aerodynamickem odporu lehokol nepochybuje snad nikdo, proc by taky mel, i kdyz me nektere tvoje udaje prekvapuji (celokapotaz od 0,7 do 0,019???).
I na te silnicce nejde vyjadrit nejaky aerodynamicky odpor ciselnym udajem, maly tezky jezdec, co se umi dokonale zabalit, bude mit rychlost z kopce naprosto jinou, nez lehky dlouhan na obrovskem kole, co se neumi poradne poskladat. Cisla jsou zajimava, ale jenom cisla.
No šlo mě o to ukázat, jak propastný je ten aerodynamický rozdíl, nic víc. Rozdíl mezi malým dobře poskládaným borcem na silničce a dlouhánem na MTB je furt mnohem menší než mezi tím prvním a lowracerem.
S tou celokapotáží je to fakt tak. Je rozdíl mezi relativně vysokou karimatovou obludou s dírama na nohy a hlavu atd. a Varnou diablo, co má v nejširším bodě 47cm, je suprnaleštěná, bezešvá, nízká, mnohem líp tvarovaná a jediné otvory jsou škvíry kolem pneu velké asi 1mm. Doma mrknu do té odborné knihy pro přesnější čísla.
Já bych řekl, že hlavní faktor bude fakt ta ochota jezdce to uděat, když už jednou je kopec co to dovolí.
Nemusí to nutně být větší riziko než 25km/h na brněnské cyklostezce, kde jsem jednou zažil chlapa, co mi vyjel do protisměru jak kdybych tam nebyl. Ty moje 280lm světla v tu chvíli svítily, on prostě civěl na svoje přední kolo a ne před sebe. Minul jsem ho s pneumatikama na obrubníku o milimetry. Jel taky aspoň 25 a vážil tak sto kilo. Kdybychom se sčuchli, vykuchal by mě jak rybu. To už je lehnutí na asfalt kde nejsou svodidla ani sloupy v 50km/h méně bolestivý než tohle. Fakt záleží na prostředí víc jak na rychlosti. Jestli existuje někde v Alpách silnicie kde vidíš rovně dopředu 2km a má to 19% klesání, tak tam bych se překročit stovku fakt nebál.
Z hlediska jakéhokoliv srovnání to fakt nemá smysl, podmínky získání těch rychlostí se drasticky liší. Nicméně nováčka může zajímat fakt, že například nikdo nikdy na lehokole nejel přes padesát nebo naopak každý druhý už jel přes osmdesát. Jen tak pro přehled, žádné významné závěry z toho nevyplynou.
Já bych se asi bál vždycky. Je určitě průšvih, potkat se s někým ve dvaceti v protisměru, ale při defektu předního kola ve sjezdu nad sto, by na tobě asi moc kůže po pádu nezůstalo a stoprocentní jistotu nemáš nikdy.
Jestli chceš mít vždy stoprocentní jistotu, že se nezrakvíš, udělals chybu už tím, že ses narodil:-P
Stoprocentní jistotu máš jen doma na gauči. :-) Nepíšu, že ji chci mít vždy, jen už nevyhledávám takové extrémy, jako jízda s co největšího kopce. Na kole (trojkolce) jezdím téměř každý den, dávka vzrušení a rizika v dnešním provozu je pro mne dostačující.
Tak dnes som si vylepsil rekord: na Slywayi 86.5km/h :D za Petrůvkou (na ceste zo Slavičína do Luhačovíc).. klesanie podla znacky vraj 17% max., do kopca som to nesiel, ale vacsinou mi tachac ukazuje mensie prevysenie ako je na znackach.
Kdyz jsme jeli Nordkapp-Gibraltar ( http://www.nordkapp-gibraltar.com ) tak jsem jel neco pres 80. Jinak Martin Anderseck jel v podmorskem tunelu, ktery vede na Nordkapp, resp. ostrov Mageroya, rychlosti 94 km/h. Bylo to na prototypu AZUB Highracer ( http://www.highracer.com )
Já jsem na tom Lowraceru jel max. 85 km/h v Pyrenejích. Jinak na svým starým Azubu 1 jsem jel max. 77 a 74 s plnou bagáží na turecké dálnici. Na novým Apusu jsem max. rychlost ještě nezkošel. Ale co jsem zatím jel, tak z kopce to bylo okolo 65 km/h.
