Zdravíčko, mám tyhle kotoučovky, http://www.mtbtrailreview.com/blog/wp-content... jenže teď mi na předním kole začaly škrtat o disk a navíc někdy při jízdě pískají jak to tře a nebrzdí až na doraz..
Ptám se vác tedy jakžto člověk co celý život ladil jen špalíčkovky, jak tyto brzdy naladit aby brzdili tak jak mají, čím tam mám kde točit atd? :)
To je špína a drobný píseček - stačí sundat kolo a očistit.
Nebo počkat a ono to zase pískat přestane :o)))
No tím to nebude, to pískání mi nevadí, ale to že to nebrzdí tak jak má, i když mám brzdu na doraz tak se kolo pořád točí, sice z tuha, ale točí, kolo sem zkoušel povolit a trochu s ním zahejbat, ale to nepomohlo, takže musí být rozladěná ta brzda někde
Hele, to vypadá, že máš poněkud sjetý destičky a potřebují odvzdušnit - teda jestli máš hydry...
Tady já volím servis.
Ta fotka není moje kolo, to sem jen našel na netu fotku těch brzd co mám :) Ty co mám já sou dva měsíce staré co sem to kolo kupoval..
Nejde o stáří, jde o to, jak jezdíš a brzdíš.
Oboje jako prase, ale tak jednou je to MTB, tak to nemůže umřít na každém hrbolu že..
"Oboje jako pase?" Tak se pak nediv...
Proto se tady taky ptám jak tu brzdu seřídit.. Nebudu chodit měsíc pěšky jen kvůli tomu že si neumim utáhnout dva šroubky a musim to tahat kvůli každému škrábanci do servisu..
Povol dva šrouby, kterými je připevněn třmen brzdy - na obr. ten úplně nahoře, a ten úplně dole. Třmen se uvolní, a můžeš ho seřídit tak, aby kotouč byl přibližně uprostřed mezi destičkami. V této poloze oba šrouby postupně zase utáhni. Pomoci si můžeš tím, že při uvolněném třmeni zabrzdíš, a v poloze zabržděno šrouby utáhneš. Je možné, že po nasednutí na kolo, tedy když kolo zatížíš, se poloha kotouče nepatrně změní. Celkově to ale chce jen trochu cviku.
Díky za radu, zkusím to!
A kdyby to nezabralo a měl sem je třeba zavzdušněné jak zmíněno výše, jak je odvzdušním?
Kdybys mel brzdy zavzdusnene, chodila by ti brzdova paka pri zmacknuti "naprazdno" a brzdilo by to az po nekolikerem zmacknuti nadoraz. Pokud nejsi zrucny, jak pises, tak nech odvzdusneni urcite na servisu, maji na to potrebne naradi a zvladnou to rychle .
Jde o Juice five a tady se podle mne jedná o dvě věci:
1. skřípání a škrtání kotouče o destičky. V zásadě pokud to nepřesáhne určitou míru (a není pokřivený kotouč) je třeba se s tím smířit. Dost úspěšně proti tomu zasahuji proudem vody z hadice a speciálním čistícím sprejem na všechno.
2. nedostatečné brzdění i při hodně zmáčknuté páce. Tady nevím. Příčinou můžou být možná sjeté destičky. řekl bych, že se mi to na Juice five taky trochu časem projevuje. Pokud je příčinou zavzdušnění (a to bych chtěl vědět !) tak jde o to, že Juice five nemají nějaký ladící čudlík, kterým se prý dá nedostatečný účinek na jiných typech eliminovat.
Samotné odvzdušnění je u těhle brzd dost (na mne) náročnou akcí.Na větší výpravy mimo běžnou civilizaci vozím návod (byl otištěn i ve Velu) a soupravu - dvě jakoby injekční stříkačky se záklopkami a brzdovou kapalinu.
Jinak já tyhle brzdy považuji za zázrak a upozorňuji všechny co to čtou ať se od nich nenechají odratit.
Tím štelovacím čudlíkem se nedá eliminovat vůbec nic. Rozdíl J5 x J7. J7 mají štelovátko, které umí prodloužit mrtvý chod páky (tedy chod naprázdno, kdy se nehýbou desky). Když se nastaví ten mrtvý chod na minimální (tedy vlastně na žádný), tak se z těch brzd stanou J5. Nebo možná ještě jim k tomu dokonce nepatrně chybí.
Tedy J5 mají dokonce nepatrně kratší chod než J7 nastavené na nejkratší.
A tedy to štelovátko nemůže nikdy nic takového vyřešit, oproti J5 dokáže naopak pouze prodloužit chod páky naprázdno, tedy situaci leda zhoršit.
Sjeté desky by nic takového také dělat neměly. Pokud se při sjetých deskách prodlouží chod páky, tak je v systému málo kapaliny.
Nedostatečné brždění může mít více zdrojů. Od zamaštění (nejčastější případ), přes špatné seřízení, přes upečené desky po zavzdušněnou brzdu.