Loni při sjezdu z Kozákova se mi na kompjůtru dole objevila rychlost 73 km / hod. Ustál jsem to a do následných serpentin jsem při brždění pěkně ohřál ráfky !! Pak jsem si ale o pár km dál u Žel. Brodu pozdě všiml štěrku na silnici a v něm se válejícího kolegy, který jel přede mnou a hned jsme se tam váleli dva !
Azub Max, Sumava, prazdna rovna lesni cesta (kdysi asfaltovana) hodne z kopce 93.2 km/h.
zehlicka, Ricany u Ostrovacic smerem na Brno, 91 kph
nějak k osmdesátce. Ale nedělám to běžně a ani rád. Nic z toho nemám. z kopce jezdím nejčastěji někde okolo 40-60km/h protože to je tak maximum, kdy se ještě stíhám dívat kolem sebe a vnímat kudy jedu, což mě zajímá mnohem víc, takže i teď v Alpách jsem prostě okolo 65 km/h vždycky na chvilku zmáčknul ty páčky na řidítkách:o)
Na druhou stranu jsem schopnej u nás kde to znám jezdit bez brzd i po lese :o)
Zajimave je, jak clovek vnima rychlost odlisne na ruznych pohybovadlech.
66 - AZUB Ibex natezko - cestou z Javoriny (pak zacinala vesnice)
66 - nalozeny horac - kdesi na sumave (pak zacaly vibrovat tasky)
57 - kolobezka Mibo Courage - Z Barrandovskeho sidliste smer Hlubocepy - "V" to pak skoro nepobraly, kdyz se blizila zatacka, guma smrdela. Asi po 5 km mi pak na rovine praskl predni plast u rafku. ;-)
123 - Crossky od Dynastaru - usek urceny k mereni rychlosti kdesi u Marmolady - udaj z GPS
No a na tech lyzich jsem mel nejmensi pocit ohrozeni i pri brzdeni. ;-)
Na lehokole se dá frčet téměř 110 km/h viz
http://www.youtube.com/watch?v=Mu1GfQf17uI&...
Dá se určitě mnohem více. Když vezmu oblíbený sjezd pro maximální rychlosti z Passo Stelvio v Dolomitech, kde až ke 110km/h dosahuje na biku, na silničkách tam někteří dávají přes 120km/h, tak silniční leho se svojí skvělou aerodinamikou musí dát ještě výrazně více než ta silnička, je to jen na jezdci na co si troufne (je tam dostatečný sklon + proklatě dlouhá rovina + dobrý asfalt + poměrně široká silnice, tedy je to jen o tom co si jezdec dovolí pustit).
Tak mne u tehle rychlosti napada - na co jsou vlastne stavene pneu (u auto pneu se rychlost uvadi) a naboje? Zkousel jsem neco najit na webu, ale oficialni vyjadreni jsem nenasel.
Oficiální vyjádření jsem také nikdy neviděl.
Vůbec bych se toho ale nebál. Nedávno někdo chtěl dávat maximálku na biku za autem. Pokus měl být někde kolem 250km/h a řešili myslím, že s Rubenou na to speciální pláště. Pak došlo k nějaké komunikaci a už zkusili nějaký asi ještě testovací pokus s o trošku menší rychlostí (ale přes 200km/h), kdy si mysleli, že už mají ty speciální pláště a měli ale normální sériové obyč a k žádnému problému nedošlo.
A co se týká jiných pokusá na biku o maximálku (na speciálních sjezdech s extrémním sklonem a slušným povrchem), kde už bylo mnoho zápisů přes 200km/h, tak se také nepoužívali žádné speciální pláště ani náboje.
Rizika v rychlostech 100km/h+ vidím někde úplně jinde (brzdná dráha, náhodný defekt vadného materiálu - tím myslím, že defekt nesouvisí s tou rychlostí, jen že k němu náhodou dojde právě v tu chvíli, boční vítr, který zrovna v tomhle konkrétním sjezdu občas je slušný).
Pokud se dobře pamatuju, tak Amulet měl na svých stránkách kdysi video, jak zkoušeli maximálku na jejich silničce v háku za autem.
Dosáhli 127 km/h - proto se jejich silniční modely tak jmenují. Bohužel už to video nemůžu najít.
Tak jsem se nějak uklepl - patří 128 km/h. -).
Mam tak trosku pocit, ze tu neni mnoho lidi, kteri by se k takovemu pokusu nechali umluvit. A kdyz, nemaji zase bezproblemovy pristup k Tebou vyse zminovanemu useku silnice.
Takze Ti zbyva jedine - poridit si to leho a zkusit sam. ;)
Ale kdyby vedle byla upravena sjezdovka stejnych parametru, mozna bys mne vyhecoval k zavodu. 8)
Já se klidně přiznám, že z těch extrémních maximálek už jsem vyrostl a v poslední době už jen zcela ojediněle zalehám do sjezdového aerodynamického posedu (už se mi ani většinou nechce) a když už tak jen do méně efektivního (tím myslím, že třeba ruce už z gripů a brzd pryč nedávám nikdy, pro ideální aerodinamiku je to ale samozřejmě horší). Adrenalinu je i tak dost v pořádném terénu při mnohem menších rychlostech.
Jedinou vyjímku na kterou si vzpomínám bylo letos z jara na Šumavě z tříjezerní slatě směrem na Modravu. Jel jsem to tudy dolu poprvé (nahoru už několikrát) a zajímalo mě, jaký ten kopec má potenciál.
I tak jsem to zcela nevyzkoušel, protože nahoře je zatáčka, za kterou není vidět, takže tam jsem ještě brzdil a jel pomalu, abych nikoho neohrozil. Za zatáčku pak díky tomu, že až dolu nebyl nikdo jsem to pustil a lehce zalehnul a dal téměř 90km/h. Kdyby někdo hlídal, že je sjezd prázdný a do té zatáčky se to pustilo, tak tam určitě 90 půjde překročit.
Zmíněný sjezd v Dolomitech jsem kdysi jel, bylo to právě na té akci v Dolomitech (kterou jsem teď zmiňoval v sousedním vláknu s jinou příhodou), kde jsem měl ještě celopevňáka s cantíky, takže jsem měl trošku strach.
Když jsem hned na začátku sjezdu viděl, jak to okamžitě vyletělo na 85km/h, tak jsem i přes další dlouhý úsek bez zatáček už začal brzdit a nedal jsem ani přes 90km/h.
Bylo nás tam tenkrát cca 30 (byla to větší cykloakce v rámci VŠ) a přes 100km/h dalo asi 8 lidí a maximum bylo něco kolem 108km/h. Všichni na bikách.
Je mi jasné, že se dá jet ještě rychleji. Já jsem to jsem dal, protože jsem zrovna na toto video narazil, tak pro zpestření tématu. Musí to být ale už hukot pěkný. Jel jsem 84 km/h a na kole se rychlost ještě pocitově znásobuje, navíc silnice taky nic moc. Bylo to z Kletě, z parkoviště pod lanovkou do Krásetína.
Ten pocit je hrozně moc závislý i na konkrétním kole. Na současných fullech, kde mám pláště co podrží + odpružení co podrží na asfaltu při díře + lepší geometrie do sjezdů se při rychlostech kolem 80km/h+ cítím v celku v pohodě.
Třeba i na silničce jsem se v takových rychlostech cítil mnohem hůře.
Tak jsem trochu zlepšil maximálku při pobytu v láznich na 90,39 km/h. Kolem těch Luhačovic je to samej brdek.
http://velogauce.rajce.idnes.cz/2010-04-12...
ty jsi magor kluku! :-D Já tam jel, možná z toho samýho kopce, na sraze v Nivnici osmdesát a měl jsem sevřenou prdel :-D ROmanticovi po dkopce bouchla guma, jak rozžhavil bržděním ráfek a to jsme jeli v podstatě stejně rychle... No ale byl to můj první rok s lehokolem, dneska jsme otrlejší. Budu mít motivaci te trhnout pro letošní sraz :-D
Zatím nic moc extra protože jezdím v rovinách kolem Mladé Boleslavi, spíše je zajímavější srovnání s tím, jak jsem jezdil z kopce na starém Favoritovi a jak jezdím na lehokole. Například tam, kde jsem jezdil lehce přes 50km/h jsem teď jel 57km/h. Už jsem z kopce předjel i šlapajícího žiletkáře :-)