Tu zavzdušněnou by ale poznal, tam by se to lišilo jak už napsal vasek tím, že by šla páka domáčknout dále k řídítkům. Všechny ty ostatní předchozí příčiny způsobí, že to sice bude blbě brzdit a bude potřeba větší síla na páce, ale nebude se páka při zmáčknutí více přibližovat k řídítkům.
Osobně považuju J5 za lepší brzdy než J7, pokud někdo vyloženě neprahne po prodlužování mrtvého chodu páky. A to máme doma na jednom kole J7.
Pokud je brzda komplet v pořádku, tak se nedostatečné brždění při hodně zmáčknuté páce nesmí projevit nikdy, ani u téměř sjetých desek.
Já myslím, že jde o ten "vaškův případ". Tedy časem jsem zjistil, že páka jde blíž k řídítkům než šla dříve. To může vadit až když to přesáhne nějakou mez. Mám pocit, že mi to vadilo spíše při lehkém brzdění jedním prstem, kdy páka už už tlačila na prsty na řídítkách.
Co tedy je příčinou, abych tak řekl - delšího chodu páky? Toho, že musí blíže k řídítkům?
Já tedy vlastním hydry Sh 525 a Sh LX, žádný viditelný štelovátka = čudlici nemaj, delší chod pák mi tam vzniká jen a jen pouze ojetím destiček.
Avidy jsou obecně určitě ok, mně osobně se v současnosti pozdávají nejvíc ze všech hyder na našem trhu - esteticky naprosto dokonalé.
Dvě možnosti. Buď je to zavzdušněné, ale opravdu jen lehce, jinak by to bylo horší. Tedy určitě stojí za pokus dostat tu trochu vzduchu do expanzky, což se většinou povede tak, že se kolo postaví na zadní svisle a v této poloze se chvíli mačká brzda.
A nebo je to kombinace sjeté desky + málo kapaliny v systému a brzda už nestačí správně kompenzovat sjeté desky.
Pokud nepomůže to s tím postavením kola na zadní, tak je nutné doplnit a nejlépe rovnou vyměnit kapalinu a odzvdušnit.
jsem zrovna o vikendu menil desky na zadni a odvzdusnoval. Nejak si asi blbe sedla jedna deska. Vyjel jsem, zkusil, zda brzda brzdi, sjel z obrubniku a slysim takove cinknuti. Nevenuju tomu pozornost a jedu dal. Za chvili potrebuju brzdit, vezmu za paku a domacknu az k riditkum... proste mi jedna z desek vypadla a to tam pritom byly obe dobre domackle :)
Tak pravda, možnost chybějící desky zapomněl :-)
no, kdyz chybi deska, tak to nebrzdi ani trochu :) ale do ted nechapu, jak mohla vypadnout. Je pravda, ze Juiciny napr oproti shimano brzdam nemaji zrovna idealne resene zajisteni desek (pojistna zavlacka jako maji shimana mi proste prijde lepsi), ale stejne by normalne vypadnout nemela...
Taky mi to přijde dost zvláštní. Oni u Juicin nejdou až tak dobře desky ani ručně vyndat a už jsem i zažil, že je někdo nemohl dostat ven vůbec (ale to bylo nejspíš rukama). Taky asi záleží, co tam máš za desky.
Pořádnou šroubovací závlačku mám ale také raději, na ORO je třeba taky mám.
Desky sly uplne nove Kool stopy. Kvuli nim jsem musel i odvzdusnovat, jelikoz pistky nesly dostatecne zatlacit, tak jsem to vzal rovnou i s vymenou brzdovky.
A normalne mi desky prave taky moc vyndat nejdou, beru je vetsinou klestema za ten "zobacek" (lepe se klestema drzi). Proste zahada, ale fakt je ten, ze ted ta zadni je odvzdusnena nejlip za celou dobu co tyhle brzdy vozim. Jen ted vim, ze ta predni je proste houbovita (ikdyz mi predtim prisla dostatecne tvrda) :)
Jasný.
Zřejmě naznačuješ, že není od věci vozit na kole zavěšenou nádobu na vodu přiměřené velikosti a od ní mít nainstalované rozvody k destičkám vepředu i vzádu - když to teče, tak neskřípou :-)
Zdravím všechny čudlíky, Ai :-)
Za kolik se dají pořídit kotoučové brzdy (komplet)? Něco levnějšího. Jezdím ročně cca 5 tisíc ale opatrněji, takže neriskuji. Děkuji vám za odpovědi.
Třeba tyhle jsou slušné a za dobrou cenu
http://www.bikestore.cz/brzdy-kotoucovky...
Ještě si k tomu ale připočti nové náboje, jestli ty současné nejsou určeny pro kotouč + asi i přepletení výpletu, pokud není 3x křížený už teď. No, a pak ještě brzdovou kapalinu (v tomto případě minerální olej) a práci v servisu, pokud to nezvládneš sám/a..